6 Mart 2016 Pazar

Abarth 124 Spider Rally


Bu yıl Cenevre'ye Fiat 124 Spider'ın Abarth versiyonuyla katılan Fiat'ın bir sürprizi daha var. Otomobili R-GT kategorisinde yarıştırmak isteyen İtalyanlar bu nedenle bir de yarış versiyonu hazırlamış.

Dışarıdan bakıldığında araç, gövde grafikleri haricinde dik yerleştirilmiş standart LED sis farlarıyla orta bölüme eklenen dört adet dairesel LED sis farı, OZ Racing imzası taşıyan beyaz renkli jantlar, hava girişine sahip sabit tavan, pleksiglas yan camlar, acil durum çeki kancaları ve dev egzoz çıkışıyla kendisini belli ediyor.


Ayarlanabilir süspansiyon sistemine sahip olan otomobilin, gereksiz donanımlardan arındırılmış iç mekanında yarış koltukları, 6 noktadan bağlantılı emniyet kemerleri, Alcantara kaplı ve tek hamlede sökülebilen direksiyon simidiyle tam boy takla kafesi bulunuyor.

Kaputu altında da önemli bir yenilik olan otomobilde görev yapan, turbo beslemeye sahip, 1.8 litre hacimli motor 300 beygir güç üretebilirken güç, arka aksa 6 ileri vitesli sıralı bir şanzıman sayesinde aktarılıyor.

8 yorum:

  1. Platformu Mazda yapınca her yola geliyor tabi. Sıfırdan böyle güzel araçlar yapmasını da bekliyoruz Fiat'tan. Hazıra konup ekmeğini yiyecekler Mx-5'in.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Mazda da kendi ayağına sıkıyorbir yerde. MX-5 iyi güzel de atmosferik emişle bir yere kadar. İnsan viraj performansının yanında düz yol çevikliği de istiyor arada.

      Sil
    2. Abi şimdi orası öyle ama, zaten 155 hp ile bile pistte bayağı hızlı yeni mx-5. Gt-86 dan daha hızlı turlar atıyor neredeyse bütün karşılaştırmalarda. Ki cabrio olması şasi rijiditesi açısından bir problem olmasına rağmen kendinden 45 hp daha güçlü olan aracı pistte geçiyor ağırlık avantajıyla.
      1.5 turbo 180 hp bir motor koysaydı Mazda, büyük ihtimal s2000 ayarında belki daha hızlı bir araç olacaktı. Ki bence efsane olurdu. Herhalde turbo lag istemiyorlar hiç o yüzden kaçıyorlar turbodan. İleride mazdaspeed modellerinde turbo olabileceği ile ilgili dedikodular var nb versiyonunda olduğu gibi. Öyle bir şey yaparlarsa aşırı hızlı bir araç çıkar ortaya.

      Sil
    3. Ya da 2.0 litre atmosferik motoru biraz daha yüksek devir çeviren bir karakterde üretebilirlerdi 180-200 hp gibi bir güçle ama o da büyük ihtimal homologasyonda yeni emisyon sınırlamalarını geçemeyebilirdi.

      Sil
    4. Bunlar hep kemer sıkmalarından kaynaklanıyor. GT86'dan hızlı olabilir. Zaten bu da turbonun gerekliliğini gösteriyor zira o da atmosferik.

      Avrupalılar emisyon kısıtlamalarını aşmak için doğru strateji seçtiler. Tamamı turbo beslemeye geçti. Japonlar direndikçe motor güçleri aşağıya çekiliyor. Her ne kadar araçları hafif olsa da yine de güvenlik ekipmanları nedeniyle eskisinden ağır oluyorlar ve bu da performansı daha da kötü etkiliyor.

      Ancak MazdaSpeed modelleri kurtarır artık bunları.

      Sil
    5. Honda Turbo civic çıkardı sonunda- ama Mazda'dan böyle bir hamle gelmesi çok zor. Toyota da turbo araçları geliştirmeye yönelebilir bence.

      Japon otomotiv endüstrisi hibrit araçlara daha yatkın gibi geliyor bana. Yani zaten 10-15 sene içerisinde içten yanmalı motorların pazardan büyük bir pay kaybedeceği aşikar, japonlar bence turbo ile uğraşmadan direk hibrit ve elektrikli sistemler üzerine yoğunlaşacaklardır. Bataryaların yarattığı ağırlık dezavantajını aşabilirler ise eğer.

      Sil
    6. katılıyorum ki bence artık turbo yerine daha farklı birşey çıkarmalılar.

      Sil
  2. tatlı araç bence.

    YanıtlaSil