29 Haziran 2015 Pazartesi
Audi A4
Audi'nin premium D segmentinde yer alan modeli A4 yenilendi. Görünümünde büyük yenilikler sunulmuyor olsa da otomobilin ağırlığı ciddi şekilde aşağıya çekilmiş. Ayrıca donanım ve motor seçeneklerinde de güncellemeler bulunuyor.
Ana hatlarıyla yerine geldiği araçtan çok da farklı durmayan A4'ün çizgilerinde, son zamanlarda tanıtılan diğer Audi modellerinde olduğu gibi daha köşeli bir tasarım dikkat çekiyor. LED farlar opsiyonel donanıma eklenirken yan aynalar camların alt kısmına sabitlenmiş. LED stoplar iç kısımda daha da ince bir yapıya kavuşurken arka tampon altında bir çift reflektör bulunuyor.
Daha büyük boyutlu olsa da 120 kg'a kadar hafifleyen otomobil 4.73 metre boya, 1.84 metre genişliğe ve 2.82 metre aks mesafesine sahip. Hava sürtünme katsayısı 0.23'e indirilen A4'ün arka koltuklarında sunulan diz mesafesiyse 23 mm artırılmış.
İç mekanı daha büyük bir değişime sahne olan yeni nesil A4'ün gösterge tablosu opsiyonel olarak tamamen TFT ekrandan oluşabilirken orta konsol üzerinde yer alan ekranın boyutları büyümüş. Havalandırma ızgaraları daha ince bir yapıya sahipken küçük bir vites koluna sahip vites konsolunda bir çok kumanda elemanı yer alıyor. Araçta kullanılan ambiyans ışıklandırması da 30 farklı renge sahip.
Kaput altında Volkwagen grubunun diğer araçlarından da tanıdığımız üniteler yer alıyor. Tamamı turbo beslemeye sahip motorlardan 1.4 litre hacimli benzinli olanı 150 beygir güç, 250 Nm tork üretebilirken 2 litre hacimli ünitenin 190 beygir güç, 320 Nm tork ve 252 beygir güç, 370 Nm tork üretebilen versiyonları sunuluyor.
Diesel motorların 2 litre hacimli olanları 150 ve 190 beygir güç, 320 ve 400 Nm tork üretebilirken 3 litre hacimliler 218 ve 272 beygir güç, 400 ve 600 Nm tork sunabiliyor. Çoğu motor seçeneği yeni geliştirilen 6 ileri vitesli manuel veya 7 iler vitesli çift kavramalı S Tronic şanzımanla alınabilirken en güçlü TDI motorda 8 ileri vitesli tam otomatik şanzıman kullanılmış.
A4 Avant g-tron'da kullanılan 2 litre hacimli benzinli motorsa 170 beygir güç, 270 Nm tork üretebiliyor ve sıkıştırılmış doğalgazla çalışabiliyor. Benzinli olarak da kullanılabilen otomobilin menziliyse 950 km.
Kaydol:
Kayıt Yorumları (Atom)
rwd modeli var mı?
YanıtlaSilAudi'nin hiçbir modelinde yok sadece arkadan itiş.
Siliç tasarım yeni passat terk. dış tasarım eski kasaya birazcık rötuş farları değiştir yeni kasa diye sat. audi'nin volkswagen'den bir farkı yok benim gözümde. lüks volkswagen diyebiliriz kısacası. bmw ve mercedes'le kıyaslanmasını (a8, a6 gibi aşırı lüks modelleri hariç) doğru bulmuyorum. a4 ne yeni c serisinin ne de yeni 3 serisinin rakibi olabilecek bir araba değil bence.
YanıtlaSilCng'li araçların Lpg'li araçlardan motor-yanma odası açısından farklılığı var mı? yoksa tek fark depolamanın sekli ile mi alakalı?
YanıtlaSillpg sonradan taktırılıyor her motora uyuyor dizel olamamak kaydıyla ama cng nedir bilmiyorum eğer o da sonradan takılıyorsa o da her motora uyar.
SilLPG Diesel'e de uygulanabiliyor, yalnız değişmesi ve eklenmesi gereken parçaları bol oluyor. LPG nispeten daha kolay uygulanabiliyor. CNG, sıkıştırılmış doğalgaz ve arkadaşın dediği gibi depolaması çok daha basınçlı tüplerde yapılıyor. Büyük ihtimalle ikisi arasında birkaç parça farklılığı var ama büyük değişiklikler olduğunu zannetmiyorum.
Sileskisine benziyo diyonuz da eskisi zaten çok iyi olduğu için ne gerek var değiştirmeye c mesela çakma s ucuzcu ssi 3 desen hep sadece abartı ama hem mercedes konforluğunu hem bmw performansını a4te alabiliyosun arkadan itişli olmamasına göre arkadan itişli bmwnin süratini yakalıyor o performansı veriyor. gerek görmemişler zaten katkat iyi saydıklarımdan bi de iç tasarım passat diyen arkadaş passatın internetten bi gir bak içine de sonra yorum yap boş laflar bunlar a4 gayet güzel olmuş
YanıtlaSilAudi fanboy detected... Hiç güleceğim yoktu mercedes konforuymuş bmw performansıymış bunları a4'te almakmış falan. Quattro olanları yine yol tutuş olarak bmw'yi yakalıyor hadi neysede bu seferde düzlük performansı olarak çoook geride kalıyorlar. Mercedes konforu konusuna hiç bi şekilde girmiyorum. E class ve A6'ya ard arda binen biri anlar zaten.
YanıtlaSilŞu konsoldaki emanet duran tableti tutup camdan atasım geliyor. Yoksa gayet güzel makine.
YanıtlaSilAudi, yakaladığı o farklı imajı yavaş yavaş kaybediyor. Bence yeni kasalarındaki hemen hemen tüm araçlarının albenisi kalmadı.
YanıtlaSilya ne anlarısınız siz otomobilden
YanıtlaSilTok kapı sesli golf hayranı geldi...
Silaudi şu sorunlu çift kavramayı bırakmadıkça audi ye yaklaşmak günah.
YanıtlaSil- şanzımanı değişmiş q5 sahibi.
Bahsettiğiniz şanzıman sanırım s-tronic yani Vw'deki dsg'nin aynısı. Bunlar için kimi ben çok çektim diyor kimi bende hiç sorun çıkarmadı diyor kimi 6 ileri ıslak tipli olanları manuel kadar sorunsuz diyor kimi de 7 ileri kuru olanlar sorunlu diyor ama yeni nesillerde o sorunlar ortadan kalktı diyor, yani herkes birşey diyor insanın beyni yanıyor.
Silinan bu gün istediğin vw yada vag grubu markanın ( vag gurubunda dsg ve türevlerini kullanan markalar seat , audi , vw , skoda markalar var ) servisinin önüne git içeride yada kapıda sıra bekleyen bir çok şanzımanı problemli araç görüceksin hala , eee nerede bunun müşteri memnuniyeti ? hadi garantiden kıldan tüyden şanzımanı değiştirdin diyelim garanti bitti ne olacak ? çöpe mi atıcaz ? yoksa başkasına mı kakalıyalım ? satarken karşında ki aptal mı ? işide biliyorsa araç çok ucuza gidecek madem aşırı zarar edicem garanti bittikten sonra yada garanti bitmeye yakın satarken paramın düşmanımıyım vag grubu araba alayım o paraya vag grubuna verip aşırı zarar ediceksem satarken daha az zarar edeceğim x marka bir araç almayı tercih ederim üstelik bu dgs arıza bize özgü değil netten araştırırsan başka ülkelerde de aynı sıkıntıyı görürsün
Silbu çift kavrama bildiğin para tuzağına dönüştü , saatli bomba gibi , ha şimdi ha şimdi derken takkk şanzıman gitti yolda kaldığının cabası zaten dikkat edersen türkiyeye gelen alamancıların çoğu çift kavramalı araçla gelmiyorlar ya düz vites ya tork konvertörlü belki arada gelen nadir vardır ama ben daha göremedim düşünsene 3500 km yol gidip geleceksin tatil için avrupanın ortasında şanzıman iptal puff ! ne olacak ? edc de aynı ..... 'un laciverti ne tasadüf ki çoğu borg warner üretimi enteresan ? o yüzden bu çift kavrama olayını tercih etmeme en mantıklısı varsa tork konvertörlü yoksa düz vites en azındandüz viteste kullanırken baskı balata bitmeye yakın kaçırma yapacağı için arıza geliyorum diyor dsg de böyle bir olay yok takkk dedi kaldın , haydi çekici çağır arkadaş hepsi aynı tavsiye etmiyorum bu para tuzağını elin çekik gözlü çinlisşnde bile bu boktan şanzıman 10 yıl garantili , bildiğin kadarıyla garanti bitse bile usa da iyi niyet garantisi var volvoda ( usa da vw için var mı bilmiyorum onur bey cevaplarsa eğer öğreniriz )
SilBazı üreticiler ömürlük parçalar arasına koyuyorlar şanzıman gibi şeyleri ama hangileri neleri koyuyor bilemiyorum tam olarak. Bir de Volvo servis parçalarına ömür boyu garanti vermeye başlamış geçen günlerde Amerika'da.
Siltamam belki tüketici kanunlarıyla usa kadar olamayız ama hiç değilse çinlilerde ki olsun 10 garanti mesela ama bu sefer doğuş der ki ben şanzıman 10 gıl garanti veriyorum ama 10 yıl boyunca yetkili serviste bakım yaptıraksın nı dayatır. kim 10 yaşında ki bir arabayı yetkili servise sırf yağ değişimi gibi bir periyodik bakım için götürür ki ? bu gün garanti süresi bitmiş ferrariler bile fermas 'a gitmezken (bakınız maslak Atatürk sanayi sitesi ) ayrıca ben merak ediyorum bu garantisi biten dsg gibi şanzımanların baskı balataları sanayideki ustalar tarafından değiştirilip gerekli kalibrasyon ayarları vs yapılabilir mi ? belki ileride ama şimdilik uzak durulması gerektiğini düşündüğüm bir şanzıman teknolojisi
Sil2014 kasım sonunda a4 2.0tdi aldım ,almaya giderken çift kavrama olayının kötü sonuçlarının olduğunu biliyordum , bana söylenen aracımın multitronic olduğu , sene başında çıkan 2.0 tdi ile sene sonunda çıkan arasında büyük fark olduğu söylendi.
YanıtlaSil