22 Şubat 2015 Pazar
Nissan Juke 1.2 DIG-T Special Edition
Son yıllarda ürettiği SUV modelleriyle adından söz ettiren Nissan'ın bu çıkışında önemli paya sahip olan araçlardan birisi de Juke. Türkiye'de "Şehrin Haylazı" sloganıyla satılan otomobil kompakt boyutlarının getirdiği avantajı kullanarak büyük şehirlerde kendisine rahatlıkla yer buldu.
İlk olarak 2009 yılında tanıtılan Qazana konseptiyle tasarım detayları ortaya çıkan Juke ikinci konseptinde güncel ismine kavuşurken bu aracın olduğu gibi seri üretime alınması birçok insanı şaşırtmıştı. İlk konseptinkinden daha kolay yazılan bir isme sahip olsa da tasarımı daha da abartılı olan Juke 2014 yılında küçük bir makyaj operasyonuna girdi. Bu testime konuk olan model de operasyon sonrasında aileye katılan 1.2 litre hacimli motora sahip bir araç oldu.
Dış Mekan
Juke'un satış başarısının ardında yer alan en büyük etken dış görünüşü. Nissan ailesinin hiçbir modeline benzememesinin yanında otomobil dünyasında bile eşine rastlanamayan bir gövde tasarımına sahip olan Juke bu nedenle makyajı sırasında büyük bir değişikliğe uğramadı.
Yuvarlak hatlarla keskin köşelerin harmanlandığı gövde tasarımında dikkat çeken ön bölümde kaputun yanlarına yerleştirilen LED gündüz farları, kompleks bir şekil alan tamponda yer alan yuvarlak farlar ve bu ikilinin arasından geçecek kadar uzatılan ön panjur dikkat çekerken tamponun alt bölümü içeriye doğru girinti yapacak şekilde tasarlanmış. Alt bölümü siyah renkli olan tamponun yuvarlak sis farları altında kalan kısımlarıysa gövde rengine boyanmış.
Şişkin çamurluklara sahip olan otomobilde içleri siyaha boyanan 19 inç çaplı jantlar görev yaparken sinyal entegre edilmiş yan aynaların da siyaha boyandığı görülebiliyor. Dar yan cam alanına sahip olan otomobilin arka kapı kolları da C sütununa gizlenmiş.
Makyajdan en çok etkilenen bölüm olan arkada yatık yerleştirilmiş bir bagaj kapağıyla birlikte kamayı andıran stoplar dikkat çekerken değişimden en çok pay alan arka tamponun görünümü yenilenmiş. Burada kullanılan reflektörler dairesel şekil alıp köşelere yerleştirilirken siyah renkli bölümler gövde renkli alanların içerisine alınmış. Merkezi yerleşime sahip arka sis farı da bu bölümde görülebilirken ince egzoz çıkışı krom kaplanmış.
4.135 mm boya, 1.765 mm genişliğe ve 1.565 mm yüksekliğe sahip olan Juke'un aks mesafesiyse 2.530 mm olarak açıklanıyor.
İç Mekan
Farklı olmaya devam ediyor olsa da gövdeden daha sade bir tasarım diline sahip olan iç mekanda etrafa serpiştirilmiş gövde rengi plastik parçalar ve yine aynı renkte döşeme detayları gözden kaçmıyor. Yuvarlak hatlı kapı içlerinde kromajlı kapı kolları bulunurken ön kapılarda ince yapılı ceplere yer verilmiş. Elektrikli cam kumandaları sürücü kapısına yerleştirilirken merkezi kilit düğmesi hem burada hem de ön yolcu kapısında bulunuyor.
Şık bir görünüme sahip, deri kaplı, üç kollu ve çok fonksiyonlu direksiyon simidinin ardında, deri kaplı bir gölgeliğin altında yer alan gösterge panelinde derine yerleştirilmiş iki dairesel gösterge ve dijital bir ekran yer alıyor. Bu bölümün solunda yuvarlak havalandırma ızgarasıyla yan ayna, ESP, Start/Stop, lastik basıncı ve far yükseklik ayarlarının kumandaları görülebiliyor.
İki yanına dik havalandırma ızgaraları yerleştirilen piyano siyahı orta konsolun üst bölümünde dokunmatik çok amaçlı ekran bulunurken daha altta görülen klima kumandaları tek bir tuşa basılarak sürüş özellikleri kontrollerine dönüştürülebiliyor. Orta konsolun en altınaysa 12 Volt soketle USB ve Aux girişleri eklenmiş.
Neredeyse tamamı gövde rengi olan vites konsolunun yüksek tutulan ön bölümünde şık görünümlü vites topuzu bulunurken daha arkada bir çift bardaklık, el freni kolu ve biri küçük diğeriyse büyük iki göz yer alıyor. Dışarıdan küçükmüş gibi görünen derin torpido gözü başarılı hacim sunarken arka kapılarda içecek ceplerinin yer alması olumlu.
Çift katlı bagajı 354 litre hacim sunan Juke'un sunduğu bu yükleme bölümü arka koltuk sırtlıkları katlanarak 797 litreye genişletilebiliyor.
Konfor
Araca dışarıdan bakıldığında dikkatleri üzerine çeken 45 yanaklı lastikler bu bölümde başarının önüne geçecekmiş gibi dursalar da başarılı ayarlanmış süspansiyon sistemi sayesinde iç mekanda ratsızlık verici darbeler hissedilmiyor.
Rüzgar ve yol sesi izolasyonu segmenti göz önüne alındığında başarılı görülebilecek olan Juke'un motoruysa gerçekten çok sessiz. Start/Stop sistemi de sarsıntısız bir şekilde devreye girip çıkan otomobil durağan haldeyken motorunun çalışıp çalışmadığını anlamak bile zor.
Donanım seviyesi Platinum paketinin hemen altında olan test aracında elektrikli cam ve yan aynalar, elektrikli sunroof, yol bilgisayarı, çok fonksiyonlu direksiyon simidi, hız sınırlandırma ve sabitleme sistemi, tam otomatik havalandırma sistemi, dokunmatik ekranlı navigasyon, Bluetooth bağlantısı, Aux ve USB girişli ses sistemi ve geri görüş kamerası standart olarak sunuluyordu.
Önde oturanlar için başarılı bir hacim sunan Juke'un arka koltuklarda sunduğu omuz ve diz mesafesi segment standartlarını karşılarken arkaya doğru alçalan tavan yapısı nedeniyle baş mesafesi, boyu 1.80 metre üzerindeki yolcuları memnun etmeyebilir.
Sürüş
Nissan'ın en küçük SUV modeli bir de şehirli olarak nitelendirildiğinde başarılı sürüş özellikleri sunmayacak gibi bir etki uyandırsa da daha ilk kilometrelerin ardıdan fikriniz değişiyor. Şimdiye kadar test ettiğim Nissan modelleri arasında en kararlı yol tutuşa sahip olan Juke'un başarılı süspansiyon sisteminin yanında 225/45-18 ölçüleri sunan lastikleri de bunda pay sahibi.
Zorlandığında kontrol edilebilir bir önden kayma eğilimine sahip olan Juke'un bu karakteri ESP ile rahatça kontrol altına alınabilirken bu yardımcı kapatıldığında bile başarılı çekişe sahip motor sayesinde tehlikeli durumların kontrol altına alınabilmesi olumlu.
Konu kontrolden açılmışken direksiyon sisteminin de şimdiye kadar deneme şansı bulduğum en başarılı elektro-hidrolik ünite olduğunu söyleyebilirim. Geri bildirimi ve sertliği sportif sürüşlere uygun olan direksiyon sisteminin karakteristiği, aracın sürüş özellikleriyle birlikte değiştirilebiliyor. Yumuşak olsa da oldukça yüksek yan desteklere sahip olan ön koltukların da ani direksiyon hareketlerinde verdikleri yanal destek yüz güldürüyor.
Orta konsolun alt bölümünde yer alan havalandırma sistemi kumanda paneli, üzerinde bulunan D-Mode düğmesine basıldığında sürüş modu seçme birimi halini alıyor. Buradan seçilen sürüş seçenekleriyle birlikte ekrandan G-Metre, turbo basıncı, akü şarjı ve kullanımda olan tork miktarı gibi bilgilerin izlenebilmesi de hoş.
Kaputu altında yer alan, turbo beslemeye sahip, 1.2 litre hacimli benzinli motor 115 beygir güç, 190 Nm tork üretebilen otomobil 6 ileri vitesli manuel şanzımanla 0'dan 100 km/s sürate 10.8 saniyede ulaşabilirken maksimum sürati 178 km/s olarak açıklanıyor.
Debriyaj pedalının aşağı pozisyonda kavraması da sportif sürüşlerde avantaj sağlarken manuel şanzıman için aynı şeyi söylemek mümkün değil. Hafif kemikli yapısı sorun olmasa da yolları belirsiz olan ünitenin gaz pedalı bırakıldığında hareket eden bir vites koluna sahip olması insanı 90'lı yıllara götürüyor.
Boş ağırlığı 1.236 kg olarak açıklanan otomobilin küçük hacimli motoru kendisini asıl şehir trafiğinde gösteriyor. Düşük devirlerde canlı olan ünite düşük tutulan sabit süratlerde 5.5 litre/100 km gibi bir tüketim ortalamasına ulaşabilirken işin içine yüksek süratler de girince test ortalaması 7.9 litre/100 km oldu.
Fiyat/Donanım
Nissan Juke, teste konuk olan motor ve giriş donanım paketi olan Visia ile 51.990 TL'den başlayan fiyatlara sizin olabilir. Test aracının Special Edition paketi 64.600 TL'ye alınabilirken bu motor seçeneğiyle sunulan en pahalı model 71.100 TL'lik fiyatıyla Platinum Premium.
Special Editon paketi elektrikli cam ve yan aynalar, elektrikli sunroof, yol bilgisayarı, çok fonksiyonlu direksiyon simidi, siyah renkli yan aynalar, hız sınırlandırma ve sabitleme sistemi, ESP, Start/Stop, ön, yan ve perde hava yastıkları, 18 inç çaplı jantlar, far yükseklik ayarı, tam otomatik havalandırma sistemi, dokunmatik ekranlı navigasyon, Bluetooth bağlantısı, sportif koltuk döşemeleri, gövde rengi kaplamalar, Aux ve USB girişli ses sistemi ve geri görüş kamerasını standart olarak sunuyor.
Sonuç
Sev ya da nefret et tarzı tasarımda çığır açan Nissan Juke'un dış görünümünü beğenemeyen kişiler arasında olsam da beğenenler için başka bir alternatif bulmanın zor olduğunu da söyleyebilirim. İddialı görünümü ve donanım zenginliğine göre makul sayılabilecek fiyat seviyelerine sahip olan Juke'un etrafta bu kadar çok görülebilmesi de başarısını gösterir nitelikte.
Fark etmesi zor olan makyajının ardından kavuştuğu küçük hacimli motoruyla MTV avantajı da sunan otomobilin performans seviyesi de ağırlıklı olarak şehir içinde kullanılacak bir araç için makul düzeylerde. Süspansiyon, direksiyon, koltuklar ve motor gibi başarılı noktaları şanzımanla biraz gölgelenen Juke'u sürdükten sonra NISMO'nun neden Qashqai ve X-Trail'i bir kenara koyup bu aracın sportif modelini hazırladığı rahatlıkla anlaşılabiliyor.
Fotoğraflar
Test sırasında çektiğim fotoğraflara buradan ulaşabilirsiniz.
Kaydol:
Kayıt Yorumları (Atom)
Makyaj operasyonundan önce mühendislerin aklında tek bir şey vardı ; "ZATEN TİPSİZ OLAN ARACIMIZI NASIL DAHADA TİPSİZLEŞTİREBİLİRİZ"
YanıtlaSilBana göre de çok güzel. Ne olacah şimdi ?
SilGüvenemiyorum *ohta çıkabilir o zaman nolcak ?
SilZaten beğenenler de olmasa bu kadar çok görmezdik etrafta.
Silbırakın tasarımı tartışmayı içine hiç kimse yorum yapmamış çok bayağı kol dayama bile yol göstergelerin üstüne bildiğin paraşüt yapmışlar elektironik el freni olmaması büyük eksiklik makyajla mekanikten vazgeçmeleri lazımdı honda crvdede bu değişmedi onur abi neden vazgeçmiyor honda biliyormusun mesela yeni hrvde elektironik ama o kadar 9ileri 160ps muhabbeti olan araçta mekanik olacak işmi ?
SilArkadaş ne meraklısınız şu elektronik lükse ya, utanmasanız ekranda dokunmatik el freni isteyeceksiniz. Nedir yani şu elektrikli el freninin marifeti, parmakla el freni aktif edince çok mu elegant olunuyor? İnşallah ışınlanmanın icat edildiği günleri görürüm de yok aynalar elektrikli kapanmıyor yok fren elektrikli çekilmiyor yok arabam kendi kendini park etmiyor diyen insanlar susup ışınlanmaya başlarlar. Hoş belki google'un otonom araçları da belki bu insanları tatmin edebilir.
Silonur sen misin anonimden bozuyon beni
SilAnonimden girmekle uğraşmıyorum. Elektronik el frenleri benim de sevmediğim parçalar arasında. İç mekana faydası büyük ama kullanımı pek pratik değil hala. Kimi kendiliğinden devreden çıkıyor, kimi çıkmıyor. Bazı durumlarda devreden hiç çıkmıyor veya devreye girmiyor. Sakat bence hala.
SilHAYIR DUASI:
Sil"İnşallah ışınlanmanın icat edildiği günleri görürüm de .......................................................... etmiyor diyen insanlar susup ışınlanmaya başlarlar." AMİN. 1000 KERE AMİN.
Sayın Adsız Hocam ne de güzel okumuş.
Sene 2015, marsa adam atmanın eşiğindeyiz hâla bu elektrikli camlar sanki yeni çıkmış gibi ayrı bir kalem. Üreticilerin artık bunlar geçmesi lazım.
YanıtlaSildireksiyonu çevirince otomatik dönen ön tekerlekler
Silarkayı görmeyi sağlayan çukur ayna
basınca ivmelenmeyi sağlayan ileri teknoloji pedal
tek tuşla yolun aydınlanmasını sağlayan ön farlar
öndeki sol şeridi işgal edince hızlıca açıp kapatılarak rahatsız edebilen uzun mesafeli aydınlatma sistemi
nissan çirkin otomobillerin de çok satabileceğini kanıtlayarak rakip firmaların genel beğeni anlayışı araştırmalarında dumur yaşatmıştır.
YanıtlaSilKeşke dört çeker teknolojisi yüksek arazi kapasiteli olsaydı, böylece birkaç yıl sonra suzuki jimny gibi parkurlarda görebilirdik.
YanıtlaSil