16 Şubat 2015 Pazartesi
DS 5
Kısa süre önce Citroën'in yan markası konumuna geçen DS'in 4 modelinin ardından şimdi de 5 isimli modeli tanıtıldı. Tahmin edileceği gibi otomobil Citroën DS5'in makyajlı versiyonu.
Ön bölümde yoğunlaşan makyajın ardından iç tasarımları değişen LED farlara kavuşan aracın ön panjuru da yenilenirken LED gündüz farlarına sahip ön tampon da elden geçirilmiş. DS 4'ün aksine artık Citroën logosuna sahip olmayan otomobilin bagaj kapağından da ana markanın ismi silinmiş.
Jant ve gövde rengi seçenekleri de yenilenen aracın iç mekanında farklı döşeme seçeneklerinin haricinde daha büyük bir dokunmatik ekran, daha büyük bir otomatik şanzıman vites kolu ve daha az sayıda düğme sunulmakta.
PSA grubunun diğer araçlarında olduğu gibi turbo beslemeye sahip 1.6 litre hacimli benzinli motorunun gücü 165 beygire yükseltilen otomobil aynı zamanda yeni 6 ileri vitesli otomatik şanzımanı bu üniteyle sunuyor.
Aynı hacme sahip turbo Diesel motor 120 beygir güç, 300 Nm tork üretebilecek şekilde güçlendirilirken ilk etapta sunulacak olan 6 ileri vitesli manuel şanzımana daha sonra tam otomatik ünite katılacak.
2 litre hacimli turbo Diesel motorun 150 ve 180 beygir güç üretebilen seçenekleri sırasıyla 370 ve 400 Nm tork sunarken bu üniteler, yine sırasıyla 6 ileri vitesli manuel ve otomatik şanzımanlarla eşleştirilmiş. Aynı motoru kullanan hibrit versiyonsa aynen korunmuş.
Kaydol:
Kayıt Yorumları (Atom)
Yeni 6 ileri'nin gelmesi iyi olmuş, eski şanzımanla devam edilseydi satamamaya/sattıktan sonra kötü söz işitmeye mahkum kalacaktı.
YanıtlaSilPsa'nin bu yeni marka yaratma cabasi premium sinifa girme cabasi midir onur bey?
YanıtlaSilEvet, Toyota ve Lexus kardeşlerde olduğu gibi.
SilBen beğenemedim, bu bir Peugeot olmuş ama da olamamış. Arka kısım bir Citroen ve o çizgiler ön kısıma geldiğinde bir.başka tasarımla, bir Peugeot'la buluşturulmaya çalışılmış. Yekpare bir konsept, yamalı bir bohçaya dönüşmüş. Üstelik DS ızgarası diye lanse edilmeye çalışılan bu ızgara, Citroen'in Metropolis konseptiyle ulaştığı ön ızgara tasarımıyla ulaştığı tasarım şahaneliğiyle karşılaştırılınca öyle yavan kalıyor ki...
YanıtlaSilBen şahsen almaktan tamamen vazgeçtim, ikinci el, eski kasalara bakacağım.
Fransızlar bijon tasarrufu yapmaktan vazgeçmeli, bu sınıfta 4 bijonlu araç komik duruyor.
YanıtlaSilDaha lastikleri genişletmeyi yeni öğrendiler. Bir sonraki adım da beş bijon olur heralde.
SilHydractive süspansiyon bu versiyonda kullanılacak mı ? Citroen versiyonda kullanılmadığı için eleştirilmişti.
YanıtlaSilayrıca ds nin ayrılmasını enteresan buldum. c3 ds3, c4 ve ds4 arasındaki benzerlik c5 ds5 arasında yok.en azından tasarım olarak.bu yüzden ds5 üst sınıf bir markaymış gibi görünmede başarılı ancak ds3 ve ds4 bunu hissettirmekten uzak. Lexusvari bir marka yaratılmak isteniyorsa ds modelleri citroenden uzaklaştırılmalı bence tasarımsal olarak.
Hala yok gibi. Ayrı marka olunmasıyla birlikte ben beklerdim açıkçası. En azından DS5 ve gelecekte tanıtılacak daha büyük modellerde.
Sil