10 Aralık 2014 Çarşamba
Mercedes-Benz GLE Coupé
BMW'nin X6 modeliyle iyice ara segmentler yaratmaya başlamasının ardından bir de bu aracını başarılı satış rakamlarıyla buluşturması Mercedes'in de dikkatini çekti. Geçtiğimiz Nisan ayında Pekin'de bir konsept olarak tanıtılan SUV modeliyle yeni modelinin sinyallerini veren Mercedes bu aracını GLE Coupé ismiyle piyasaya sürdü.
Ana hatları konsept modelinkiyle aynı olan otomobilde heybetli görünüm sağlayan büyük bir ön tampon ve yüksek sayılabilecek bir ön panjur kullanılırken kaput üzerine çift bombe eklenmiş. Hafifçe çıkıntı yapan çamurluklar ve standart olarak sunulan 20 inç çaplı jantlar güçlü görünümü pekiştirirken geriye doğru alçalan tavan çizgisi aracın en önemli tasarım özelliği.
Opsiyonel olarak alınabilen 21 ve 22 inç çaplı jantlarla daha da güçlü görünen GLE Coupé'nin kapıları altında farklı biçimlendirilmiş etekler görülebilirken yatay stopları S Serisi Coupé modellerini andıran arka bölümde ucu spoiler şeklinde tasarlanmış bagaj kapağı, şık egzoz çıkışları ve tavanda küçük anten dikkat çekiyor.
İç mekanı ML ailesiyle büyük benzerlikler taşıyan aracın üç kollu direksiyon simidi ve çift yuvarlak göstergeden oluşan gösterge paneli sportif esintiler yaşatsa da geriye kalan kumandaların büyük çoğunluğu ML ile aynı. Orta konsolun üst bölümünde, konsolun biraz daha içerisine alınmış gibi duran bilgi ekranının iki yanında yer alan havalandırma ızgaralarıysa yuvarlatılmış köşeleriyle Porsche Cayenne modellerini andırıyor.
GLE 350 d 4MATIC modelinde kullanılan 3 litre hacimli turbo Diesel ünitesi 258 beygir güç, 620 Nm tork üretebilen otomobilin yine 3 litre hacimli, çift turbo beslemeye sahip benzinli motoruysa GLE 400 4MATIC'in kaputu altında 333 beygir güç, 480 Nmtork üretebiliyor.
GLE 450 AMG ile birlikte AMG Sport ailesinin ilk modelini de tanıtan Mercedes bu aracın kaputu altına da çift turbo beslemeli v6 benzinli üniteyi yerleştirmiş Diğer seçenekler gibi 9 ileri vitesli otomatik şanzıman ve dört tekerlekten çekiş sistemine sahip olan araç 367 beygir güç, 520 Nm tork üretebiliyor.
Kaydol:
Kayıt Yorumları (Atom)
kimse dememiş mi aga bu nedir?
YanıtlaSilrenault x6 çakması yapmış gibi durmuşa
SilMuhteşem.
YanıtlaSilIgrenc otesi olmus. Normalde Mercedes'in begenmedigim modeli yoktur, GLA, CLA da dahil olmak uzere ama bu arac ciddi anlamda felaket ozellikle arka kismi cok kotu.
YanıtlaSilArka tasarım hiç olmamış
YanıtlaSilrekabette x6 amiyane olacak ama her türlü tokatlar
YanıtlaSilÖnceki nesil c serisinden arta kalan (başka modellerde de vardı tabii) yan aynaları kullanmışlar, yazık...
YanıtlaSilSsangyong ile en çirkin suvler segmentinde yarışmak için tasarlanmış gibi :D=
YanıtlaSilÇirkinlik abidesi.
YanıtlaSilaracın arkası biraz iddiasız gibi, aynalar eski, boyutları nedir? sanki x6 dan küçük ama x4 den büyük gibi
YanıtlaSilX6'dan bir iki santim daha uzun ve geniş. Yüksekliğiyse 4.5 cm daha fazla.
SilArkadaş konseptin aynısını üretmeyin tamam da güzelim konsepti de mahvetmeyin ya...sportif bile değil bildiğin hantal olmuş.2011 cls'den beri ilk defa güzel bi mercedes görcez dedik hevesimiz kursağımızda kaldı.x6'yı çok güzel bulmam ama bu aracın yanında mükemmel duruyor.sadece mercedes takıntılı para babalarının alacağı bir araç daha...
YanıtlaSilcık olmamış X6nın yandan yemişi. x6yı da sevmem zaten ne biçim bir sınıf oluşturdu bu almanlar yaw bırakın gül gibi X5, ML-GL varken töbe bakmam buna
YanıtlaSilo değil de şimdi farkettim x6 rakibi bir araçta bile çakma ipad ekranını kullanmayı unutmamış mercedes... bir kez daha gözümden düştü. ekşide okumuştum x6 rakibi çıkarıyım derken x6 reklamı yapmışlar diye ki doğruluk abidesi bir yorumdu
YanıtlaSil