25 Kasım 2014 Salı

Mercedes-Benz CLA Shooting Brake


Mercedes, önden çekişli modellerinden CLA'nın ailesini genişletiyor. Şık görünümlü dört kapılı coupé'nin ardından şimdi de sıra birkaç aydır casus fotoğrafları yayınlanan Shooting Brake versiyona geldi.

Tasarımında büyük bir sürpriz bulunmayan otomobil B sütununa kadar dört kapılı kardeşiyle aynı görünüme sahipken bu bölümün arkasına geçilince de minyatür bir CLS Shooting Brake görünümü benimsenmiş.


Daha düz devam eden tavan sayesinde arka koltuk baş mesafesi artan aracın bagaj hacmi 495 litre olarak açıklanırken arka koltuk sırtlıkları dikleştirilerek bu hacim 595 litreye büyütülebiliyor. Koltuklar tamamen yatırıldığındaysa hacim 1.354 litre oluyor.

İç mekan tasarımı da dört kapılı kardeşininkinden farklız olan Shooting Brake'in motor seçenekleri de tanıdık. 2.1 litre hacimli turbo Diesel motor CLA 200 CDI'da 136 beygir güç, 300 Nm tork üretebilirken aynı ünite CLA 220 CDI'da 177 beygir güç, 350 Nm tork üretiyor.


1.6 litre hacimli benzinli motor CLA 180'de 122 beygir güç, 200 Nm tork üretirken CLA 200'de 156 beygir güç, 250 Nm tork üretebiliyor. 2 litre hacimli motorsa CLA 250'de 211 beygir güç, 350 Nm tork üretebilirken dört tekerlekten çekiş sistemiyle de alınabiliyor.


Ailenin en sportif üyesi CLA 45 AMG Shooting Brake'in 2 litre hacimli motoru 360 beygir güç, 450 Nm tork üretebiliyor. 7 ileri vitesli otomatik şanzıman ve dört tekerlekten çekiş sistemi sayesinde 0'dan 100 km/s sürate 4.7 saniyede ulaşabilen otomobilin maksimum süratiyse 250 km/s.

20 yorum:

  1. şaka maka aracın rakibi renault megane st gibi araçlar yalnız.ama hangi akıllı arkadaş passat variant, insignia st gibi çok daha geniş araçlar varken gidip bunu alır o da tartışmalı.dediğim avrupa için de geçerli

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. bu yorumu sile biliyorsan sil bence üstteki yorum her şeyi açıklıyor :D

      Sil
    2. Genişlik dışında araç alırken dikkat edilecek zibilyon tane kriter var yanılmıyorsam.

      Sil
    3. zibilyon tane kriterde de zaten daha mantıklı araçlar olduğu için böyle bir yorum yaptım.kompakt sınıf station wagon'lar zaten d sınıfı station wagon alamayanlar için bir alternatif olarak üretilmekte.insanlar ucuza station wagon alabilsin diye.mesele kaliteyse şunu söyliyim, premium olmayan golf bile a serisine yakın işçilik ve malzeme kalitesine sahip.bunu alabilcek parası olan adam zaten gider c-estate alır ya da daha geniş ve ferah olan passat variant, insignia st gibi araçlara yönelir.

      bu arada bu dediklerimi sadece türkiyeyi baz alarak söylemiyorum.

      Sil
    4. ayrıca golf'ün bile a serisine yakın malzeme kalitesine sahip olduğunu düşünürsek passat ve insignia kalite olarak bu aracın üstünde kalacaktır.marka takıntısı dışında bu aracı sattıracak bir sebep göremiyorum.mercedes'in en büyük fiyaskolarından biri olabilir bu araç.

      ki blogu sık takip edenler yorumlarımı bilir bugüne kadar hiçbir araç için bu satılmaz fiyatını haketmiyo çok çirkin vs. gibi kestirip atan yorumlar yapmamışımdır

      Sil
    5. çok konuşuyon

      Sil
    6. shooting brake satın alanların hacim ihtiyacı olduğunu da nereden çıkardınız, d sınıfı araçlarla karşılaştırmak ise başlı başına bir hata.
      bu araç özel bir kompakt ve rakibi neredeyse yok, tutmuş golf a serisine yakın kaliteye sahip falan demişsiniz.

      Sil
    7. Doğru. Standart CLA'nın bile doğrudan rakibi yok şu anda. Kullanışlılık konusunda dört kapılı modeli A serisiyle kafa kafaya. GLA'nınsa gerisinde. Buna rağmen satışları çok iyi gidiyor. Avrupa pazarında hatchback ve station wagon seçeneklerin daha popüler olması da arada kalan shooting brake gibi bir seçeneği çok saçma kılmıyor bence.

      Sil
    8. sanırım tam anlatamadım demek istediğimi :) bu aracın aynı fiyat aralığına sahip olduğu araçlar non-premium d segmentinde kalıyor ve hem kalite hem de hacim olarak cla'nın çok üstünde bu araçlar. çok fazla hacim istenmiyorsa bu sefer non-premium c segmenti station wagon araçlar fiyatlarının düşük olmasıyla öne geçiyor. golf variant bu araçlara bir örnek, hem kalite olarak cla'ya yakın hem de fiyat olarak daha ucuz. bu nedenle golf'le kıyasladım zaten. yani bu aracı almak için mantıklı bir sebep kalmıyor (marka takıntısını saymazsak tabi)

      Sil
    9. Yalnız şunu unutuyorsun: Shooting brake modelleri sadece wagon oldukları için değil estetik bir görünümün yanında daha fazla iç hacime sahip olduğu için tercih edilirler. CLA SB ise CLS SB in küçük kardeşi rolünde olduğu için satılacaktır. Fakat senin mantığına göre E serisi estate varken CLS SB kendi ayağına sıkmak olarak olduğu için mantıksız gelmesi normal. Dolayısı ile CLS SB in Türkiye'de satılmaması da senin mantığınla uyuşuyor.

      Sil
    10. o zaman station wagon cenneti avrupada onlarca 5-touring,a6 avant ve e-estate görmeme rağmen sadece bir tane cls shooting brake görmem de avrupalıların türk mantığında düşündüğünü gösteriyordur sanırım? ya da gerçekten dediğim gibi mercedes'in shooting brake'lerinin gerçek shooting brake estetiğine sahip olmadığını, kullanışlılık açısından gerçek station wagonların önde olduğunu gösteriyordur belki de. yorumu size bırakıyorum

      Sil
  2. Tam anlatamadım sanırım, yukarıdaki yazıda shooting brake'lerin wagonlardan daha kullanışlı veya daha çok hacim içerdiğini ifade eden bir cümle yok. Ayrıca, "Yolda şunu çok gördüm bunu az gördüm" şeklindeki argümanlar gerçekleri ifade edebilecek rasyonaliteye sahip değildir. Varsayalım sizin argümanlarınıza göre bir satış grafikleri oluşsun; bu cls sb'in başarısız olduğunu göstermez ki, zaten e- estate ile yarışacak olsa mecedes ikisini birden niye üretsin ki? Burda amaç kendi topuğuna sıkmaktan ziyade pazarda farklılık arayan müşteri kitlesini kendine çekmektir. Tıpkı passat-cc arasındaki ilişki gibi.

    Estetik konusuna gelecek olursak, göreceli bir kavram konusunda mutlak bir doğru aramak anlamsız ama shooting brake tasarımlarının genelinin 3 kapılı olduğu göz önüne alırsak 5 kapılıların aynı estetiği yakalayamamaları normal.
    Mesela panamera (porsche her nekadar coupe olarak adlandırsada bana göre liftback yada shooting brake gibi bir izlenim uyandırıyor) o kadar 911'e uydurmaya çalışmalarına rağmen, arkada olmayan motordan mıdır nedir hep garip bir görünümü var. Ama satışlara baktığınızda markayı ayakta tutan iki modelden biri(çünkü marka içinde alternatifi yok). Umarım estetik ve satış grafiği arasındaki ilişkinin neden doğru orantılı olmadığını anlatabilmişimdir.

    YanıtlaSil
  3. bir araba yuzunden yiyin birbirinizi koclarim benim.

    ustteki kisa ve oz yorum yapan arkadas, cok konusuyon diyen, abi senin gibi insanlar lazim bu ulkeye, adam saniyesinde farketmis sorunun ne oldugunu. arabadir ya alti ustu, yok mantikli yok anlamsiz. seversin, fiyati uygun gelir alirsin binersin, bu nedir lan boyle felsefe bolumunu aratmayacak tartismalar falan.

    YanıtlaSil
  4. Aslına bakarsanız gayet sağlıklı bir tartışma farklı bakış açılarını görmek, o açıdan bakabilmek için. Fakat buna ihtiyaç duymuyorsanız Onur bey bunun için size harika bir çözüm üretmiş: Eğer haberlerin başlığına veya yorum sekmesine tıklamazsanız yorumları görmüyorsunuz, zaten haberin tamamı ana sayfadan okunabiliyor(sürüş testleri dışında). Bu bloğun yazarı sizin gibi bakış açısına sahip olsaydı zaten bu blog oluşmazdı.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. vallahi dediğinizin aynısını yazcaktım ama üşendim açıkçası :) saolun hislerime tercüman olduğunuz için

      Sil
  5. 4 kapılısı bile sevmezken şimdi de SW versiyonunu çıkarmışlar. Mercedes imajını tamamen kaybetti bence. Çok araba satacağım diye kendisine yakışmayacak kalite de arabalar üretiyor. BMW bile sportif bir anlayışı olmasına rağmen bu tür ucubeleri piyasaya sürmüyor. Yazık. Koskoca Mercedes-Benz'in ürettiği arabalara bak

    YanıtlaSil
  6. Bence Türkiyede aslında BMW Mercedes ve Audi potansiyel satışlarının ancak yüzde 50 sini gerçekleştirebiliyorlar. Bunun nedeni bu markaların zengin aracı(amiyane tabirle) olarak görülmesi. İnsanlar çevrenin tepkilerinden çekindikleri için bu markalar yerine Opel VW gibi markaların en üst donanımlarını alarak kendilerini dikkatlerden gizlemiş oluyorlar.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bildiğimiz Türkiye'den bahsediyoruz değil mi? Bence marka budalalığı yapan insan sayısı çok daha fazla diğerlerinden. Mİllet para bulur bulmaz Alman markalarına yöneliyor. Sırf üst düzey devlet memurları alsa yeter zaten ki alıyorlar da.

      Sil