13 Kasım 2014 Perşembe

Ford Everest


Ford'un orta büyüklükteki SUV modellerinden Everest yenilendi. Pick up kardeşi Ranger'ın temelleri üzerine geliştirilen araçta geniş bir iç mekan, daha güçlü görünen bir dış görünüm ve farklı motor seçenekleri sunulmakta.

Üç parçadan oluşan ön panjur, geniş çamurluklar, kapıların altına eklenen basamaklar, büyük jantlar, ön ve arka tamponların altına yerleştirilmiş korumalar, LED gündüz farları ve stoplar gibi detaylarla dikkat çeken aracın ön çamurlukları arkasında Ranger'da olduğu gibi model logolu parçalar bulunuyor.


Çok sofistike olmayan bir iç mekana sahip olduğu görülebilen yeni nesil Everest'te dört kollu ve çok fonksiyonlu direksiyon simidi, dijital gösterge paneli, dik yerleştirilmiş ön konsol havalandırma ızgaraları, büyük bir dokunmatik bilgi ekranı ve düğme sayısı azaltılmış orta konsol dikkat çekerken üst bölümü deri kaplı ön konsol, SD, Aux ve çift USB girişi, üç adet 12 Volt ve bir adet 230 Volt soketi diğer aksesuarlar arasında sayılabilir.


Üç koltuk sırasına sahip olan otomobilin arka koltuklarına özel havalandırma sistemi tavana yerleştirilen çıkışlar sayesinde iç mekan sıcaklığını daha çabuk bir şekilde istenilen seviyeye getirirken LED iç aydınlatma ve panoramik cam tavan yaşam alanını daha da ferahlatmış.

Yerden yüksekliği 225 mm olan Everest'in su geçiş yüksekliğiyse 800 mm olarak açıklandı. 29 derece yaklaşma, 25 derece uzaklaşma açıları sunulurken yükleme kapasitesi 750 kg olarak açıklandı. Tek koltuk sırasıyla 2.010 litre bagaj hacmine sahip olan aracın çekme kapasitesi de 3 tona ulaşmış.


Kaputu altında turbo beslemeye sahip üç farklı motor seçeneği sunacak olan Everest'in 2 litre hacimli benzinli ünitesi Mondeo ve Kuga'da da kullanılırken 2.2 ve 3.2 litre hacimli turbo Diesel üniteler Transit ve Ranger modellerinde görev yapıyor. Motor seçeneğine göre 6 ileri vitesli manuel ve otomatik şanzıman seçenekleri de sunulmakta.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder