1 Ekim 2014 Çarşamba

Volkswagen Passat GTE


Alman üretici Volkswagen 2014 Paris otomobil fuarına yeni nesil Passat'ın hibrit versiyonuyla katılıyor. Başarılı tüketim değerinin yanında performansı da dikkat çekici olan otomobilin görünümünde de ufak tefek farklılıklar var.

Hem sedan hem de station wagon gövde seçenekleri sergilenecek olan aracın yeni ön tamponunda parantez biçimli ince LED gündüz farları dikkat çekerken ön panjurun üst kısmında mavi renkli şerit bulunuyor. Farlar üzerinde de görülen mavi şeritler ön çamurlukların arkasına da eklenmiş. 18 inç çaplı jantlara sahip olan modelin arka tamponu altında egzoz çıkışı bulunmuyor. Bu arada fren kaliperleri de mavi renkli.


İç mekanı standart modellerinkiyle neredeyse aynı olan otomobilin devir göstergesi yerine güç ve şarj göstergesi eklenirken ambiyans ışıklandırması ve koltuk döşemelerinde mavi renk kullanılmış.

Kaputu altında 156 beygir güç üretebilen 1.4 litre hacimli benzinli motor bulunan otomobilde bir de 115 beygir, 400 Nm tok üretebilen elektrik motoru kullanılmış. Karma durumda 218 beygir güç üretebilen ikili gücü tekerleklere 6 ileri vitesli DSG ile aktarıyor.


Ortalama tüketim değeri 2 litre/100 km olarak açıklanan Passat GTE sadece elektrik motoruyla 130 km/s sürat yapabilirken her iki motoru da devredeyken sürat 220 km/s'e ulaşıyor. Bu durumda otomobilin 0'dan 100 km/s sürate ulaşması 8 saniyeden kısa sürüyor.

3 yorum:

  1. Merhaba onur bey, bu tarz otomobillerde elektrik motorunu sarj etmek yerine yakitla calisan motordan gelen enerjiyle sarj etmek mumkun degil mi? Yani hic prizle ve vakit kaybiyla ugrasmadan gerceklesmesi gunumuz teknolojisiyle mumkun degil midir? Tesekkurler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hibritlerin tamamında sunulan ilk özellik zaten enerji geri kazanımıyla şarj edilebilen piller. Chevrolet Volt gibi bazı araçlarda içten yanmalı motor sadece elektrik üretiyor hatta. Sadece elektrik motoruna sahip olan modeller zaten aslen kabloyla şarj edilirken hibritlerde de yardımcı olarak kablolu sistem sunuluyor arada. Sonuçta şehir kullanımında pilleri bitirerek gidilen işte araç saatlerce oturacağına bir taraftan da şarj olursa eve dönüşte de sadece elektrik kullanılabilir.

      Sil
  2. Ilk donem hybrid araclarin tamami sadece icten yanmali motordan gelen enerji ile sarj olurken simdilerde elektrik motoru bataryasi disardan da sarj edilebiliyor. Kisa mesafeler bu sayede sadece elektrik motoru kullanarak kat edilebiliyor.ib.

    YanıtlaSil