17 Ekim 2014 Cuma
Tesla Model S
Ürettiği elektrik motorlu otomobillerle ünlenen Tesla'nın liftback modeli Model S yeni versiyonlara kavuştu. Daha güçlü motorlarla donatılan araçların menzillerinde de uzama yaşanmış.
Çift elektrik motoruyla sunulan otomobillerden 60D ve 85D olarak isimlendirilenleri her iki aks için de 188 beygir güç üretebilen motorlarla donatılıyor. İlk otomobil 0'dan 100 km/s sürate 5.7 saniyede ulaşırken ikincisi için bu süre 5.2 saniye. Maksimum süratler 200 ve 250 km/s olarak açıklanırken 80 kg artan ağırlığa rağmen menzillerde 16 km'lik uzama yaşanmış. İlk araç 362, ikincisiyse 475 km menzile sahip.
Firmanın asıl yeniliğiyse P85D olarak adlandırılan model. Ön aksı 211, arka aksıysa 470 beygir güç üretebilen motorlar tarafından yönetilen otomobilin karma tork değeriyse 930 Nm. 132 kg artarak toplamda 2.240 kg'a ulaşan toplam ağırlık 50:50 dağılıma sahip. 0'dan 100 km/s sürate 3.2 saniyede ulaşabilen P85D'nin maksimum sürati 250 km/s olarak açıklanırken menzil 443 km.
Kaydol:
Kayıt Yorumları (Atom)
Yani bu 2ton dan ağır Tesla, Ferrari 458 den daha iyi bir 0-100e mi sahip?..Biri bana bunun Şaka olduğunu söylesin. Holly Shit..!!!
YanıtlaSilmaksimum torku 0'dan itibaren verdiği gözden kaçmamalı.
SilEvet, elektrik motorunun en büyük avantajlarından.
Sil2 tondan ağır ama toplamda 680 beygir civarında bir gücü var ve 4 tekerlekten çekişli.ayrıca 930 nm torku var :) bu yüzden çok da anormal değil bence :)
YanıtlaSilsokaklardaki yeşil ışık draglarında çoğu spor otomobilden hızlı olduğunu görecek bir çok hızlı ve öfkelinin elektriklilere bakışı değişecek. bu gelecekçiler için güzel bi durum.
YanıtlaSilGeçen hafta Hollanda'daydım. Model S her köşede resmen. Taksi olarak bile kullanıyorlar. Tabi her sokak başında şarj istasyonu olması bunda büyük etken. Performans ve uzun menzil iyi hoş ama aracı şarj edebileceğiniz yer yoksa beş para etmez Türkiye gibi ülkede.
YanıtlaSiltork muhteşem, hızlanma haliyle iyidir. bu tip araçlar içinde en kötüsü diyebileceğim(iz) fluence ZE kullandım, onun hızlanması bile baya iyiydi. torku her devir bandında kullanabiliyorsun. kısaca içten yanmalı motorlar, elektrikli motorların yanında çok verimsiz. keşke menzilleri de daha uzun olabilse!
YanıtlaSilaynen öyle.elektrik motorlu araçların bir diğer eksisi de ses.bence sürüş keyfinde çok önemli bir yere sahip ses faktörü.kim bir v12 olan cl 65 amg,ya da bir v8 olan mustang,corvette sesini duymak istemez ki
Silyanlış anlaşıldım galiba; ben elektrikli motorları övüyorum. ses olayına gelince şahsen BMWnin sıralı altı silindir motor sesine hayran olsam da sessiz sedasız bir araba fikri hiç fena gelmiyor. :)
SilEmre de övmüş zaten. "Aynen öyle" diyerek hak verip bir diğer negatif yanını söylemiş.
SilMenzil ve şarj yani pillerle ilgili sorunlar çözüldükten sonra alışılır bence ses konusuna. Sonuçta her doğan insan sıfırdan başlıyor işe. Bugün doğacak çocuğa "Otomobil budur" dendikten sonra onu kabul edecektir. Bizim gibi alışmışların akıllarını çelmeleri zor şu sıralar.
valla beni çok iyi anlıyosunuz şaşırdım :) tam da dediğiniz gibi elektrikli otomobillerin şu sıra tek sorunu menzil.bir de bizim gibi motor sesi bağımlıları için ses eksikliği.tabi bizim gibi düşünen kişiler çoğunlukta mıdır bilemeyiz.ha bi de şu var ki şehir trafiğinde 3432523551 tane aracın gürültüsünü duymak yerine trafik çilesini sessiz çekmek daha cazip.en azından kişiyi yoran faktörlerden biri ortadan kalkmış olur
Silözür dilerim ben yanlış anlamışım :)
SilNe olacak canım bizbizeyiz :)
Silp85d her şeyiyle efsane olmuş. teslanın süpersporlara bir rakip çıkarmasını 4 gözle bekliyorum. 4 kapılı araçta 0-100km 3.2 sn olabiliyorsa ağırlık 2 tonun altına çekildiğinde 2-2.5 saniye arası değerler işten bile değil.
YanıtlaSilZaten asıl mesele ağırlığı düşürebilmek, Bataryalar yüzünden bu araç 2 tonun üzerinde
SilO kadar torkla ağırlık öncelikli değildir büyük ihtimalle Tesla için. Asıl önemli olan şu pil teknolojisinin gelişmesi. Menzil bu kadar kalabilir fakat 10 dakika gibi bir sürede şarj edilebilmesi lazım pillerin ki insanlar ciddi ciddi düşünebilsin bu araçları.
Sil