24 Ekim 2014 Cuma

Seat León ST 1.6 TDI DSG Style


Seat'ın León model ailesini genişletme işlemleri sürüyor. 2012 yılında piyasaya çıkan üçüncü nesil modelle birlikte markanın köşeli çizgilerini kullanmaya başlayan otomobil ana marka Volkswagen'in geliştirdiği MQB platformuna da sahip oldu.

2013 yılında station wagon gövdeye sahip ST modeli de ortaya çıkan León ailesi, özellikle Avrupa pazarında popüler olan bu seçenek sayesinde satışlarını daha da yukarıya çekti. Çoğu araçta olduğu gibi birçok motor ve şanzıman seçeneğine sahip olan Seat León ST, astronomik vergilere ve bunun bir sonucu olarak çok dar bir hacime sahip olan Türkiye pazarına tek motor, şanzıman ve donanım paketiyle ithal ediliyor.


Dış Mekan


Yeni nesil León modellerinin köşeli çizgilerini koruyan ST versiyonda daha önce testime konuk olan hatchback gövde seçeneğiyle paylaşılan detayları görmek mümkün. Full LED farlar, sis farları, ön tamponda yer alan hava girişi ve ön panjurun tamamı sert hatlara sahipken aynı durum yan aynalar ve ortasından bir şerit geçirilen kaput için de geçerli.

17 inç çaplı jantlara sahip olan otomobilin tavanına şık bir şekilde yerleştirilmiş raylar ve açılabilen panoramik cam tavan gözlerden kaçmazken şık yan çizgilerin aynen korunduğu görülebiliyor. Çok kalın olmayan bir D sütununa sahip olan León ST'nin arka bölümünde LED stoplar, küçük spoiler ve alt kısmı V şekilli cam tanıdıkken tampon tasarımı, bagaj kapağının daha aşağıya uzanması nedeniyle farklı.

4.535 mm boya sahip olan León ST'nin genişliği 1.816 mm, yüksekliğiyse 1.454 mm olarak açıklanırken aks mesafesi 2.636 mm ile Style donanımlı, 5 kapılı hatchback kardesininkiyle aynı.


İç Mekan


León'un değişimi iç mekanda da devam etmiş. Önceki nesilde görülen geniş ve kısa yapılı orta konsol yerini dik yerleştirilmiş standart bir bölüme bırakmış. Asimetrik tasarıma sahip havalandırma ızgaralarının arasına yerleştirilen dokunmatik ekran, ses sistemi ve yol bilgisayarıyla birlikte otomobilin farklı sistemlerinin kumandalarını da barındırıyor. Orta konsolda daha aşağıya inildiğinde Volkswagen ailesinin diğer modellerinden de tanıdık olan düğmeler ve havalandırma kumandaları göze çarparken en altta büyük bir kapaklı göz yer alıyor.

Yükseklik ve derinlik ayarlı, çok fonksiyonlu direkiyon simidi deri kaplanırken sportif dokunuşlar ibreleri 0 konumunda aşağıyı gösteren gösterge panelinde de devam ediyor. İki dairesel göstergenin arasına yerleştirilen yol bilgiyasarı renkli ekranıyla navigasyon dahil birçok veriyi sürücüyle paylaşıyor.

Direksiyon kolonunun sol kısmında far kumandalarıyla birlikte büyük sayılabilecek kapaklı bir göz bulunuyor. Elektrikli cam ve ayna kumandaları kapı içine ergonomik bir şekilde yerleştirilirken kapı kollarının tasarımı ailenin diğer üyelerinden farklı. Çok derin olmasa da dört kapısında da geniş gözler sunan León'un kaput açma kolu, sürücü kapısı kapalıyken kapı tarafından bloke edildiğinden açılamıyor. Küçük bir detay olsa da güvenliğe verilen önemi görmek açısından başarılı.

Vites konsolu kalabalık olmayan otomobilin tanıdık vites topuzunun arkasında el freni kolu ve iki bardaklıkla birlikte bir de 12 Volt soketi bulunuyor. Koltuklar arasında bulunan kol dayanağı ileri-geri hareket ettirilebilirken altında üç küçük göz yer alıyor. Dayanağın açı ayarı da sunması olumlu. CD değiştirici, iki adet SD kart yuvası ve farklı girişlere uyan bir port sunan müzik sistemi bu özellikleri torpido gözünde toplamış.

Arka koltukları hatchback kardeşine göre arkaya çekilmiş olan León ST'nin bu bölümünde havalandırma kanalları, büyüklüğü ayarlanabilir bardaklıklara sahip kol dayanağı, üç kafalık ve bagaj bölümüne çabuk erişimi sağlayan küçük bir kapak bulunuyor. León'un station wagon versiyonu ön koltukların altında da gizli gözler sunuyor.

587 litre hacimli bir bagajı bulunan León ST'nin bagaj zemini altında da ek hacim sunulurken çamurluk arkalarında kalan kısımda gözler yer alıyor. Bagaj kapağının altına 1.5 kg kapasiteli iki plastik kanca ekleyen Seat metal eşik kaplaması da kullanmış. 12 Volt soket, kancalar ve lastik sabitleyicilere de sahip olan bagaj bölümü hem sırtlık hem de yükleme bölümünde bulunan mandallar yardımıyla yatırılabilen arka koltuk sırtlıkları sayesinde genişletilebiliyor.


Konfor


Volkswagen grubunun sportif yüzlerinden olan Seat'ın bu modeli de, station wagon kasasına rağmen ilk bakışta konforu ikinci plana atmış gibi görünüyor. Dinamik görünüm ve 45 yanaklı lastiklerle sportiflik ön planda gibi dursa da çok başarılı ayarlanan süspansiyon sistemi beklenenden daha yüksek konfor sunuyor.

Rüzgar ve yol gürültüsü yalıtımı konusunda sınıfı standartlarını yakalamakta zorlanmayan León ST'nin motor sesiyse iç mekandan neredeyse hiç duyulmuyor. Start-Stop sisteminin sarsıntısız devreye girmesi de konforu olumlu yönde etkiliyor.

Donanım konusunda da cömert olan test otomobilinde elektrikli cam ve aynalar, far ve yağmur sensörü, ön ve arka park sensörleri, full LED farlar, çift bölgeli otomatik klima, arka koltuk havalandırma kanalları, dokunmatik bilgi ekranı, yol bilgisayarı, deri ve Alcantara döşemeler, çok fonksiyonlu direksiyon simidi, açılabilir panoramik cam tavan, cruise control, USB, Aux ve SD kart girişleri sunan ses sistemi, Bluetooth bağlantısı, sürücü ve ön yolcu koltuğu bel desteği, ileri-geri ayarlanabilen, açısı değiştirilebilen ön kol dayanağı ve bagajdan da yatırılabilen arka koltuk sırtlıkları bulunuyor.

Volkswagen ailesinin diğer marka ve modellerinde de kullanılan 7 ileri vitesli, çift kavramalı yarı otomatik şanzıman bu modelde de hızlı ve sarsıntısız geçişleriyle dikkat çekiyor. Üniteye yokuş kalkış desteğinin eklenmesi de olumlu.


Sürüş


MQB platformu üzerine geliştirilen León ST'nin sürüş karakteristikleri ilginç şekilde çok başarılı. Dengeli bir yapıya sahip olan otomobilin 225/45-17 ölçüsü sunan lastikleri ve süspansiyon sistemi bu segmentte yer alan station wagon gövdeli bir araçtan beklenmeyecek denge sunuyor. Çok zorlandığında önden kayan aracın ESP'si tehlikeli durumların önüne erkenden geçerken ani direksiyon hareketlerinde beklenmedik tepkiler gösterilmemesi olumlu.

Ele iyi oturan direksiyon simidi elektro-hidrolik direksiyon sistemleri arasında başarılı bir geri bildirime sahip. Yükseklik ve derinlik ayarı da sunması sistemin artıları arasında yer alıyor. FR donanımında da yer alan yüksek yan destekli ön koltuklar virajlarda sundukları başarılı yan desteklerle göze çarpıyor.

Sikletinin en düşük güce sahip olan motorları arasında yer alan 1.6 litre hacimli turbo Diesel ünite 105 beygir güç, 250 Nm tork üretiyor. 1.276 kg'lık boş ağırlık ve motorun devir bandına uygun hazırlanmış 7 ileri vitesli DSG sayesinde beklenenden daha dinamik bir yapı sunan otomobil 0'dan 100 km/s sürate 11 saniyede ulaşırken maksimum sürati 191 km/s olarak açıklanıyor.

Dozlaması başarılı fren sistemi de sportif yapıya katkı sağlarken şanzımanın vites kolundan manuel olarak kumanda alabilmesi de olumlu. Direksiyon simidinde vites değiştirme kolları sunmayan León ST'nin şanzımanında sunulan spor modu da çok gerekli değil zira motorun düşük devirlerde sağladığı çekiş başarılı.

Yakıt alırken de sürücüsünü üzmeyen León ST'nin tüketim değeri, dikkatli yapılan sabit süratli otoyol sürüşlerinde rahatlıkla 5 litre/100 km seviyesinin altına çekilebiliyor. Test ortalaması da 5.8 litre/100 km olan otomobil bu konuda sınıfının en başarılı modelleri arasında bulunuyor.


Fiyat/Donanım


Seat'ın potansiyel müşterilere bir sürprizi de burada karşımıza çıkıyor. Tek motor, şanzıman ve donanım seviyesiyle ithal edilen León ST'nin başlangıç fiyatı 71.000 TL.

Standart donanımında elektrikli cam ve aynalar, far ve yağmur sensörü, ön ve arka park sensörleri, çift bölgeli otomatik klima, arka koltuk havalandırma kanalları, dokunmatik bilgi ekranı, yol bilgisayarı, deri ve Alcantara döşemeler, çok fonksiyonlu direksiyon simidi, cruise control, USB, Aux ve SD kart girişleri sunan ses sistemi, ön koltuklar altında kapaklı gözler, Bluetooth bağlantısı, sürücü ve ön yolcu koltuğu bel desteği, ileri-geri ayarlanabilen, açısı değiştirilebilen ön kol dayanağı, krom tavan rayları, ön, yan ve perde hava yastıkları, ve bagajdan da yatırılabilen arka koltuk sırtlıkları bulunan aracınopsiyonel donanımı uzun değil.

LED far ve stoplar, ön ve arka park sensörleri ve karartılmış arka camları paket olarak 4.750 TL'ye sunan Seat metalik gövde rengi için 1.250 TL isterken açılabilen panoramik cam tavanın fiyatı 2.750 TL.


Sonuç


Bu sefer Seat tam anlamıyla bana bir sürpriz yaptı. Daha güçlü motoruyla León FR'ın hoşuma gitmesi beklenmedik bir durum olmasa da daha ailelere yönelik León ST'nin bu kadar artısı olması şaşırttı. Geniş ve değişken bagaj bölümü, zengin donanımı ve uygun fiyatıyla çok kişinin aklını çelecek olan otomobilin düşük yakıt tüketimi de dikkat çekecek düzeyde.

Gücü düşük motoruna rağmen üniteye uygunluğuyla göz dolduran DSG çok yüksek olmayan performans isteklerine de kolayca cevap verebilirken altyapının çok daha yüksek güçleri kaldırabileceğini görmek yolculara güven aşılıyor.


Fotoğraflar


Test sırasında çektiğim fotoğraflara buradan ulaşabilirsiniz.

24 yorum:

  1. Opsiyon fiyatlarından da vergi alındığı için mi böyle uçuk fiyatlar var? Yoksa Euro nunda etkisi mi bu fiyatlar?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Opsiyon fiyatları diğer üreticilerle karşılaştırıldığında fena değil. Renault bile açılabilir panoramik tavan için 3.000 TL istiyor örneğin. Bunun yanında genel bir pahalılık var tabi ve onun da nedeni araçlarda olduğu gibi çok şişen vergiler.

      Sil
    2. Ne yani bir tane kendimize alırken tabiki bir tanede devletimize alacağız. Bencillik etmek yakışmaz vatandaşa.

      Sil
    3. Öyle tabi. Hatta iki devlete bir bize alalım.

      Sil
  2. ülkedeki fiyatlarından dikkatinizi ayırcak olursanız bence das auto

    YanıtlaSil
  3. Onur bey sanirim ekonomik durumunuz ortalamanın biraz üstünde, yorum yaparken bunu göz önünde bulundurmanizi rica ediyorum.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İşsizim, dolayısıyla pek de iyi değil durumum. Ne alakası var ki herhangi bir yorumla.

      Sil
    2. Sonuç kısmında ki "uygun fiyatıyla..." ifadenize istinaden söyledim. Biliyorsiniz, 127 Hours filminde James Franco koluna bir uygulama yapıyor, işte o kısımda sinirlere gelince müziğinde etkisiyle gerginlik tavan yapıyor ya, Otomobil/Benzin fiyatları da öyle bir bam teli etkisi yaratıyor bünyede. Tabii bunda fakir olmamın etkisi de olabilir lakin dediğim gibi 75 bin = uygun fiyat denklemi (Türkiye'nin özel şartlarında bile olsa) boşlukta kaldı biraz en azından bende öyle oldu :) Neyse severek takip ediyoruz. Sizin donanımda birini doğru iş bulur, selamlar.

      Sil
    3. Her şey göreceli. C segmentinde yer alan ve Türkiye'de satılan bir station wagon için fiyat uygun. Eşdeğer donanımlı Renault Megane bile 80.000 TL üzerinde şu sıralar. Resmen segmentin ucuzu oldu bir anda indirimlerle.

      Sil
    4. çok güzel söylemişsiniz, bu rakamların görece ucuz olması beni de çok şaşırtıyor ama nasıl bir algı yönetimi varsa artık bu ¨ucuz¨ kavramına alıştık.
      buraya yorum konduranlar premium markaların alt sınıf modelleri için ucuz, kaçmaz gibi şeyler karalayan dergi yazarlarını okusalar ne yaparlardı merak ediyorum.

      Sil
    5. O nedenle dergilerden kaçıp buraya geliyorlar zaten ;)

      Sil
  4. i30 cw mi yoksa leon st mi ?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Dış tasarım olarak Seat daha başarılı bence. Bununla birlikte daha güçlü motor, tam otomatik şanzıman ve daha zengin donanımla akıl çeliyor i30. Az farkla i30 CW alır bence karşılaştırmayı ama önceliklere göre sonuç değişik de olabilir.

      Sil
  5. bence donanım önemliyse i30 cw,geri kalan herşey için leon st

    YanıtlaSil
  6. Scoda octavia 1.2 TSI Elegance mi yoksa Seat Leon 1.6 TDI Style mi? Sizce hangisi tercih edilmeli?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aracın dış tasarımı öncelikliyse Seat, iç mekan genişliği öncelikliyse Octavia. Motor performansı konusunda da tüketim konusunda da çok açılmıyorlar birbirinden.

      Sil
  7. Bizde kararsız kaldık dizel otomatik te, bu arabalardan hangisini önerirsiniz, sağlamlık, güvenik önceliklikli, bide yerden yüksekliği , şimdiden teşekkürler...
    Seat Leon ST 1.6 TDI Style DSG
    Hyundai i30 CW 1.6 CRDi Elite AT
    Renault Megane Sport Tourer 1.5 DCi GT-Line EDC
    Skoda Octavia Combi 1.6 TDI Elegance DSG

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yerden yükseklikler arasında birkaç mm oynadığından araçların hepsi düşünülebilir fakat yüksek olması önemliyse yükseltilmiş station wagon seçeneklerine yönelmekte fayda var.

      Mégane dışında kalan araçların tamamı çarpışma testlerinden 5 yıldız aldığından o konuda da üçlü arasında büyük fark yok.

      Test araçları henüz çok yeni otomobiller olduğundan ileride ne gibi sağlamlık problemleri yaşanabilir bilemiyorum fakat yarı otomatik şanzımanlar belirli kullanımın ardından debriyaj balatalarını aşındıracaklarından konforu bir miktar etkileyeceklerdir. Bu durumda Hyundai'nin tam otomatik şanzımanı avantajlı. Yalnız o durumda da el çabuk tutulmalı zira makyajlı i30 ile birlikte bu araçta da yarı otomatik şanzıman kullanılacak.

      Sil
    2. Peki tam otomatiğin yarı otomatiğe göre dezavantajları; daha yavaş vites değişimi ve biraz daha fazla tüketmesi midir sadece ? Ama buna karşın daha az sorun çıkarıp daha konforlu oluyorlar ? Bu durumda iki şanzımanında farklı güzellikleri var ve üreticilerin her iki şanzıman seçeneğinide sunması gerekmez mi?

      Sil
    3. yükseltilmiş sw dediğiniz araçlar hangileri ? bu dördünün dışında önerebileceğiniz ( çok küçük bir araç olmaması kaydıyla) otomatik- dizel sw ya da hb araç var mı ? şimdiden teşekkürler

      Sil
    4. Aslında tam otomatik şanzımanların yeni nesil örnekleri performans ve tüketim gibi konularda da çift kavramalılarla yarışabiliyor. Bu konuda önemli olan fiyat farkı.

      Seçeneğin çok olması tüketici için güzel olsa da markaların ar-ge masraflarını artırıyor. Bir modelin manuel ve otomatik seçeneğini sunmak bile artık zor olmaya başladı. Bu nedenle neredeyse bütün süperspor otomobiller sadece yarı otomatik şanzımanlarla üretiliyorlar artık.

      Sil
    5. Yükseltilmiş station wagon seçeneği çok aslında ama bir an için Türkiye'de olduğumuzu unuttum. Bu segmentte Leon X-PERIENCE var ama yine de.

      http://onurkoray.blogspot.com.tr/2014/06/seat-leon-x-perience.html

      Sil
  8. Onur Bey merhaba 85000 civarı bir araç bakıyorum ikide Bebek var serhat leon st oktavlia Rapid vs aklımda ama sizin farklı tavsiyelerinizde olabilir hangi aracı neden tavsiye edersiniz

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. O fiyata en uygun araçlar sayılmış zaten :)

      Bence de Leon ST ciddi ciddi düşünülebilir bu durumda. Hatta şimdi makyaj geçirdiğinden elde kalan araçlar daha da uygun fiyata alınabilir.

      Sil