29 Nisan 2014 Salı

Mercedes-Benz B180 CDI 7G-DCT Elite


Mercedes'in başarılı satış rakamlarına ulaşan hatchback modeli A Serisi'nin ardından 1.5 litre hacimli turbo Diesel motor ve otomatik şanzıman ikilisine sahip olma sırası B Serisi'nde. Daha önce benzinli motor ve sportif paketiyle test etme imkanı bulduğum otomobil şimdi de küçük hacimli Diesel motor ve otomatik şanzıman ikilisiyle karşımızda. Özellikle aşırı beslemeli ve küçük hacimli benzinli motorun tüketiminden şikayetçi olanları hedefleyen kombinasyon bakalım yüzleri ne kadar güldürebilecek.



Dış Mekan


Yüksek yapısıyla dikkat çeken B Serisi'nin önceki testime konuk olan B200 modeliyle B180 CDI arasında büyük farklar bulunmuyor. Yuvarlak hatlı bir burun kısmına sahip olan otomobilin tamponunda LED aydınlatmalar bulunurken otomatik yükseklik ayarlı ve yıkama sistemine sahip bi-xenon farlar üzerinde de LED gündüz farları yer alıyor.

Yan aynalar ve kapı kollarını diğer modellerle paylaşan aracın 16 inç çaplı jantları biraz küçükmüş gibi görünse de kullanımda nasıl avantajlar sunduğunu birkaç paragraf sonra açıklayacağım. Kapıları üzerinde bulunan dalgalanmalar depo kapağına kadar uzarken arka bölümde küçük bir spoiler, yuvarlak hatlı LED stoplar ve kromajlı bagaj yükleme koruması bulunuyor.

Dikkatli bakıldığında hem ön hem de arka tamponda park sensörleri bulunduğu görülebilirken her iki tamponda da ince krom süslemeler görülebiliyor. 4.359 mm boya, 1.786 mm genişliğe ve 1.557 mm yüksekliğe sahip olan otomobilin aks mesafesiyse 2.699 mm.


İç Mekan


Aracın kapıları açıldığında tanıdık bir manzarayla karşılaşılıyor. Kapı içleri ve ön konsol A ve CLA Serisi modellerde de ufak tefek farklılıklarla kullanılıyor. Kapı içlerine ergonomik biçimde yerleştirilmiş cam ve ayna kumandalarıyla metal kapı kolu önünde bulunan merkezi kilit düğmeleri kardeşlerinden aynen alınırken kapı içi cepler bu araçta daha geniş.

Yuvarlak havalandırma ızgaraları, 0 konumunda yeri gösteren göstergeler ve çok fonksiyonlu, üç kollu direksiyon simidi sportif bir görünüm sağlarken simidin solunda yer alan far kumandaları ve orta konsolda bulunan ses sistemi kumandaları diğer Mercedes modellerinden de tanıdık. Orta konsol üzerinde yer alan sabit ekran, yarı otomatik klima kumandaları, kapaklı küllük ve arkasında görülen derin kapaklı göz A ve CLA'da da aynen görev yaparken ışıklandırılmış bardaklıklar, COMAND kumandası ve ileri geri ayarlanabilen kol dayanağı da diğer önden çekişli kardeşlerden tanıdık. Bu bölümün altında büyük bir hacim sunan Mercedes aynı bölmeye USB portunu da eklemiş.

Ön konsolda kullanılan siyah renkli kaplama iç mekanı biraz kasvetli gösterse de daha açık renk seçeneklerini tercih etmek bu sorunun önüne geçecektir. B Serisi'nin diğer önden çekişli kardeşlerinden daha büyük olan bir diğer bölümü de çift katlı torpido gözü. Işıklandırma paketiyle geceleri etkileyici bir görünüm sunan iç mekanda far kumandasının sadece merkezinin aydınlatılıp konum grafiklerinin karanlıkta bırakılması ilginç olmuş. Arka kapılarda da ortalama büyüklükte ceplere sahip olan B Serisi ön koltuklar arasında bulunan kol dayanağının arkasında kapaksız bir gözle birlikte 12 Volt soketi ve küllük sunmakta.

Bagaj konusunda da cömert olan B Serisi'nin yükleme hacmi 488 litreyle 1.547 litre arasında değişiyor. Bu bölümün üst kısmında katlanabilir bir branda yer alırken zemin altında da ek yükleme alanları bulunabiliyor.


Konfor


Aracın markası Mercedes olunca konfor başlığı da bir parça daha önemli oluyor. Bunun farkında olan marka önden çekişli modellerini biraz daha sert karaklerli hazırlamış olsa da bu, rahatsızlık verici bir seviyeye ulaşmamış. Süspansiyon sisteminin sertliğiyle dengeli bir araç haline gelen B Serisi 55 yanaklı lastikler sayesinde yol üzerindeki küçük olumsuzlukları sönümleyebiliyor.

Uzun süredir direksiyonuna oturma imkanı bulduğum Mercedes modelleri arasında tamamı kumaş kaplı koltuklara sahip ilk model olan B180 CDI'ın koltukları da konfor ağırlıklı tasarlanmış. Alt bölümleri oldukça geniş oturma alanı sunan otomobilin sırtlıklarındaysa yan destekler yüksek.

Konfor donanımı konusunda cömert olan test aracında çok fonksiyonlu direksiyon simidi, yarı otomatik havalandırma sistemi, elektrikli cam ve yan aynalar, yol bilgisayarı, başarılı bir ses sistemi, Bluetooth bağlantısı, hız sınırlandırma ve sabitleme sistemi, otomatik park yardımcısı, ön ve arka park sensörleri, geri görüş kamerası, otomatik kararan iç ve sol dikiz aynası, yağmur ve far sensörleri bulunurken yıkama fonksiyonuna sahip bi-xenon farlar sayesinde gece yolculukları sürücüyü çok daha az yoruyor.

Mercedes'in 7G-DCT ismini verdiği 7 ileri vitesli, çift kavramalı yarı otomatik şanzımanını daha önce birçok modelde test etme imkanım oldu. Çift kavramalı yarı otomatik ünitelerin en başarılılarından olan şanzıman hissedilmeyen geçişleri, yokuş kalkış desteği ve fren pedalı brakıldığında hareket etme fonksiyonlarını geri görüş kamerası ve otomatik park yardımcısıyla birleştirdiğimizde çok kolay park edilen bir araç çıkıyor karşımıza.

Start/Stop sistemi motor soğukken bile devreye girebilen otomobilin bu özelliği sessiz sakin çalıştığından rahatsızlık verici değil. Motor sesini başarılı şekilde izole etmeyi başaran Mercedes rüzgar ve yol gürültüsü konusundaysa bu kadar cömert davranmamış.


Sürüş


Daha önce Sport paketi ve büyük jantlarıyla deneme şansı bulduğum B Serisi'nin Elite donanımında sunulan 16 inç çaplı jantlar ve 55 yanaklı lastikler konfor ağırlıklı bir sürüş amaçlıyor. Orta sertlikteki süspansiyon sisteminin konforu sağlarken yol tutuştan da ödün vermemesi olumlu. Ani direksiyon hareketlerinde kararlılığını yitirmeyen otomobilin geniş sayılabilecek yan yüzeye rağmen yan rüzgardan çok etkilenmemesi de başarılı.

Daha önce test ettiğim Mercedes modellerinde olduğu gibi net bir direksiyon sistemine sahip olan aracın direksiyon simidi çok hisli olmasa da tokluğuyla özellikle uzun yol sürüşlerinde güven veriyor. Aynı şekilde uzun yolda üzmeyen bir diğer sistem de başarılı dozlamaya ahip ve dengeli yavaşlama sağlayabilen frenler. Çok güçlü bir motor veya sert bir süspansiyon sistemi sunmayan aracı virajlarda zorladığınızda karşılaşılan önden kaymaysa ESP sayesinde sorun olmuyor.

1.465 kg ağırlığa sahip olan B180 CDI 7G-DCT Renault modellerinden tanıdığımız ve A Serisi'nde de test ettiğim 1.5 litre hacimli turbo Diesel motorla donatılmış. Mercedes tarafından elden geçirilen ünite 109 beygir güç ve 260 Nm tork üretebilir hale getirilip zaten düşük olan tüketim değerleri daha da aşağıya çekilmiş. 0'dan 100 km/s sürate 11.9 saniyede ulaşabilen otomobil 190 km/s maksimum sürate ulaşabiliyor.

Otoyolda 110-120 km/s sabit süratte yapılan yolculuklarda ortalama tüketim değeri 4.5 litre/100 km civarına düşen aracı uzun yolda kullanmam sayesinde motor ve şanzıman ikilisinin tüketim konusunda hünerlerini görmüş oldum. 650 km'lik ilk ayakta radar korkusuyla otoyol dışında sürekli hız sınırında gidildiğinde 4.7 litre/100 km ortalaması görülürken geri dönüş yolunda hafif zorlamayla bile genel ortalama 5.2 litre/100 km olarak gerçekleşti.

B200 testinde çok net olmayan bir bölümse bu araçta anlam kazanmış. Orta konsolda yer alan ve aracı sportif kullanım moduna geçiren düğme benzinli motorda neredeyse gereksiz kılınmış olsa da Diesel motorla birlikte anlam kazanmış. Eco modunda, kick down yapmadan vites küçültmeyen otomobil sportif moda alındığında canlanıyor. Yakıt ekonomisi önceliğiniz değilse aracı sürekli bu durumda bulundurmanızı öneririm.


Fiyat/Donanım


BMW 2 Serisi Active Tourer da henüz satışa sunulmadığından birebirde çok rakibi bulunmayan Mercedes B Serisi'nin küçük hacimli turbo Diesel motor ve çift kavramalı, yarı otomatik şanzıman ikilisiyle donatılması şüphesiz bir avantaj.

Elite donanım paketiyle anahtar teslim satış fiyatı 114.100 TL olan B180 CDI 7G-DCT'nin test ettiğim versiyonunda sunulan metalik boya 1.744, karartılmış arka kapı ve bagaj camlarıysa 1.198 TL ek ücret karşılığında alınıyor.

Standart donanımında yükseklik ayarlı halojen farlar, ECO Start/Stop, çarpışma uyarısı, hız sabitleme ve sınırlandırma, çok fonksiyonlu direksiyon simidi, yol bilgisayarı, elektrikli camlar, ön, yan, perde ve sürücü diz hava yastığı, konsantrasyon kaybı yardımcısı, MP3 çalabilen, USB portuna ve Bluetooth bağlantısına sahip ses sistemi ve yarı otomatik klima sistemi bulunan B180 CDI'ın Elite paket kapsamında geri görüş kamerası, aktif park yardımcısı, deri direksiyon simidi, 7G-DCT şanzıman, yangın söndürücü, elektrikli katlanabilen yan aynalar, ışık ve görüş paketi, 16 inç çaplı jantlar, run flat lastikler ve yağmur sensörü bulunuyor.


Sonuç


Mercedes'in çocuklu ailelere yönelik olarak tasarladığı daha geniş iç mekanlı bir A Serisi olarak tanımlanabilecek B Serisi'nin kompakt dış mekanına geniş bir iç hacim sığdırması etkileyici. Büyüyen yaşam alanının başarılı sürüş özelliklerinin önüne geçmemesiyle olumlu puanlar alan otomobil düşük yakıt tüketimine sahip küçük hacimli turbo Diesel motor ve çift kavramalı yarı otomatik şanzıman ikilisiyle de artık şehir hayatının iki olmazsa olmazını da sunmaya başladı.

En küçük motorlu araçlar için bile %70'in üzerine çıkan vergiler yüzünden bu otomobillerin de fiyatı 100.000 TL barajını aşsa da premium olmayan markaların bile aynı direnç noktasına dayandığı düşünüldüğünde fiyatlar göreceli olarak çok pahalı durmuyor.


Fotoğraflar


Test sırasında çektiğim fotoğraflara buradan ulaşabilirsiniz.

3 yorum:

  1. şöyle e serisi ne biliyim bi 5 serisi test etsen olmaz mı onur mazda 6 kesmez bizi hayır üzerimize düşen ne ise yapalım benim 2004 navigatör emrine amade mesela :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet, Emre'nin dediği gibi S de var: http://onurkoray.blogspot.com.tr/2012/05/mercedes-benz-s250-cdi-blueefficiency.html

      Sil
  2. e serisi testi var zaten. http://onurkoray.blogspot.com.tr/2013/07/mercedes-benz-e250-elite.html hatta s250 cdi testi de var ama o baya gerilerde aramaya üşendim onu

    YanıtlaSil