26 Mart 2014 Çarşamba
Hyundai Sonata
Güney Kore merkezli üretici Hyundai'nin değişimi devam ediyor. Genel tasarım anlayışı giderek daha köşeli olan markanın büyük sedan modellerinden Genesis'in geçtiğimiz yıl tanıtılmasının ardından şimdi sıra Sonata'da.
Kardeş firma Kia'nın Optima modelini andıran bir yüze sahip olan yeni nesil Sonata'da altıgen panjur, xenon farlar, LED sinyal ve gündüz farlarıyla kromajlı sis farı çerçeveleri dikkat çekiyor. 16, 17 ve 18 inç çaplı jant seçeneklerine sahip olan aracın arka kısmında LED stoplar ve kısa bagaj kapağı gözlerden kaçmıyor. Günümüzde dinamik bir görünüme sahip olması istenen hemen hemen bütün otomobillerde kullanılan arkaya doğru açı alan tavan Sonata'da da görev yapıyor.
İç mekanında da büyük değişiklikler olan otomobilin büyük kısmı ekrandan oluşan gösterge paneli, köşeli tasarıma sahip dört kollu direksiyon simidi ve geniş orta konsol şık bir görünüm sergilerken ahşap kaplama ve deri döşemeler üst sınıf havasını pekiştiriyor. Bu arada orta konsolun üzerinde yer alan havalandırma ızgaraları ve büyük dokunmatik ekranın Seat León'u hatırlatması da ilginç.
4.855 mm boya, 1.865 mm genişliğe ve 1.475 mm yüksekliğe sahip olan yeni nesil Sonata'nın aks mesafesi 2.805 mm olarak açıklanırken bagaj hacmi 510 litre.
Kore pazarında 2 ve 2.4 litre hacimli benzinli motorlarla satılacağı açıklanan otomobilin Avrupa'da turbo Diesel üniteye de sahip olması bekleniyor. Asya pazarında araçta 6 ileri vitesli manuel ve otomatik şanzımanlar kullanılacak.
Kaydol:
Kayıt Yorumları (Atom)
Onur abi, şimdi yeni Sonata ile i40 tedavülden kalkmış mı olacak? Yani Ford'un uyguladığı One Ford stratejisini mi uygulamaya başlıyor Hyundai?
YanıtlaSilevet Onur bey aydınlatın bizi lütfen
SilAslında One Ford'u daha erken uygulamaya başlayan bir üretici Hyundai. Ford'un sistemi kasayı değiştirmeden aynı aracı bütün pazarlarda satabilmekti. Bu adamlar zaten yapıyorlardı bunu.
SilSonata i40'ın yerini almıyor. Eskisi gibi devam edecek. Zaten güneydoğu Asya'da araç i45 ismiyle satılıyor. Bu şekilde sürecek.
üreticiler neden böyle bir yol izliyor sizce?
SilAynı aracı satmaya çalışmak pazar bazında satış rakamlarını düşürse de ayrı otomobiller geliştirmeye ayrılan paranın çok daha azı harcandığından kar daha büyük oluyor.
Silhyundai heyecan verici fütüristik tasarım anlayışından sıradanlığa dönüyor. üzücü.
YanıtlaSilbu arada araç arkadan kia optima sportback gibi olmuş :)
YanıtlaSilGenesisle ne fark var bunun arasında ? İkisi de avrupa pazarına çıkacak mı mesela ?
YanıtlaSilGenesis Sonata'dan bir boy büyük ve Avrupa'da satılıyor. Sonata yerine i40 var Avrupa'da.
SilHyundai'nin Amerika sitesinde, yeni I30'da yer alan 1.6 Turbo GDI , Sonata'nın motor seçenekleri arasında görünüyor. Türkiye'ye gelme şansı olur mu ki?
YanıtlaSilHyundai'ye sordum bunu. Birkaç aydır konuşuluyormuş fakat aracın Avrupa homologasyonu olmadığından gelemiyormuş. AB'ye üye birileri getirir getirmez bizde de satışına başlanır.
Sil