21 Şubat 2013 Perşembe

Volkswagen Golf GTD


2013 Cenevre otomobil fuarı yaklaştıkça üreticiler yeni mode tanıtımlarına hız veriyor. Avrupa'nın ortasında düzenlenen organizasyona iyi hazırlanan markaların başında kıtanın en büyük üreticisi Volkswagen geliyor.

Yeni nesil Golf'ün en güçlü Diesel versiyonunu tanıtan Alman üretici yeni nesil GTD'nin görünümünde sportif değişiklikler yapmış. Genişleyen ön tamponda farklı hava girişi ve dik yerleştirilmiş sis farları dikkat çekerken yan kısımda yeni yan etekler ve 17 inç çaplı jantlar dikkat çekiyor.

Süspansiyon sistemi alçaltılan 1.302 kg boş ağırlığa sahip aracın arkasındaysa koyulaştırılmış stoplar, alt kısmı yenilenmiş tampon, daha büyük bir spoiler ve egzoz sisteminin kromajlı çift çıkışı dikkat çekiyor.


İç mekanında büyük bir farklılık olmayan GTD'nin üç kollu, çok fonksiyonlu direksiyon simidinin altı düzleştirilirken metal pedal seti, siyah tavan iç kaplaması ve yan destekleri yükseltilmiş, ekose desenli sportif koltuklar donanıma eklenmiş.

Kaputu altında 2 litre hacimli bir turbo Diesel ünite görev yapan araç 184 beygir güç, 380 Nm tork üretebiliyor. Standart olarak 6 ileri vitesli manuel şanzımanla sunulacak Golf GTD'nin 0'dan 100 km/s sürate ulaşması 7.5 saniye sürerken maksimum sürati 230 km/s.

Ortalama yakıt tüketim değeri 4.1 litre/100 km olarak açıklanan aracın opsiyonel donanımında 6 ileri vitesli DSG de yer alacak.

10 yorum:

  1. yine önden cekisli mi olacak?

    YanıtlaSil
  2. 2013 sonu 2014 başı gibi piyasa da olacak güçlü bir dizel araç için 6 ileri DSG yeterli değil!!!

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Geliştirme maliyetlerini düşürmenin en garanti yolu: Eski parçaları kullanmak. :)

      Sil
  3. istege bagli 4motion ile alinabiliyor mu onur bey?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İlk etapta 4Motion opsiyonu yok. Bu kadar torka gelmesi yerinde olur bence.

      Sil
    2. 2.0 tdi 140hp 4motion'la sunuluyorken bu aracın sunulmaması mantıksız ötesi.gti için de aynısı geçerli

      Sil
  4. türkiye fiyyatı ne olur acaba

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Büyük ihtimalle önceki GTD gibi Türkiye'ye gelmeyecek. Gelirse de güncel vergi seviyeleriyle 50.000 Euro'nun altında olmayacaktır fiyatı.

      Sil
  5. hem ekonomi hem performans olarak 3.20d'den ve aynı grubun getirdiği a4 2.0tdi'dan da iyi olacağını düşünüyorum.getirilmemesi çok anlamsız.ama diğer yandan insanlardaki marka takıntısı vergiler vs. hakettiği değeri görmesini engelleyecektir.sonuçta çoğu kişi sıfır passat yerine 2. el 5-e serisi ya da sıfır golf yerine 2. el a3'e yöneliyor bu memlekette.

    YanıtlaSil