5 Eylül 2012 Çarşamba
Volkswagen Golf
Volkswagen'in 7. nesil Golf'ü ile ilgili dün yaptığım haberin ardından otomobilin fotoğraflarının sahte olup olmadığını soranlar çoktu. Gerçekten de Volkswagen grubunun son yıllarda benimsediği tasarım diline uyan aracın bir önceki nesilden çok farklı görünmediği resmi tanıtımıyla anlaşıldı.
6. nesil modellere oranla daha uzun, geniş ve alçak olan Golf 4.255 mm uzunluğa, 1.799 mm genişliğe ve 1.452 mm yüksekliğe sahip. 14 mm uzayan aks mesafesi sayesinde arka koltuklarda 15 mm daha fazla diz mesafesi sunan otomobilin bagaj hacmi de 380 litreye ulaşmış. Trendline donanımında 15 inç çaplı jantları standart olarak sunan otomobilin opsiyonel olarak sunulacak jant çapları 19 inçe kadar uzanıyor.
Şık görünümlü iç mekanda orta konsolda bulunan ekranın boyutları donanıma göre 5, 5.8 veya 8 inç olabiliyor. En küçük ekranda sadece temel bilgiler, siyah-beyaz olarak görülebilirken diğer seçeneklerde renkli ekranlar yakınlaşma sensörüyle elin ekran üzerine geldiğini anlayıp göreve erken başlayabiliyor. Bu bölümde navigasyon sistemi opsiyonel olarak sunulurken Bluetooth bağlantısı, AUX ve iPod girişleri, USB port ve SD kart girişi donanıma göre standart veya oopsiyonel donanımda bulunuyor.
Teknoloji meraklıları araçta bol bol malzeme bulacak. Güvenlik donanımları arasında adaptif hız sabitleme sistemi, kör nokta uyarısı, kaza erken anlama sistemi, 360 derece kamera, acil durum frenleme sistemi, şerit takip radarı, XDS elektronik kilitli diferansiyel, yorgunluk göstergesi, otomatik park etme sistemi, yol işareti tanıma kamerası ve adaptif farlar gibi kalemler bulunan Golf'ün sürücü profili belirleme sisteminde 5 ayrı ayar bulunuyor. Bu ayarlardan Eco'da klima ve motordan güç çeken diğer sistemler, en düşük yakıt tüketimine ulaşmak için optimize ediliyor.
Kaputu altında büyük bir sürpriz olmayan aracın kullandığı MQB platformu eskisine oranla 100 kg'a kadar ağırlık tasarrufu sağladığından tüketim değerleri daha da aşağıya çekilmiş. Benzinli motorları 1.2 ve 1.4 litre hacimli olan otomobilin bu üniteleri sırasıyla 85 ve 140 beygir güç üretebiliyor. Büyük hacimli motorda kullanılan silindir devre dışı bırakma sistemi sayesinde her iki ünite de 4.9 litre/100 km'lik ortalama yakıt tüketim değerine sahip.
Turbo Diesel motorları da 1.6 ve 2 litre hacimli olan Golf bu ünitelerde 105 ve 150 beygir güç sunuyor. Ortalama yakıt tüketim değerleri sırasıyla 3.8 ve 4.1 litre olan bu ünitelerin yanında küçük hacimli motorla birlikte BlueMotion donanımının sunulacağı ve bu aracın ortalamayı 3.2 litre/100 km'ye kadar indireceği açıklandı.
Tamamında start/stop ve fren enerjisi geri kazanım sistemi bulunan araçların fiyatlarıysa Almanya pazarında 16.975 Euro seviyesinden başlayacak.
Kaydol:
Kayıt Yorumları (Atom)
Ic mekan fotografinda aracin on kapisinin b sutunundaki cizgisi adeta arka kapi gibi egimli giris cikisi zorlastirmaz mi?
YanıtlaSilFotoğraftaki kadar geriye çekilen koltukta çıkışta bir miktar sürtünme olabileceği doğru ama üst kısmın da geriye doğru alınmış olması avantaj.
YanıtlaSillanet gelsin sana vw bir kurus dahi kazanamazsin benden bu kadar tutucu ve igrenc dizayn yapan baska bir grup yoktur.
YanıtlaSilBurada Porsche 911'in her yeni nesilde hatlarını koruyarak tasarımının sürekli gelişmesinin ne kadar zor olduğundan konuşmuştuk zamanında. Bu işi Range Rover'la Land Rover'ın az çok başarabildiğini görüyoruz. Keza VW grubunun da 911'de bunu yapabildiğini görüyoruz. Fakat son 3 nesil golf'te iş neredeyse Land Rover Defender'ın tasarımına yapılan rötuş kadar değiştiğini gösteriyor. VW bence de bu kez muhafazakarlık işini abarttı. Radikal değişiklik olsa nolur ayrıca. Almanlar bir gecede wolfsburg'u basıp ateşe mi vericekler fabrikayı anlamadım ki? Kalitesi zaten belli. Her zaman tercih edilen bir model olacak sınıfında. Golf fanatiklerinin baskısı, eşcinsel lobiyi de geçti sanırım...:)
YanıtlaSilSanırım alt versiyonlara siyah beyaz ekran koymak için özel olarak ekran aramıştır VW bu devirde. Biraz daha donanımlı modelde fiyat uçurmak için böyle numaralara başvurmak muhteşem bir pazarlama zekasını gösteriyor, otomobil piyasasının Nokia'sı gibi.
YanıtlaSil1.2 ve 1.4 benzinli motorlar tsi değil heralde. 1.2 lik motorun gücü 85hp olarak belirtilmiş?
YanıtlaSilİkisi de TSI. 1.2'nin VW ailesine 85, 90 ve 105 beygir güç üreten modelleri kullanılıyor. 1.4 ise 122 ile 180 arasında değişiyor.
YanıtlaSilçok beğendiğim 1.2 tsi 105hp 175nm CBZB motoru türkiye de yıllardır seat skoda bir çok modelinde kullanıken, motorun sahibi olan vw ne polo nede golf de kullandı. şimdi bu motor yerine yeni golf de 1.2 tsi 86hp 160nm CBZA yı görmek can sıkıcı.
YanıtlaSilGolfte artık kesinleşen ve değişmeyecek gibi gözüken özellikler var. Kalın C sütunu ince A sütunu büyük arka stoplar gibi. Golf zirvesini her anlamda 4. nesilde yaptı. 5. neslin yuvarlak tasarımı ne denli tepki çekmişti ve ne denli rakamlar aşağıya gelmişti hemen herkes hatırlar. 6. nesil 5. nesilden daha fazla 4. nesle benziyordu ve gayet de kaliteliydi. Her nesilde otomobilin evrim geçirmesini bekleyemeyiz. Çünkü Golf sıradan bir isim değil otomobil piyasasında. Xsara değil ki C4 olsun. Corolla değil ki Auris olsun 307 değil ki 308 olsun. Megane değil ki Fluence olsun. O Golf olarak geldi Golf olarak da devam edecek.
YanıtlaSil