20 Ağustos 2012 Pazartesi

Toyota Auris


Birkaç haftadır internete sızan fotoğraflarının ardından Toyota yeni Auris'i tanıttı. Henüz detaylı teknik bilgileri paylaşılmayan otomobilin tasarım detaylarıysa gün yüzüne çıktı.

Eskisinden daha sportif bir görünüme sahip olan otomobilin geniş ön tamponu ve içeriye doğru alınmış farları Subaru Impreza WRX STI modellerini andırırken yan kısımda tipik Toyota sadeliği hakim. Arka kısımda da şişkin görünümlü tamponlar dikkat çekerken stopların bulunduğu bölge C segmentindeki birçok hatchback ile benzeşiyor.


4.275 mm boya ve 1.760 mm genişliğe sahip olan otomobil 1.460 mm yüksekliğe sahip. Eskisinden Daha uzun ve alçak olan Auris'in genişliğiyse aynı kalmış. 2.600 mm aks mesafesine sahip olan hatchback 360 litre bagaj hacmi sunuyor.

İç mekanına geçildiğinde oldukça dik konumlandırılan orta konsolunun üzerinde bulunan ince havalandırma çıkışları ve 90'lı yıllardan kalmış gibi görünen dijital saat ile GT 86'yı andıran otomobilin vites kosolu yukarıya doğru açılı yerleştirilmiş.

İlk etapta 1.3 ve 1.6 litre hacimli benzinli, 1.4 litre hacimli turbo Diesel ve hibrit motor seçenekleriyle karşımıza çıkacak olan aracın hibrit modellerinde Toyota'nın bir önceki nesil Auris HSD'de kullandığı mimari bulunacak.

26 yorum:

  1. on kisim fena degil de gerisi pek olmamis gibi geldi. in dizaynini begenemedim pek yakismamis. arka taraf ise felaket malesef. auris'den umutluydum ama malesef bende ufak bir hayal kirikligi yaratti. ondeki avensis/yaris karisimi tutmus ama gerisini becerememisler.

    YanıtlaSil
  2. Aracin kisaca özeti ön taraf subaru impreza arka taraf hyundai i 30 hatchback = çalıntı çizim

    YanıtlaSil
  3. subaru impreza ya benzemiş önü

    YanıtlaSil
  4. Yine bir Japon otomobili ve yine makale okunmamış. Hatta bu sefer diğer yorumlar bile okunmamış.

    YanıtlaSil
  5. yine Onur abi ve yine sabah nesemi yerine getiren bir yorum :) bu kac etti yav cidden bizim insanimiz okumuyor :)

    YanıtlaSil
  6. aslında iç dizaynı kötü de olmamış ama uzakdoğu otomobillerinde yine dijital saat fetişizmi hortladı, çok kötü durmuş orda

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Gerçekten de öyle.Sonradan düşünülmüş gibi duruyor.

      Sil
  7. O dijital saat ne ya ahaha, bu arabayi alana yaninda casio asker saati de versinler, acaba o saati iptal etmenin bi yolu var mi?

    YanıtlaSil
  8. stopları mitsubishi asx ile i30 karması, farları lexus modelleri ve imprezza karması. iç dizaynı hoş duruyor. tabii japonlar bunu da katledecektir kalitesiz plastikleriyle.
    çok çirkin bir araba olmuş, orantısız biçimsiz, çizgi özürlü bir araba gördüm. ben bile daha güzelini yapardım.

    YanıtlaSil
  9. Motorspoları için donanımsız bir versiyonu üretilirse saatin yerine bir kapak koyacaklardır ama bütün seri üretim modellerde bulunan bir donanım olduğundan çimdilik üzerine bant yapıştırmaktan başka çare yok gibi :)

    YanıtlaSil
  10. Onur Bey, yorumlarinizin coguna katiliyorum. Aractaki buyuk panoramik cam tavandan bahsetmemissiniz? :) Ayrica yakin zaman sonra mevcutta olmayan station wagon'un cikacagini bildireyim..

    YanıtlaSil
  11. Birçok Toyota modelinde olup da Türkiye'de pek göremediğimiz cam tavan. Bir keresinde Toyota plazalardan birisinde sormuştum bizim ülkenin opsiyon listesinde neden olmadığını. "Güvenli değil, kafa koparıyor" gibi saçma sapan bir cevap alınca dönüp çıkmıştım.

    Corolla station wagon yerine bir Auris çalışması olabileceğini duymuştum ama emin olamıyorum tabi kesin bilgiler gelmeden.

    YanıtlaSil
  12. Panoramik tavanlarla ilgili geri cagirma kampanyalarini biliyorum ama hic birinin kafa kopardigini duymamistim :) Saticinin yaptigi cok sacma/kisisel bir yorum olmus maalesef.
    Station wagon Auris adi altinda olacak ve aracin on tarafinin Hatchback'in aynisi olacak. ( http://lh6.ggpht.com/-YYCgSHScmUI/T_1uQdTjdCI/AAAAAAAIM98/TkOdFo20eO4/2013-Toyota-Auris-Sports-Wagon-2%25255B3%25255D.jpg ) Station wagon tercih eden Avrupali musteriye Avensis Wagon'dan daha ucuz bir cozum onerilmis olacak.
    Kisisel olarak Station wagonlari seven birisi olarak Clio Grand Tour'u basarili buluyorum.

    YanıtlaSil
  13. Evet, çok kişisel bir yorumdu. Gidip olayın mekaniğini anlatmaya bile gerek görmedim adama.

    Ben de wagon severim. Hatta gelecek ay Mégane Sport Tourer testi olacak blogda.

    YanıtlaSil
  14. Dış tasarımı yeni BMW 3 serisinden sonraki en guzel çalışma olmuş. Ama iç bölüm sınıf standardının altında

    YanıtlaSil
  15. Dört çeker, dizel versiyonu ülkemize gelecek mi? (Varsa tabi) :)

    YanıtlaSil
  16. Yok malesef. Dört tekerlekten çekişli modeller Japonya pazarında çok tutuluyor. Orada da Diesel seçeneği yok aracın.

    YanıtlaSil
  17. bu aracın Türkiye'ye ne zaman geleceği konusunda bilgi sahibi misiniz?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yeni yılla birlikte geleceği söylenmişti. En geç bahar aylarına gelmesi gerekiyor.

      Sil
  18. Torksiyon çubuğu kullanılmış benzinli 1.6 hariç full donanımında bile katlanır ayna cc dizelde yok wv özenmişler heralde Fiyatta 1.3 için 40 dan başlar golfü örnek aldıysa

    YanıtlaSil
  19. Sayın site sahibi merhaba öncelikle , ben yeni dizel manuel aurisi plazalarda test ettim ve beğendim premium donanımını almayı düşünüyorum sizin de yorumunuz benim için önemli düşüncelerinizi söylerseniz sevinirim teşekkürler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Donanım ve sorunsuzluk bakımından başarılı olan Auris'in yeni nesil modellerinde sorunsuzluk ne ölçüde aynı kalacak bilemiyorum. Araçlar henüz çok yeni ama ciddi bir problemleri olmayacak büyük ihtimalle.

      Benim Toyota modellerinin geneli için düşüncem sıkıcı bir tasarım ve güçsüz Diesel motorlara sahip oldukları yönünde. Tasarımı beğeniliyor ve motordan alınan performans tatmin ediyorsa tercih edilebilir. Yalnız almadan önce bir de Korelileri test etmenizi tavsiye ederim.

      Sil
    2. Yorumlarınız için teşekkürler.

      Sil
  20. tasarıma bakarsak arka tarafta ciddi şekilde hyundai-kia, önde ise yeni honda civic örnek alınmış gibi. iç tasarım fena değil, bir süredir toyota'ların en beğendim yönü iç mekanlarıydı zaten. bunun dışında auris bence de güvenilir, hesaplı ama sıkıcı ve ruhsuz bir japon arabası. sw versiyona ise hiç gerek yok, vagondan hallice.

    yorumları okudum. açılır tavanın kafa koparması mevzusu gerçekten yaşanmış bir olay. kaza sonrası açılır tavanın kafa kestiği bir kia sorento kazası biliyorum.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Milyarda bir yaşanmış olabilir de bunu genellemek doğru değil. Ayrıca boyun kısmının bir cam tavanla aynı seviyeye gelmiş olması demek tavan metal olsaydı da sonucun pek iç açıcı olmayacağı anlamına geliyor.

      Sil