6 Ocak 2012 Cuma
Renault Mégane
Sonunda beklenen oldu. Birbiri ardına piyasaya sürülen güçlü rakipleri karşısında bir yenileme operasyonu isteyen Mégane makyajlandı. Aslında görünümü çok değişmeyen otomobilin donanım ve motor seçeneklerinde ülkemiz için de önemli yenilikler var.
Ön aydınlatma grubuna entegre edilen LED gündüz farlarıyla değişimi başlatan Renault ön tamponu da yeniden şekillendirerek otomobile yeni bir yüz vermiş. Yeni gövde renkleri ve jant desenleri dikkat çeken Mégane'ın iç mekanında tasarım anlamında dikkat çekici bir yenilik bulunmazken konsol kaplaması ve koltuk döşemeleri yeni renk ve malzemelere kavuşmuş.
Donanımına şeritte kalma uyarısı, adaptif farlar ve yokuş kalkış yardımcısı eklenen aracın Bluetooth ve USB bağlantıları sunan ses sisteminde de yenileme çalışması yapılmış.
Gelelim kaput altına. Ülkemizin garip vergi sistemine uygun motor seçenekleriyle karşımıza çıkan Renault, daha önce Scénic ailesinde kullandığı 1.6 litre hacimli yeni turbo Diesel motorunu Mégane'a da uygulamış. 110 ve 130 beygir güç üretebilen iki versiyonu bulunan ünite 260 ve 320 Nm tork değerleriyle 3.8 ve 4 litre/100 km ortalama yakıt tüketimi sunuyor.
Benzinli motor seçeneklerinde de yeni bir ünite sunan Renault 1.6 litre hacimli motorun yerine turbo beslemeye sahip 1.2 litre hacimli kardeşini getirmiş. 115 beygir güç, 190 Nm tork üretebilen bu küçük motorla donatılan Mégane 100 km mesafede ortalama 5.3 litre benzin tüketiyor.
Gelelim Mégane'ın GT ve RS versiyonlarına. LED gündüz farları tamponlarında bulunna bu iki versiyondan GT'nin ön tamponu yeniden şekillendirilirken iç mekanda öift renkli döşemeler kullanılmaya başlanmış.
RS'in donanımına kırmızı tasarım paketi ekleyen Renault bu pakette çevresi kırmızıya boyanmış yeni jantlar, kırmızı şeritli ön tampon, fren kaliperleri ve kapı alt çizgisi gibi görsel değişiklikler sunuyor.
GT modellerinde kullanılan, turbo beslemeye sahip benzinli ve Diesel motorlarda bir yenilik bulunmazken RS'in 2 litre hacimli ünitesi 265 beygir güç, 360 Nm tork üretebilecek şekilde modifiye edilmiş.
Makyajlanan modeller Avrupa pazarlarında Mart ayından itibaren görülebilecek.
Kaydol:
Kayıt Yorumları (Atom)
çok daha hoş olmuşlar. özellikle led day light süper oturmuş. beğendim ben açıkçası. onur bey, normal şehir hayatı kullanımı için, performanslı kullanımdan uzak bir şekilde yani, 1.2 litrelik motoru önerir miydiniz?
YanıtlaSilumarım otomatik camları kapatma özelliğini eklemişlerdir. 1.2 litrelik motor beni de düşündürüyormüyor değil
YanıtlaSil1,2 tce ye EDC düşünüyolardı(1.2tsi dsg rekabeti) umarım martta ülkemizde olur.
YanıtlaSil-kapatılabilen havalandırma ızgaraları dikkatımı cektı eklendiği iyi olmuş.
-1.2 tce 1.6 dan daha az bakım mağliyeti sunacagı söylenıyor. benım tercıhım olur edc ile
Şehir kullanımı için gayet uygun bir motor olacak gibi yeni TCe. Bir testini yapmak lazım önce tabi ama bana hiç de mantıksız gelmiyor.
YanıtlaSilEDC'yi koymamaları büyük hata olur zaten iki modele de. Özellikle de benzinliye.
Kapatılabilen havalandırma ızgaraları birçok insanın dikkatini çekmiş. Sanırım bu eksiklik Hatchback Mégane ve Fluence modellerinin bir sorunu zira diğer kasa seçeneklerinde, en azından benim test ettiklerimde kapatılabiliyor.
TCe motorun bakım maliyetlerinin daha düşük olabilmesi zor görünüyor. Özellikle turbo besleme, ülkemizdeki yakıt kalitesiyle birleşince gözümü korkutuyor uzun vadede.
-kapı çıta kromu kötü. uyumsuz duruyor.
YanıtlaSil-makyajsızlardaki tampon koruma parçası yok. işe yarıyordu. kaldırılması saçmalık.
-Led den nefret eden biri olarak led gündüz farını beğenmedim. ithal modellerdeki gibi sadece ampul veya saab 9-5 tarzı birşeyler olabilirdi.
-arka taraf hiç ellenmemiş. çok sıradan duruyordu. sıradan kalmaya devam edecek gibi.
-siyah far içleri hoş olmuş. simsiyah değil de biraz açık bir ton da daha iyi olurdu.
-yeni jantlardan bir tek sports tourer in jantları hoşuma gitti. renault jantları "sari" dışında fiyasko.
-yeni dci motor güzel. ama 1.2 115, 1.6 115 kadar rahat kullanımlı olmaz sanırım.
-ayrıca ithal yerli ayrımını yapmamızı gerektirecek farklar vardı güncel modellerde. aynı şekilde makyajlılarda da bir çok yenilik sunulmayacaktır. yerli üretim sağolsun! içimden bir ses LED gündüz farları bile olmayacak diyor ama neyse =) umarım yerli üretimde ellerine yüzlerine bulaştırmazlar.
ayrıca bir süredir bluetooth yok yeni modellerde.
Tasarımla ilgili görüşlere katılıyorum fakat 1.2 TCe'nin 1.6 atmosferik emişli motordan çok daha zenkli bir kullanıma sahip olacağını düşünüyorum. Gücün elde edildiği devir ve daha yüksek tork seviyesi daha hafif bir üniteyle birleşince daha çok sportif zevk alınabilecek gibi ama kullanmak lazım önce.
YanıtlaSil1.6 dci 130 hp test sürüşü bekliyoruz mutlaka onur bey =)
YanıtlaSilBen de bekliyorum sabırsızlıkla :)
YanıtlaSil