Porsche'de şu sıralar çok güzel şeyler oluyor. Yeni 911'in tanıtımının üzerinden henüz aylar geçmişken 981 kasa kodlu Boxster modelinin üzerindeki sır perdesi de kaldırıldı. Şasisi tamamen yenilenen roadster artık daha hafif ve %15'e kadar daha az yakıt tüketiyor.
Yumuşatılan hatları, kısaltılan tampon-tekerlek mesafeleri, uzayan aks mesafesi, genişleyen gövdesi ve büyüyen jantlarıyla çok daha etkileyici bir görünüm sunan otomobilin arkadan görünüşü artık çok daha sert. Özellikle çamurluklara doğru uzayan LED stopların görünümü ve bu stopların üzerinden başlayıp arka kısmı boydan boya geçen küçük spoiler genel duruşu oldukça sportif kılmakta.
Motor seçeneklerinde ciddi bir değişilklik olmasa da yakıt tüketim değerleri aşağıya çekilen Boxster'ın 2.7 litre hacimli Boxer motoru 265 beygir güç üretebilirken Boxster S'te kullanılan 3.4 litre hacimli ünite 315 beygir gücünde. Ortalama yakıt tüketim değerleri sırasıyla 7.7 ve 8 litre/100 km olarak açıklanan araçların 0'dan 100 km/s sürate ulaşma süreleriyse 5.7 ve 5 saniye.
Almanya pazarında satışına Nisan ayında başlanacak olan Boxster'ın bu pazarda fiyatı 48.291 Euro seviyesinden başlarken Boxster S 59.120 Euro'dan başlayan fiyatlardan satışa çıkacak. Standart olarak 6 ileri vitesli manuel şanzımanla donatılacak olan otomobillerde 7 ileri vitesli, çift kavramalı yarı otomatik şanzıman opsiyonel olarak alınabilecek.
abartılı konuşuyor olabilirim ama, gördüğüm en güzel boxster olmuş.. porsche tarihinin en güzel araçlarından biri.. daha bir karakter sahibi, daha bir özel olmuş.. 2.7 litre olan motoru avrupa'da yaşayan biri için çok da lüks bir rakam değil düzenli bir hayatı olduğunu varsayarsak..
YanıtlaSilBen de çok beğendim. Hem 911 hem de Boxster çok güzel oldu.
YanıtlaSilsarı olanına bayıldım.
YanıtlaSil991 den sonra böyle bir boxster ın gelmesi hiç şaşırtıcı değil ve aynı zamanda 991 den ayırmayı çok güzel başarmışlar. arkadaki spoiler ve stop lambalarının uyumu harika. ben de çok beğendim yeni boxster ı. özel sarı rengi çok farklı olmuş :)
YanıtlaSilÇok güzel olmuş. Abartısız, şık, dinamik, yıllarca eskimeyecek bir tasarım, yeteri kadar güçlü motor, düşük yakıt tüketimi ve bakım giderleri, üstü açık, arkadan itiş... Benim için optimum bir otomobil. Geriye kalan tek sorun para! Türkiye için lüks (min. 100bin euro, yıllık. 4.452 – 6.780 lira MTV, min 10bin lira kasko bedeli + yıllık servis-benzin giderleri ve ikinci el değer kaybı) ama ABD ve Avrupa’da erişebilecek bir araç.
YanıtlaSilAcı gerçekler...
YanıtlaSil