4 Temmuz 2010 Pazar
TranStar Dagger GT
A.B.D. merkezli firma TranStar Racing, süperspor otomobil sınıfında kuralları yeniden yazmaya hazırlanıyor. Etkileyici bir görünüm sunan roadster modelleri Dagger GT ile maksimum güç konusunda 2.000 beygir barajına dayandıkları bilinen üreticinin hedeflerinden bir diğeri de Nürburgring Nordschleife tur rekorunu kırmak.
Henüz elimizde bilgisayar animasyonu resimleri olsa da otomobilin tamamlandığında neye benzeyeceğini biliyoruz. Keskin hatlarla yuvarlatılmış çizgileri bir arada sunan aracın motor özellikleri de kendisinden söz ettirecek gibi duruyor.
Çift turbo beslemeye sahip 9.4 litre hacimli bir motorla donatılan aracın ürettiği gücün 2.000 beygir olduğu, torkunsa 2.710 Nm seviyesine ulaştığı belirtiliyor. Benzin, metanol ve etanol gibi yakıtlarla çalışabildiği belirtilen aracın 0'dan 100 km/s sürate ulaşma süresi 1.5 saniye olarak açıklansa da güncel lastik teknolojisiyle bunun nasıl mümkün olacağı belirsiz. Lastikleri zorlayacak olan bir diğer veri de aracın, 480 km/s'in üzerinde olduğu açıklanan maksimum sürati.
Yol, yarış ve üst düzey konfor sunan GT-X adlı üç modeli üretileceği açıklanan otomobilin en ucuz versiyonunun 500.000 Dolar karşılığında satılması planlanıyor.
Kaydol:
Kayıt Yorumları (Atom)
Açıklanan bu verilere normal yol şartlarında ulaşması günümüz şartlarında bence imkansız.
YanıtlaSilBence de pek mümkün görünmüyor. Teknik olarak güç yeterli olsa da tekerleklerin yola aktarabilecekleri belli bir maksimum güç değeri var. Bu değer aşıldığındaysa patinaj kaçınılmaz oluyor ki bir anlık bir kayma bile 1.5 saniye gibi bir değeri rahat rahat bozabilir.
YanıtlaSilne yani 2000hp motor yapan bir firma bu arabayı hiç denemeden satışa mı sunacak ? en az 100 denemeden geçecek ve her hatası özenle düzeltilecektir. çin malı değil bu araç amerikan malı.
YanıtlaSilÇin merkezli üreticiler diğer markaları alarak büyürken Amerikalıların battıklarını hatırlatırım.
YanıtlaSilFirmaların nereli olduklarını bir kenara bırakırsak bu aracın da doğal olarak kapsamlı testlerden geçirileceği aşikar. Fakat ne kadar test yapılırsa yapılsın 1.5 saniye, hele bir de arkadan itişle bir hayal.
Tesler ardından daha mantıklı bir hızlanma süresi açıklanacağına eminim.