Toyota, henüz Şubat ayında piyasaya sürdüğü
yeni nesil Passo'yu Mayıs ayı bitmeden geri çağırdı.
Toplam 22.300 aracı kapsayan geri çağırmanın nedeni yakıt ekonomisi sağlamak için araca eklenen bir programın düzgün çalışmayabilmesi.
Araç rölantide çalışırken yakıt tüketimini minimuma indirmek için motorun çevirdiği devir sayısını düşüren sistemin bazı durumlarda gaz verildiğinde motoru boğup stop ettirebildiği açıklandı.
onden yeni micra, arkadan fiat multipla. iki cirkin aracin cirkin bir fuzyonu gibi. bravo toyota, beni sasirtmadin.
YanıtlaSilhocam siz sektorun icindesiniz. toyota neden bu kadar arac geri cagirir oldu? buyume ugruna butun kalite / denetim faaliyetlerini askiya mi almislar da artik toplayamiyorlar isi? toyota = kalite diyen adama artik gulmeli miyiz, yoksa diger ureticiler de biraz eselense her modeli geri cagirmaya mi baslayacak? nedir?
Toyota'nın şu sıralar deliler gibi araç geri çağırmasındaki asıl neden A.B.D.'nin gaz pedalı olayında markayı köşeye sıkıştırmış olması. Passo'da olan tipte küçük problemleri üreticiler genelde araçlar servise çağırıldığında düzeltiyorlardı, fakat gözler bir kere korkunca iş şansa bırakılmıyor artık.
YanıtlaSilSadece Toyota da değil, birçok marka bir yıldır en ufak problemde geri çağırmaya başvuruyor. Bu üreticilerin de amacı Toyota'nınkiyle aynı; ters köşeye yatmamak.