Volkswagen’in ticari araçlar kolu bir taraftan ID. Ailesine dahil elektrikli ticarileri piyasaya sürerken diğer taraftan başarılı pick up Amarok’un yeni neslini tanıttı. Temellerini Ford Ranger ile paylaşan pick up dikkat çekici özellikler sunuyor.
Kuzeni Ranger’dan daha sade bir görünüme sahip olan Amarok’ta Matrix LED farlar kullanılıyor. Kromajlı ön panjurun alt kısmına model adını yazan Volkswagen, tamponun orta bölümünü de donanım seviyesine göre gümüş gri, siyah veya gövde rengi olarak sunuyor. Çamurluklarda ince yapılı siyah plastik korumalar kullanılırken jant çapları 16 ile 21 inç arasında değişiyor.
Donanım seviyesine göre değişen bir diğer şey de arka tamponun rengi. LED stoplar ve Amarok baskılı kasa kapağı da yenilikler arasında. Bu arada aksesuarlar arasında kasa havuzu ve borularıyla manuel ve elektrikli perdeler yer aldığı gibi yan basamaklar ve tavan rayları çoğu donanımda standart olarak sunuluyor.
Tek ve çift kabinli olarak üretilen yeni nesil Amarok eskisinden 96 mm daha uzun. 5.350 mm’ye ulaşan boy, 1.910 mm genişlik ve 1.888 mm’lik yükseklikle ilk nesilden de büyük olan pick up artık 800 mm’ye kadar su geçiş yüksekliğine sahip. Modelin yaklaşma açısı 29, uzaklaşma ve askı açılarıysa 21 derece olarak açıklanıyor.
Kasa boyutları da büyüyen Amarok’un tek kabinli seçeneklerinde bir çift Euro palet taşınabildiği gibi yükleme kapasitesi de 1.16 tona ulaşıyor. Çekme kapasitesi maksimum 3.5 ton olarak açıklanırken aks mesafesi 3.2 metrenin üzerine çıkmış.
İç mekanı da çok daha modern görünen pick up’ta dijital gösterge paneli ve binek Volkswagen modellerinden tanıdığımız direksiyon simidi gibi detayların yanında kuzeni Ranger’a gönderme yapan unsurlar da görülebiliyor. Örneğin orta konsol, 10 veya 12 inç büyüklüğünde bir ekrandan oluşabiliyor ve vites kolu da yerini selektöre bırakmış. Versiyona göre 20 farklı tepsi ve depolama bölümü sunabilen iç mekanda deri döşeme üst konsol ve kapı üst bölümleri, elektrikli ön koltuklar ve Harman/Kardon ses sistemi de donanıma eklenebiliyor.
Güvenlik konusunda da gelişen Amarok yirminin üzerinde sürüş yardım sistemine sahip. Bunlar arasında dur-kalk destekli adaptif hız sabitleme sistemi, araziye de uygun sürüş modları, şeritte tutma asistanı, tabela tanıma sistemi ve otomatik park yardımcısı yer alıyor.
Kaputu altında da Ranger’dan tanıdık motorlar bulunan Amarok’ta görev yapan 2 litre hacimli turbo Diesel motorun 150, 170, 204 ve 209 beygir gücünde seçenekleri bulunuyor. En güçlü seçenek aynı zamanda 500 Nm tork değerine ulaşıyor. 3 litre hacimli V6 Diesel üniteninse 241 ve 250 beygir gücünde iki seçeneği var. Burada da güçlü versiyon 600 Nm tork üretebiliyor. 2.3 litre hacimli benzinli motorsa 302 beygir güç, 452 Nm tork üretebiliyor.
Motor ve donanım seçeneğine göre arkadan itiş veya dört tekerlekten çekişli olarak alınabilen Amarok’un şanzıman seçenekleri de 5 ve 6 ileri vitesli manuel veya 6 ve 10 ileri vitesli tam otomatik üniteler.
Merhaba, Türkiye’ye gelip gelmeyeceği bilgisi var mı acaba ? Gelirse ne zaman gelir ? Selamlar
YanıtlaSil209 ve 250 beygir güç üretebilen seçenekleri 2023'ün ilk çeyreği sonunda 10 ileri şanzımanla gelecek.
SilTeşekkürler.
SilFord Ranger'ın tasarımı daha güzel bana kalırsa.
YanıtlaSil