20 Eylül 2014 Cumartesi
Toyota Land Cruiser V8 D-4D
Blogda ara sıra karşılaştığınız efsane model testlerine bir yenisi eklendi. Corolla gibi on milyonları bulan üretim rakamlarına sahip olan bir otomobile sahip Toyota'nın, yolcularını konfor içerisinde arazi şartlarında ilerletebilen aracı Land Cruiser testin konuğu.
Bir fikir olarak tarihi 50'li yıllara kadar uzanan Land Cruiser'ın konfora yönelik bir araç olma çabasıysa 60'lı yıllarda başlıyor. Her yeni nesilde daha da büyüyen otomobilin J200 olarak adlandırılan güncel versiyonu ilk olarak 2007 yılında ortaya çıkarken 2012 yılında gördüğü makyajla test aracının görünümüne kavuştu. Bakalım aradan geçen uzun yıllar Land Cruiser'ın gelişimini nasıl etkilemiş.
Dış Mekan
Daha ilk bakışta heybetiyle dikkatleri çeken Land Cruiser'ın A.B.D.'de daha büyük bir kardeşi olsa da Avrupa standartlarında araç tam bir dev. Makyajla birlikte detaylarında da köşeli çizgilerin hakimiyeti görülebilen araçta Büyük bir ön panjur, LED gündüz aydınlatması sunan xenon farlar, ön tamponun köşelerine alınmış sis farları ve çift tepeye sahip motor kaputu gibi detaylar dikkat çekiyor.
Sinyal eklenen büyük yan aynalar, iniş ve binişi kolaylaştıran basamaklar, 18 inç çaplı jantlar ve geniş cam yüzeyleri yan bölümü tamamlarken arkada çift parçalı bagaj kapağı, spoiler, tampon köşelerinde bulunan sis farları ve plaka üzerine yerleştirilen Land Cruiser model yazısı gözlerden kaçmıyor.
4.950 mm boya, 1.970 mm genişliğe ve 1.865 mm yüksekliğe sahip olan aracın aks mesafesiyse 2.850 mm olarak açıklanıyor.
İç Mekan
Land Cruiser'ın iç mekanı da dışıyla paralel bir duruşa sahip. A ve B sütunlarına yerleştirilen tutamaklar kullanılarak giriş kolaylaştırılırken kromajlı kapı kollarının büyüklüğü bile aracın farklılığını işaret ediyor. Araç boyutlarına göre çok geniş olmayan kapı içi cepleri yine de ortalamanın üzerinde hacim sunarken sürücü kapısında yan cam kumandaları ve elektrikli koltuk hafıza düğmeleri görülebiliyor.
Deri ve ahşap görünümlü kaplamalara sahip olan direksiyon simidi üzerinde bulunan düğmeler de çevrede görülebilenler gibi büyük. Simidin solunda far yıkama, park sensörü, ESP, direksiyon simidi ısıtma, diferansiyel kilitleme, yan ayna kumandası ve perde hava yastığı açı ölçerini devreden çıkarma düğmeleri ekleyen Toyota bu bölümün altında kart yuvası, yakıt deposu ve kaput açma düğmeleri sunarken biraz daha yukarıda gösterge paneli ışıklandırması ve kilometre sayacı düğmeleri bulunuyor.
Beyaz renkli aydınlatmaya sahip olan gösterge panelinde renkli yol bilgisayarı ekranının yanında akü şarj ve motor yağı seviye göstergeleri bulunuyor. Aracın hız sabitleme sistemi kumandası da çok fonksiyonlu direksiyon simidinin sağ bölümüne eklenmiş.
Geniş orta konsolun üst bölümünde bir hoparlör ve ince bir ekrana alınmış ön yolcu hava yastığı ve emniyet kemeri uyarısı, saat, dış hava sıcaklığı ve ön bölüm havalandırmasının sıcaklık ayarı bulunurken dokunmatik navigasyon ekranında ses ve havalandırma sisteminin bilgileri de bulunuyor. Dik yerleştirilmiş havalandırma ızgaralarının altındaki bölümde de havalandırma sistemi kumandaları bulunurken kaliteli ses sisteminin kumanda paneli buranın hemen altında yer alıyor.
Piyano siyahının yanında kenarlarda mat metal görünümü de sunan orta konsolun sol bölümünde motor çalıştırma düğmesi ve aracı arazi moduna alma butonu bulunurken konsolun altında kül tablası, çakmak, 12 Volt soket, USB ve Aux girişleri yer alıyor.
Vites konsolunda ahşap görünümlü kaplama, zigzag yollu vites kolu, kapaklı ve genişliği ayarlanabilen bardaklıklar, ön koltuk ısıtma ve havalandırma, düşük sabit sürat ve süspansiyon ayarlama düğmeleri sunan Land Cruiser'ın büyük kol dayanağının altında bir buzdolabı bulunuyor.
Tavanda çift parçalı güneşlikler kullanılırken elektrikli sunroof da donanıma katılmış. Kilitlenebilir ve çift katlı torpido gözü de genel boyutlara göre devasa olmasa da yeterli hacim sunulmuş. İkinci koltuk sırası için de havalandırma ızgaraları ve ayrı ayrı sıcaklık ayarı sunan aracın arka kapılarında kül tablaları sunulması birçok otomobilde görmediğimiz bir özellik. Sırtlık açıları ayarlanabilen 2. koltuk sırasının ortası katlanarak kol dayanağı ve kapaklı bir bardaklığa dönüşüyor.
İkinci sıra katlanarak ulaşılabilen üçüncü sıra koltuklarda da sırtlık açısı ayarlanabilirken bu bölümde de tavana yerleştirilmiş havalandırma kanalları ve çamurluklar üzerine eklenen bardaklıklar görülebiliyor. Üç koltuk sırası da dik konumdayken bile 455 litre bagaj hacmi sunabilen Land Cruiser'ın 3. koltuk sırası simetrik olarak yana doğru katlanarak hacim 1.218 litreye ulaştırılırken ikinci sıra da katlandığında 2.313 litrelik hacim kullanıma sunuluyor.
Konfor
İş konfora geldiğinde Land Cruiser'ın eline su dökebilen araç sayısı az. Geniş oturma yüzeyli koltuklarından aracın genel havasına kadar her noktada rahatlık ön planda. 18 inç çaplı jantların çevresinde bulunan 60 yanaklı lastikler bu geniş yanaklar sayesinde küçük engebeleri emerken yumuşatılabilen süspansiyon sistemi sayesinde daha büyük engeller de iç mekana neredeyse hiç yansımıyor.
Bir ve ikinci sıra koltuklarda rahatça oturabilen yolcuların üçüncü koltuk sırasına ulaşmak için biraz akrobatik olmaları gerekse de bu bölümde sunulan omuz ve baş mesafesi de başarılı sayılabilir. Hem bu sıranın hem de ikinci koltuk sırasının sırtlık açısı ayarının bulunması sayesinde en arkada oturan yolcuların dar diz mesafesi az da olsa artırılabiliyor.
Geniş lastiklerine rağmen iç mekana yol gürültüsünü çok az ileten aracın pek aerodinamik olmayan yapısı ve dev aynaları da iç mekanda yüksek bir rüzgar sesine neden olmuyor. Ses izolasyonunun başarısı motor gürültüsünü bastırma konusunda da öne çıkıyor. Egzoz sisteminden gelen v8 homurtusu içeriden duyulabilirken motor sesi arka planda kalıyor.
Konfor donanımı konusunda da cömert olan araçta elektrikli cam ve aynalar, deri döşeme, elektrikli ön koltuklar, sertlik ve yükseklik ayarlı süspansiyon sistemi, xenon farlar ve far yıkama sistemi, ön ve arka park sensörleri, sunroof, hız sabitleme sistemi, yol bilgisayarı, çok fonksiyonlu direksiyon simidi, ahşap görünümlü kaplamalar, elektrikli direksiyon yükseklik ve derinlik ayarı, ısıtmalı direksiyon simidi, dört bölgeli otomatik havalandırma sistemi, bütün koltuk sıraları için havalandırma kanalları, ön kol dayanağı altına eklenen buzdolabı, ısıtmalı birinci ve ikinci koltuk sırası, havalandırmalı ön koltuklar, 14 hoparlörlü JBL Premium ses sistemi, navigasyon sistemi, Bluetooth bağlantısı, geri görüş kamerası, Aux ve USB girişleri, ön ve yan kameralar, yağmur ve far sensörleri, hafızalı sürücü koltuğu, aynalar ve direksiyon simidi ayarı, ikinci koltuk sırtlık açısı ayarı, yan basamaklar, yol bilgisayarı, 12 ve 220 Volt soketleri standart olarak sunuluyor.
Klima sistemi çok başarılı bir soğutma sağlayan aracın iç mekanı birçok yerden havalandırıldığı için sistemin hızı artırılmadan hızlı ve homojen bir soğutma sağlanabiliyor. Dört bölgeye bölünmüş havalandırma hacmi de sıcaklık farkını koruyabiliyor.
6 ileri vitesli tam otomatik şanzımanla donatılan Land Cruiser yumuşak geçişlere sahip ünite sayseinde hiçbir sarsıntıya geçit vermiyor. Zigzaglı yola sahip olan vites kolundan manuel kullanım olanağı da bulunan şanzıman arazi yardımcılarına da uyum sağlamış.
Sürüş
Dev cüssesiyle spor otomobil performansı sunması beklenmeyen Land Cruiser'ın altyapısı da bunu destekliyor. Sertliği ayarlanabilen süspansiyon sistemi en sert konumdayken bile bozuk yollarda rahatsızlık yaratmazken geniş yanaklı lastikler de yavaş sürüşleri tercih ediyor.
Yüksek yapı nedeniyle sürücüye aracı zorlama isteği yaratmasa da sınırlar zorlandığında hafifçe önden kaymaya başlayan Land Cruiser'ı yüksek torku ve şaşırtıcı derecede direkt direksiyon sistemi sayesinde kontrol altına almak zor olmuyor.
2.735 kg gibi yüksek bir boş ağırlığa sahip olan araç yüksek yapısıyla çok aerodinamik de sayılmaz. Buna rağmen 0'dan 100 km/s sürate 8.9 saniyede ulaşabilen devin maksimum sürati 210 km/s. Kaput altında görev yapan 4.5 litre hacimli, 8 silindirli turbo Diesel motor 272 beygir güç, 650 Nm tork üretebilirken özellikle yüksek torkun verdiği rahatlık insanın yüzünü güldürüyor.
İstediğiniz anda yerinden fırlamaya hazır bekleyen Land Cruiser virajlara küçük bir coupé gibi giremiyor olsa da ani hızlanmalarda hiç zorlanmıyor. Trafikte beklerken şanzımanın 4. viteste bekliyor olması torkun sürücüye verdiği rahatlığı gözler önüne seriyor.
Arazi kabiliyetiyle de dikkat çeken büyük aracın yükseklik ayarlı süspansiyon sistemi, kilitli diferansiyeli ve karınca vitesi fonksiyonu tanıdık olsa da tek tuşla devreye alınabilen çevre görüşü kamera sistemi, farklı yüzeyler için özel olarak hazırlanan arazi modları ve ön lastiklerin dönüş açısını gösteren ekran farklılık yaratıyor. 30 derece yaklaşma ve 20 derece uzaklaşma açılarına sahip olan Land Cruiser'ın su geçiş yüksekliğiyse 700 mm. 45 derece tırmanma açısı sunan devin yanal eğim açısı da 44 derece.
Üç tona yaklaşan ağırlık, sürekli dört tekerlekten çekiş ve 6 ileri vitesli otomatik şanzıman gibi özellikleri nedeniyle tüketim değerleri pek de düşük olmayan Land Cruiser otoyolda, sabit süratle seyrederken ortalama tüketim değerini 10 litre/100 km'nin altına çekebilse de hızın yükselmesi veya trafiğe girilmesi ortalamayı yukarıya çekiyor. 93 litre hacimli depo sayesinde 15.4 litre olarak gerçekleşen test ortalamasına rağmen menzil 600 km'nin üzerinde kalabiliyor.
Fiyat/Donanım
186.950 Euro + 10.070 TL karşılığında alınabilen Land Cruiser'ın fiyatı yüksek gibi dursa da Mercedes GL Serisi ve Range Rover gibi rakiplerinin daha küçük motorla donatılan versiyonlarından ucuz kalıyor.
Tek donanım seviyesiyle satılan araçta elektrikli cam ve aynalar, deri döşeme, elektrikli ön koltuklar, sertlik ve yükseklik ayarlı süspansiyon sistemi, xenon farlar ve far yıkama sistemi, ön ve arka park sensörleri, sunroof, hız sabitleme sistemi, yol bilgisayarı, çok fonksiyonlu direksiyon simidi, ahşap görünümlü kaplamalar, elektrikli direksiyon yükseklik ve derinlik ayarı, ısıtmalı direksiyon simidi, dört bölgeli otomatik havalandırma sistemi, bütün koltuk sıraları için havalandırma kanalları, ön kol dayanağı altına eklenen buzdolabı, ısıtmalı birinci ve ikinci koltuk sırası, havalandırmalı ön koltuklar, 14 hoparlörlü JBL Premium ses sistemi, navigasyon sistemi, Bluetooth bağlantısı, geri görüş kamerası, Aux ve USB girişleri, ön ve yan kameralar, yağmur ve far sensörleri, hafızalı sürücü koltuğu, aynalar ve direksiyon simidi ayarı, ikinci koltuk sırtlık açısı ayarı, yan basamaklar, yol bilgisayarı, sürücü ve yolcu ön ve diz hava yastıkları, bir ve ikinci sıra koltuklar için yan hava yastıkları, perde hava yastıkları, merkezi diferansiyel kilidi, off road dönüş desteği, lastik açısı göstergesi, aktif yükseklik kontrolü, yokuş kalkış desteği, arazi sürüş modları, 12 ve 220 Volt soketleri standart olarak sunuluyor.
Sonuç
Land Cruiser gibi bir efsane hakkında değerlendirme yapmak güç. Büyücek bir aileyi yüksek konfor seviyesiyle her türlü yol koşulunda istenen yere ulaştırabilen bir araç arayanların çok uzağa bakmasına gerek yok. Yıllardır NATO ve Birleşmiş Milletler gibi uluslararası organizasyon ve kurumların birinci seçimi olan bu Toyota modeli yıllar geçtikte daha lüks hale gelse de arazide ilerleyebilme kabiliyetinden bir şey kaybetmemiş.
Zengin donanım ve cüssesini taşımakta zorlanmayan motoruyla konforu üst seviyelere çıkaran Land Cruiser'ın fiyat ve tüketim gibi dezavantajlarıysa sundukları yanında göze batmıyor. 5.7 litre hacimli benzinli motoruyla A.B.D.'de 80.000 Dolar'a alınabilen aracın Türkiye'nin çarpık vergi sistemi nedeniyle katlanan fiyatı ve yakıt maliyetini görmek gerçekten üzücü.
Fotoğraflar
Test sırasında çektiğim fotoğraflara buradan ulaşabilirsiniz.
Kaydol:
Kayıt Yorumları (Atom)
of ki ne of...binek araçlarda son derece antipatik,çirkin ve kalitesiz bulduğum toyota'nın araziye geçince god mode'u açıp mükemmel kelimesinin yetmeyeceği araçlar üretmesi...yani bu japonlar adamı deli eder cidden :) yani nasıl oluyor da aynı markadan birbirinden bu derece farklı araçlar çıkıyor anlamak güç.sen git sınıfının son derece altında kalitede corolla,auris ve özellikle avensis'i üret,araziye çıkınca da bu ve hilux gibi 2 hayvanı yıllardır bozmadan çelik gibi 2 arazi aracını çıkar karşımıza.anlamak cidden zor.
YanıtlaSileğer bi gün zengin olursam m5 ile beraber alacağım 2 araçtan bir tanesi bu...
ha bi de 2700+ kilo ne ya oha kamyon mu bu :)
Kamyon yavrusu. O değil de basınca yürümesi çok hoş valla.
Silkesinlikle.yerinizde olmak isterdim.arabayı kullanmak açısından yani :)
Silabi konfor bölümünün ilk paragrafında güzel bi yazım hatası yapmışsın :D bi an sinirlenmiş heralde dedim yazarken :D
YanıtlaSilAhaha. Bir harf yana kayınca böyle olmuş. Fena da olmamış aslında ama ayıp, düzelteyim :)
Silen baba testlerden birini daha yaparak gönlümü çaldın, bu muhteşem olmuş işte!!
YanıtlaSilKalite algısı olarak nasıl hissettiriyor Onur abi? Ben yıllar önce vx 100 kasadan bir örneğini bir kaç gün kullanmıştım arazi performansı vs. konularda çok başarılı olsada ve donanım olarak çok dolu olmasına karşın iç mekanda ki malzemeler pek o kaliteli araç algısını destekler nitelikte değildi. Bir de nacizane önerim testlerde araçların müzik sistemlerinden de biraz daha detaylı bahsetseniz güzel olabilir aslında. Mesela Land Cruiser'da ki JBL sistemi nasıl buldunuz?
YanıtlaSilDaha çok A.B.D. ve otomobillerin çok pahalı olmadığı yerlere güdümlü bir araç olduğundan iç mekan malzeme kalitesi Avrupa standartlarının altında. Üretim kalitesindeyse sorun yok.
SilNVH eğitimli olduğumdan onlar hakkında yorum yapıyorum ama ses sistemini araçta çok kullanmadığımdan kendime güvendiğim bir bölüm değil. Bunun yanında o kadar hoparlör sayesinde ortalam bir müzik dinleyicisini çok mutlu edebilecek kapasitede olduğunu söyleyebilirim.
corolla'nın benim babam toyota gibi adam reklam kampanyası yanlış tercih görünüyor. land cruiser için kötü hava koşullarında arazide giderken arka koltukta uyuyan çocuk olan bir reklam cuk otururdu.
YanıtlaSilKatılıyorum.
Sil6 ay kullandim .. gerisi arazi araci deil ..ve bu heybette inanilmaz bir konfor sunuyor ..kasitstler araba icinde yok
YanıtlaSil