Sadece Toyota'nın değil gezegenin de en popüler modelleri arasında sürekli en üst sıralarda gördüğümüz Corolla 1966 yılından bu yana ulaştığı kırk milyonluk satış adedi ve 11 nesliyle en tanınmış otomobil modelleri arasında bulunuyor.
Bambaşka bir araç olarak karşımıza çıkan yeni nesil Corolla'nın Diesel motor seçeneğini geçtiğimiz Ağustos ayında yapılan lansmanında test etme şansım olmuştu. Şimdiyse sıra benzinli motor ve otomatik şanzıman ikilisini denemeye geldi.
Dış Mekan
Dış görünüş konusunda 10. nesil modellerden çok farklı olan yeni nesil aracın öne doğru sivrilen burun yapısında kısa yapılı ön panjur, panjur çıtalarının uzantılarını içerisine alıyormuş gibi görünen uzun farlar ve dinamik bir görünüme sahip ön tampon dikkat çekerken 16 inç çaplı jantlar, uzun yapılı arka kapılar, kısa yapılı bagaj kapağı, şişkin arka tampon ve büyük stoplar daha önce test ettiğim örnekle aynı özellikleri sunuyor.
4.620 mm boya, 1.775 mm genişliğe ve 1.465 mm yüksekliğe sahip olan Corolla'nın 2.700 mm'lik aks mesafesi dikkat çekici.
İç Mekan
İç mekanın genel tasarımı önceki testime katılan Corolla ile aynı olsa da bej renkli plastik kaplama ve döşemeler bu araca daha ferah bir hava katmış. Kapıların içlerinde kısa fakat geniş gözler yer alırken yaşam alanını renklendirmek için mat metalik renge boyanmış çıtalar da bu bölgelerde görülebiliyor. Dört cam kumanda düğmesi ve merkezi kilit kumandası kapı içine alınırken yan ayna kumandaları, far yükseklik ayarı, otomatik park yardımcısı ve ESP kumandasıyla birlikte direksiyon simidinin soluna alınmış. Bu bölgenin altına küçük bir kapaklı göz eklenirken yakıt deposu ve bagaj kapağı açma düğmeleri sürücü koltuğunun yanında bulunuyor.
Kokpitinde GT86 havası estirilen Corolla'nın üç kollu direksiyon simidinde yol bilgisayarı, ses ve hız sabitleme sistemlerinin kumandaları yer alırken sade görünümlü gösterge panelinde krom çerçeveli iki yuvarlak gösterge ve ortasında bilgi ekranı görülebiliyor.
Dik yerleşimli orta konsolda ince yapılı havalandırma ızgaraları, dijital saat, büyük bir dokunmatik ekrana sahip ses sistemi ve yol bilgisayarı, emniyet kemeri ve kilit uyarıları, çift bölgeli tam otomatik klimanın kumandaları dikkat çekerken alt bölümde yer alan kapaklı gözün içerisinde USB ve Aux girişlerinin yanında çakmak da bulunuyor.
Vites konsolunda da daha yukarıda olduğu gibi piyano siyahı görülen otomobilin vites yolları zigzaglı yapıya sahip. Bu bölümün gerisinde Sport tuşu ve park sensörü kumandası bulunurken çift bardaklık, el freni kolu ve ileri geri kaydırılabilen kol desteği de gözden kaçmıyor. Bu aksesuarın içerisinde büyük bir gözün yanında gizli bir üst kat bölmesi de yer alıyor.
Aks mesafesi 10 cm uzayan Corolla'nın iç mekanda asıl güçlü olduğu noktaysa arka koltuklar. Şaft tünelinin bulunmadığı orta kısım ve 706 mm gibi uzun bir diz mesafesi bu bölümde üst sınıf konforu yaşatıyor. Zaten bölümün genişliği, büyümesine rağmen 452 litreye ulaşabilen bagaj hacmi ve uzayan orta kısmın göze batmaması için geriye gittikçe yukarıya doğru açı alan arka camlardan da belli.
Konfor
Corolla'nın senelerdir başarılı olduğu bölüm olan konforda 11. nesil de üzmüyor. Orta sertlikte bir süspansiyon sistemine sahip olan otomobilde kullanılan 205/55-16 ölçülerindeki lastikler küçük darbelerin sönümlenmesinde önemli rol oynamış. İç mekanda işitilebilen seslerden en yükseği yol sesi olurken motor ve rüzgar sesi sınıf ortalamalarında izole edilebilmiş.
Kenarları deri döşemeye sahip ön koltukları geniş yüzeyleriyle dikkat çekerken arka koltuklarda sunulan makul omuz ve baş mesafesinin yanında dikkat çeken inanılmaz diz mesafesi bu bölüm konforunu daha da yukarıya taşımış.
Otomobilin konfor donanımları arasında ön ve arka park sensörleri, otomatik park asistanı, çift bölgeli tam otomatik klima, hız sabitleme sistemi, yol bilgisayarı, elektrikli cam ve aynalar, far yıkama sistemi, çok fonksiyonlu direksiyon simidi, dokunmatik ekran, USB ve Aux girişleri sunan, CD ve MP3 çalabilen ses sistemi, yağmur ve far sensörleri, geri görüş kamerası, anahtarsız giriş ve çalıştırma, Bluetooth bağlantısı ve yokuş kalkış desteği sayılabilir.
En büyük konfor donanımı otomatik şanzımanı olan araçta Japon üreticilerin çok sevdigi sürekli değişken oranlı ünite (CVT) kullanılmış. Otomatik konumdayken çoğunlukla sabit tutulan motor devri bu tip ünitelere alışık olmayanları şaşırtabilse de teknik olarak vites geçişi olmadığından sürüş konforu oldukça yüksek.
Sürüş
Corolla ile birlikte sınıfında bulunan birçok sedanın daha çekingen olduğu bölüm genelde sürüş performansı oluyor. Yüksek vergiler nedeniyle büyük hacimli motorları zaten Türkiye'de satılamayan Corolla'nın orta sertlikteki süspansiyon ayarı yeterli dengeyi sunuyor olsa da 16 inç çaplı jantların en azından opsiyonel olarak 17 inç çapa çıkabilmesi sportif bir sürüş isteyen müşterileri daha mutlu edebilirdi.
Yumuşak bir direksiyon sistemine sahip olan Corolla'nın yönlendirme kabiliyeti ve direksiyon hissi oldukça başarılı. Ani yön değiştirme durumunda çok hafif yapılı bir araçmış gibi davranan Corolla çizgisinde kalma konusunda da başarılı. Zorlandığında önden kayma eğiliminde olan otomobili bu durumda bile kontrol etmek, kapalı ESP ile bile zor değil.
Aşırı beslemeli ünitelerin cirit attığı günümüzde atmosferik bir motorla karşımıza çıkan Toyota 1.6 litre hacimli üniteden 132 beygir güç, 160 Nm tork almış. 1.295 kg ağırlığı ve sürekli değişken oranlı otomatik şanzımanıyla 0'dan 100 km/s sürate 11.1 saniyede ulaşabilen aracın maksimum sürati de 190 km/s olarak açıklanıyor.
Ortalama yakıt tüketimi konusunda atmosferik emişin sonucu olan yüksek devirler ve düşük torkun etkileri görülebiliyor. Sabit süratli otoyol sürüşlerinde değerler 6 litre/100 km'nin altını görebilse de şehir içi ve yüksek süratli otoyol yolculuklarını da hasaba katınca 8.5 litre/100 km'nin üzeri görülüyor.
Fiyat/Donanım
Japon otomobillerinin genelinin başarılı olduğu bir bölüm olan fiyatlandırmada da Corolla kendisini gösteriyor. 1.6 litre hacimli benzinli motoruyla fiyatı 60.170 TL'den (2013 modellerde 56.520 TL) başlayan otomobilin Premium donanımıyla fiyatı 69.210 TL (2013 modellerde 65.560 TL) oluyor. CVT için 4.250 TL fark istenirken navigasyon fiyatı 1.810 TL.
Test aracının standart donanımında ön ve arka park sensörleri, otomatik park asistanı, çift bölgeli tam otomatik klima, hız sabitleme sistemi, yol bilgisayarı, elektrikli cam ve aynalar, far yıkama sistemi, çok fonksiyonlu direksiyon simidi, dokunmatik ekran, USB ve Aux girişleri sunan, CD ve MP3 çalabilen ses sistemi, yağmur ve far sensörleri, geri görüş kamerası, far yıkama sistemi, anahtarsız giriş ve çalıştırma, Bluetooth bağlantısı ve yokuş kalkış desteği, sürekli değişken oranlı otomatik şanzıman, ön, yan, perde ve sürücü diz hava yastıkları, ESP, ön ve arka sis farları, kenarları deri kaplı koltuklar ve 16 inç çaplı jantlar bulunuyor.
Sonuç
Toyota Corolla 50. yaşına doğru ilerlerken 11. nesliyle karşımızda. Onlarca yıldır sorunsuzluğyla ünlenen modelin güncel sürümünde de bu konuda değişen çok şey olmayacak gibi. Önceki nesillerde görülen sade tasarımından az da olsa kurtulan otomobilin asıl dikkat çekici özelliğiyse uzun aks mesafesi sayesinde sunulan arka koltuk diz mesafesi.
Avrupa merkezli üreticilerin aksine benzinli motorlarında aşırı beslemeden uzak durmayı tercih eden Toyota bunun hem olumlu hem de olumsuz yanlarını sunarken özellikle son zamanlarda korkunç seviyelere çıkan vergi oranlarına uygun motor özelliği ve donanım seviyesi sunmayı başarmış. Bütün bunları, göreceli olarak uygun fiyatı ve başarılı ayara sahip altyapısıyla birleştirmesiyse satışlara olumlu yansıyacak gibi.
Fotoğraflar
Test sırasında çektiğim fotoğraflara buradan ulaşabilirsiniz.
Her ne kadar kötüde olsa jetta'dan iyi ve ucuz olması onu alınabilir kılıyor eski kasası çok daha iyiydi. 1.33 lük olanlar en alınası toyotalar.
YanıtlaSilBagaj ve kaput yalıtım kaplamaları yok gibi (tipik japon kaçınımları sanki). Asıl merak ettiğim şey spor otomobil dünyasında en bilinenlerden sr, rb ve jz kodlu motorlarla turbonun popularitesini arttıran japonlar neden ekonomik araç sınıfında bunun aksi politika uyguluyorlar?
YanıtlaSilkei car'larda da turbo besleme kullanıyor japonlar.ama ilginç şekilde binek araçlarda kullanmamayı tercih ediyorlar.gerçi yavaştan turboya geçecekler gibi.honda 3 tane turbo benzinli motor tanıttı bile
YanıtlaSilHatta 3.5 v6'yı da sayarsak dört tane tanıttı Honda. Teknoloji konusunda genelde sonradan gelip minimum ar-ge giderini hedefliyor Japonlar. Çoğu zaman da işe yarıyor ama bu motorların aşırı beslemesiz olması sıkıntı yaratmaya başlıyor yavaştan.
YanıtlaSil(bence) dashboard ve hava üfleme ızgaraları çok kalitesiz görünüyor
YanıtlaSilEskiden japonlara gıpta ile bakardık vay be derdik şimdi daha dün dalga geçilen Hyundai japonları solluyor. Elantra da Corolla da kullandım ve açıkça söylüyorum Elantra Corolla'dan çok çok daha iyiydi. (iki aracım da 2012 modeldi en donanımlı paketlerdi). Bu kasadan çok ümitliydim ancak bu kasa bir eski kasadan daha beter olmuş. Bir eski kasa da ondan önceki kasadan daha kalitesizdi. Toyota her kasa değiştirdikçe kaliteyi düşürüyor..
YanıtlaSilelantra yol tutuş ve yakıt yönünden toyotanın yanına bile yaklaşamaz malzeme kalitesi yönünden olayı ele alacak olursan toyota yine hyundaiden iyidir ikiside bende var kullandım
Siltestler oto-park.com da izlenir,auto Show dergisi okumaktan farkı yok bu testlerin,bir tane sert bır elestri yok,kalitesizlikten yerlerde sürünen konsola , direksiyon aşırı hissiz neresi begendın anlamadım ayrıca.
YanıtlaSilOto-park'ın tekrar yayına alınmasından önce görüştüğü ilk kişi bendim. Yazmayı kabul etmiş olsaydım orada da aynı şeyi okuyor olacaktınız. Ayrıca otomobillerin sınıflarına göre değerlendirilmesi olayı malesef anlaşılamıyor ülkede. Konsol kaşitesi tabii ki bir BMW 1 Serisi değil ama zaten böyle bir iddia da yok ortada. Kendi rakibi olan araçlar arasında da korkunç sırıtmıyor. Direksiyon da aynı şekilde. Arkadan itişli araçlarla karşılaştırırsam elbet de başarılı değil ama bir Renault Mégane'dan daha kötü değil.
Silkatılıyorum size agamemnon.sorun toyotanın değil,binmek zorunda olduğumuz araçların kalitesiz olması.yılların kompakt sınıf aracı olan corolla'ya nerdeyse 80bin tl istenen ülkede insanlar fiyatından dolayı aracı bişey sanıp s serisii kalitesi arıyo.açıkçası bu sınıfta golf dışında çok üst düzey bi kaliteye sahip olan bir araç zaten yok.golfün de sınıf standartlarının üstünde kaliteye(donanım değil kalite) sahip olduğu bir gerçek.dolayısıyla da kendi sınıfında çok göze batan bir olay yok dediğiniz gibi
Silkimsenın corollayı 1 serisiyle veya golf ile karşılaştırıldığı yok,sorunun ne olduğunu tam kavramamıssınıız, sorun agememomon adlı editör arkadasın artık "kötülersem bir daha test aracı vermezler mi" acaba düşüncesi mi bilmiyorum,etliye sütlüye karışmayan testler yapması,aynı eleştri audi a3 testinde de vardı. her şey süt liman,işte aux girişi burda yok,esya gözleri burda gibi yüzeysel testlere sitemim var. yoksa Corolla bugüne kadar neydı kı ne olsun.eger bır araç öncekı nesline göre iç mekanı daha kötüyse orn civic sedan,bunu çatır çatır söylecek adamdan bahsediyorum,olayı nerden baktığınıza bağlı...
SilTest için araç alamamak gibi bir derdim yok. Hatta yakında daha da artacak test sayısı ki artık biraz azalsın bile istiyorum ne yalan söyleyeyim. Benim amacım mümkün olduğunca objektif yaklaşmak. Bir donanımın eksikliği herkes için eksikliktir fakat tasarımı beğenmiyorum diye herkesin de beğenmemesi söz konusu değil. Örneğin ben yeni nesil A3'ün iç tasarımını beğenmiyorum fakat bunu "Kötü olmuş" şeklinde empoze etmem yanlış geliyor bana. Sonuçta beğenen de olabilir.
Silben arabaları yerden yere vurma demiyorum ztn kardeşim, haberler konusunda sıkıtnım yok mesela,evet worldcarfans.com,autoevolution.com gibi an ve an haber sitelerini takip edebilirsin buraya istersen copy paste yap- yaptığını söylemıyorum yalnıs anlama- , herkes ingilizce bılmek zorunda degıl, tabii ki senın bloğundan an ve an güzel şekilde faydalanıyor ama testler konusunda oto-park.comun tetsleri;skoda Octavia,seat leon ve mazda 6 video olsun ,yazı olsun onlar nasıl yapmışlar bir bakmanı isterim,onlar gıbı tıpatıp demiyorum ama onlar artıları da söylüyor eksılerı de dengeli ama sen de bir devlet dairesi soğukluğu var anlatısında ,ayrca donanım eksikliği herkese göre eksi degıldır,hanım teyze usb gırısını ne yapsın ama ben isterım.bu mesela.bu yapıcı bir eleştridir buraya emek harcıyorsun ama bır memnuyetsizlik varsa bu sitenın daha ıyı olması içindir yoksa sana karşı ne sıkıntım olacak:)
SilSon satırlarda anlatılmış zaten neden benim böyle yazdığım. Ben "Teyze USB'yi ne yapsın" şeklinde düşünmediğim için anlatım dilim farklı. Ben de biliyorum araçların pist performanslarını ölçüp onları yazmayı, veya drift yapıp arkanın kopma şeklini yazmayı ama bloğu sadece gençler okumuyor. Alttaki arkadaşın yazdığı gibi olumsuzlukları da belirtiyorum ayrıca. Sadece araçların amaç ve sınıflarını göz önünde bulundurduğumdan ona göre yorumlar yapıyorum.
Siladsız önce adını yaz kimsin nesin onu söyle bilmem ne nokta com reklamı yapmak için buraya gelmişsin bu çok belli.. adam on numara yorum yapmış.. bence sende bir kuyruk acısı var ya toyota basmış kuyruğuna veya agamemnon basmış olmalı bu çok belli.. at izi ile it izini birbirine karıştırıyorsun 1 serisi şöyle golf şunu yaptı yok bilmem ne alakasız olaylardan bahsediyorsun.. sen bu kafayla nakliye işine girsen ferrari ilanlarına bakarsın veya spor araba diye otobüs alırsan seni tanıyan biri şaşırmaz.. toyotanın malzeme kalitesi hiçte kötü değil site reklamı yapabilmek için burada insanları ve markaları kötülemeyi bırak 1 serisinin yakıtı fiyatı boyutu corolla ile aynı mı? golf'ün dsg sinin en sorunlu araçlardan biri olduğu gibi bir çok kriter var önce bunları öğren sonra yorum yazmaya çalış.. senin peşinde gezdiğin koyunları güden çobanları biz siktikde dağ'a saldık
SilOhooo köprünün altından sular geçmiş birileri hala adama köpürüyor. Ayrıca anonim kalmayı tercih etmiş birine anonim olarak saldırmak da ne kadar ironik...
Silbu eleştiriye katılmıyorum. herkesin anlatım tarzı vardır, editörün araca olumsuz eleştirisi muhakkak ki var ve siz okuyucu olarak onu yazıda bulabilirsiniz. agamemnon un blogunu yıllardır takip ediyorum testlerinin eleştirilecek yönleri olabilir ama türkiyede otomobil konusundaki bloglar içinde açık ara öncüdür. böyle bir blogda gelip de "sen git oto-park'ın sitesine bi bak" demek uygun değildir bence.
YanıtlaSilBu motor lpg sistemlerine tam uyumlu. Lpg ve cvt ile bence tadından yenmez. Tüketim değerleri de gayet güzel. C segmentinde Anadolu halkının ihtiyacı olan araç bence.
YanıtlaSilbugün 80.000 tl verip Corolla 1.6 Advance Multidrive S aldım sonrada ş.içi ve ş.dışında denedim eksikleri cam tavan, deri döşeme, sanroof, anahtarsız giriş ve çalıştırma yok.. bu etkenler dışında direksiyon, yol tutuş ve konfor mükemmel o kadar sert kasise girdim fark ettirmedi bile bence toyotanın en büyük sorunu asfalt sesini aşırı derecede içeri vermesi yalıtım neredeyse sıfır.. yakıtı benzinde çok fazla ve hızlanmasıda orta düzeyde tatmin edici sayılır.. bu araca lpg takıp drift filan yapmadan kullanmayı hedefleyen bütçesi sınırlı olan veya arabaya çok para vermek istemeyen biri için mükemmel bir araç.. ben uzun zaman makam şoförlüğü yaptım jaguar volvo mercedes bmw audi vw dahil neredeyse kullanmadığım marka ve araç türü kalmadı kamyon jip lüks hurdası çıkmış çok araç kullandım türkiye şartlarında 80.000 tl civarında alabileceğiniz en iyi araç toyota corolla 1.6 advance Multidrive S çünkü lpg uyumu ve şanzuman sorunsuz buna rakip olarak ya renault modellerine bakacaksınız veya paraya kıyıp mercedes bmw alacaksınız tabii otomatik istiyorsanız vw grubu çok konforludur ama hem fiyat daha pahalı hemde otomatik şanzuman her yönden sorunlu yazın klima açıksa şanzuman tekler araç çok zor yol alır yakıt zaten uçar bunlar yetmez her daim yanan bir arıza uyarı ışığınız mutlaka vardır vw almayın ne alırsanız alın o kadar kötü zaten sahtekarlık yaptıkları kanıtlandı ve kendileride bunu kabul etmek zorunda kaldı..
YanıtlaSilTamam şoför abi en iyi sen biliyorsun...
Sil