8 Ağustos 2015 Cumartesi
Hyundai i20 Coupé 1.4 MPI
Hyundai'nin B segmentinde yer alan temsilcisi i20 geçtiğimiz yıl yapılan lansmanıyla bütün dünyanın dikkatini üzerine çekmişti. Güncel modellerde olduğu gibi Türkiye'de üretimi yapılan araçlar arasında bulunan i20'nin ilk nesil örnekleri 2008 yılında tanıtıldı ve 2012 yılında gördüğü makyajla geçtiğimiz yıla kadar üretimde kaldı.
Yuvarlak hatlı ilk neslin ardından daha sert köşeli hatlarıyla çok daha oturaklı görünen ikinci nesil örneklere bir de 2014 yılı sonunda tanıtılan Coupé seçeneğin eklenmesiyle seri daha da dinamik bir hal aldı. Türkiye'de şimdilik tek motor seçeneğiyle sunulan i20 Coupé'nin iki şanzıman opsiyonu bulunuyor.
Dış Mekan
Beş kapılı kardeşi şık bir görünüm sunan i20'nin iki kapısını kaybetmesi sportif görünümü daha da pekiştirmiş. İlk bakışta i20 ailesinin bir bireyi olduğu belli olan otomobilin gövdesinde neredeyse her parça yeniden şekillendirilmiş.
Önde yer alan marka logosu yanlarında kalan panjur daraltılan Coupé'nin farlarının içeride kalan kısımlarına siyah renkli plastik ekler yapılmış. Daha agresif görünen ön tamponda ince bir splitter, aşağıya doğru büyüyen büyük hava girişi ve farklı biçimlendirilmiş krom çerçeveli sis farları dikkat çekerken sinyal entegre edilmiş yan aynalar beş kapılı kardeşten alınmış.
Siyah renkli plastik korumaya sahip yan etekler, 17 inç çaplı jantlar, şişirilmiş arka çamurluk çizgisi ve kalın tutulan C sütunu sportif görünümü pekiştirirken arkaya geçildiğinde büyütülen spoiler, daha köşeli hatlara sahip tampon, farklı tasarıma sahip LED stoplar ve öndeki gibi daha agresif duruşa sahip sis farları gözlerden kaçmıyor.
4.045 mm boya sahip olan otomobil 1.730 mm genişliğe ve 1.149 mm yüksekliğe sahip. 2.570 mm'lik aks mesafesiyse beş kapılı kardeşininkiyle aynı.
İç Mekan
Köşeli hatların devam ettiği yaşam alanı küçük kardeş i10'a gönderme yapıyor. Bazı küçük parçaların paylaşıldığı gözlerden kaçmazken beyaz gövde rengiyle turuncu konsol ve koltuk süslemeleri eşleştirilmiş. Cam ve ayna kumandaları sürücü kapısına ergonomik şekilde yerleştirilirken her yolcu için cepler sunulmuş.
Ana hatlarıyla i10'da kullanılanla aynı olsa da deri kaplama sayesinde daha kalın olan direksiyon simidi üzerinde daha çok kumanda düğmesi bulunurken bu parçanın solunda far yükseklik ve gösterge tablosu ışık şıddeti ayarlarıyla ESP butonu bulunuyor.
Gösterge panelinde hız ve devir verileri yuvarlak göstergelere sahip olmaya devam ederken motor suyu sıcaklığı ve yakıt göstergesi bu dairesel göstergelerin altında dijital olarak gösteriliyor. Ortada yer alan yol bilgisayarıysa farklı grafiklere sahip. Orta konsolun üst bölümünde asimetrik tasarımlı havalandırma ızgaraları, merkezi kilit ve dörtlü flaşör düğmeleri görülürken daha aşağıda kaliteli görünen düğmelere sahip müzik sistemi paneli yer alıyor.
Orta konsolun orta bölümünde dairesel havalandırma kumandalarıyla ön yolcu hava yastığı ve arka emniyet kemeri ikaz ışıkları bulunurken en alt kısımda çakmak, 12 Volt soket, USB ve Aux girişleriyle kapaksız bir göz olarak kullanılabilecek bir boşluk yer alıyor. Vites kolunun arkasına arka park sensörü düğmesi, el freni ve çift bardaklıkla birlikte altında büyük bir göz bulunan kol dayanağı görülebiliyor.
B sütununa, ön yolcuların emniyet kemerlerini uzatmak için manuel kollar ekleyen Hyundai bu sayede ergonomi alanında bir puan daha kazanıyor. Arkaya geçiş sırasında ön koltuk sırtlıkları kolayca katlanabilirken koltuklar da ileriye doğru zahmetsizce kayıyor. Açılabilen sunroof-'un büyük ferahlık kattığı arka koltukların sırtlıkları katlanarak 311 litre hacimli bagaj 1.011 litreye büyütülebiliyor.
Konfor
Test aracının bir Coupé olduğu bu bölümde açıkça belli oluyor. Süspansiyon sistemi bariz şekilde kardeşininkinden sert olan aracın 205/45-17 ölçülerindeki lastikleri de ince yanaklarıyla darbe emilimine çok yardımcı olamıyor. Sağlam yapısı sayesinde rahatsız edici tıkırtılar çıkarmayan iç mekanda spektrumun sert kısmına yakın bir sürüş karakteristiği hissediliyor.
Yol ve motor sesi izolasyonları başarılı olan otomobilin rüzgar sesi izolasyonu üzerinde biraz daha çalışılabilir. B segmentinde olsa da geniş oturma yüzeyi sunan koltuklarla donatılan otomobilde arka koltuklara ulaşmak diğer birçok coupé modelden daha zahmetli değil. Üç kişi için dar kalan arka koltuklarda iki kişi için bol omuz mesafesi sunulurken baş ve diz mesafeleri de bu segment için başarılı.
Style+ ve Elite arasında yer alan bir donanım paketine sahip olan i20 Coupé'nin standart donanımında elektrikli cam ve yan aynalar, yol bilgisayarı, viraj aydınlatma fonksiyonlu ön sis farları, hız sabitleme ve sınırlandırma sistemi, çok fonksiyonlu direksiyon simidi, USB ve Aux girişleri sunan müzik sistemi, manuel ayarlı klima, yokuş kalkış desteği, deri direksiyon simidi ve vites topuzu, arka park sensörü bulunurken test aracında açılabilir tavan ve koyulaştırılmış arka camlar yer almaktaydı.
Vites değişimlerinde sarsıntısız olan otomatik şanzıman dört ileri oranlı olması nedeniyle yüksek süratlerde motorun yüksek devir çevirmesine sebep olduğundan daha çok şehir içinde uzun süren yolculuklar yapmayı düşünen sürücülerin seçimi olacaktır.
Sürüş
Bu kategoride aracı iki farklı şekilde incelemek doğru olur. İlk bölümde ele alabileceğimiz altyapı, aracın sportif görünümünün hakkını veren nitelikte. Sertçe ayarlanmış süspansiyon sistemi ve ince yanaklı lastiklerin birleşimi özellikle yüksek süratlerde çok dengeli bir otomobil yaratırken ani yön değişimlerinde rahatsız edici salınımların önüne geçilmesi sevindirici.
Bir alt bölüm olarak bahsedebileceğimiz fren sistemi de dengeli yavaşlatma performansı sağlarken pedal alışkanlık gerektirebiliyor. Özellikle Alman markalarının kısa strokta hızlı cevap veren fren pedallarından farklı yapıda olan ünite biraz daha strok istese de alışıldıktan sonra güvenli yavaşlama sağladığı görülebiliyor.
İkinci bölümde ele alabileceğimiz sistemlerden ilki direksiyon. Derinlik ve yükseklik ayarına sahip olan simit ele de iyi oturuyor olsa da sürücü hareketlerine verilen cevaplar hissiz kalıyor. Test aracında olduğu gibi elektrohidrolik sistemlerin cirit attığı günümüzde bu pek yadırganmıyor olsa da 4 ileri vitesli otomatik şanzıman kesinlikle göze batıyor. Vites kolundan manuel kullanıma olanak tanıyan şanzıman aracın performansını baltalarken otoyol sürüşlerinde motoru yüksek devirde tutması nedeniyle tüketimi de kötü etkiliyor.
Şanzımanın üstesinden gelmek için 6 ileri vitesli manuel ünite tercih edilebiliyor olsa da 1.4 litre hacimli motor şu anda Türkiye pazarında sunulan tek seçenek. 100 beygir güç, 134 Nm tork üretebilen motor atmosferik beslemeli olduğundan ürettiği güç ve torka ancak yüksek devirlerde ulaşabiliyor. Bunun sonucu olarak 0'dan 100 km/s sürate ulaşması 13.2 saniye alan aracın maksimum sürati 170 km/s.
Bu ikilinin birleşimi yakıt tüketimi konusunda da sorun yaratabiliyor. Çok sabırlı sürüşlerde tüketim ortalaması 5.5 litre/100 km gibi değerleri yakalayabilse de 120 km/s ile seyrederken motor devrinin 3.000 d/d üzerinde olması nedeniyle işin içine sürat girince tüketim aşırıya kaçabiliyor. Test sırasında elde ettiğim 8.8 litre/100 km'lik değer de bunun bir göstergesi.
Fiyat/Donanım
Türkiye pazarında tek motor, tek donanım ve iki şanzıman seçeneğiyle sunulan i20 Coupé'nin manuel şanzımanlı versiyonu 49.990 TL'den başlayan fiyata sahipken otomatik şanzımanlı seçenek 54.990 TL karşılığında sizin olabilir.
Standart donanımında elektrikli cam ve yan aynalar, yol bilgisayarı, viraj aydınlatma fonksiyonlu ön sis farları, hız sabitleme ve sınırlandırma sistemi, çok fonksiyonlu direksiyon simidi, USB ve Aux girişleri sunan müzik sistemi, manuel ayarlı klima, yokuş kalkış desteği, deri direksiyon simidi ve vites topuzu, elektrikli katlanabilen yan aynalar, ön, yan ve perde hava yastıkları, katlanabilir arka koltuklar ve arka park sensörü bulunan otomobilin açılır tavan ve koyu renkli arka camlar opsiyonu 2.750 TL, metalik gövde rengiyse 700 TL karşılığında alınabiliyor.
Sonuç
Daha önce test ettiğim örneklerinde de gördüğümüz üzere Hyundai'nin yeni nesil i20 modeli eskisinden çok farklı. Özellikle tasarım ve kalite olarak geçmişin izlerini silen otomobilin sürüş özelliklerinin de çağ atladığını belirtmekte yarar var.
Coupé gövde seçeneğiyle dinamik görünümü bir adım daha öteye taşıyan Hyundai donanım olarak da kabul edilebilir seviyede kalmayı başarmış. İç mekan genişliği konusunda iki kapısının yokluğunu çok hissettirmeyen otomobilin en büyük eksiğiyse dış görünümyle orantılı derecede performans sunabilen bir motor. Yakında Hyundai modellerinde kullanıma geçecek olan 1 litre hacimli turbo beslemeli ünitenin bu sorunu çözmesinin ardından bir de i30'da görev yapan 7 ileri vitesli DCT'yi bu modelde görebilirsek segmentte rekabet iyice kızışacaktır.
Fotoğraflar
Test sırasında çektiğim fotoğraflara buradan ulaşabilirsiniz.
Kaydol:
Kayıt Yorumları (Atom)
düz vitesli versiyonunda şanzıman oranları kısa ondada yakıt tüketimi yüksek süratlerde yüksek , otomatik şanzıman 4. viteste 2000 devirde ki sürati nedir ?
YanıtlaSil2.000 d/d'da sürati görmek zor oldu. O kadar sabrlı olamadım. 120 km/s'te 3.100 d/d çeviriyordu ama.
SilHyundai'lerin şanzımanları genelde kısa sanırım benzinli modellerde. Geçen ix35 kullanma fırsatım oldu o da 6.viteste 3000 d/d'da 110 km/s ile gidiyordu. O değilde Mondeo testi ne oldu Onur abi?
YanıtlaSilMondeo organizasyon içindeydi. Ertelediler olayı.
Sil