16 Mayıs 2014 Cuma
Peugeot 2008 1.2 e-VTi ETG5 Active
Konu segmentlere geldiğinde arada kalan araçlar yaratmak konusunda başarılı olduğu söylenebilecek üreticiler arasında olan Peugeot bu geleneği sürdürüyor. Şık hatchback modeli 208'in station wagon versiyonunu üretmeyen Fransız firma onun yerine bu ailenin crossover versiyonu olan 2008'i geliştirdi.
Boyutlarıyla şehir trafiğinde yabancılık çektirmeyecek gibi görünen otomobilin testime konuk olan modelinde 1.2 litre hacimli benzinli motor ve yarı otomatik şanzıman ikilisi görev yapıyor. Bu ikiliyi de yoğun trafiğiyle sinirlere olduğu kadar ceplere de zarar veren şehirler için hazırlayan Peugeot'nun ne kadar başarılı bir otomobil yarattığını ilerleyen paragraflarda inceleyeceğim.
Dış Mekan
Fransız üreticilerin uzak durmadıkları bir şey varsa o da dikkat çekici gövde tasarımları. Peugeot'nun da bu geleneği bozmaması güzel. Damarlarında 208 kanı aksa da kuzenine çok benzemeyen 2008'in ön bölümünde, üst kısmında Peugeot yazısı bulunan altıgen panjur, alt bölümü siyah renkli tampon, krom süslemeler, yuvarlak sis farları ve şık tasarımlı farlar dikkat çekerken kaputun yan ve üst bölümleriyle ön camın üzerinde görülen farklı çizgiler ilginç tasarımı pekiştirmiş.
16 inç çaplı jantlar, üzerine sinyal entegre edilmiş yan aynalar, kelebek camlı ön kapılar, şişkin çamurluklar ve siyah renkli alt bölüm korumasıyla dikkat çeken yan bölümde port bagaj raylarıyla arka camların üzerine eklenen krom çıta dikkatlerden kaçmıyor.
Arkaya geçildiğinde yanlara doğru uzanan stoplar, şık görünümlü spoiler, siyah renkli tampon ve park sensörleri görülebilen aracın boyu 4.159, genişliği 1.829, yüksekliği 1.556, aks mesafesiyse 2.538 mm olarak açıklanıyor.
İç Mekan
Farklı tasarım anlayışını iç mekanda da devam ettiren 2008'in bu bölümü 208'den kopyalanmış gibi görünüyor. Metal görünümlü kapı kolları, gövde rengiyle uyumlu trim ve araç boyutlarına göre geniş sayılabilecek cepler kapı içlerini kaplarken direksiyon simidinin solunda far yükseklik ayarıyla park sensörü, ESP, Start-Stop ve çocuk kilidini kumanda eden düğmeler bulunuyor.
208'de olduğu gibi oval bir şekil sunan çok fonksiyonlu direksiyon simidi ve yukarıya alınan gösterge paneli aracın en büyük tasarım farklılığı olarak dikkat çekerken simidin arkasında vites değiştirme kulakçıklarıyla hız sabitleme ve sınırlama sisteminin düğmeleri görülebiliyor.
Üst bölümünde dokunmatik bir ekran bulunan orta konsolda havalandırma ızgaraları ve bu sistemin dairesel kumandaları da yer alırken en alt bölümde 12 Volt soket, AUX ve USB girişleriyle birlikte biri küçük biri de oldukça büyük birer kapaksız göz yer alıyor. Vites konsolunun da kenarlarında renkli kaplamalar kullanılırken parlak kaplamalı vites topuzunun arkasında kapaksız bir cep, şık tasarımlı el freni kolu ve kayar kapaklı bir depolama bölümü görülebiliyor.
Arka bölümde de 12 Volt soket sunan Peugeot arka kapı içlerinde de küçük ceplere ve farklı renkli kaplamalara yer vermiş. 350 litre hacim sunan bagaj asimetrik katlanabilen arka koltuk sırtlıkları sayesinde genişletilebiliyor. Sırtlıklar katlanırken koltukların alt bölümlerinin de aşağıya doğru inmesi sayesinde bagaj zemini düz kalabiliyor.
Konfor
Sürüş konforuyla tanınan Fransız üreticiler de son yıllarda yaşanan dinamik tepki rüzgarına kapılıyor. Yalnız bu yönelim kesinlikle olumsuz değil. Eskisi gibi yumuşacık süspansiyon sistemleri yerine orta sertlik ayarına sahip olan 2008 gibi araçlar 205/55-16 ölçüsündeki lastiklerle yol üzerindeki küçük pürüzleri de iç mekana iletmiyor.
Konfor donanımı da başarılı olan test otomobilinde elektrikli cam ve aynalar, yokuş kalkış yardımcısı, klima, hız sabitleme ve sınırlandırma sistemi, yol bilgisayarı, far ve yağmur sensörleri, elektrokrom iç dikiz aynası, dokunmatik ekrandan kumanda edilebilen araç fonksiyonları, çok fonksiyonlu direksiyon simidi, USB ve Aux girişleri sunan, Bluetooth bağlantılı ses sistemi ve arka park sensörleri bulunuyor.
Hoş bir sese sahip üç silindirli motor iç mekanda rahatsızlık yaratmazken rüzgar sesi de 120 km/s'in altında fark edilmiyor. Yol sesi konusunda küçük sınıf araçlar seviyesini yakalayabilen 2008'in en büyük konfor donanımlarından birisi de yarı otomatik şanzımanı. Günümüzde çoğunlukla çift kavramalı üniteler kullanımda olsa da tek kavramalı bir şanzımanla donatılan test aracı akan trafikte rahatsızlık vermese de sistemin yapısı gereği karşılaşılan yavaşlık ve düşük süratlerde silkeleme hissedilebiliyor.
5 ileri vitese sahip olan şanzımanın yoğun trafikte tepkilerini beğenmeyenler daha güçlü bir motorla sunulan 6 ileri vitesli, tam otomatik üniteyi tercih edebilir. Yaklaşık %50 daha güçlü, 1.6 litre hacimli motorla birlikte sadece 2.400 TL ek ücret karşılığında sunulan şanzıman mantıklı bir seçenek.
Sürüş
Fransız markalarının eskiden kullandığı yumuşak süspansiyon sistemlerini rafa kaldırıyor olması sevindirici. Yüksek yapısına rağmen sertliği başarılı ayarlanmış sistem sayesinde rahatsız edici salınımlara kapılmayan 2008'in sınırlarını 1.2 litre hacimli motoruyla zorlamak zor olsa da yaşanan önden kopmayı kontrol altına almak sorun olmuyor.
5 ileri vitesli yarı otomatik şanzımanın yavaş değişimlerini manuel olarak da kumanda edebilmek sportif sürüş hissini biraz daha artırıyor. Bu işlem hem vites kolu hem de direksiyon simidi arkasına yerleştirilen kulakçıklar kullanılarak gerçekleştirilebiliyor.
1.2 litre hacimli motoru herhangi bir aşırı beslemeye sahip olmayan otomobil 82 beygir güç, 118 Nm tork üretebiliyor. Devirlenmeye istekli olan 3 silindirli motor 1.055 kg gibi hafif sayılabilecek olan kasayı düşük süratlerde hareket ettirmekte zorlanmasa da sürat arttıkça etkileyicilik katsayısı azalıyor. 0'dan 100 km/s sürate 15.4 saniyede ulaşabilen aracın maksimum sürati 170 km/s.
90 km/s altında tutulan süratlerde ve akan trafikte ortalama yakıt tüketim değeri 5.5 litre/100 km seviyesine indirilebilen aracı otoyol süratlerine ayak uyduracak şekilde kullanmaksa bu tüketimi artırıyor. Test genelinde ortalama tüketim 7.5 litre/100 km olarak gerçekleşti.
Fiyat/Donanım
Peugeot 2008'in Türkiye'de üç motor seçeneği ve yine üç donanım seviyesi bulunuyor. En düşük güce sahip olan 1.2 litre hacimli benzinli motor Access donanım paketiyle kampanyada 54.200 TL'ye alınabilirken Active paketi ve ETG5 şanzımanla kampanya fiyatı 59.800 TL'ye ulaşıyor.
Standart donanımında elektrikli cam ve aynalar, yokuş kalkış yardımcısı, klima, hız sabitleme ve sınırlandırma sistemi, yol bilgisayarı, far ve yağmur sensörleri, elektrokrom iç dikiz aynası, dokunmatik ekrandan kumanda edilebilen araç fonksiyonları, çok fonksiyonlu direksiyon simidi, USB ve Aux girişleri sunan, Bluetooth bağlantılı ses sistem, ESP, ön, yan ve perde hava yastıkları, deri kaplı direksiyon simidi, manuel kumanda alabilen yarı otomatik şanzıman, 16 inç çaplı jantlar, LED gündüz aydınlatması ve sis farları bulunan aracın opsiyonel donanımlarıysa SMEG arayüzü (1.036 TL) ve arka park sensörleri (363 TL).
Sonuç
Peugeot'nun şansını farklı segmentlerde denemesi tüketiciye yarıyor. 208'in station wagon versiyonunun olmamasını 2008 ile değerlendiren Fransız marka şehir trafiğine uygun yeni bir otomobil yaratmayı başarmış. Genel kalite ve donanım alanlarında da başarılı olan aracın yürüyen aksamı da yolcuların kendilerini güvende hissetmelerine katkıda bulunuyor.
Aracın düşük yakıt tüketimi için düşünülen iki bölümü olan 1.2 litre hacimli motor ve 5 ileri vitesli yarı otomatik şanzımansa paketin geneline uymamış gibi. Bu şekilde düşünecek tüketicileri unutmayan Peugeot 120 beygir güç üretebilen 1.6 litre hacimli motor ve 6 ileri vitesli tam otomatik şanzıman ikilisiyle donatılan 2008 modellerini sadece 2.400 TL farkla sunuyor ki bence kesinlikle düşünülmesi gereken bir teklif.
Fotoğraflar
Test sırasında çektiğim fotoğraflara buradan ulaşabilirsiniz.
Kaydol:
Kayıt Yorumları (Atom)
208 faciasindan sonra bu kez iyi is cikarmislar.
YanıtlaSilGüzel ama fiyat tam fazla kaçmış diyecekken klimanın bile opsiyonlu olduğu Daciaların bile 40.000tl den başladığını düşününce birşey diyemiyorum.
YanıtlaSilOnur hocam selamlar,
YanıtlaSilETG6 şanzıman konusunda bilgin varsa paylaşırmısın? Bu da otomatikleştirilmiş bir vites sistemi mi? Sorunları ve kalitesi konusunda bir duyumun var mı?
Mehmet
ETG5'in bir fazla orana sahip olanı ETG6. Tek kavramalı yarı otomatik bir ünite. İlk şanzıman hakkında yaptığım yorumlar ikincisi için de geçerli. En üst viteste, aynı süratlerde daha düşük devir çevirebiliyor sadece.
SilSelamlar. Acaba gösterge panelinin tamamı görülebiliyor mu aracı sürerken? Konumundan dolayı sanki direksiyon perdeliyormuş gibi görünüyor. Tabii boyunuz kaç bilmiyorum ama, 1.75'i ortalama aldığımızı düşünün.
YanıtlaSilHem 2008 hem de 308'de sürüş konumu resmen benim için ayarlanmış gibiydi. 1.78 boyundayım fakat koltuğu biraz yüksekte tutmayı seviyorum. Bu nedenle direksiyon simidi gösterge panelinin tam altında sona eriyordu test aracında.
SilBu aracı almayı düşünüyorum yazılarınızın tümünü okudum HÂRİKULÂDE net anlatım Paylaşımınızdan ötürü teşekkür ediyorum.
YanıtlaSilBen teşekkür ederim okuduğunuz için.
SilOnur Bey ;
YanıtlaSilBilgilendirmeniz için teşekkürler.
Aşağıdaki araç hakkında yorumlarınızı bekliyorum.
Saygılarımla,
Cem ERENGÜN
smaccerengun@gmail.com
Peugeot
Seri 2008
Model 1.2 e-VTi Access
Yıl 2014
Yakıt Benzin
Vites Yarı Otomatik ETG 5, şanzımanlı araç için; rampa çıkış performansı hakkında bilgi verebilirmisiniz. Ayrıca; bu araç hakkında şikayeti olanlar yorumlarını aktarabilirlerse sevinirim.
Donanım dışında test aracıyla aynı. Çok seri olduğunu söyleyemem. 0-100 km/s bile 15.4 saniye malum.
Sil