12 Nisan 2016 Salı
Mitsubishi ASX 1.6 DI-D Instyle
Mistubishi'nin çoğu modelinde olduğu gibi ASX'in tarihi de biraz karışık. Japonya'da RVR ismiyle satılan otomobil ilk olarak 1991 yılında satılmaya başlarken bu araç diğer pazarlarda Space Runner olarak da tanındı. Kompakt bir MPV olan bu araç, 1997 yılında yerini ikinci nesil örneklere bırakırken yeni nesil araçlar Chariot olarak adlandırıldı.
2002 yılında üretimden kalkan RVR ailesi 2010 yılında geri döndü. 2007 yılında sergilenen Concept-cX isimli prototipten esinlenmiş bir tasarımla Avrupa'da ASX ismini alan araç bu sefer kompakt bir crossover olarak karşımıza çıktı. 2012 yılında uygulanan makyajın birkaç yıl ardından küçük hacimli Diesel motoru da aileye katılan otomobilin başarı şansı da bu şekilde artmış oldu.
Dış Mekan
Köşeli bir tasarıma sahip olan Mitsubishi ASX'in ön bölümü agresif bir yapıya sahip. Lancer modellerini hatırlatan büyük ön panjur aslında tamponda bulunan hava girişini de içerisine alırken sis farlarının çevresine LED gündüz farları entegre edilmiş. Xenon farların görünümü de ciddi havaya uyum sağlamış.
Gövdenin alt bölümlerini, şişkin çamurlukların altıyla birlikte kaplayan siyah renkli plastik koruma amacı güderken 18 inç çaplı jantlar genel görünümle uyumlu. Ön çamurlukların arkasında, küçük havalandırma çıkışlarına benzeyen süslemeler kullanılmış. Sinyal entegre edilmiş yan aynalar, kısa tutulmuş anten ve cam tavana uygun olarak siyaha boyanmış tavan rayları profilden dikkat çeken noktalar.
Arka bölümde de kısa tampon-tekerlek mesafesine sahip olan otomobilde küçük bir spoiler, büyük stoplar, çok çıkıntı yapmayan tampon, merkezi yerleşime sahip sis farı, köşelere yerleştirilmiş reflektörler ve kromajlı egzoz çıkışı bulunuyor.
4.295 mm boya sahip olan otomobilin genişliği 1.810, yüksekliği 1.635, aks mesafesi de 2.670 mm olarak açıklanıyor.
İç Mekan
Japon otomobillerinin genelinde karşılaşılan siyah renkli iç mekan Mitsubishi ASX'in de yaşam bölümünü oluşturmuş. Ön kapılarda makul büyüklükte cepler sunan aracın sürücü kapısında cam, yan ayna ve merkezi kilit kumandaları bulunurken ESP, park sensörü ve Start/Stop kumandaları direksiyon simidinin soluna alınmış.
Büyük havalandırma ızgaralarına sahip olan otomobilin üç kollu, çok fonksiyonlu direksiyon simidinin ardında derine gömülmüş bir çift gösterge bulunuyor. Renkli bilgi ekranında motor sıcaklığı ve yakıt seviyesi de görülebilirken bilgisayarın fonksiyon düğmesi, devir göstergesinin solunda yer alıyor.
Blaupunkt marka ses sisteminin dokunmatik kumanda panelinin yanında bir de büyük uzaktan kumandası bulunuyor. Motor çalıştırma düğmesi direksiyonun solunda yer alırken havalandırma sisteminin manuel kumandaları sade bir tasarımla vites kolunun önüne yerleştirilmiş.
Şık bir tasarım sunan vites kolunun önünde büyük bir cep, bardaklık ve 12 Volt soketi yer alırken arkasında sabitleme bağlantısı, el freni kolu, bir çift bardaklık ve kol dayanağı bulunuyor. İleri geri kaydırılabilen kol dayanağının altında biri ince biri de derin iki göz bulunuyor. Derin göz içerisinde ikinci 12 Volt soketi görülebiliyor.
İç yüzeylerinde cep bulunmayan arka kapılar açıldığında arka koltuklar için üç adet kafalık ve ön bölümünde bir çift bardaklık yer alan katlanabilir kol dayanağı sunulduğu görülebiliyor. 419 litre hacimli bagajın zemini altında büyük bir cep bulunurken arka koltuk sırtlıklarının yatmasıyla birlikte hacim 1.193 litreye ulaşıyor.
Konfor
Etrafta sıklıkla görülmediğinden araç hakkında asıl merak edilen noktalardan birisi konfor oluyor. Sert bir süspasniyon sistemine sahip olan Mitsubishi ASX'in bu sertliği, 225/55-18 ölçüleri sunan lastiklerin çok dar olmayan yanakları sayesinde küçük çukur geçişlerinde büyük rahtsızlık yaşatmasa da aracın genel olarak sert bir karaktere sahip olmasına neden oluyor.
Geniş koltuk yüzeylerine sahip olan otomobil bu konuda bir sıkıntı yaşatmazken arka koltuklarda sunulan diz mesafesi, aracın boyu dikkate alındığında başarılı. Baş mesafesi konusunda da 1.85 metre boyunda olan kişilere kadar sorun yaşanmazken omuz seviyesinde sunulan genişlik dikkat çekici.
Motor ve yol gürültüsü izolasyonları başarılı olan ASX'in rüzgar sesi izolasyonuysa diğer ikisini yakalayamamış.
Konfor donanımının da başarılı olduğu söylenebilecek araçta elektrikli cam ve aynalar, yol bilgisayarı, yıkama sistemli xenon farlar, dokunmatik ekranlı ve uzaktan kumandalı ses sistemi, panoramik cam tavan, elektrikli sürücü koltuğu, deri döşeme, anahtarsız giriş ve çalıştırma, arka park sensörü, geri görüş kamerası, ileri geri kaydırılabilen ön kol dayanağı, ısıtmalı ön koltuklar, elektrokrom iç ayna, çok fonksiyonlu, deri direksiyon simidi, Bluetooth bağlantısı, USB girişi, far ve silecek sensörleri, sesli komut ve hız sabitleme sistemleri standart olarak sunulmakta.
6 ileri vitesli manuel şanzımanla donatılan aracın çok uzun olmayan vites yolları ve kemikli geçişleri konforda azalmaya neden olmazken alçak pozisyonda kavrayan debriyaj pedalı da bu konuda olumlu bir görünüme sahip.
Sürüş
Test aracında kullanılan 225/55-18 ölçülerine sahip lastikler çok dar yanaklar sunmasalar da otomobilin kullanım amacı göz önünde bulundurulduğunda başarılı yol tutuş özellikleri sunduğu söylenebilir. Sert süspansiyon sisteminin de yardımıyla virajlı yollarda sürücüsünü endişelendirmeyen Mitsubishi ASX, ağırlık değişimlerinde de dengesini koruyor.
Direksiyon sistemi başarılı geri bildirimleriyle beğenimi kazanan otomobilin şanzımanı hafif kemikli yapısıyla sorun oluşturmazken olsa da 2 ve 5. viteslere geçişlerde hızlı davranıldığında biraz ek kuvvet uygulanması gerekebiliyor. Debriyaj pedalının alçak kavrama pozisyonuysa hızlı vites değişimleri için uygun.
1.6 litre hacimli turbo Diesel motoru 114 beygir güç, 270 Nm tork üretebilen ASX standart olarak 6 ileri vitesli manuel şanzımanla sunuluyor. 0'dan 100 km/s sürate 11.2 saniyede ulaşabilen aracın maksimum sürati 182 km/s olarak açıklanıyor.
1.380 kg boş ağırlığa sahip olan tes aracının yakıt tüketim değerleri beni şaşırttı. 110 km/s'in üzerine çıkmadan yapılan sabit süratli sürüşlerde ortalama 5 litre/100 km seviyesine inerken test ortalaması da 6.3 litre/100 km gibi düşük sayılabilecek bir değer oldu.
Fiyat/Donanım
1.6 litre hacimli benzinli ve turbo Diesel motor seçeneklerine sahip olan ASX'in 2015 model örnekleri 74.997 TL seviyesinden başlayan fiyatlarla alınabiliyor. Turbo Diesel motorla birlikte fiyat 93.067 TL'ye ulaşırken Instyle donanım paketiyle 2015 model araçlar 98.504 TL karşılığında alınabiliyor.
Aynı aracın 2016 modellerini 105.694 TL'ye satan Mitsubishi opsiyon sunmadığı donanım listesine elektrikli cam ve aynalar, yol bilgisayarı, yıkama sistemli xenon farlar, dokunmatik ekranlı ve uzaktan kumandalı ses sistemi, panoramik cam tavan, elektrikli sürücü koltuğu, deri döşeme, anahtarsız giriş ve çalıştırma, 18 inç çaplı jantlar, dekoratif LED tavan ışıkları, arka park sensörü, ön, yan ve perde hava yastıkları, sürücü diz hava yastığı, yokuş kalkış desteği, USB girişi, far ve silecek sensörleri, geri görüş kamerası, elektrokrom iç ayna, ileri geri kaydırılabilen ön kol dayanağı, ısıtmalı ön koltukları, çok fonksiyonlu, deri direksiyon simidi, Bluetooth bağlantısı, sesli komut ve hız sabitleme sistemlerini dahil etmiş.
Sonuç
Mitsubishi'nin kompakt SUV modeli ASX, hem sportif bir görünüm hem de boyutlarından beklenmedik bir iç mekan genişliği sunuyor. Sportif sürüş meraklılarını tatmin edebilecek süspansiyon yapısı genel kullanıcıya sert gelebilecek olsa da sürüş güvenliği konusunda bir eksikliği bulunmuyor.
Donanımı zengin olan ASX'in sunduğu bagaj hacmi de boyutları düşünüldüğünde başarılı. Motor gücü çok yüksek olmasa da ağırlığının çok yüksek olmaması sayesinde, özellikle düşük süratlerde makul performans sunan otomobilin yakıt tüketim değeri de çoğu rakibinin gerisinde kalabilmiş. Şu haliyle ASX ailesinin en büyük eksikliğiyse artık şehirlerin olmazsa olmazı otomatik şanzıman.
Fotoğraflar
Test sırasında çektiğim fotoğraflara buradan ulaşabilirsiniz
Kaydol:
Kayıt Yorumları (Atom)
hdi motor mu, yanılıyor muyum?
YanıtlaSilAynen öyle. PSA grubunun motoru.
Sildaha yorumlara bakmamıştım ki birisi sormuş :) fotodan bakınca benim peugeotun motorunun aynısı demiştim :)
SilLancer kullanıcısıyım 1'6 benzinli modelide test etmenizi öneririm asx yada lancer tasarruf odaklı kullanıldıgında birçok dizelden daha düşük tüketim gerçekleşiyor.
YanıtlaSilaracı almak için adam gibi bir iç tasarım ve otomatik vites gerekli bence. aisinden bi tam otomatik alsa fena olmaz.
YanıtlaSilKesinlikle haklısınız bayım . Saygılar sunarım.
Sil