4 Temmuz 2020 Cumartesi
Škoda Octavia RS
Škoda Octavia ailesi çeşitlenmeye devam ediyor. Yüksek performanslı seçeneklerden ilk olarak hibrit sisteme sahip RS iV isimli olanını tanıtmayı seçen üretici şimdi de standart benzin ve Diesel üniteli araçları ortaya çıkardı.
Görünümü hibrit seçenekten farksız olan ikili yine liftback ve station wagon gövde tipleriyle alınabiliyor. İç mekanda da sabit kafalıklı ön koltuklar ve Alcantara trim parçaları gibi detaylar görülebiliyor.
Kaputları altında 2 litre hacimli, turbo beslemeli motorlar bulunan araçlardan benzinli olanı 245 beygir güç, 370 Nm tork üretebiliyor. 6 ileri vitesli manuel veya 7 ileri vitesli, çift kavramalıi yarı otomatik şanzımanla (DSG) alınabilen otomobilde ikinci seçenek seçildiğinde 0'dan 100 km/s sürate ulaşma 6.7 saniyede tamamlanıyor. Maksimum süratse 250 km/s'te sınırlı.
Diesel motoru 200 beygir güç, 400 Nm tork üretebilen Octavia RS sadece DSG ile sunuluyor. Bu seçeneğin farklılığıysa gücün ön veya iki aksa birden iletilme opsiyonunu sunması. Dört tekerlekten çekişli araç 0'dan 100 km/s sürate 6.8 saniyede ulaşabiliyor.
3 Temmuz 2020 Cuma
Dodge Durango
Charger ve Challenger'ın ardından Durango da en güçlü versiyonuna kavuştu. Aynı zamanda makyajlanan SUV model kaputu altında artık hem 6.4 hem de 6.2 litre hacimli V8 motoru barındıracak.
Makyaj konusunda çok yaratıcı davranmayan Dodge, modelde yeni iç tasarıma sahip LED farlar, daha önce SRT'de kullanılan ön panjur ve daha dinamik duran ön tampon kullanmış. Yeni gövde renkleri ve jant seçenekleri de görünümde yapılan değişiklikleri tamamlamış.
Aileye yeni katılan Hellcat'teyse hava girişine sahip bir kaput, farklı tamponlar ve 20 inç çaplı jantlar kullanılmış. Bu araçta Brembo imzası taşıyan firen sistemi, 400 ve 350 mm çaplı disklerle 6 ve 4 pistonlu kaliperlerle birlikte sunulurken süspansiyon sistemi de daha sert ayarlara sahip.
İç mekanı daha büyük bir operasyondan geçen otomobilde orta ve üst konsol tamamen yenilenmiş. Bu sayede koltuklarla aynı renkte deri döşeme seçeneği sunulurken dokunmatik ekran da genişlemiş. Havalandırma ızgaraları, orta bölümlerinde yer alan çerçeveyle Citroën modellerine göz kırparken havalandırma sistemi kumandaları da daha geniş bir yüzeye yayılmış.
Kaput altında suulan motorların çoğu makyaj öncesinden kalma. 3.6 litre hacimli V6 ünite 300 beygir güç, 352 Nm tork üretebilirken 5.7 litre hacimli V8, 365 beygir güç, 528 Nm torka sahip. SRT 392'nin V8'iyse 6.4 litre hacimli ve 482 beygir güç, 637 Nm tork üretebiliyor.
Hellcat'in kaputu altında kullanılan 6.2 litre hacimli üniteyse kompresör besleme yardımıyla 720 beygir güç, 875 Nm tork üretebiliyor. 8 ileri vitesli otomatik şanzıman ve dört tekerlekten çekiş sistemini standart olarak sunan model 0'dan 100 km/s sürate 3.6 saniyede ulaşabilirken maksimum sürati 290 km/s.
Dodge Charger ve Challenger SRT
Dodge, tam bir güç çılgınlığı başlarrı. Markanın SRT armalı modellerini en güçlü seçeneklerine kavuşturan firma Charger'ı da Redeye paketine kavuşturdu. V8 motorların ürettiği güçler dudak uçuklatıyor.
Charger SRT Hellcat Redeye, markanın en hızlı sedan modeli. Sadece geniş gövde ile sunulan otomobilde işlevsel hava girişlerine sahip bir kaput kullanılırken 20 inç çaplı jantlarda 305 tabanlı lastiklere yer verilmiş. İç mekandaysa Redeye armaları ve gümüş renkli dikiş iplikleri var.
Kompresör beslemeye sahip, 6.2 litre hacimli V8 motoru 808 beygir güç, 959 Nm tork üretebilen otomobil 8 ileri vitesli otomatik şanzıman yardımıyla gücü arka aksa aktarıyor. 0'dan 100 km/s sürate ulaşma süresi 3.5 saniye civarında olan modelin maksimum süratiyse 326 km/s.
Gelelim Challenger'a. SRT Super Stock isimli versiyonuyla Demon'a göz kırpan Dodge, bu araçta Hellcat ailesinde kullandığı tasarım detaylarına yer vermiş. Charger SRT Hellcat Redeye'da olduğu gibi Line Lock, Brembo frenler ve adaptif süspansiyon sistemi sunuluyor.
Aynı V8 motorun 819 beygir güç, 959 Nm tork üretebilen seçeneğine sahip otomobilde yine aynı şanzıman ve arkadan itiş sistemi kullanılıyor. 0-100 km/s deparını bu model de 3.5 saniye civarında tamamlasa da 315 tabanlı drag lastikleri nedeniyle maksimum sürati 270 km/s's'te sınırlandırılmış. Bu arada jant çaplarının 18 inç olduğunu da belirtelim.
2 Temmuz 2020 Perşembe
Baojun E300 ve E300 Plus
Çin'den gelen elektrikli otomobil haberlerine bir yenisi eklendi. Baojun'un tanıttığı E300 ailesi, özellikle şehir trafiğinde sürücülerin işini kolaylaştıracak araçlar olarak ortaya çıktı.
Dış görünümleri oldukça köşeli olan araçlardan kısa boylu olanı E300, 2.625 mm boya, 1.647 mm genişliğe ve 1.588 mm yüksekliğe sahip. Otomobilin aks mesafesi 1.750 mm olarak açıklanmış. E300 Plus ise 2.894 mm boya, 1.655 mm genişliğe, 1.595 mm yüksekliğe ve 2.020 mm aks mesafesine sahip. Çift renkli gövdeye sahip olan ikilide LED aydınlatma grubu ve hemzemin kapı kolları gibi detaylar kullanılmış.
İç mekanları sade ve modern hatlara sahip araçlarda kumaş döşemelere sahip bir konsol, dijital gösterge paneli ve düz bir zemin bulunuyor. E300, üç kişilik oturma kapasitesi sunarken E300 Plus dört kişiye yolculuyk imkanı sunuyor.
54 beygir güç, 150 Nm tork üretebilen elektrik motoru arkada konumlandırılan, arkadan itişli araçların ulaşabildiği maksimum sürat 100 km/s. 31.9 kWh kapasiteli pillere sahip ikilinin menziliyse 305 km'yi buluyor. Çin'de fiyatlar 64.800 Yuan (Yaklaşık 62.900 TL) seviyesinden başlıyor.
1 Temmuz 2020 Çarşamba
Suzuki Across
Suzuki'nin Toyota ile yaptığı ortaklık ilk meyvesini verdi. Suzuki için yeni bir model olarak görülebilecek Across, aslında Toyota'nın geçtiğimiz aylarda tanıttığı RAV4 Prime'ın ta kendisi.
Yıkama özelliğine de sahip LED farlarıyla şık görünen aracın tamponunda dev hava girişi dikkat çekiyor. İnce yapılı ön panjurunu da saydıktan sonra geriye kana aracın RAV4'ün kopyası olduğunu söyleyebiliriz. 19 inç çaplı jantlar bile bu araçtan alınmış.
İç mekanında da sürpriz sunmayan Across bu kısmı da Toyota'dan almış. Yenilik olan tek yerse direksiyon simidinin göbeği.
Kaputu altında 2.5 litre hacimli, benzinli motor yer alan araç bu üniteden 178 beygir güç alabilirken iki elektrik motoruyla birlikte üretilen güç 306 beygire ulaşıyor. 18.1 kWh kapasiteli piller 75 km menzil sunarken sürekli değişken oranlı otomatik şanzıman (e-CVT) ve dört tekerlekten çekiş sistemi standart donanımda.
Audi e-tron S ve e-tron S Sportback
Audi'nin elektrikli SUV modellerinden e-tron ve kardeşi e-tron Sportback yeni bir seçeneğe kavuştu. S ekli model, bu harfe sahip diğer Audi modelleri gibi yüksek performanslı versiyonu işaret ediyor. Ek güç, araca eklenen 3. motor sayesinde kazanılmış.
Anahatlarında farklılık olmayan modellerin çamurlukları genişlemiş ve hem ön hem de arka bölüme "S" armaları yerleştirilmiş. Ayrıca farklı yerlerde kullanılan gri renk de modelleri kardeşlerinden ayırmış. 21 veya 22 inç çaplı jantlarla sunulan araçların lastik tabanları da 285 mm genişliğinde.
İç mekanında da tasarımdan çok donanım farklılıkları sunacak olan otomobillerde yüksekliği ayarlanabilir süspansiyon sistemi standart olarak sunulacak. 400 mm çaplı ön fren diskleri ve 6 pistonlu kaliperler de donanıma eklenmiş.
Arka aksta iki, öndeyse bir elektrik motoruna sahip, dört tekerlekten çekişli araçlar 435 beygir güç, 808 Nm tork üretebiliyor. 8 saniyeye kadar sürebilen boost fonksiyonuyla bu değerler 503 beygir ve 973 Nm'ye ulaşıyor. Maksimum sürati 210 km/s'te sınırlı olan ikili 0'dan 100 km/s sürate 4.5 saniyede ulaşabiliyor. 95 kWh kapasiteli bataryalarsa standart araçlarınkiyle aynı ve menzili 363 km'ye ulaştırabiliyor.
Volkswagen Tiguan
Volkswagen'in en popüler SUV modeli Tiguan makyajlandı. Markanın birkaç aydır tanıttığı yeni modellerin detaylarıyla süslenen otomobile bir düşük tüketimli bir de yüksek performanslı seçenek eklendi.
Yeni bir ön bölümle bizleri selamlayan Tiguan'da kalınlaşan panjur, Golf'te olduğu gibi çamurluklara doğru uzayan Matrix LED farlar ve donanıma göre tasarımı değişen sportif görünümlü tamponlar kullanılıyor. Jant çapları 17 ile 21 inç arasında değilen otomobilde yeni gövde renkleri de sunuluyor.
Arka bölüme geçildiğinde grafikleri yenilenmiş stoplar, sahte egzoz çıkışlarına sahip tampon ve reflektörlerin arasına çekilen kırmızı şerit görülebiliyor. Yeni logonun altına alınan Tiguan yazısı ve yeniden tasarlanan 4Motion arması da farklılıklar arasında.
Aileye katılan Tiguan R'da ise Arteon R'da da kullanılan ince kollu jantlar, güçlendirilmiş frenler, mavi kaliperler, 10 mm alçaltılmış süspansiyon sistemi, füme renkli yan aynalar, farklı yan etekler, R logolu eşik aydınlatmaları ve dörtlü egzoz çıkışı bulunuyor. Opsiyonlar arasında Akrapovič egzoz sistemi de yer alıyor.
İç mekana geçildiğinde makyajın hafif olduğu görülebiliyor. Yenilenen ve dokunmatik düğmelere kavuşan direksiyon simidi haricinde elden geçirilmiş dijital gösterge paneli, farklı koltuk döşemeleri, tamamen dokunmatik olan havalandırma kumandaları ve 3. nesil yazılıma sahip bilgi-eğlence sistemi gözlerden kaçmıyor. Vites kolunun da makyajlı olduğunu belirtelim. 10 hoparlörlü Harman/Kardon müzik sistemi opsiyonlar arasında.
1.5 ve 2 litre hacimli benzinli ve 2 litre hacimli Diesel motorları kullanmaya devam edecek Tiguan ailesine eklenen eHybrid seçeneğinde kullanılan 1.4 TSI motor ve elektrik motoru ikilisi 245 beygir güç sunabiliyor. Sadece elektrikle 130 km/s sürat yapabilen şarj edilebilir hibrit otomobilin elektrikli menzili 50 km.
Performans meraklılarını da unutmayan Volkswagen, Arteon'da olduğu gibi Tiguan'a da bir R seçeneği eklemiş. 2 litre hacimli, benzinli motoru 320 beygir güç üretebilen modelde dört tekerlekten çekiş sistemi ve 7 ileri vitesli DSG standart olarak sunuluyor. Araca bir de yarış modu ekleyen Volkswagen direksiyona eklediği R düğmesiyle moda kolay erişim de sunuyor. Bu araçta metal pedal seti, sabit kafalıklı ön koltuklar ve uzun vites değiştirme kulakçıkları da standart.
30 Haziran 2020 Salı
Bentley Bentayga
Bentley, ilk SUV modeli Bentayga'yı makyajladı. Daha çekici bir görünüme kavuşan otomobilin iç mekanı da ciddi şekilde yenilenirken kaput altında bir yenilik olmamış. Lüks SUV donanım olaraksa iyileşme yaşamış.
Makyaja farlardan başlayan İngiliz üretici bu bölümde daha eliptik ünitelere yer vermiş. Matrix LED farların iç tasarımı da çok daha dikkat çekici hale getirilmiş. Genişleyen ön panjur ve daha sert çizgilere kavuşan ön tampon da heybetli görünümü pekiştirmiş.
Yeni tasarım jantları 21 ve 22 inç çaplı olarak alınabilen Bentayga'nın lastikleri dışarıya doğru ikişer santim itilmiş. Bu sayede çamurluklar daha dolu görünürken aracın dengesi de iyileşmiş. Yeni gövde renkleri de donanımlara eklenmiş.
Arkası adeta baştan çizilen Bentayga'da bagaj kapağı çamurluklara kadar uzanıyor. Elips şekilli LED stopların arasında yer alan logonun altına da Bentley yazan firma plakayı tampona taşımış. Burada artık aydınlatma grubuna da yer veren Bentayga'da ortadan kesilmiş elips biçimli egzoz çıkışları kullanılmaya başlanmış.
İç mekana geçildiğinde yeni direksiyon simidi ve dijital gösterge paneliyle karşılanan yolcular orta konsolun da yeni olduğunu görebiliyor. Burada artık yuvarlak havalandırma ızgarası kullanmayan Bentley genişlettiği dokunmatik ekranın altındaki kumandaların tamamını yeniden tasarlamış.
Arka koltuklarda diz mesafesini artırmayı başaran ingiliz üretici bu koltukların sırtlıklarının da eskisinden daha fazla yatırılabildiğini belirtiyor. Ayrıca artık arka koltuk havalandırması, 5 koltuklu araçlarda da sunuluyor. Opsiyonlar arasında 20 hoparlörlü, 1.780 Watt çıkış gücü sunan Naim ses sistemi yer alıyor.
4 litre hacimli V8 motoru, çift turbo besleme yardımıyla 550 beygir güç, 770 Nm tork üretebilen, 2.416 kg ağırlığındaki aracın 0'dan 100 km/s sürate ulaşması 4.5 saniye sürerken maksimum sürati 290 km/s olarak açıklanıyor. Dört tekerlekten çekiş sistemi ve 8 ileri vitesli otomatik şanzıman standart donanımda yer alıyor.
Önde 440, arkadaysa 370 mm çaplı karbon seramik fren diskleriyle alınabilen aracın ön aksında 10 pistonlu kaliperler görev yapıyor. İlerleyen aylarda 3 litre hacimli bir V6 motor kullanan hibrit ve 6 litre hacimli W12 motoruyla Speed seçenekleri de tanıtılacak.
Buick Envision S
Buick markasının Çin'de satılan en popüler SUV seçeneği Envision, sportif seçeneğine de kavuştu. Geçtiğimiz yıl makyajlanan Envision ailesi bu sayede daha da genişleyerek satış adetlerini daha da yükseltmeyi planlıyor.
Çok şık bir görünüme sahip olan otomobil, markanın Opel etkisinden çıkmadığını kanıtlar gibi görünüyor. Geniş ön panjur, alçak tavan, şişkin arka çamurluklar, yatay yerleşime sahip LED stoplar, spoiler ve çok şık biçimde tampon içerisine entegre edilen sahte egzoz çıkışları modeli dinamik kılıyor.
İç mekanda da Opel izleri görülebilen aracın yaşam alanı farklı renk seçenekleriyle tercih edilebiliyor. Büyük dokunmatik ekranı ve havalandırma kumandaları sürücüye dönük olan modelin vites kolu bulunmuyor ve ön kol dayanağı iki parçalı bir kapağa sahip.
Kapıtı altında 2 litre hacimli, turbo beslemeye sahip, benzinli motor görev yapması beklenen araç 240 beygir güç, 350 Nm tork üretebilecek. 9 ileri vitesli otomatik şanzıman standart olarak sunulurken dört tekerlekten çekiş sistemi opsiyonel olarak alınabilecek.
Porsche Taycan
Porsche, Taycan ailesini genişletmeye devam ediyor. Başta en güçlü versiyonları tanıtılan elektrikli otomobilin düşük güçlü seçenekleri de sırayla ortaya çıkıyor. Giriş seçeneği, gezegenin en büyük otomobil pazarı olan Çin'de tanıtıldı.
İç ve dış tasarımında büyük bir yenilik sunulmayan otomobilin standart olarak sahip olduğu jantlar diğer Taycan ailesi üyelerininkinden farklı. İç mekandaysa opsiyonlar sayesinde daha güçlü seçeneklerin görünümü ve donanım kalemleri yakalanabiliyor.
Arkadan itişli olan giriş seviyesi Taycan'da, overboost modunda 408 beygir güç üretebilen tek elektrik motoru kullanılıyor.79.2 Kwh kapasiteli batarya, NEDC çeviriminde 415 km menzil sunuyor. 93.4 kWh kapasiteli bataryayla 490 km menzil sunan araç ayrıca 476 beygir güç üretebiliyor. Bu güçle 0'dan 100 km/s sürate 5.4 saniyede ulaşabilen otomobilin maksimum sürati 230 km/s.
29 Haziran 2020 Pazartesi
Audi Q5
Audi'nin SUV modelleri de markanın yeni yüzüne kavuşuyor. Yeni nesli 2016 yılından beri bizlerle olan Q5 de makyajlanan araçlar arasına katıldı. Üstelik bu sefer aracın donanımında bir dünya prömiyeri de yer alıyor.
Q5’in yenilenen LED farları panjura doğru daralıyor. Elden geçirilen bu panjur daha büyük görünürken makyajlanan tamponun sahte hava girişleri de daha dinamik bir görünüme kavuşmuş.
12 gövde renginden ikisi yeni olan otomobilin jant çapları 17
ile 21 inç arasında değişiyor. Kapı etekleri de makyajlanan aracın arka çamurluklarına küçük deflektörler eklenmiş. Arkada stoplar arasına bir çıta çektiği görülen Audi, sahte egzoz çıkışlarını da daha gerçekçi tasarlamış.
Bu arada modelin asıl yeniliği de arkada. Dış tasarımları
değişmeyen stoplar dünyanın ilk dijital OLED stopları. İçlerinde, her biri 6
segmente ayrılmış 3 bölüm yer alan parçalar satın alma anında üç farklı iç
tasarımdan biriyle seçilebiliyor. Sürüş modlarından dinamik seçildiğinde farklı
bir şekil alan grafikler yakınlık sensörüne de sahip. Bu sayede Q5 dururken
arkadan yaklaşan araç 2 metreden daha yakına geldiğinde stopların bütün
üniteleri maksimum güçte yanıyor.
İç mekana geçildiğinde büyük değişikliklerle karşılaşmıyoruz. Dijital gösterge panelinin tasarımını güncelleyen Audi sunduğu yeni döşeme ve trim parçalarıyla bu bölümü güncellemiş. Modüler bilgi eğlence sistemi platformunun 3. Neslini kullanan makyajlı Q5, önceki araçta kullanılan sistemin 10 katı işlemci gücüne sahip. Makyaj öncesinde vites kolu önünde yer alan çevirmeli kumanda ve dokunmatik yüzeylerse yerlerini kapaklı bir göze bırakmış.
Pazara sunulacak ilk motor seçeneği 2 litre hacimli bir
turbo Diesel olacak Q5 bu üniteden 204 beygir güç, 400 Nm tork alacak. Hafif
hibrit sistem sayesinde start/stop sistemi 22 km/s altında kalan hızlarda devreye
girebilen model bu sayede yakıt tüketim ortalamasını düşürebilecek. Aynı motorun farklı güçteki versiyonları, 3 litre hacimli, 6 silindirli bir Diesel, 2 seçeneği bulunacak 2 litre hacimli benzinli motor ve yine 2 farklı güç
çıkışına sahip olacak şarj edilebilir hibrit ünite daha sonra satışa sunulacak.