30 Ekim 2010 Cumartesi

BMW


Alman üretici BMW, A.B.D. pazarında büyük bir geri çağırma operasyonu başlattı. N54 kodlu benzinli motoru ilgilendiren bu operasyon sırasında yaklaşık 130.000 araç servisin yolunu tutacak.

İki adet turbo beslemeyle donatılmış olan bu motorun yüksek basınçlı benzin pompasında oluşabilecek bir arıza nedeniyle kontrole çağırılan araçlardan yaklaşık 40.000 adedinde bu parçanın değiştirilmesi gerektiği belirtildi.

Operasyona dahil olan araçlar şöyle:

2007-2010 Model 335i
2008-2010 Model 135i, 535i, X6 xDrive 35i
2009-2010 Z4 sDrive35i

Bu sorundan ayrı bir geri çağırma da 2008 model X5 için gerçekleştiriliyor. Yaklaşık 20.800 aracı etkileyen operasyonun nedeniyse düşük basınçlı benzin pompasında meydana gelebilecek sorun.

29 Ekim 2010 Cuma

Unicate Lamborghini Murciélago Yeniçeri Edition


Alman modifikasyon firması MEC Design'ın bir alt markası olan Unicate, Lamborghini Murciélago LP640 temelli modifikasyon çalışmasını tanıttı.

Mat siyah gövde rengiyle dikkat çeken aracın önde 20, arkadaysa 21 inç çaplı olan jantları Unicate tarafından sağlanırken ön tampona yerleştirilen LED gündüz farları aynı zamanda ön ve arka tamponun altına, motor kaputunun iç kısmına ve yan eteklerin alt kısmına da eklenmiş.

Süspansiyon sistemi yeniden ayarlanan otomobil yere artık 2.5 cm daha yakınken iç mekana da karbon fiber, deri ve Alcantara takviyesi yapılmış. Aracın ses sistemi de çok daha güçlü bir üniteyle değiştirilmiş.

Yeni egzoz sistemi sayesinde gücü de artırılan aracın 6.5 litre hacimli v12 motoru 660 beygir güç üretebiliyor.

27 Ekim 2010 Çarşamba

ZR Ferrari F430 NOVITEC ROSSO


"Hem ZR, hem de NOVITEC ROSSO mu?" sorusunu duyar gibiyim. İtiraf etmeliyim ki ben de bu araçla ilk karşılaşmamda aynı soruyu kendime sormuştum. Kanada merkezli modifikasyon firması ZR Auto, Alman NOVITEC ROSSO tarafından modifiye edilmiş olan Ferrari F430'un üzerine kendi çalışmasını yapmış.

707 beygir güç üretebilen bir F430 RACE Bi-Kompressor ile işe başlayan firma henüz teknik veri açıklamamış olsa da bu üreticinin ürün gamında 1.200 beygir güç üretebilen bir Lamborghini Gallardo olduğunu bilmek, aracın son halini tahmin etmek için yeterli.

Ek grafik uygulamalarıyla farklı kılınmış olan otomobilin üzerinde birçok ZR logosu da bulunuyor.

Ferrari 612 GTS Pavesi


Ferrari'nin süper zengin müşterileri için sunduğu özelleştirme imkanları sınır tanımıyor. Geçtiğimiz yıl P540 Superfast Aperta ile bir örneğini gördüğümüz tek örnek Ferrari modellerine bu yı da 612 GTS Pavesi eklendi.

Temelleri 612 Scaglietti'ye dayanan aracın çift tonlu gövde rengi ve karbon fiberden üretilmiş çift parçalı açılır tavanı en önemli görsel yenilikler.

5.7 litre hacimli v12 motoru Tubi egzoz sistemiyle donatılan araç 550 beygir güç, 600 Nm tork üretebiliyor.

Subaru Forester tS


Subaru, geçtiğimiz günlerde Avustralya'da sergilenen Forester S-Edition adlı versiyonun ardından aynı aracın Japonya pazarına özel versiyonunu tanıttı. Baştan aşağıya STI tarafından donatılmış olan aracın performans değerleri de oldukça etkileyici.

Yenilenen ön tamponunun altına, splitter görevi de gören bir koruma eklenen aracın ön panjuru siyaha boyanırken kaput üzerinde hava emiş yarığı unutulmamış. STI imzalı jantlar, arka spoiler ve çift çıkışlı egzoz sistemine sahip olan aracın süspansiyon sisteminde ciddi güçlendirme çalışmaları yapılmış.

İç mekanında yüksek yan desteklere sahip koltuklarla dikkat çeken araçta alüminyum pedal seti, karbon fiber görünümlü orta konsol kaplaması, deri direksiyon simidi ve navigasyon sistemi gibi donanımlar standart olarak sunuluyor. Deri ve Alcantara kaplı koltuklar ve direksiyon simidinde kırmızı renkli dikiş ipliklerine yer veren Subaru, gösterge tablosunda da bu rengi kullanmış.

Motorunu S-Edition ile paylaşan araçta kullanılan 2.5 litre hacimli Boxer ünite turbo besleme yardımıyla 263 beygir güç, 347 Nm tork üretebiliyor. Direksiyon arkasında vites değiştirme kulakçıklarına sahip yeni bir otomatik şanzımanla donatılan aracın maksimum sürati 240 km/s olarak açıklandı.

Sadece Japonya'da satılacağı açıklanan bu özel Forester'dan 300 adet üretilecek.

Misha Mercedes-Benz SL


Misha Designs, Mercedes'in SL Serisi için geniş gövde kiti sunmaya başladı. Kitle birlikte motor modifikasyonu yapmamış olan firma sadece dış görünümü değiştirmiş.

SL 63 AMG Black Series modellerine benzetilen standart SL ailesinde bol bol karbon fiber kullanılmış. Çamurluk ve yan eteklerle birlikte genişeyen ön ve arka tamponların yanlarında hava çıkışları bulunurken ön tamponun alt kısmına büyük bir splitter, arka tamponun altınaysa dev bir difüzör yerleştirilmiş.

Kaput tasarımı da yenilenen aracın bu kısmına büyük hava kanalları yerleştirilerek motorun daha rahat havalandırılması sağlanırken bagaj kapağının üstüne yerleştirilen spoiler yüksek süratlerde stabiliteyi artırıyor. Ön çamurlukların arkasında bulunan solungaçlar ön fren sistemini soğutma görevini yerine getirirken yeni egzoz çıkışları dikdörtgen şekilli tasarlanmış.

2003 yılı sonrası üretilen bütün SL modellerine uyabilen bu kit 2009 model yılı sonrasında üretilen araçlaraysa ek çalışma gerektirmeden takılabiliyor.

Hyundai Equus DUB Edition


Hyundai'nin dev sedan modeli Equus, DUB tarafından elden geçirilmiş bir versiyona kavuşuyor. SEMA Show 2010 sırasında sergilenecek olan araç makyajlanırken motor modifikasyonu yapılmamış.

Alçaltılan süspansiyon sistemiyle birlikte kullanılan 24 inç çaplı dev jantlar sportif bir görünüm sağlarken yenilenen tamponlar ve egzoz çıkışları bu sportif havayı devam ettiriyor. Ön panjur ve ön tampon hava emiş kısmı parlak telle kaplanan otomobilin farlarının alt kısmında LED gündüz aydınlatması bulunurken ek sis farlarının yanında da LED teknolojisi kullanılmış.

Gövdesi üzerinde bulunan DUB armaları iç mekanda da bulunurken arka kısımda iki adet tekli yarış koltuğu kullanılması dikkat çekici bir detay olmuş. İç mekan aydınlatması da LED temelli olan otomobilin bu kısmında deri ve Alcantara döşemeler kullanılırken ses sistemi de güçlendirilmiş.

26 Ekim 2010 Salı

Wiesmann MF4 ve MF5


İlginç görünüşlü spor modelleriyle bu tip araçlara meraklı olan kitlenin kalbinde taht kuran Alman üretici Wiesmann MF4 ve MF5 modellerinde motor değişikliğine gidiyor. Firmanın motor sağlayıcısı BMW'nin, M5 ve M6 modellerinde kullandığı v10 motorun üretimini durdurması sonrasında yapılan değişiklikle bu iki Wiesmann modeli de aynı motor bloğunu kullanmaya başlayacak.

MF4 modelinde kullanılacak olan 4.4 litre hacimli, çift turbo beslemeye sahip v8 motor, 5 ve 7 serisi BMW modellerinde kullanıldığı haliyle kalmış. 407 beygir güç üretebilen üniteyle araç 290 km/s maksimum sürate ulaşabilirken 0'dan 60 mil/s (96 km/s) sürate ulaşması 4.6 saniye sürüyor.

MF5 serisinde de aynı motor bloğu kullanılsa da bu motor, BMW X5 M ve X6 M modellerinde olduğu gibi 555 beygir güç üretebiliyor. Maksimum sürati 310 km/s olan MF5 0'dan 60 mil/s (96 km/s) sürate 3.9 saniyede ulaşabiliyor.

Dodge Challenger SRT8 392


Chevrolet Camaro ve Ford Mustang gibi rakiplerinin güç savaşına daha fazla tarafsız kalamayan Dodge Challenger'ın yeni motor seçenekleri hakkında ilk açıklama geçen ay yapılmıştı. Bu  motor seçeneklerinden en güçlüsüne sahip olan SRT8 392 ise bu hafta resmi olarak tanıtıldı.

Daha önce 1.100 adetlik özel üretim "Inaugural Edition" ile piyasaya çıkacağı duyurulan bu modele gösterilen ilgi, üretim adedine 392 araç daha eknemesine neden olmuş. Özel gövde rengi ve yarış şeridi kombinasyonlarına sahip olan otomobilde 20 inç çaplı jantlar standart donanımda sunulacak.

Diğer modellerde bulunandan daha büyük bir splitter ile donatılan aracın ön çamurluklarının ön kısmında bulunan deflektörler yüksek süratlerde daha dengeli sürüş sağlarken Mopar imzalı dört çıkışlı egzoz sistemi, motor sesinin daha derinden gelmesini sağlıyor.

Hacmi 6.4 litreye genişletilmiş 8 silindirli motorunda bir silindir sırasını devre dışı bırakma özelliği bulunan araç 470 beygir güç, 640 Nm tork üretebiliyor. Değişik renklerde sunulan kaliperleri gibi fren sistemi de Brembo imzalı olan aracın kapılarının önünde 392 logoları bulunuyor.

Toyota Prius Generation X


Toyota, popüler hibrit modeli Prius'un İngiltere pazarındaki 10. yılını kutlamak için özel bir modeli piyasaya sürdü. Teknik anlamda bir yenilik barındırmayan aracın görünümünde küçük değişiklikler yapılmış.

Ön ve arka tampon altında bulunan çift parçalı eteklerle birlikte yanilenen yan etekler aracı daha sportif bir kimliği büründürürken karartılmış arka camlar ve 17 inç çaplı, siyah renkli jantlar bu etkiyi pekiştiriyor.

İç mekanda siyah renkli deri döşeyi standart donanımında sunan otomobilde 10. yıl özel logoları da bulunuyor. En üst donanım seviyesi olan T Spirit temelli bir araç olan Generation X'te navigasyon sistemi, Bluetooth bağlantısı, hız sabitleme sistemi, park yardımcısı, otomatik yanan farlar ve yine otomatik olarak devreye giren silecekler bulunuyor.

Sadece siyah ve beyaz gövde rengi seçeneklerine sahip olan bu özel modelin 1.000 örneği bulunacak ve  her biri 26.150 Sterlin'e satılacak.

BRABUS SV12 R Biturbo 800


Alman modifikasyon firması BRABUS bir süredir sürdürdüğü sessizliğini görkemli bir şekilde bozdu. Firma, SV12 R serisi araçlarının 800 beygir güç üretebilen ilk modelini tanıttı.

Mercedes S Serisi temelli olan ilk otomobilin görünüm ve donanımı daha önce tanıtılan SV12 R iBusiness ve SV12 R Limousine ile aynı. Araç için sunulan jant seçeneklerinin çaplarıysa 19, 20 ve 21 inç.

Egzoz, süspansiyon ve fren sistemi modifiye edilen aracın ön aksında 380 mm çaplı fren diskleri 12 pistonlu kaliperlerle eşleşirken arkada 355 mm çaplı diskler 6 pistonlu kaliperlerle birlikte çalışıyor.

Aracın teknik verileriyse tahmin edilebileceği gibi oldukça etkileyici. 6.3 litre hacimli v12 motoru çift turbo beslemeyle donatılan araç 800 beygir güç,1.420 Nm tork üretebiliyor. Diğer SV12 R modellerinde olduğu gibi şanzıman ve diğer ilgili mekanik aksama zarar vermemesi için tork değeri 1100 Nm'de elektronik olarak sınırlandırılmış olan otomobilin maksimum sürati de 350 km/s'te sınırlandırılmış.0'dan 100 km/s sürate 3.9 saniyede ulaşabilen otomobilin 0'dan 200 km/s'e ulaşma süresi 10.3 saniye.

25 Ekim 2010 Pazartesi

İstanbul Auto Show 2010


İşte vakit geldi çattı. İki yılda bir düzenlenen İstanbul uluslararası otomobil fuarı 29 Ekim 2010 tarihinde kapısını ziyaretçilere açacak. 7 Kasım'a kadar ziyaret edilebilecek olan fuarda, geçtiğimiz haftalarda Paris otomobil fuarında sergilenen yeniliklerden bazılarını görmek mümkün olacak.

Organizasyona katılan firmalar arasında Porsche, Ferrari, Maserati, Bentley, Citroën, Subaru, Infiniti, BMW, Land Rover, Aston Martin, Mini, Rolls Royce, Chevrolet, Kia, Lambroghini, Seat, Audi, Geely, Volkswagen, Ford, Opel, Honda, Hyundai, Renault, Dacia, Mazda, Mercedes-Benz, Smart, Chery, Nissan, Jaguar, Peugeot, Suzuki, Ssangyong, Mitsubishi, Alfa Romeo, Fiat, Lancia, Lexus, Toyota, Proton, Volvo ve Škoda bulunuyor.

Bütün üreticilerle ilgili detaylı bilgi alamamış olsam da Honda'nın CR-Z ve FCX Clarity'nin yanında ASIMO isimli insansı robotunu, Citroën'in yenilenen C4, makyajlı C5, C4 Picasso ve tamamen yeni DS4 modeliyle birlikte elektrik motorlu C-Zero ve Lacoste modellerini, Volkswagen'in yeni Jetta ve Passat'ı, Renault'nun Latitude'ü, Peugeot'nun 508'i, Ford'unsa yeni C-Max ve S-Max ile birlikte makyajlı Modeo ve yeni Focus Sedan'ı sergileyeceğini biliyorum. Fuarın sürprizleri arasında resmi ithalatı başlayacak olan Chevrolet Camaro ve Corvette modelleri de bulunacak. Ayrıca İngiliz üretici Aston Martin, Borusan Otomotiv ile ilk defa resmi bir şekilde ülkemizde temsil edilmiş olacak. Bunun haricinde sergilenecek olan araçları, 28 Ekim tarihinde olacak basın günü sonrasında mümkün olduğu kadar çabuk bir şekilde sizlerle paylaşmaya çalışacağım.

Fuar alanına gidişe gelirsek, organizasyonun CNR EXPO'da yapıldığını hatırlatmalıyım. Otomobilinizi park edebileceğiniz yer sunsa da araçla gelip gitmenin, trafiğe takılmak anlamına geldiğini unutmamak gerekiyor. Kadıköy tarafından gelecek ziyaretçiler için deniz otobüsü ile Bakırköy'e gelip buradan taksiyle fuar alanına geçmek mümkün olsa da benim önerim Metrobüs ile Şirinevler'e kadar gidip buradan Metro'ya geçmek yönünde. Fuar, haftaiçi 12:00-21:00, haftasonuysa 11:00-21:00 saatleri arasında açık olacak ve açılış ile kapanış saatlerinde, özellikle Metrobüs hattı en yoğun saatlerini atlatmış olacak.

Avrupa kıtasından gelecekler ise Kabataş'tan kalkan tramvaya binerek, Karaköy ve Eminönü üzerinden Aksaray'da bulunan Metro durağına ulaşabilir.

Biletleri Biletix gişelerinden veya fuar alanından edinilebilen organizasyonda fiyatlar şöyle:

Haftaiçi tek: 8 TL
Haftaiçi çift: 10 TL
Haftasonu tek: 15 TL

11 yaşından küçük ziyaretçiler alana ücretsiz kabul ediliyor.

Kubatech Porsche Carrera GT


Üretimi 2006 yılında durdurulan Porsche Carrera GT'nin modifikasyon çalışmaları hala sürmekte. Bu araç üzerinde çalışan firmalardan birisi olan Kubatech, görünümünü değiştirmediği otomobilin motorunu güçlendirmiş.

Dışarıdan bakıldığında Kubatech logolarıyla standart versiyonlardan ayırılabilen otomobilde motor elektronik kontrol ünitesi ve egzoz sistemi yenilenmiş.

5.7 litre hacimli v10 motoru 660 beygir güç, 642 Nm tork üretebilen aracın 0'dan 100 km/s sürate ulaşma süresi aşağıya çekilirken maksimum sürati 343 km/s'e ulaşmış.

Chrysler ve Dodge

 
Ekim ayı sonlarına yaklaştığımız şu günlerde geri çağırma operasyonları da hız kazandı. Japon markalar Toyota ve Honda'nın ardından bir geri çağırma haberi de Chrysler ve alt markası Dodge'dan geldi.

Hidrolik direksiyon sisteminde meydana gelebilecek bir çatlaktan dolayı düzenlenen operasyon toplam 26.397 aracı kapsıyor. Direksiyon hidroliğinin sıcak motor parçalarına temas etmesiyle tutuşma riski olduğunu belirten üreticiler bu sebeple meydana gelen bir kaza olmadığını da açıkladı.

Geri çağırılan araçlar arasında 2010 model yılına ait Chrysler 300 ve Sebring'in yanında aynı model yılında üretilmiş Dodge Avenger, Challenger, Journey ile 2011 Ram pick up bulunuyor.

A.B.D. sınırları içerisinde düzenlenen operasyon haicinde bu ülke dışına satılan 13.300 araç da aynı sebepten geri çağırılıyor.

Eisenmann Spark Eight


Audi R8 üzerinde çalışma yapan üreticiler arasına Alman firma Eisenmann da katıldı. Motoru üzerinde bir değişiklik yapılmayan aracın görünümüyse hafifçe makyajlanmış. 

Tamamı beyaz renkli karbon fiberden üretilen gövde kitine ön panjur ve hava yarıklarında bulunan yatay çubuklar (7.800 Euro), yeni fren soğutma odaları (1.260 Euro), ön splitter (1.800 Euro), arka hava çıkışlarıyla birlikte sunulan yeni spoiler (4.800 Euro) ve arka difüzör (3.800 Euro) dahil. 

Tamponun ortasına yerleştirilmiş büyük bir dörtgen çıkışa sahip olan egzoz sistemi için 4.600 Euro ücret talep eden firma, bu sistemle beraber aracın egzoz sesini artırmaya yarayan bir düğmeyi de kabine ekliyor. 3.800 Euro ücretle dört çıkışlı egzoz sistemi de sunan Eisenmann, istenirse arka tampon (1.200 Euro) ve egzoz çıkışlarının (1.000 Euro) görünümünü R8 V10 modelininkine de benzetebiliyor. 

Sportif süspansiyon sistemi için 3.850 Euro ücret talep eden firma 19 inç çaplı jantlar ve bu jantlara uygun lastiklerin takımı içinse 7.300 Euro istiyor.

Honda ve Acura


Fren sistemiyle başı dertte olan tek üretici Toyota değil. Geçtiğimiz hafta alt markası Lexus ile birlikte yaklaşık 740.000 aracını geri çağırdığını açıklayan Toyota'yı şimdi de Honda ve alt markası Acura izliyor.

Honda Odyssey ve Acura RL modellerini kapsayan operasyonun nedeniyse fren sisteminde kullanılan sıvı. Polimer içeren bu sıvı, farklı özelliklere sahip bir sıvıyla değiştirildiğinde fren sistemi ana pistonu contasını bozup bu parçanın özelliğini kaybetmesine neden olabiliyor. Fren pedalında his kaybına neden olan bu değişim ilerleyen zamanlarda frenin işlememesine de neden olabiliyor.

2005- 2007 model yılları arasında üretilmiş araçları kapsayan geri çağırma operasyonunda servis yoluna düşecek araç sayısıysa 471.820.

Saker RapX ve Sniper


Hollanda merkezli üretici Saker, sadece pist kullanımı için uygun olan iki otomobilini tanıttı. Başlangıç fiyatları 50.000 Euro altında kalacak olan otomobiller için ilginç bir motor seçimi yapılmış.

Yere yakın tasarımıyla amaçlarını belli etmekte gecikmeyen bu ikilinin yol versiyonlarının üretilip üretilmemesine, araçların görecekleri ilgi karar verecek.

Turbo beslemeye sahip 2 litre hacimli Boxer Subaru motoruyla donatılan otomobillerden Roadster olanı 47.950, coupé olanıysa 49.950 Euro seviyesinden başlayan fiyatlarla satışa sunulacak.

24 Ekim 2010 Pazar

Renault Koleos Bose Edition


Renault'nun Bose Edition serisi sadece Mégane ile sınırlı değil. Scénic için de sunulan bu paket son olarak Koleos'ta da karşımıza çıktı.

17 inç çaplı, siyah renkli jantları ve Bose armaları haricinde dış görünüş konusunda standart modellerden bir farkı bulunmayan bu Koleos'un iç mekanında da çift renkli deri döşemeye sahip koltuklar ve Bose logoları haricinde bir yenilik bulunmuyor.

ESP, Bose ses sistemi ve navigasyon sistemi gibi donanımları da standart olarak sunan araç 2 litre hacimli turbo Diesel motorun 150 beygir güç üretebilen versiyonuyla alınabiliyor. İki veya dört tekerlekten çekişli olarak alınabilen araç manuel ve otomatik şanzıman seçeneklerine de sahip.

Koleos Bose Edition'ın Fransa pazarında başlangıç fiyatıysa 28.200 Euro.

Renault Mégane Bose Edition


Renault Mégane ailesine özel donanımlı bir model daha katıldı. Bose Edition isimli bu model, araçta daha önceleri opsiyonel donanımda bulunan Bose müzik sistemini standart olarak sunmakta.

Dışarıdan bakıldığında versiyona özel logolar ve 17 inç çaplı jantlardan tanınabilen otomobilin iç mekanında da küçük yenilikler bulunuyor. Dynamique donanım seviyesini temel alan aracın donanımında navigasyon sistemi, ön ve arka park yardımcıları, çift renkli deri koltuk döşemeleri, piyano siyahı konsol kaplaması, ESP, 9 hoparlörlü Bose ses sistemi ve alüminyum kapı eşikleri bulunuyor.

130 beygir güç üretebilen 1.4 litre hacimli ve turbo beslemeli benzinli motorun yanında 110, 130 ve 150 beygir güç üretebilen turbo Diesel motorlarda sunulan bu paket, 5 kapılı hatchback, 3 kapılı coupé ve station wagon gövde seçenekleriyle birlikte alınabiliyor.

110 ve 130 beygir güç üretebilen Diesel motorlarla birlikte yarı otomatik şanzıman tercih edilebilirken Fransa'da fiyatlar 22.700 Euro seviyesinden başlıyor.

Chevrolet Camaro T-Top


2010 SEMA Show, standart araçların inanılmaz güçlere ulaştırılmış versiyonlarının yanında görsel olarak modifiye edilmiş araçlara da ev sahipliği yapıyor.

Müşterilere sunulan yeni donanımlar arasında bizi zamanda gerilere götüren opsiyonlar da bulunuyor. Özellikle 80'li yıllarda üretilmiş Camaro modellerinin sevilen aksesuarları arasında bulunan iki parçalı açılabilen tavan bu yıl geri dönüyor.

Drop Top Customs tarafından sunulan kit 6.500 Dolar karşılığında aracı şık bir Targa'ya dönüştürürken Coupé ve Convertible gövde seçeneklerine bir alternatif de sunmuş oluyor.