30 Eylül 2023 Cumartesi

Honda N-Van e:


Ağustos ayında yeni nesli tanıtılan N-Box, elektrikli seçeneğine de kavuştu. İlk etapta ticari seçeneği sunulacak olan otomobil yine de istenildiğinde dört kişilik oturma kapasitesi sunuyor. Yükleme hacmini artırmak için sunulan özelliklerse dikkat çekici.

Ana hatları binek kardeşinden farklı olmayan otomobilde daha bol hava girişine sahip bir ön tampon ve daha yüksek yapılı tavan kullanılmış. Sac jantları da daha küçük çaplı olan otomobilin farklı tasarıma sahip ön panjurunda da şarj portu yer alıyor.

İç mekana geçildiğinde konsolunun çok daha basit göründüğü söylenebilecek modelde dokunmatik ekran standart olarak sunulmuyor. Vites kolu yerine selektör düğmeleri yerleştirilirken ön yolcu konsolunda daha az depolama bölümü bulunuyor. Sürücü koltuğu dışında bütün koltukların katlanıp yük için dümdüz bir zemin oluşturmasıysa güzel bir özellik.

Aracı tanıtmış olsa da henüz elektrik motoru ve bataryasının özelliklerini açıklamayan Honda, menzilinse 245 km olduğunu belirtti. Açıklanan bir diğer özellikse bataryanın 6kW AC ve 50 kW DC şarjı desteklediği.

Porsche 911 GT3 R Rennsport


Sınırlı üretim Porsche modellerine bir yenisi eklendi. Yine 911 temelleri üzerine geliştirilmiş olan otomobil, yaz aylarında tanıtılan 911 S/T gibi bir yol otomobili değil, 2018 yılında tanıtılan 935 Clubsport  gibi sadece pistlere özel bir araç. 77 örneği bulunacak aracın başlangıç fiyatı 1 milyon Dolar üzerinde.

Her ne kadar dış görünümü 911 GT3 R'ı andırsa da tavan haricinde bütün gövde panellerinde farklılıklar bulunan otomobilin yenilikleri aerodinamik kitle ilgili. Yeni ön tamponda hava girişleri ve yan deflektörler yenilenirken kaputun dev hava çıkışı korunmuş. 18 inç çaplı, tek bijonlu jantlara sahip olan aracın genişletilen yan eteklerinin önüne de deflektörler eklenmiş.

Yan aynaları yerine kamera kullanılan aracın arka çamurlukları önünde daha büyük hava girişleri, arkasında da GT3 RS tarzı uzatmalar kullanılmış. Dev spoiler ve yanlarda kanatlara bağlanan büyük difüzör çıkışı da modele özel. Son olarak çift egzoz çıkışı merkezi konuma sahip.

İç mekanı büyük ölçüde GT3 R ile aynı olan otomobilde yere sabitlenmiş metal pedallar, dijital gösterge paneli, yarış koltuğu, karbon fiber yüzeyler, üzerinde birçok kumanda yer alan sökülebilir direksiyon simidi gibi detaylar bulunuyor. Farklılıklarsa yan ayna görüntülerini ileten ekranlar ve ambiyans ışıklandırmalarından oluşuyor.

Aracın arkasında yer alan 4.2 litre hacimli, 6 silindirli, Boxer motorunsa regülasyonlara uyması gibi bir zorunluluğu bulunmaması sayesinde gücü artmış. 9.400 d/d çevirebilen ünite 620 beygir güç üretebiliyor. Şanzımansa 6 ileri vitesli, sıralı bir ünite.

Nissan DAYZ


Nissan'ın Kei Car modellerinden DAYZ makyajlandı. Asıl değişikliği dış görünümünde olsa da iç mekanda da farklılıklar sunan otomobilin motor seçenekleri de kurallara bağlı olarak tasarlandığından aynı kalmış.

Markanın diğer modellerinde de kullanılan ön panjur tasarımına kavuşan otomobilde yukarıya doğru açı alan LED far kullanımı devam ediyor. Yeni 14 inç çaplı jantlar ve gövde rengi seçenekleri haricinde arka tamponda da hafif değişiklikler var.

İç mekanda da yeni renkler kullanılırken dokunmatik ekran artık daha büyük. Bu ekranın kısayol tuşları da tek tarafa toplanmış. 3 kollu direksiyon simidi ve analog gösterge paneliyse korunmuş. Depolama bölümleriyse derinleştirilmiş.

Kaputu altında 660 cc hacimli, 3 silindirli, benzinli motoru kullanmaya devam eden otomobilde sürekli değişken oranlı otomatik şanzıman kullanımı da sürüyor. 48 ve 65 beygir güç üretebilen iki seçeneğe sahip olan otomobil önden veya dört tekerlekten çekişli olarak alınabiliyor.

Mazda2


Mazda'nın yakın zamanda Toyota Yaris ile ikiz hale getirdiği 2 modeli makyajlandı. Yaz başında Yaris'in güncellenen özelliklerinin birçoğunu da içerisine alan makyaj sonrasında Toyota'nın 130 beygir güç üretebilen yeni hibrit ünitesi Mazda'ya geçmemiş.

Yenilenen ön tamponunda mazda'nın klasik panjuru büyük bir şekilde karşımıza çıkarken splitter da siyah rengiyle koruma görevini de üstlenmiş. Arka bölümdeyse Yaris'te stopları birbirine bağlayan siyah renkli bölümün gövde rengine boyandığı görülebiliyor.

İç mekanda yapılan değişikliklerin tamamı Toyota'dan alınmış. Yeni tasarıma sahip dijital gösterge paneli, fiziksel butonlarını kaybetmiş, daha büyük dokunmatik ekran, USB-C portları ve kablosuz şarj istasyonuyla Apple Carplay ve Android Auto ikilisi donanıma eklenmiş.

Toyota, güncelleme sonrasında hibrit motorun 130 beygir güç üretebilen seçeneğine kavuşmuş olsa da Mazda2'de sadece 116 beygir güç üretebilen hibrit motor kullanımına devam ediliyor. 9.7 saniyelik 0-100 km/s deparı ve 175 km/s'lik maksimum sürat değişmemiş.

Honda Prologue


Honda'nın geçtiğimiz yıl konsept halini tanıttığı elektrikli SUV modeli Prologue seri üretime geçiyor. Chevrolet Blazer EV'nin teknik ikizi olan aracın tasarımıysa bu modele benzemiyor. Modelin hem iç hem de dış tasarımının konseptle aynı olması da dikkat çekici.

4.877 mm boy ve 3.094 mm aks mesafesini koruyan otomobil sade bir duruşa sahip. 21 inç çaplı jantlar, markanın şimdiye kadar kullandıkları arasında en büyüğü. Yan aynalar, tampoon ve kapı altlarıyla çamurluklar çevresinde görülen parlak siyah korumalar kapı kolları ve tavan raylarında da görülüyor.

Arka bölümde küçük bir spoiler ve yüzgeç antene sahip olan otomobilin bagaj kapağında, yeni nesil elektrikli Honda modellerinde kullanılacak Honda yazısı görülebiliyor. Metal görünümlü tampon koruması ve bagaj kapağına taşan LED stoplar da sade tasarımın getirdikleri arasında.

İç mekan tasarımı da değişmeyen Prologue'da üç kollu direksiyon simidi, dijital gösterge paneli, büyük dokunmatik ekran ve fiziksel kumandalara sahip havalandırma sistemi aynen korunmuş. Ara konsol da çift kaplı yapısıyla bol depolama hacmi sunuyor. Çift renkli deri döşemeler de yaşam bölümünü ferahlaştırmış.

İki motor seçeneğine sahip olan Prologue'un önden çekişli versiyonu henüz detaylı teknik verilere sahip değil. Çift motorlu ve dört tekerlekten çekişli modelse 292 beygir güç, 450 Nm tork üretebiliyor. 85 kWh kapasiteli bataryalar yaklaşık 500 km menzil ve 155 kW şarj hızı sunuyor. Bu arada bagaj hacmi de 700 litrenin üzerinde.

26 Eylül 2023 Salı

Mercedes-AMG GLC 43 ve 63 S Coupé


Geçtiğimiz aylarda tanıtılan yeni GLC ailesi genişlemeye devam ediyor. Mart ayında Coupé gövde seçeneğine kavuşan otomobilin AMG seçenekleri Temmuz ayında ortaya çıktı. Mercedes-AMG'ye de bahar aylarında bu ikiliyi birleştirmek kaldı.

Bu ikili birleştiğinde ortaya çıkan tasarım detayları sürpriz değil. Panamericana ön panjur, agresif tasarımlı tamponlar, 20 ve 21 inç çaplı jantlar, genişleyen yan etekler, ince spoiler, genişleyen çamurluklar ve daha sportif duran arka tampon bu detayları oluşturuyor. GLC 43'te dört yuvarlak çıkışlı olan egzoz sistemi 63 S'te dörtgen çıkışlı hale geliyor.

İç mekanda yaşanan gelişmeler de sürpriz değil. Daha siyah ağırlıklı bir kokpite sahip olan araçlarda karbon fiber trim parçaları, metal pedal seti, AMG'ye özel grafiklere sahip dokunmatik ekran ve dijital gösterge paneli, daha sportif yan desteklere sahip koltuklar ve sürüşle ilgili seçimlerin yapılabildiği, alt kısmı düzleştirilmiş direksiyon simidi ikilide donanıma eklenmiş. GLC 43'ün bagaj hacmi 545 ile 1.490 litre arasında değişirken 63 S'te değerler 390 ile 1.335 litre arasında.

Kaput altında da V6 ve V8 motorlara veda edilmiş. Her iki otomobilde de 2 litre hacimli, 4 silindirli, benzinli motor kullanılıyor. Hafif hibrit yardımcı olan GLC 43'te 435 beygir güç, 500 Nm tork üretebilen üniteyle aracın 0-100 km/s deparı 4.8 saniye sürüyor. Maksimum süratse 250 km/s'te sınırlı.

GLC 63 S E Performance'ta aynı motoru şarj edilebilir hibrit sistemle birleştiren Mercedes, bu araçtan 680 beygir güç, 1.020 Nm tork alabilmiş. Kardeşi gibi 9 ileri vitesli otomatik şanzıman ve dört tekerlekten çekiş sistemine sahip olan otomobilin 0'dan 100 km/s sürate ulaşması 3.5 saniye sürerken maksimum sürati 275 km/s'te sınırlı.

Porsche Cayenne S E-Hybrid


Porsche Cayenne ailesi genişlemeye devam ediyor. Üstelik üç hafta önce olduğu gibi yine yeni model hibrit özelliklere sahip. Geçen sefer ailenin en güçlüsü Turbo E-Hybrid'i tanıtan Porsche, şimdiyse ortanca kardeşle karşımızda.

Aracın görünümünde tahmin edileceği gibi büyük bir değişim yok. 20 inç çaplı jantlar, dörtlü egzoz çıkışı ve gümüş renkli cam çerçeveleri standart olarak sunulurken Coupé seçeneklerde gümüş gri bölümler siyaha boyanıyor. İç mekanda da metal pedal seti ve Sport Chrono paketi standart olarak sunulmakta.

Kaputu altında 354 beygir güç üretebilen 3 litre hacimli bir V6 barındıran araca 177 beygir gücündeki elektrik motoru eşlik ediyor. Karma değerlerse 520 beygir ve 750 Nm tork olarak açıklanıyor. 0'dan 100 km/s sürate 4.7 saniyede ulaşabilen araç 25.9 kWh kapasiteli bataryalara sahip. Maksimum süratse 263 km/s.

25 Eylül 2023 Pazartesi

Nissan Concept 20-23


Bundan sonra Avrupa pzarlarında sadece elektrikli otomobiller tanıtacağını açıklayan Nissan'dan geleceğin ilk konsepti geldi. Platform paylaştığı marka Renault'nun yakında piyasaya çıkacak 5 modeliyle kardeş olacak konseptin görünümü çok agresif.

Uçuk olarak nitelendirilebilecek abartılı hatlara sahip olan modelde ilginç şekilde gizlenmiş LED aydınlatmalar görülebiliyor. Geniş hava girişleri ve köşeli hatlar ön bölümün diğer detayları arasında. Dev jantlar ve yan aynalar yerine geçen kameralar yan bölümde öne çıkan tasarım detaylarından.

Bu bölümde geniş çamurluklar ve üstlerine eklenmiş hava çıkışları görülebiliyor. Kapıların altında çok geniş yan etekler ve hava geçişleri görülebiliyor. Dev spoiler, difüzör çıkışı da arka bölümde öne çıkan modelin stopları da farları gibi çift parçalı tasarıma sahip.

Yukarıya doğru açılan kapılardan geçilen iç mekanda derin yarış koltukları, 6 noktadan bağlantılı emniyet kemerleri, dikdörtgen biçimli direksiyon simidi, çıplak bir konsol ve yolcuların önünde bulunan cam panel sayesinde geniş görüş açısı ve koltukların üst bölümlerine yerleştirilmiş ambiyans aydınlatması gibi detaylar dikkat çekiyor.