26 Ekim 2024 Cumartesi

BRABUS Rocket GTS


BRABUS, özellikle Mercedes modellerinin modifikasyonu konusunda kitap yazmış olsa da bazen bu işi biraz abartabiliyor. Bizleri bu abartı durumlardan biriyle daha karşılayan marka, Mercedes SL temelleri üzerine geliştirdiği yüksek performanslı bir Shooting Brake ile karşımıza çıktı.

Yüzünü SL'den alan otomobilin bu modelle benzerlikleri de burada bitiyor. Geniş hava girişlerine sahip köşeli tampon, aerodinamik tasarımlı ve önde 21, arkadaysa 22 inç çaplı jantlar, çok daha geniş çamurluklar, ön çamurlukların arkasına açılan hava çıkışları ve sabit tavan gibi farklılıklar daha ilk bakışta dikkat çekiyor.

Gövdesinin tamamı karbon fiberden üretilen otomobilin arkasındaysa karbon fiber kaplı dörtlü çıkışa sahip titanyum egzoz sistemi bagaj kapağının üst ve altına yerleştirilen birer spoiler, biraz daha dışarıya çıkık şekilde tasarlanmış tampon ve yanlara eklenen hava çıkışları dikkat çekiyor.

Yükselen tavan çizgisi sayesinde artık daha rahat bir 2+2 oturma düzeni sunan otomobilin kokpitinde bol karbon fiber ve Alcantara kullanılmış. Karbon fiber pedal seti, bol BRABUS logosu, Rocket GTS armaları ve özel üretim plakalarıyla süslenen yaşam alanının arkasında SL'inkinden çok daha büyük bir bagaj hacmi de sunuluyor. Bu bölümde aracın donanım plaketi de bulunuyor.

Kaput altında, hacmi 4.4 litre ye yükseltilen bir V8 üniteye sahip şarj edilebilir hibrit sistem barındıran Rocket GTS, 1.000 beygir güç, 1.820 Nm tork üretebiliyor. Torku, 9 ileri vitesli otomatik şanzımanı korumak için 1.620 Nm'ye indirilen aracın maksimum sürati de 317 km/s'te sınırlandırılmış.

Üretilen ilk araç için yaklaşık 950.000 Euro isteyen BRABUS, dört tekerlekten çekişli bu otomobilin 0'dan 100 km/s sürate 2.6 saniyede ulaşabildiğini belirtiyor. 0-200 km/s hızlanması 9.5 saniyede tamamlanan otomobilin 0-300 km/s deparıysa 23.6 saniye sürüyor.

25 Ekim 2024 Cuma

Zeekr Mix

Volkswagen ID.Buzz'a Çin'den rakip geliyor. Zeekr markasını taşıyan elektrikli van, fütüristik tasarım özellikleri ve büyük değişkenlik sunan iç mekanıyla dikkatleri çekiyor. Diğer taraftan büyük batarya ve yüksek güçle sunulan performans ve menzil de öne çıkıyor.

Kısa kaput ve neredeyse gövdeden çıkıntı yapmayan ön tamponuyla dikkat çeken aracın LED farları, programlanabilir olduklarından yazı yansıtma özelliği de sunuyor. 20 inç çaplı jantlar ve iki parçaya bölünen A sütununa sahip olan Mix'in tavanında LiDar ünitesi var. Arkada da hemzemin tampon ve ince LED stoplara sahip olan otomobilde şık bir spoiler de görev yapıyor.

Ön kapıları öne doğru kayarak açılan aracın arka kapıları da geriye kayıyor ve B sütununun bulunmaması sayesinde iç mekana ulaşmak çok kolaylaşıyor. Ön koltukları 180 derece dönebilen otomobilin açık renkli döşemeleri, düz zemini ve cam tavanı da yaşam alanını ferahlatmış. Sunulan depolama bölümleri geniş olan iç mekanda 568 litre hacimli bir bagaj da bulunuyor.

4.688 mm boya, 1.995 mm ene, 1.775 mm yüksekliğe ve 3.008 mm aks mesafesine sahip modelin kokpitinde üç kollu direksiyon simidi, ince yapılı dijital gösterge paneli ve büyük dokunmatik ekran bulunuyor. Metal pedal seti, 21 hoparlörlü ses sistemi ve arkaya kaydırılarak hem çekmeceleri hem de masaları kullanılabilen ara konsol donanımda yer alıyor. Arka koltuk sırası tamamen yatırılarak yatak olarak kullanılabiliyor.

Arkaya yerleştirilen elektrik motoru 421 beygir güç, 440 Nm tork üretebilen otomobil 0'dan 100 km/s sürate 6.8 saniyede ulaşabiliyor. 76 ve 102 kWh kapasiteli bataryalarla alınabilen Mix'in menzili 700 km'yi buluyor. 800 Volt mimarisine sahip olan araç bu sayede 300 kW üzeri DC şarj hızlarını da destekliyor.

Hyundai RN24


Hyundai Günleri bu yıl da ilginç bir araçla şenleniyor. 2022 yılında RN22e ile bize sportif sinyaller veren Koreli üretici şimdi de RN24 ile karşımızda. Temellerinde tanıdık bir model yatan konseptin görünümüne bakarak kalbinde ne yattığını tahmin edebilmek zor.

Çamurluklar ve ince yapılı LED aydınlatma grubu gibi "normal" sayılabilecek gövde parçalarına sahip olsa da aracın bir gövdesi olduğunu söylemek zor. Büyük bir takla kafesinden oluşan RN24'ün ince kollu jantlarıyla splitter ve spoiler gibi büyük tutulan bazı kalemleri gözlerden kaçmıyor.

Her ne kadar "içeride" olmasa da iç mekanda da tek hamleyle sökülebilen ve üzerinde birçok kumandanın yer aldığı direksiyon simidi, dokunmatik ekran, yarış koltukları, 6 noktadan bağlantılı emniyet kemerleri, metal pedal seti ve hidrolik el freni kolu bulunuyor.

Temellerini Ioniq 5 N ile paylaşan otomobilin aks mesafesi, bu aracınkinden 340 mm kısa olsa da 84 kWh kapasiteli batarya da aynen korunmuş. 650 beygir güç üretebilen çift elektrik motoru ve 1.9 tonun altında kalan ağırlığıyla performansı artışta olan test aracında güç dağılımını optimize eden bir ralli modu da yer alıyor.

Scout Terra ve Traveler


International Scout, Volkswagen'in alt markası olarak geri döndü. A.B.D. merkezli üretici 1980 yılından beri araç üretmiyor olsa da Alman markanın bir kolu olarak ilk etapta Kuzey Amerika pazarına özel olarak elektrikli araçlar üretecek. Tanıtılan ilk iki modelse akıllara Rivian modellerini getiriyor.

Düz bir burun yapısına sahip olan araçlardan pick up olan Terra 5.8 metrenin üzerinde boya sahip. Her iki modelin de önünde küçük tutulan ve aydınlatmalı çerçeveye sahip LED farlar, kısa tutulan tmpon ve taban koruması dikkat çekiyor. Köşeli hatlar yan yüzeylerde de devam ediyor. Kaputtaysa sabitleme kancaları görülebiliyor.

Traveler'da kalın tutulan D sütunu ve kontrast renkli tavan gibi detaylar sunulurken açılabilir kumaş tavan da donanımlar arasında. Önde olduğu gibi bir çerçeve şeklinde sunulan LED stoplar ve çelik tamponlar arka bölümün detayları arasında. Traveler'ın bagaj kapağının çift parçalı olduğunu ve her iki aracın da önde bagaj bölümü sunduğunu belirtelim.

Deri ve kumaş karışımı döşemeler ve üç renge sahip iç mekanla şık görünen bir yaşam alanı sunan araçlarda iki kollu direksiyon simidi, büyük bir dijital gösterge paneli, geniş dokunmatik ekran, metal görünümlü fiziksel düğmeler ve havalandırma ızgaraları gibi kalemler yer alıyor. Ön konsolun üzerinde kamera sabitlenecek bir metal bar sunuluyor.

Depolama bölümleri konusunda da idialı olan ikilinin tavanında ek aksesuarlar için şalterler ve analog bir pusula yer alıyor. Metal pedal seti de sunan araçlardan tanıtıma katılan Terra'da 3+3 oturma düzenine sahip bir iç mekan kullanılması, düz zeminle birlikte iç mekanın daha da kullanışlı olabileceğini gösteriyor.

Henüz teknik detayları açıklanmamış olsa da araçlarda kullanılacak çift elektrik motorunun dört tekerlekten çekiş sunacağını ve 1.300 Nm üzerinde tork üreteceğini biliyoruz. 800 Volt mimarisi sayesinde DC şarj hızı da 350 kW olarak belirlenmiş.  Ayrıca 35 inç çaplı lastiklerle 300 mm üzerinde yerden yükseklik ve 900 mm civarında su geçiş yüksekliği sağlanabiliyor.

Ön ve arka diferansiyel kilitleri de sunacağı söylenen aracın 550 km üzerinde menzile sahip olması bekleniyor. Scout'un yaptığı sürprizse araçların menzil uzatıcılı seçeneklerini de sunacak olması. En performanslı versiyonu 0'dan 100 km/s sürate yaklaşık 3.5 saniyede ulaşabilecek modeller menzil uzatıcı benzinli motorla 800 km üzerinde menzil sunabilecek. Harvester isimli bu versiyonlar da isimlerini firmanın geçmişinden alıyor.

24 Ekim 2024 Perşembe

Mitsubishi DST Concept


Türkiye'de şu sıralar çok popüler olmasa da Asya pazarlarının tanınan markalarından Mitsubishi'nin SUV ürün gamına bir yenisi ekleniyor. Yakın gelecekte bu bölgede satışa sunulacak bir modelin daha konseptini tanıtan Japon üretici önden çekişli olacağını belirttiği aracın teknik detaylarını açıklamadı.


Dik tasarımlı burun kısmı heybetli bir duruş sergileyen araçta kapalı bir panjur kullanılmış. Çok parçalı LED aydınlatma ve büyük bölümü siyah renkli olan ön tampon da duruşu güçlendiriyor. Kaput üzerinde havalandırma yarıkları açılırken siyah renkli jantlar oldukça büyük.

Yan aynaların yerini alan kameralarla gizlenmiş kapı kolları ve sütunlarıyla temiz bir yan tasarım sunan konseptin kapı altları da korumalarıyla araziye hazır gibi görünüyor. Siyah çamurluk korumaları ve basamaklara benzeyen C sütunu süslemeleri de öne çıkıyor. Arkadaysa spoiler ve XForce'takine benzeyen LED stoplar dikkat çekiyor.

Çift renkli döşemeler ve çift cam tavanla ferah görünen iç mekanda iki kollu direksiyon simidi, dokunmatik ekranla birleşik dijital gösterge paneli, metal pedal seti, kapı içlerinde dokunmatik kumandalar ve yan kameraların görüntülerini içeriye veren ince ekranlar öne çıkarken modern tasarımlı vites konsolunun altında büyük depolama hacmi yer alıyor.

Üç koltuk sırasına sahip olan DST konseptinin ikinci sırasına geçildiğinde de ambiyans ışıklandırmasının bu bölüme devam ettiği görülebiliyor. Ön koltuk sırtlıklarında yer alan tepsilerin çevresi bile bu ışıklandırmaya sahip. Bu bölümün havalandırması da iki ön koltuk arasında yer alan dokunmatik ekrandan yapılıyor.

Opel Mokka

Opel'in küçük SUV modeli Mokka da makyajlandı. Eskisiyle aradaki farkları görmek için araca çok dikkatli bakmak gerekse de iç mekanda karşımıza çıkan yenilikler daha bariz. Kaput altındaysa beklendiği gibi bir yenilik sunulmuyor.

Yeni gövde renkleri ve jant seçenekleriyle başlayan farklılıklar önde, daha küçük hava girişlerine sahip tamponla birleşmiş. İç desenleri yenilenen farlar artık sis farlarını da barındırıyor. Opel logosu da yenilenmiş. Gövdesi kromajdan arındırılan otomobilin stopları da yeni iç tasarımlarıyla karşımıza çıkıyor.

İç mekana geçildiğinde bizleri, alt kısmı düzleştirilen ve daha büyük düğmelere sahip olan yeni direksiyon simidiyle karşılayan otomobil dokunmatik ekranında yeni grafikler ve ChatGPT desteği sunuyor. Vites konsolu da artık gümüş renkli olan araç bu bölümde daha az düğme sunuyor.

Kaput altında bir yenilik sunmayan Mokka'nın hibrit seçeneğinde kullanılan 1.2 litre hacimli, 3 silindirli ünite, elektrik motoruyla birlikte 136 beygir güç üretebiliyor. Bu araç 6 ileri vitesli, çift kavramalı şanzımanla sunuluyor. 156 beygir güç üretebilen elektrikli versiyonsa 54 kWh kapasiteli bataryalara sahip.

23 Ekim 2024 Çarşamba

Mini Cooper John Cooper Works


Mini'nin John Cooper Works temalı tanıtımları devam ediyor. Geçtiğimiz günlerde elektrikli sporcularını tanıtan İngiliz marka şimdi de Cooper ailesinin en güçlü benzinli üyelerini bizlere gösteriyor. Kaput altında torku artan bir motor bulunurken araç tasarımlarında büyük bir sürpriz yok.

JCW donanım paketli Cooper modellerinden çok farklı görünmeyen otomobillerde daha agresif duran ön tamponlar ve yan etekler gibi parçalar korunurken 17 veya 18 inç çaplı jantlarla kırmızı renkli fren kaliperleri öne çıkıyor. Bu renk ön tampon köşeleri ve yan aynalarda da kullanılabiliyor. Görsel olarak sunulan en büyük yenilikse egzoz sisteminin tekli merkezi çıkışı.

Siyah renkli logolar ve sabit tavanlı araçta dikkat çeken spoiler haricinde bagaj kapağına eklenen JCW logosuyla tanınabilen ikilinin iç mekanında daha sportif koltuklar, JCW amblemleri, daha koyu renkli döşemeler, metal pedal seti ve gösterge tablosunun bu araçlara özel grafikleri görülebiliyor. Ayrıca özel bir bakır tonu da sadece bu araçlarda alınabilen bir gövde rengi olarak donanıma eklenmiş.

2 litre hacimli, turbo beslemeli ve B58 kodlu motorları 231 beygir güç, 380 Nm tork üretebilen ikili sadece 8 ileri vitesli, çift kavramalı, yarı otomatik şanzımanla alınabiliyor. Sabit tavanlı Cooper JCW 0'dan 100 km/s sürate 6.1 saniyede ulaşabilirken maksimum sürati 250 km/s. Cabrio içinse veriler 6.4 saniye ve 245 km/s.

Ford RS2.00


Ford, son zamanlarda efsanevi spor otomobil modellerinin isimlerini elektrikli SUV seçeneklerine vermesiyle öne çıksa da firmadan bazı ilginç tasarım çalışmaları da çıkıyor. Bunlara örnek olarak bu yıl 40. yaşını kutlayacak RS200'e göndermeler yapan uçuk konsept RS2.00 gösterilebilir.

Orijinal aracın yuvarlak far ve sis farlarını taklit eden LED farlar ve abartılı bir şekilde şişirilen ön çamurluklar otomobili hemen tanınır kılıyor. Aynı şeyi tavana eklenen spoiler için de söyleyebiliriz. Aerodinamik kapaklara sahip dev jantlar ve yan yüzeylere eklenen sayı ekranları yan bölümün dikkat çeken detayları.

Ön tamponun altında büyük bir splitter barındıran konseptin yan etekleri de çok geniş tasarlanmış. Arkada, şeffaf spoiler aynı zamanda stopların yansıtıldığı bir yüzey olarak kullanılırken dev difüzör çıkışında da dik yerleşimli aydınlatmalar kullanılmış. Aracın dışında bulunan marka logoları da aydınlatılmış.

Aracın kubbe biçimli tavanı ön ve yan camlarla birlikte yukarıya doğru açılıyor. Direksiyon simidi ve pedallar da bu parçaya bağlanmış. Çok parçadan oluşan koltukları da farklı bir tasarıma sahip olan otomobilde altı noktadan bağlantılı emniyet kemerleri kullanılıyor. Bu arada dijital gösterge paneli de direksiyon simidinin göbeğine yerleştirilmiş.

22 Ekim 2024 Salı

Geely Galaxy Starship 7


Çin'in ilginç isimli yeni modellerinin sonu gelmeyecekmiş gibi görünüyor. Bu sefer konuğumuz olan otomobil Geely armasını taşıyor ve hem markanın hem de ülkenin birçok aracı gibi tamamen elektrikli olma özelliği yok. Yine de elektrikle ulaşabildiği menzil makul.

4.740 mm boya, 1.905 mm ene, 1.685 mm yüksekliğe ve 2.755 mm aks mesafesine sahip olan otomobil yuvarlak hatlı tasarımıyla öne çıkıyor. LED farları ortada birleşen otomobilde ön panjur sunulmasa da ön tampon tasarımı sportif olarak nitelendirilebilir.

Büyük jantlar ve hemzemin tavan rayları haricinde çamurluk korumaları da ince tutulmuş. Yatık tasarımlı bagaj kapağı camı üzerinde şık bir spoiler yer alırken ince yapılı LED stoplar da dinamik görünüyor. Arka tampon tasarımı da aracın geneline uygun şekilde sade.

İç mekanda tipik Çin otomobili sadeliği sunan otomobilde iki kollu direksiyon simidi, ince yapılı dijital gösterge tablosu, büyük dokunmatik ekran, ince tasarımlı havalandırma çıkışları, açılabilir cam tavan ve farklı renklerde alınabilen deri döşeme öne çıkıyor.

Şarj edilebilir hibrit motorlara sahip olan aracın 1.5 litre hacimli, benzinli ünitesi tek elektrik motoruyla birlikte çalışarak gücü ön aksa iletecek. 19 ve 29 kWh kapasiteli bataryalarla alınabilecek Starship 7'nin elektrik menziliyse 100 ile 150 km arasında değişiyor.

Škoda Fabia Rally2 by Cohete Suárez


Škoda'dan da iyi haberler geliyor. Gerçi bu sefer karşımızdaki otomobil sadece İspanya'da satılacak. Üstelik üretimi de 100 adetle sınırlı ama sevilen modellerden Fabia'nın neler yapabileceğini görmek için başarılı bir ürün olduğu kolayca söylenebilir.

Suárez'in galibiyetlerini kutlayan bu özel versiyon 15 mm alçaltılmış gövde, normalde RS modellerinde sunulan gövde rengi ve siyah renkli, 17 inç çaplı OZ Racing jantlar, gövde üzerine eklenen çıkartmalar ve arka çamurluklara eklenen paçalıklar gibi farklılıklar sunuyor. İç mekansaysa numaralı ve Suárez imzalı plaka dikkat çekiyor.

Kaputu altında 1.5 litre hacimli TSI ünite görev yapan otomobilde kullanılan ABT modifikasyon kiti sayesinde güç 190 beygire, torksa 290 Nm'ye ulaşmış. 7 ileri vitesli, çift kavramalı, yarı otomatik şanzıman ve Michelin Pilot Sport 5 lastikler de standart donanımda.

Mini Cooper Electric JCW ve Aceman JCW


Mini'de haberler iyi. İngiliz üretici iki otomobilinin birden John Cooper Works seçeneklerini tanıttı. Her iki aracın da elektrikli olması bazılarını üzebilir ancak yine de ailelerin en güçlüleri olması güzel. Üstelik bu güç, tasarımdan bile daha ilk anda belli oluyor.

Her iki aracı da köşeli ve daha agresif duran ön tamponlarla sunan Mini, Cooper'da 18, Aceman'deyse 19 inç çaplı jantlar kullanıyor. 3 kapılı modelin yan etekleri de yenilenirken kardeşinin siyah renkli gövde korumaları parlak duruşa kavuşmuş. Güçlenen fren sisteminde kırmızı kaliperler görev yapmaya başlamış.

Her iki modelin de arkasında derin deflektörlere sahip spoiler dikkat çekerken Aceman'in arka tamponu çok agresif görünmüyor. Özellikle de difüzör çıkışlı Cooper tamponuyla karşılaştırıldığında. John Cooper Works armalarını standart olarak sunan ikilide farklı gövde grafikleri de alınabiliyor.

İç mekandaysa her iki modelde de büyük değişiklikler yok. Diğer kardeşlerinden daha koyu renkte sunulan kokpitte JCW armaları ve kırmızı dikiş iplikleri gibi detaylar bulunurken sportif koltuklar ve özel gösterge paneli grafikleri de donanıma eklenmiş. Araçların direksiyon simitleri arkasında Boost kulakçığı da yer alıyor.

Her iki otomobilin de ön aksında 258 beygir güç, 350 Nm tork üretebilen bir elektrik motoru bulunuyor. Boost ile 27 beygir ek güç verebilen üniteler Aceman'i 0'dan 100 km/s sürate 6.4 saniyede ulaştırırken Cooper için gereken süre 5.9 saniye. Her iki aracın maksimum sürati de 200 km/s'te sınırlı. 54.2 kWh kapasiteli bataryalarsa 355 (Aceman) ve 371 km (Cooper) menzil sunuyor.