19 Ekim 2024 Cumartesi

Ferrari F80


Ferrari'nin standart model tanıtımı bile çok karşılaşılmayacak bir olayken hiper otomobillerin gelişi 10 yılda bir oluyor. LaFerrari'nin ardından ürün gamının tepesine eklenen otomobilse F80 gibi iddialı bir isimle üretilecek. Aracın 799 örneği, yaklaşık 3.6 milyon Euro seviyesinden başlayan fiyatlara satılacak.

Köşeli hatlarıyla dikkat çeken otomobilin ön bölümünde siyah şeritle gizlenen dikdörtgen farlar ve birçok hava girişi bulunuyor. Kaputu da iki büyük hava çıkışından oluşan aracın jantları önde 20, arkadaysa 21 inç çaplı.  4.840 mm boya, 2.060 mm ene ve 1.140 mm yüksekliğe sahip olan F80'in aks mesafesi 2.670 mm.

Tanıtım aracında kontrast renklerle gizlenen hava girişleri, büyük ve sabit spoiler, ortaya yerleştirilen tekli egzoz çıkışı, dev difüzör çıkışı ve üzerinde sadece havalandırma çıkışları yer alan kaput aracın diğer dikkat çeken yanları. Bu arda kapıların da yukarıya açıldığını belirtmemiz gerek.

İç mekanında 1+1 oturma düzeni bulunan otomobilin yolcu koltuğu aslında kabindeki boşluk üzerine eklenmiş birkaç sünger parçası ve dört noktalı emniyet kemerinden oluşuyor. Sürücü odaklı kokpitte oval direksiyon simidi, dijital gösterge paneli ve dokunmatik kumandalara sahip orta konsol bulunuyor. bu bölümde yer alan vites selektörü de yollu görünüme sahip.

Son zamanlarda V12 motoruna veda etmeyerek saygımızı kazanan Ferrari bu modelinde Formula 1 ve LeMans'da elde ettiği hibrit birikimini kullanmış ve benzinli motorunun hacmini 3 litrede tutmuş. Çift turbo beslemeli ünite bir V6. 9.200 d/d çevirebilen ünite 900 beygir güç, 850 Nm tork üretebiliyor.

Önde yer alan iki elektrik motorundan herbiri 142 beygir güç, 121 Nm tork üretebilirken arkada kullanılan 81 beygir güç, 45 Nm tork üretiyor. Karma kullanımda 1.200 beygir güç üretebilen F80'de 8 ileri vitesli, çift kavramalı, yarı otomatik şanzıman görev yapıyor. 0-100 ve 0-200 km/s hızlanmaları sırasıyla 2.15 ve 5.75 saniyede tamamlanırken maksimum süratin 350 km/s üzerinde olduğu açıklanıyor.

Adaptif süspansiyon sistemine sahip olan otomobil 250 km/s süratle ilerlerken 1.050 kg yere basma kuvveti üretebiliyor. Boş ağırlık 1.525 kg olarak açıklanırken ağırlık dağılımı %42.2-%57.8 olarak belirtilmiş. Önde 408, arkada 390 mm çaplı disklere sahip Brembo fren sisteminde 6 ve 4 pistonlu kaliperler kullanılmış. F80'in 100-0 ve 200-0 yavaşlama mesafeleri de 28 ve 98 metre gibi inanılmaz değerlerden oluşuyor.

Renault 4 E-Tech


Renault'nun etkileyici modellerinin ardı arkası kesilmiyor. Konsept haliyle neredeyse aynı tasarımla satışına başlanan Renault 5'in ardınran şimdi de sıra bir başka efsanenin hayata döndürülmesine geldi. 2022 yılında 4EVER Trophy isimli konsept hali tanıtılan Renault 4 seri üretim haliyle bizlerle.

Retro tasarımıyla dikkat çeken otomobilin önünde yer alan maske, bütün aydınlatma grubunu çerçeveliyor. Bu bölümde siyah tampon kullanan araçta kalın yapılı ve siyah renkli çamurluk korumalarıyla kapi altı korumaları görülebiliyor. 

Dört kullu jantlar ve yüksek tavan raylarıyla gövde rengi C ve D sütunları ilginç görünümü pekiştirmiş. 4.140 mm boya ve 2.620 mm aks mesafesine sahip olan otomobil Renault 5'ten 220 mm daha uzun. Arka bölümde de küçük spoiler, siyah renkli tampon ve dik yerleşimli LED stoplar bulunuyor.

İç mekana geçildiğinde de retro çizgiler korunuyor olsa da direksiyon simidinden orta konsola, dijital gösterge panelinden ön yolcu konsoluna kadar bütün bölümler Renault 5'ten alınmış. Açılabilir kumaş tavanla alınabilen aracın bagaj hacmiyse 420 litre. Opsiyonel donanımlar arasında Harman/Kardon ses sistemi de bulunuyor.

122 ve 150 beygir güç üretebilen iki farklı elektrik motoru seçeneğiyle sunulan araçların batarya kapasiteleri de sırasıyla 40 ve 52 kWh. 300 ve 400 km menzil sunabilen bataryalar 80 ve 100 kW DC şarjına izin veriyor.

Citroën C4 ve C4 X


Citroën'in makyajlı modelleri Paris'te tanıtıldı. Bu araçlar arasında yer alan C4 ailesi bambaşka bir yüzle karşımıza çıkltı. Kaputu altında yer alan üniteleri de tanıdık olan otomobilin sedan seçeneklerinde makyaj arka bölüme uğramamış.

Çok daha köşeli bir burun kısmına sahip olan aracın çift katlı farları artık üst bölümde daha büyük. Yeni oval logo ve daha büyük bir bölümü gövde rengine boyanan ön tampon haricinde yeni gövde renkleri ve jant seçenekleri de sunulmakta. Arka bölümdeyse LED stoplar daha derli toplu bir görünüme kavuşmuş. C4'ün arkasında logo yerine marka ismi yazılırken C4 X'te sadece yeni logo lullanılıyor.

İç mekanda yaşanan değişikliklerse daha az. Direksiyon simidi göbeğinde yeni logo sunulurken dijital gösterge paneli yeniden tasarlanmış. Orta konsola 12 Volt soketi eklenen otomobilin koltuklarında da artık daha kalın süngerler kullanılıyor.

Kaput altında sunulan ünitelerden benzinli olanı 1.2 litre hacimli ve hafif hibrit yardımcılı. 100 ve 136 beygir güç üretebilen seçeneklere sahip otomobillerde 6 ileri vitesli, çift kavramalı, yarı otomatik şanzıman kullanılıyor. Elektrikli versiyonlardaysa 136 ve 156 beygir güç üretebilen iki seçenek mevcut. Batarya seçenekleri de sırasıyla 50 ve 54 kWh.

Alpine Alpenglow HY6


Alpine'de işler ciddileşiyor. Mayıs ayında tanıtılan Alpenglow HY4 konseptini geliştirmeyi bırakmayan üretici, hidrojen tüketen motoru büyüterek üretilen gücü iki katına çıkardı. Görsel yenilikler de sunan konseptin gelecekte seri üretime geçmesi bile düşünülüyor.

Ana hatları değişmeyen 5.2 metre boyundaki otomobilin önünde iki hava girişi açılırken jantların tasarımı hafifçe değişmiş. Motor üzerinde artık şeffaf bir bölüm bulunurken aynı yerde dengeleyici kanat da sunulmuş. Şeffaf spoiler de genişlemiş ve yanlarına deflektörler eklenmiş.

İç mekanında bir değişiklik sunulmayan konseptin kapıları yukarıya doğru açılıyor. Arkada bulunan 3.5 litre hacimli V6 üniteyse çift turbo beslemeye ve hidrojenle çalışma özelliğine sahip. 740 beygir güç, 770 Nm tork üretebilen ünite gücünü 6 ileri vitesli sıralı şanzımanla arka aksa aktarıyor.

18 Ekim 2024 Cuma

Tesla Cybercab ve Robovan

Tesla, çılgın tasarımlı modellerini tanıtmaya devam ediyor. Cybertruck ile başlayan tasarım anlayışını Cybercab ile koruduğu görülen markanın tanıttığı ikinci araçsa sınırları zorluyor. Her iki modelde kullanılması düşünülen otonom sürüş teknolojisiyse ilgi çekici.

İnce uzun LED aydınlatmalara sahip ön bölümünün tasarımı Cybertruck'a göz kırpan Cybercab boşluğu bulunmayan jantlarıyla da henüz konsept aşamasında olduğunu belli ediyor. Yan aynaları bulunmayan aracın kapı kolları da gizlenmiş. Bu arada kapıların yukarıya doğru açıldıklarını da hatırlatalım.

 

Arka camı da bulunmayan aracın tavan yapısı da markanın pick up modeline göz kırpar bir şekilde açı almış. Liftback bagaj kapağı sayesinde dev bagaja ulaşım da çok kolay. Aracın arka tasarımı da ince uzun LED stoplarla büyük bir sürpriz sunmuyor.

Henüz motor seçenekleri tanıtılmayan aracın iç mekanında sadelik biraz abartılmış, zira burada direksiyon simidi ve pedal bulunmuyor. Bütün özellikleri tek dokunmatik ekran üzerinden kumanda edilen araç iki kişilik. Modelin koltukları arasındaysa sadece bir çift bardaklık bulunuyor.

Cybercab uçuk bir tasarıma sahip olsa da en azından bir otomobile benziyor. Robovan içinse aynı şeyi söylemek zor. Hareketli bir kutuya benzeyen araçta uzun şeritler halinde tasarlanmış aydınlatma grupları yer alıyor. Büyük cam alanları sunan modelin iç mekanı 20 kişiye kadar yolcuyu kabul edebiliyor. Bagajlarsa ön ve arkada yer alan kapakların altında saklanıyor.

17 Ekim 2024 Perşembe

Alpine A110 R Ultime


Alpine A110 ailesi genişlemeye devam ediyor. Fransız markanın en sportif modeli olarak tanıtılan A110 R Ultime, görsel değişikliklerin haricinde büyüyen motor hacmine ve 265.000 Euro gibi Avrupa için çok yüksek bir başlangıç fiyatına sahip.

Dış mekanında A110 R'dan çok farklılaşmasa da aracın bazı eklentileri mevcut. Ön tampon altında yer alan splitter biraz daha kalınlaşırken köşelere de deflektörler eklenmiş. Önde 18, arkada 19 inç çapa sahip jantlar da yeni. Arkada büyüyen spoiler altına bir ikincisi eklenirken tampon köşelerinde yine deflektörler mevcut. Çift çıkışlı egzoz sistemi de Akrapoviç imzası taşıyor.

Ayarlanabilir Öhlins amortisörlere de sahip olan otomobilin iç mekanında yine karbon fiber koltuklar, 6 noktadan bağlantılı emniyet kemerleri, özel üretim plakası ve yolcu önüne eklenen depolama bölümü dikkatlerden kaçmıyor.

En büyük yenilikse motorda. 2 litre hacimli bir üniteye sahip olan araç 350 beygir güç, 420 Nm tork üretebiliyor. Yenilenen çift kavramalı şanzıman 6 ileri orana sahip ve arkadan itişli otomobili 3.8 saniyede 0'dan 100 km/s sürate ulaştırabiliyor. Bu arada aerodinamik paket sayesinde maksimum süratte yere basma kuvveti 160 kg artmış.

Citroën C5 Aircross Concept


Paris'te Fransız üreticilerin şovu başladı. Citroën'in sevilen modellerinden C5 Aircross'un da gelecekte alacağı şekil bir konsept şeklinde gösterildi. İç mekan tasarımı henüz hazır olmayan otomobilin kaputu altında yer alacak üniteler de detaylandırılmamış olsa da kardeşi Opel Grandland'de görev yapan motorları tekrar görmemiz sürpriz olmayacak.

4.65 metreye ulaşan boyu eskisinden 15 cm daha fazla olan otomobil bu konuda da Opel logolu kardeşine göz kırpıyor. Köşeli hatlar korunurken ince yapılı LED farların ana hatlarıyla oval logonun yerleşimi, yenilenen Citroën modellerinin yüzlerini andırıyor. Kapalı tasarıma sahip jantlar, ince yapılı yan aynalar, çerçevesiz kapı camları ve gövdeden taşan LED stoplar büyük ihtimalle seri üretimde sadeleşecek.

Üst bölümü düzleştirken ön ve arkalarında hava geçişleri açılan çamurluklar, hemzemin kapı kolları, ön kapı altına eklenen deflektör, küçük spoiler ve seri üretimde tavan raylarına dönüşecek olan bombeler de önümüzdeki aylarda aracın nereye doğru evrileceğini gösteriyor.

Alpine A390_β


Alpine model ailesi genişlemeye devam ediyor. Fransız markanın 2025 yılında üretime geçecek elektrikli SUV modeli A390 olarak isimlendirilecek. Bu modelin konsept haliyse Paris Otomobil Fuarı sırasında sergilendi. Aracın tasarımının %85'i seri üretime taşınacak.

Yuvarlak gövde hatlarını köşeli aydınlatma grubuyla süsleyen otomobilin önünde çok parçalı LED farlar ve Alpine yazısı görülebiliyor. Kaputa büyük bir hava çıkışı ekleyen üretici dev jantların merkezini bile aydınlatmış. Bombeli tavan yapısı A110'u andırırken kapı kolları gizlenmiş. Yan aynalar yerine kameralar kullanan konseptin çamurluk korumaları da ince tutulmuş.

Büyük bir arka cama sahip olan A390_β'da difüzörle birlikte 80 mm uzayabilen LED aydınlatma şeridi kullanılmış. B sütunu bulunmayan otomobilin arka kapıları geriye doğru açılıyor. Stopları da farları gibi çok parçalı olan konseptte önde bir arkadaysa iki elektrik motoru kullanılmış ve bu sayede dört tekerlekten çekiş sistemi sunulmuş.

İç mekanı çok fütüsitik bir tasarım sunan araç 2+2 oturma düzeni sunuyor. Seri üretimdeyse arkada 3 kişi oturabilecek. Hologram yansıtmalı göstergeler ve dev yan desteklere sahip ön koltuklar haricinde U biçimli bir direksiyon simidi sunan otomobilin çalışması için direksiyon göbeğine anahtar yerleştiriliyor. Sürücü koltuğu ister dik, isterse Formula 1'de olduğu gibi yatık pozisyona getirilebiliyor.