10 Ekim 2024 Perşembe

Mobilize Duo ve Bento


2021 yılında tanıtılan EZ-1 konseptini hayata geçiren Renault, Mobilize markasıyla şehir içi ulaşımına yeni modeller kazandırıyor. Twizy'nin modern hali olarak tanımlanabilecek ikili elektrikli. Üstelik ticari seçenek büyük bir taşıma kapasitesi sunuyor.

Köşeli hatlara sahip olan tasarımlarıyla öne çıkan ikilinin binek seçeneği Duo iki kişilik oturma kapasitesi sunuyor. Kapıları yukaroya doğru açılan araçlarıın ticari seçeneği Bento'da kullanılan kasa 650 litre hacim sunuyor. Duo 2.430 mm boyas ahipken Bento buna 110 mm ekliyor. Eni 1.300 mm olan ikilinin dönüş yarıçapı 6.8 metre.

Kokpitinde ince yapılı dijital bir gösterge paneli bulunan araçlarda Renault modellerinden tanıdığımız direksiyon simidi ve birçok fiziksel buton kullanılıyor. 45 ve 80 km/s maksimum sürate sahip olan iki seçenk sunan Mobilize Duo'nun gücü açıklanmamış olsa da 10.3 kWh kapasiteli bataryalar 160 km menzil sunuyor. Bento'nun menziliyse 150 km.

Mini Cooper Cabrio


Mini ailesi genişlemeye devam ediyor. Geçtiğimiz yıllarda adım adım yenilenen modellere şimdi de üzeri açılabilen Cooper eklendi. Kaputu altında sürpriz sunmayan aracın iç mekanı da sabit tavanlı kardeşlerinden aynen alınmış.

İç ve dış tasarımında büyük sürprizler sunmayan otomobil, sabit tavanlı kardeşinin aksine dikdörtgen biçimli stoplar kullanmaya devam ediyor. Kumaş tavansa 30 km/s sürate kadar açılıp kapatılabiliyor. Açılma işlemi 18, kapanmaysa 15 saniye sürüyor. Bagaj hacmiyse tavan kapalıyken 215, aççıkkense 160 litre.

Metal tavanlı kardeşlerinden 40 kg daha ağır olan aracın 2 litre hacimli motorları 163 beygir güç, 250 Nm tork ve 204 beygir güç, 300 Nm tork sunuyor. Henüz teknik verileri açıklanmayan elektrikli seçeneğinse 184 beygir güç üretmesi bekleniyor.

Lexus LX 700h


Lexus, büyük SUV modeli LX'e yeni bir motor seçeneği ekledi. Daha önce LX 600'de kullanılan 3.5 litre hacimli, çift turbo beslemeli benzinli motora sahip olan araç 440 beygir üzerinde güç üretebilirken 10 ileri vitesli otomatik şanzıman ve dört tekerlekten çekiş sistemleri korunmuş.

Dış tasarımı, hibrit olmayan kardeşininkinden farksız olan otomobilin yine araziye daha uygun lastik ve jantların yanında siyah renkli detaylarla sunulan paketi bulunuyor. İç mekanda hibrit güç akış şeması gösteren dokunmatik ekran ve dijital gösterge paneli dışında vites kolunun da küçüldüğü görülebiliyor. Bu arada modelin ağırlığı da 2.780 kg olarak açıklandı.

Škoda Enyaq RS Race


Škoda'nın sportif konseptlerine bir yenisi eklendi. Elektrikli SUV modeli Enyaq'ı temel alan araca güç sağlayan ünitede bir yenilik olmasa da azalan ağırlık sayesinde performans artmış. Aracın görünümü ve donanımı da ismi gibi yarışlara yönelik değişim yaşamış.

Coupé gövdeli araç üzerine geliştirilen otomobilde büyük deflektörlere sahip tampon, hava çıkışlarına sahip kaput, 20 inç çaplı jantlar, küçültülen yan aynalar, genişletilmiş çamurluklar, deflektörlü yan etekler ve arka tampon, büyük spoiler, difüzör ve tavana eklenen yönlendiriciler dikkat çekiyor.

Dokunmatik ekran dışında tamamı değişen iç mekanda tam boy takla kafesi, tek hamlede sökülebilen direksiyon simidi, hidrolik el freni, yarış koltukları, 6 noktadan bağlantılı emniyet kemerleri, hidrolik el freni, tavana alınan havalandırma çıkışları ve yangın söndürme sistemi bulunuyor.

Alçaltılan ve güçlendirilen süspansiyon sistemiyle karbon seramik disklere sahip fren sistemi gibi yenilikler de sunan aracın 340 beygir güç üretebilen elektrikli güç ünitesi ve 83 kWh kapasiteli bataryaları korunmuş. 316 kg aşağıya çekilen ağırlık sayesinde konseptin 0-100 km/s hızlanması 5 saniyenin altında tamamlanıyor.

Oilstainlab Half-11


Porsche görünümlü süper otomobillere bir yenisi ekleniyor. Oilstainlab'in tanıttığı Half-11 konsepti yakında üretime geçecek ve isteyene içten yanmalı motorlar isteyene elektrik motoru sunacak. Sadece 25 örneği üretilecek otomobilin fiyatıysa 1.85 milyon Dolar seviyesinden başlayacak.

Yuvarlak hatlara sahip olan aracın gövdesi bir aerodinamik çalışma tahtası olarak görülebilir. Büyük hava giriş ve çıkışlarının haricinde deflektörler ve küçük kanatlar gözlerden kaçmıyor. Egzoz ve arka süspansiyon sistemini gösteren boşluğun arkasında büyük spoiler ve dev difüzör çıkışı sunan otomobil arka tekerlekler arasını bağlıyormuş gibi görünen ince LED stoplara sahip.

4.335 mm boya, 2.050 mm ene, 1.120 mm yüksekliğe ve 2.712 mm aks mesafesine sahip olan otomobilin pist jantları 18 inç çaplı olsa da yol için önde 19, arkadaysa 20 inç çaplı jantlar kullanılıyor. Karbon fiberden üretilen gövde aracın 910 kg'da tutulan ağırlığına katkıda bulunuyor. Kapılarsa yukarıya doğru açılıyor.

İç mekanda karbon fiber koltuklar dikkat çekerken bu bölümde kullanılan döşeme malzemeleri ve renkleri tamamen kişiye özel olarak üretilebiliyor. Analog gösterge paneli klasik Porsche modellerini hatırlatırken ince havalandırma ızgaraları ve açık yollara sahip vites kolu öne çıkan detaylardan. Şalter biçimli kumandalar ve alt kısmı düzleştirlmiş direksiyon simidi de gözlerden kaçmıyor.

Elektrikli seçeneği yaklaşık 850 beygir güç üretebilecek otomobilin iki farklı 6 silindirli Boxer motor seçeneği de bulunacak. 4.6 litre hacimli ünite 600 beygir güç üretip 9.000 d/d çevirebilirken 5 litre hacimli motor 12.000 d/d'da 1.200 beygire kadar güç üretebilecek. Arkadan itişli araçlarda 6 ileri vitesli manuel veya 7 ileri vitesli sıralı şanzıman kullanılabilecek.

240 km/s'te yaklaşık 590 kg yere basma kuvveti üretebilen otomobil 94 litre hacimli depoya sahip. Benzinli araçlarda ağırlık dağılımı %45-%55 olarak açıklanırken tek bijonlu jantların iç tarafında kullanılan fren sistemi de önde 6, arkada 4 pistonlu kaliperler kullanmış. Araçta görev yapan fren diskleriyse önde 394, arkada 390 mm çaplı.

9 Ekim 2024 Çarşamba

Foxtron Model D


Foxconn, otomobil üretim işine hazır gibi görünüyor. Markanın otomotiv ayağı Foxtron'un tanıttığı yeni konsept Pininfarina imzalı bir gövdeye sahip. Elektrik altyapısı detaylandırılmayan modelin 100 kWh üzerinde kapasite sunan bataryalarla 660 km gibi bir menzile sahip olması bekleniyor. 800 Volt mimarisi de 200 kW üzeri DC şarjı destekleyecek.

Köşeli hatlara sahip olsa da hava sürtünme katsayısı 0.23 olarak açıklanan araç 5.195 mm boya, 1.995 mm genişliğe ve 1.785 mm yüksekliğe sahip. Elektrikli bir araç olsa da kaputu çok kısa olmayan Model D'nin büyük ön tamponu üzerinde çamurluklar arasında uzanan ince yapılı LED farlar dikkat çekiyor. Büyük jantları aerodinamik tasarıma sahip olan modelin kapı kolları da hemzemin.

Bütün direkleri siyah renkli olan konseptin A ve D sütunları oldukça yatık. Bu nedenle arkada yer alan spoiler bagaj kapağı camı altında yer alıyor. Önde olduğu gibi bagaj kapağı boyunca uzanan ince LED stoplar üst ve alt bölümde de devam ediyor. Ön çamurlukların arka bölümünde hava çıkışları sunulurken çamurluk korumaları ince tutulmuş.

İç mekanda iki kollu direksiyon simidi, dijital gösterge paneli ve ön yolcu konsoluna kadar uzanan dokunmatik ekran öne çıkarken çift renkli döşemeler, kapı içlerine gömülen parçalı ambiyans aydınlatması, ön koltuklar arkasına eklenen dokunmatik ekranlar ve ikinci sırada sunulan iki adet tekli koltuklar konfor seviyesini artırıyor. 3. koltuk sırasıyla 3 kişilik.

Volkswagen Tayron


Markaların yeni model tanıtımları durmuyor. Daha önce Çin pazarında sunulan Volkswagen Tayron artık Avrupa'da. Ana markanın Kodiaq'ı olarak tanımlanabilecek olan otomobil aslında beklenen özellikler, donanım ve motor seçeneklerine sahip bir şekilde karşımıza çıktı.

Temel olarak uzatılmış bir Tiguan olan otomobilin ana hatları da bu modelden alınmış. 4.770 mm boya ve 2.791 mm aks mesafesine sahip olan araç 1.852 mm genişlik ve 1.660 mm yükseklik de sunuyor. Jant çapları 20 inçe kadar çıkan SUV, üst bölümü düzleştirilen çamurluklar ve geniş D sütunuyla öne çıkıyor. Tampon tasarımlarıysa donanımla birlikte farklılaşıyor.

İç mekana geçildiğinde kokpitin Tiguan'dan alındığı görülebilirken burada sadece havalandırma ızgaralarının trim parçalarının farklılaştığı görülüyor. 3 koltuk sırasına sahip olabilen model 7 kişilik kullanımda 345 litre bagaj hacmi sunabilirken 5 kişilik seçenekler 885 litre hacim sunuyor. Şarj edilebilir araçlarda bu değer 705 litreye inerken maksimum hacim iki koltuklu kullanımda 2.000 litre üzerine çıkabiliyor.

Hava sürtünme katsayısı 0.28 olarak açıklanan modelde tanıdık motor seçenekleri kullanılacak. 1.5 litre hacimli ünitesi 150 beygir güç üretebilen aracın aynı üniteyle beslenen şarj edilebilir hibrit motorları 204 ve 272 beygir gücünde iki seçenek sunuyor. 19.7 kWh kapasiteli bataryalarla elektrik menzilleri 100 km üzerine çıkabilen araçlar 11 kW AC, 50 kW DC şarjı destekliyor.

2 litre hacimli motorlardan Diesel olanları 150 ve 193, benzinlilerse 204 ve 265 beygir güç sunan seçeneklere sahip. 150 beygir gücündeki ünite dışında kalan kardeşlerde dört tekerlekten çekiş sistemi standart. PHEV araçlarda 6, diğerlerindeyse 7 ileri vitesli çift kavramalı şanzıman (DSG) standart olarak sunuluyor.

Dacia Bigster


Dacia'nın 2021 yılında konsept halini tanıttığı Bigster sonunda seri üretime geçiyor. Duster'ın biraz daha uzun bir kardeşi olarak tanımlanabilecek otomobilin kaputu altındaysa iyileştirmeler yapılmış. Dacia'nın en büyük SUV modelinde sunulan donanım seviyesi de Duster'ınkinden daha zengin.

Arka bölümü uzatılmış bir Duster gibi görünen otomobil 4.57 metre boya, 1.81 metre ene ve 1.71 metre yüksekliğe sahip. 2.7 metrelik aks mesafesi de kardeşininkinden uzun. Ön bölümde, sis farları köşelere çekilen farklı tasarımlı tamponlar kullanılırken jant çapları 19 inçe kadar uzanıyor. Arka bölümde yüzgeç anten, daha sade görünümlü bir tampon ve plakalığın üzerindeki şeridin daha uzun olduğu görülebiliyor.

İç mekana geçildiğinde kokpitin Duster'dan alındığı görülebiliyor. Daha fazla hacim sunan arkakoltukların sırtlıkları üç parçalı olarak katlanabiliyor. Orta koltuk sırtlığının arkasında bardaklık ve telefon sabitleyiciler bulunuyor. Arka havalandırma ızgaraları ve açılabilir cam tavan da sunan modelin bagaj hacmi 667 litre.

Motorları da çoğunlukla tanıdık olan Bigster'da görev yapan turbo beslemeli 1.2 litre hacimli, 3 silindirli ünite 4x4 versiyonda 130 beygir güç üretebilirken önden çekişli araçta güç 140 beygire çıkıyor. LPG tüketebilen Eco-G'de de aynı güç artışı sunulurken bu araçlarda 6 ileri vitesli manuel şanzıman ve 48 Volt hafif hibrit sistem standart.

50 litre hacimli benzin, 49 litre hacimli LPG tankı sayesinde aracın 1.450 km menzil sunabildiğini belirten Dacia, tam hibrit isteyenleri de artık 155 beygir güç üretebilen seçenekle tatmin etmeye çalışıyor. Diğer araçlarda 0.8 kWh kapasite sunan batarya bu modelde 1.4 kWh sunarken Duster'da 1.6 litre hacimli olan benzinli motorun bu araçta 1.8 litre hacimli olması Türkiye için kötü haber.

7 Ekim 2024 Pazartesi

McLaren W1


McLaren şimdiye kadar ürettiği en güçlü yol otomobilini tanıttı. W1 isimli araç, kendisinden önceki hiper otomobil P1 gibi hibrit bir motora sahip. Aktif aerodinamik özellikler sayesinde başarılı yere basma kuvveti üreten modelin sunduğu performans verileri de çok etkileyici.

Diğer modellerinden daha köşeli çizgilere sahip olan gövde üzerinde birçok hava giriş ve çıkışı bulunan otomobilin kaputunda bile 3 hava çıkışı görülebiliyor. Ön ve arka çamurlukların üzerinde ve tavanda kanatlar sunan otomobilde 20 inç çaplı jantlar kullanılmış. Adaptif süspansiyon sistemine sahip olan W1, yukarıya doğru açılan kapılarıyla da dikkat çekiyor.

Arka bölümü de dikkat çekici detaylara sahip olan otomobilin ince yapılı stoplarını araç çalışmazken fark etmek zor. Büyük spoiler arkaya doğru hareket edebilirken dev difüzör çıkışı gibi yardımcılar sayesinde yere bastırma kuvveti 1 tonu buluyor. Merkezi yerleşimli çift egzoz çıkışı da gözlerden kaçmıyor.

Tavan bölümünde de cam sunan kapılardan geçilen iç mekanda sabit koltuklar, ayarlanabilir metal pedal seti, bir McLaren için büyük sayılabilecek dijital gösterge paneli ve dokunmatik ekran ikilisi, üst ve alt kısımları düzleştirilmiş direksiyon simidi ve belki de biraz fazla sade duran havalandırma çıkışları görülebiliyor.

Kaputu altında, 9.200 d/d çevirebilen, 929 beygir güç üreten çift turbo beslemeli, 4 litre hacimli bir V8 motor barındıran araç 346 beygir güç üretebilen elektrik motoru da eklenince toplamda 1.275 beygir güç, 1.340 Nm tork üretebiliyor. 8 ileri vitesli, çift kavramalı şanzımanda geri vites bulunmazken bu işi elektrik motoru hallediyor.

Arkadan itişli otomobil 0'dan 100 km/s sürate 2.7, 200 km/s'eyse 5.8 saniyede ulaşabilirken maksimum sürati 350 km/s'te sınırlı. 100 ve 200 km/s'ten 0'a da sırasıyla 29 ve 100 metrede ulaşabilen otomobilin boş ağırlığı 1.399 kg. 399 örneği üretilen W1'in tamamı satılmış durumda. 1.384 kWh gibi küçük bir kapasite sunan bataryaya sahip aracın fiyatıysa 2.1 milyon Dolar seviyesinden başlıyor.