13 Ocak 2024 Cumartesi

Deepal G318


Çin'den yeni gelen SUV haberlerinden birisi de Changan'ın alt markası olan Deepal logosunu taşıyor. Bir çift elektrik motoruna sahip olduğu açıklanan dört tekerlekten çekişli otomobil 1.5 litre hacimli bir menzil uzatıcıyla stresi en aza indirecek.

Köşeli hatlara sahip olan çık SUV, ilginç tasarımlı LED aydınlatma grubuyla dikkat çekiyor. Önde bölünmüş panjur sunan araçta siyah renkli tamponlar ve gövde korumalarına yer verilmiş. Hemzemin kapı kolları, bagaj kapağına alınan yedek lastik ve spotlu port bagaj da G318'in dikkat çeken detayları arasında. İç mekan tasarımıysa henüz paylaşılmadı.

Lexus RZ450e F Sport Performance


Lexus RZ450e, Japonya'ya özel 100 örneği bulunacak bir versiyona kavuşuyor. Performansında diğer RZ450e seçeneklerine göre hiçbir değişiklik olmayacak otomobilin sahip olduğu dış görünümse sanki gücü ikiye katlanmış gibi.

Hava çıkışları bulunan kaput ve splitter eklenmiş ön tampon haricinde genişleyen çamurluklar, 21 inç çaplı Enkei jantlar, çamurluklar arkasında deflektörler, alt bölümü biraz daha sportif görünen arka tampon ve bir çift sabit spoiler ile çok farklı duran aracın tavanı da karbon fiberden üretilmiş.

İç mekanda tasarım değişimi az olan F Sport Performance'ta mavi renkli trim parçaları ve dikiş iplikleri, süet döşemeler, alüminyum kapı eşik kaplamaları ve metal pedal seti sunuluyor. Modelde ayrıca F Sport armaları da yer alıyor.

Hyundai Ioniq 5 N NPX1

Hyundai, N Performance parçalarıyla donatılan ilk otomobilini Tokyo'da tanıttı. N ailesinin en yeni üyesi olan Ioniq 5 N üzerinde gösterilen parçalar iç mekana da bol karbon fiber olarak yansımış olsa da ilk etapta bu bölüm meraklı gözlerden saklanıyor.

Alçaltılmış süspansiyon sistemi ve daha küçük çaplı, karbon fiber jantlara sahip olan otomobilde biraz daha sade tasarımlı ön tampon ve uzayan deflektörler görmek mümkün. Ön ve yanlarda kırmızının yerini alan mavi trim parçalarına fren kaliperleri de eklenirken arkada ek spoiler ve çok daha agresif bir tampon görülebiliyor. Bu arada ek parçaların karbon fiber olduklarını da belirtelim.

12 Ocak 2024 Cuma

Lexus LBX Morizo RR


Toyota'nın ardından kardeş firma Lexus da güzel haberleriyle bizimle. Yaris Cross temelleri üzerine geliştirilen küçük SUV modeli LBX'in sportif seçeneğini konsept olarak tanıtan marka geleceğinde sportif modellerin de olacağının sinyallerini veriyor.

Büyük hava girişleri eklenen daha agresif duruşlu bir ön tampon sunan araçta farlar birbirine sarı bir şeritle bağlanmış. Fren kaliperleri de bu renge boyanan konseptin çamurluk korumaları gövde rengine boyanırken jantları 19 inç çaplı. Arkada da daha sportif duran bir tampon ve çift egzoz çıkışı görülebiliyor.

İç mekan fotoğrafları yayınlanmamış olsa da önde daha sportif koltuklar ve metal pedal seti sunduğu belirtilen otomobilin fren ve dört tekerlekten çekiş sistemi de 1.6 litre hacimli, 3 silindirli, turbo beslemeli motoru gibi Toyota armalı kardeşinden alınmış. 300 beygir güç, 400 Nm tork üretebilen otomobilde 8 ileri vitesli otomatik şanzıman görev yapıyor.

Nissan Ariya Nismo


Nismo armalı araçların sayısı artıyor. Benzinli modellerin ardından sıra geldi elektriklilere. Nissan'ın şık elektriklisi Ariya, görünümüyle daha sportif bir noktaya ulaşan Nismo versiyonunda iki farklı seçenek sunarak şansını artırmaya çalışacak.

Kaputuna bir grafik uygulanan otomobilin ön tamponu biraz daha agresif görünüyor. Bu bölümde bir splitter sunan Nissan araca özel 20 inç çaplı jantları da donanıma eklemiş. Kapı altları ve arka tamponda kırmızı bir şerit sunulurken bu bölüm de daha agresif bir görünüme kavuşmuş. Ayrıca bagaj kapağına da bir spoiler eklenmiş.

İç mekanında da kırmızı şeritler yer alan otomobilin ambiyans aydınlatmasında da kırmızı ağırlıklı tonlar kullanılmış. Ön konsol, kapı içleri ve koltuklarda Alcantara döşemeler görülebilirken sırtlıklarında Nismo armaları yer alan ön koltuklar daha sportif yan desteklere sahip.

Çift motorlu ve dört tekerlekten çekişli olan Ariya Nismo modellerinden ilki 367 beygir güç, 560 Nm tork üretebilirken ikincisi 435 beygir güç, 600 Nm tork üretebiliyor. Bataryalarsa ilk araçta 66, ikincisindeyse 91 kWh kapasiteli. Ağırlıklarsa sırasıyla 2.080 ve 2.220 kg. Yüksek güçlü seçenek 0'dan 100 km/s sürate 5 saniyede ulaşabiliyor.

Toyota GR Yaris


Toyota'dan güzel haberler gelmeye devam ediyor. Markanın Türkiye'de satılmayan sportif modellerinden olan GR Yaris makyajlandı. Asıl tasarım değişiklikleri iç mekanda gerçekleşen otomobilin donanımına otomatik şanzıman da katıldı.

Önden bakıldığında çok daha agresif görünen ve ek hava giriş ve çıkışlarına sahip tamponuyla dikkat çeken aracın bu bölümünde artık sis farı yok. İlginç şekilde 18 inç çaplı jantların tasarımı aynı kalsa da arkada değişim bol. Stopları tamamen LED yapan Toyota, bu bölümü bagaj kapağı üzerinde birleştirmiş. Eskiden spoiler ortasında olan 3. fren lambasıyla tamponda olan sis ve geri vites lambaları da bu grubun içerisine alınmış. Bagaj kapağındaki marka logosuysa iptal edilmiş.

İç mekanda daha önce yaşanan bütün olumsuzluklara çözüm bulan Toyota, koltukları 25 mm alçaltırken yarış araçlarına göndermeler yapan yeni düz kokpit tasarımıyla dokunmatik ekranı 50 mm aşağıya çekmiş. Dikiz aynası da yükseltilerek çapraz görüş iyileştirilmiş. Donanıma ısıtmalı direksiyon simidi de eklenmiş.

Havalandırma çıkışları yenilenen otomobilin cam açma düğmeleri de yolcukara doğru açı almış. Yan ayna kumandasıysa direksiyon arkasına alınmış. Orta konsolu sürücüye doğru 15 derece çeviren Toyota, farklı görünümlere bürünebilen dijital gösterge panelini de araca uygulamış. Ayrıca ön yolcu konsoluna bir USB-C portu eklenmiş.

Kaputu altında 1.6 litre hacimli, 3 silindirli ve turbo beslemeli motoru barındırmaya devam eden GR Yaris artık 280 beygir güç, 390 Nm tork üretebiliyor. 6 ileri vitesli manuel şanzıman ve dört tekerlekten çekiş sistemi yine standart donanımda olsa da isteyenler aracı artık 8 ileri vitesli otomatik şanzımanla da alabilecek. 

Gövde ve süspansiyon sisteminde güçlendirmeler yapılan otomobilin fren sisteminde, önde 356 mm çaplı diskler ve 4 pistonlu kaliperler kullanılırken arkada 297 mm çaplı diskler ve 2 pistonlu kaliperler mevcut. Bu arada otomobile yeni sürüş modları da eklenmiş.

11 Ocak 2024 Perşembe

Mullen Five RS


CES 2024'te tanıtılan elektrikli otomobillere bir yenisi eklendi. Yüksek performanslı bir araç olan Five RS, bu gerçeği gövde tasarımına baktığınızda belli ediyor. Üstelik bu dinamik duruş iç mekanda da kendisini gösteriyor.

Köşeli hatlara sahip olan modelin ön tamponunda yer alan deflektörler çamurluklarda da görülüyor. Parantez şekilli farların arasında görülen hava girişi de kaput üzerindeki çıkışa yönlendiriliyor. Önde 20, arkada 21 inç çaplı jantlarla donatılan modelin yan aynaları da cam altlarına sabitlenmiş.

Kapı kolları hemzemin yapılı olan otomobilin arkasına geçildiğinde biri tavanda, diğeri de bagaj kapağında yer alan iki spoiler görülebiliyor. İnce yapılı LED stopların ortasında aydınlatmalı marka ismi görülebiliyor. Arka tamponun tasarımı da önde olduğu gibi oldukça iddialı.

Dört adet tekli koltuğa sahip olan otomobilde küçük göbekli, 3 kollu direksiyon simidi bulunuyor. Büyük dijital gösterge paneli ve aynı büyüklükte dokunmatik ekrana sahip olan aracın ön yolcu konsolunda da küçük bir ekran var. Arka bölümde sabit bir konsol sunan Five RS'in vites selektörüyse orta havalandırma ızgaraları altında.

4.902 mm boya, 2.032 mm ene ve 1.626 mm yüksekliğe sahip olan otomobil 2.946 mm aks mesafesine sahip. Çift elektrik motoruyla 1.014 beygir güç, 1.150 Nm tork üretebilen aracın 0-100 km/s hızlanması yaklaşık 2 saniye sürüyor. İki vitesli şanzıman sayesinde maksimum sürat 320 km/s'in üzerinde.

Yaklaşık 2.3 ton ağırlığında olan Five RS'in Brembo armalı fren sisteminde önde 6, arkadaysa 4 pistonlu kaliperler kullanılıyor. 100 kWh kapasiteli bataryalarsa yaklaşık 500 km menzil sunuyor. 800 Volt mimarisiyse süper hızlı şarja imkan tanıyor.

YangWang U7


2023 yılını en çok elektrikli otomobil üreten marka olarak kapatan BYD, alt markalarıyla diğer üreticilere korku salmaya devam ediyor. Büyük SUV U8 ve süper otomobili U9'un ardından ortaya çıkan büyük sedan da U7 ismiyle üretilecek.

Markanın ilginç far tasarımını koruyan model alçak bir burun yapısına sahip. Tavanında LiDar sensörü bulunan modelin hemzemin kapı kolları ve ön çamurluklar arkasındaki hava geçişleri, hava sürtünme katsayısını 0.195'e indirmiş.

Siyah renkli tavanı arkaya doğru hafifçe alçalmaya başlayan sedan kısa bir bagaj kapağıan sahip. Arka bölümü boydan boya kaplayan LED stoplar dikkat çekici görünürken jantlar ve arka tampon altının tasarımı modele sportif bir duruş katmış.

İç mekan tasarımı henüz ortaya çıkmamış olan araçta dört elektrik motoru bulunuyor. Yaklaşık 1.300 beygir güç üretebilen otomobilin batarya kapasitesiyse 135.5 kWh olarak açıklandı.

10 Ocak 2024 Çarşamba

Honda Saloon ve Space-Hub


Honda, CES 2024'ü yeni nesil elektrikli modellerinin ilk gösterimini yapmak için kullanıyor. 0 Serisi olarak adlandırılan konseptlerle birlikte teknik veri sağlanmamış olsa da her iki modelin de önünde yer alan aydınlatmalı ve çerçevesiz Honda logosunun da bundan böyle markanın elektriklilerinde kullanılacağı açıklandı.

Köşeli hatlara sahip, alçak yapılı bir araç olan Saloon'un alçak burun kısmında yer alan ekran 3 boyutlu tasarıma sahip. Ön camın altına yerleştirilen LED farlar, dev jantlar ve yukarıya doğru açılan kapılarıyla fütüristik bir tasarım sunan otomobilin arka çamurlukları, şişkin yapılarıyla dikkat çekiyor. Burun kısmının aynalanmışı gibi duran arkada da 3 boyutlu bir aydınlatma kullanan Honda, büyük difüzör çıkışını da arka tampona entegre etmiş.

Geniş bir iç mekana sahip olan konseptte dört adet tekli koltuk görev yapıyor. Yatık ön cam ve çift parçalı A sütunu sayesinde ön görüşü çok iyi olan konseptin direksiyon simidi bir uçak kumandasını andırıyor. Konsolun tamamını kaplayan ekransa günümüz konseptlerinin çoğunda karşımıza çıkan bir detay. Ön koltukların arkalarıysa dokunmatik ekran olarak kullanılıyor.

Kardeşininkinden biraz daha iki boyutlu dursa da Space-Hub'ın da burun kısmında benzer bir ekran kullanılmış. Ön camı neredeyse tampona kadar uzanan otomobilde, yine kardeşinde olduğu gibi yan aynalar yerine kameralar kullanılıyor. Gizlenmiş kapı kolları ve dev jantlar da öne çıkan detaylar arasında.

Arka bölümünde cam yüzey kullanılmayan konseptin ince yapılı stopları bu kısmın büyük bölümünü kaplıyor. Saloon'da olduğu gibi büyük tutulan difüzör çıkışının bir bölümü gövde rengine boyanmış. Arka kapılarsa geriye doğru kayarak açılıyor.

İç mekan genişliği konusunda hiç eksiği bulunmayan konseptin otonom sürüş özelliği sayesinde koltukar birbirine dönük olarak yerleştirilebiliyor. Cam tavan ve ince tutulan sütunlarla daha da ferah olan iç mekanda koltukların kapılara doğru devam ettiği de görülebiliyor.

TOGG T10F


TOGG'un CES 2022'de sergilediği Transition konsepti aynı organizasyonun 2024 ayağında seri üretime hazır haliyle ortaya çıktı. 2019 yılında blogda yazdığım son haber olan TOGG T10F ile birlikte 2024 yılında da ilk haber oldu.

Sadeleştirilen tasarımıyla, özellikle önden bakıldığında Škoda modellerini hatırlatan T10F'in ön tamponunda T10X'i andıran gündüz aydınlatmaları yer alıyor. Bu aracın konsept halinde de olduğu gibi yan aynaların yeri kameralara bırakılırken hemzemin kapı kolları da aerodinamik yapılı.

İlginç bir C sütunu tasarımına sahip olan aracın tavanı da A ve C sütununun üst kısmı gibi siyaha boyanmış.  Liftback bagaj kapağında silecek sunmayan aracın ince yapılı LED stopları da bagaj kapağı üzerinden birbirine bağlanıyor.

İç mekan henüz çok detaylandırılmamış olsa da sabit cam tavandan bakıldığında kokpitin T10X ile paylaşıldığı görülebiliyor. Boydan boya uzanan ekranlar ve havalandırma kumandaları için düşünülen alt ekran taricinde direksiyon simidi ve ara konsol tasarımları da tanıdık.

Üç farklı motor-batarya kombinasyonu sunacak olan T10F'in arkadan itişli seçenekleri 218 beygir güç, 350 Nm tork üretebiliyor. Çift motorlu ve dört tekerlekten çekişli araçların gücü açıklnamamış olsa da torku 700 Nm'yi buluyor. 52.4 ve 88.5 kWh kapasiteli bataryalarla menzil 600 km'yi bulabiliyor. Çift motorlu versiyonun 0-100 km/s deparıysa 4.6 saniyede tamamlanıyor.