19 Ağustos 2023 Cumartesi

Maserati MCXtrema


Maserati'nin geçtiğimiz ay tanıttığı Project24 isimli pistlere özel otomobili gerçek adına kavuştu. MCXtrema olarak adlandırılan modelin iç mekan tasarımı da paylaşılırken sadece 62 örneğinin üretileceği doğrulandı.

Dış görünümünü daha önce de incelediğimiz araçta ince LED farlar, uzun splitter, bolca deflektör, hava girişi ve çıkışı kullanılırken jantlarda aerodinamik kapaklar da görev yapıyor. Karbon fiber gövdeli otomobilin tavanı ve arka çamurluğunda hava girişleri, arkasında da dev birer spoiler ile difüzör çıkışı bulunuyor. 3 parçalı stoplar da markanın çatal logosunun şeklini korumuş.

Oldukça çıplak bir kokpite sahip olan aracın yarış koltuğu, sürücüsüne göre şekillendirilirken sadece yanlardan tutulabilen direksiyon simidinde dijital gösterge paneli ve birçok kumanda bulunuyor. Takla kafesi, 5 noktadan bağlantılı emniyet kemerleri ve güvenlik ağları da donanımda yer alıyor.

Ayarlanabilir süspansiyon sistemi de sunan 1.250 kg ağırlığındaki modelin 3 litre hacimli V6 motoru çift turbo besleme yardımıyla 740 beygir güç üreetbiliyor. Arkadan itişli modelde 6 ileri vitesli sıralı şanzıman görev yapıyor. Brembo arması taşıyan fren sistemiyse karbon seramik disklere sahip.

Mercedes-AMG GT


Mercedes, yeni nesil AMG GT'yi SL temelleri üzerine geliştireceğini açıkladığında bu modelin daha hantal olacağını düşünenler yanılıyor. Yeni GT, görünüm olarak üzeri açılabilen kardeşinden oldukça farklı. Üstelik tanıtılan ilk örneklerde V8 motor da bulunuyor.

Yuvarlak burun kısmında büyük Panamericana panjur, hava girişleri ve çamurluklara doğru yönelen LED farlar bulunan otomobilde 20 veya 21 inç çaplı jantlar tercih edilebiliyor. Eskiden olduğu gibi liftback gövde stilini koruyan otomobilin arkası da SL'den çok farklı.

Üç parçalı iç desene sahip LED stopları bagaj kapağına taşan otomobilde yükseklik ayarlı spoiler sunulurken sabit spoiler de bu bölümün daha da sportif görünmesini sağlıyor. Aynı hava çıkışlarına sahip tampon ve dörtlü egzoz çıkışları gibi.

Artık 2+2 oturma düzenine sahip olduğundan Porsche 911'e daha iyi bir rakip olabilecek AMG GT'nin kokpitiyse SL'den aynen alınmış. Metal pedal seti, AMG'ye özel direksiyon simidi ve dijital gösterge paneliyle açısı ayarlanabilen dokunmatik orta konsol donanımda. Arka koltuklarsa 1.5 metreye kadar boya sahip insanlar için uygun.

321 litre hacimli bagajı tek parçalı olarak katlanabilen arka koltuk sırtlıkları sayesinde 675 litreye ulaşabilen GT'de adaptif süspansiyon sistemi, aktif aerodinamik yüzeyler ve yönlendirilebilir arka aks standart olarak sunuluyor. 420 mm çaplı ön disklere sahip karbon sermik fren sistemiyse 2024 yılında suulacak.

İlk etapta 55 ve 63 olarak iki seçeneğe sahip olacak GT ailesinde 4 litre hacimli, çift turbo beslemeli V8 üniteler kullanılacak. İlki 476 beygir güç, 700 Nm tork üretebilen otomobil 0'dan 100 km/s sürate 3.9 saniyede ulaşabilirken maksimum sürati 295 km/s. 585 beygir güç, 800 Nm tork üretebilen GT 63'ün 0-100 km/s deparıysa 3.2 saniye sürüyor. Kardeşi gibi 9 ileri vitesli otomatik şanzıman ve dört tekerlekten çekiş  sistemiyle donatılan aracın maksimum süratiyse 315 km/s.

Omoda O5 GT


Bizde Chery'nin bir modeli olsa da bazı ülkelerde kendi markası olan Omoda, O5 isimli sedan modeline en performanslı seçeneği ekledi. Standart aracın Kia modellerini andıran yüzünün aksine Lexus modellerine göz kırpan aracın donanımı da etkileyici.

Yaklaşık 4.7 metrelik boyuyla C segmentinde yer alan otomobil dev ön panjuru, farları ve stoplarıyla Lexus markasına toptan göz kırparken siyah renkli yan aynalar ve jantlar en sportif seçeneğe özel. Markası kaputuna büyük harflerle yazılan aracın tavanında küçük bir yüzgeç anten kullanılmış.

İç mekanında modern bir tasarım dili kullanılan O5 GT'de dijital gösterge paneli ve dokunmatik ekran yanyana sunulurken dei döşeme, metal pedal seti, dokunmatik havalandırma kumandaları, küçük vites selektörü ve alt kısmı düzleştirilmiş direksiyon simidi de dikkat çekiyor. Farklı renklerde alınabilen döşemelerin yanında ön koltuklarda hem ısıtma hem de havalandırma sunulması da dikkat çekici.

Ülkemizde satılan Chery modellerinden de tanıdığımız 1.6 litre hacimli, turbo beslemeli, benzinli motorla donatılan otomobil 197 beygir güç, 290 Nm tork üretebiliyor. 7 ileri vitesli, çift kavramalı, yarı otomatik şanzımanla donatılan aracın 0-100 km/s deparıysa fabrika verilerine göre 6 saniyede tamamlanıyor.

RUF R Spyder


Geçen yıl tanıtılan Bergmeister'i yakalamayanlar üzülmesin zira RUF, 911 temelli yeni bir Speedster tanıttı. GT3 parçalarıyla donatılan altyapısı ve kendisine özel gövde tasarımıyla yine farklı bir duruşa sahip olan otomobilin performansı da etkileyici olacak gibi görünüyor.

Burun yapısı standart bir 911'den farklı olmayan otomobilde ön ve yan camlar neredeyse bulunmuyor. Tek bijonlu ve 20 inç çaplı jantlar, iptal edilen kapı kolları, yan aynaları yerine geçen çamurluk üzeri kameralar, çift takla barı, sabit spoiler ve koltuklar arkasının tamamen kapatılması otomobili, temellerini kullandığı araçtan farklılaştıran detaylardan bazıları.

İç mekana geçildiğinde kokpitin de 911 imzalı olduğu görülse de koltuklar arasına getirilen ve aracı ikiye bölen bölüm yeni. Orta konsol üzerinde yer alan kronografin da teknik olarak aracın dışında olması ilginç. Karbon fiber koltuklar ve dört noktadan bağlantılı emniyet kemerleri de sportifliği pekiştirmiş.

Karbon fiber gövdeye sahip olan otomobil 911 GT3'ten alınan 4 litre hacimli, 6 silindirli Boxer motoru 520 beygir gücünde. Bu güç, arka aksa 6 ileri vitesli manuel şanzımanla aktarılıyor. Karbon seramik fren diskleri de standart donanımda bulunuyor.

Lamborghini Lanzador


Lamborghini de elektriklenmeye başladı. İtalyan markanın tanıttığı SUV konsepti Lanzador, teknik verileri henüz kesinleşmemiş olsa da güçlü ve iki elektrik motoruyla dört tekerlekten çekişli bir SUV olarak 2028 yılında seri üretime alınacak.

Marka standartlarında sade olarak bile nitelendirilebilecek tasarımı köşeli hatlara sahip olan konseptte sivri bir burun, büyük hava girişli ön tampon ve ince yapılı LED farlar görev yapıyor. Geniş çamurluklarda siyah renkli korumalara yer verilirken dev jantlar da güçlü görünümü pekiştirmiş. Yan aynalar yerine kameralar kullanılırken ön çamurluklarda hava çıkışları kullanılmış.

Tampon ve kapıların altı da siyah renkli korumalara sahip olan Lanzador'un arkasında sınırlı üretim Lamborghini modellerinden alıştığımız üç parçalı LED stoplar görülebiliyor. Arka tamponun büyük bölümü de difüzör çıkışına hizmet ediyor.

İç mekanı da modern görünen araçta küçük göbekli bir direksiyon simidi kullanılmış. Dijital gösterge paneli ve ön yolcu ekranıyla zenginleşen kokpitte orta konsol, endüstriyel tasarıma sahip ilginç bir düğme grubuna ev sahipliği yapıyor. Bütün dikiz aynaları kamera görüntüleri yansıtan otomobilin içi boşaltılmış metal pedal seti de tabana sabitlenmiş.

Çerçevesiz camlara sahip 2 kapıdan erişim sağlanan iç mekanda dört adet tekli koltuk sunan konseptin hem arka hem de önünde birer bagaj bölümü yer alıyor. 3 parçalı cam tavan yaşam bölümüne ferahlık katarken orta konsolun altının boşaltılması da hareket imkanını artırmış. Teknik verileri henüz açıklanmamış olsa da araçta aktif süspansiyon ve aerodinamik parçalar kullanılacağı kesinleşti.

BAC Mono


Yeni modellerini sık sık görmeye alışmadığımız bütün markalar son zamanlarda karşımıza farklı seçeneklerle geliyor. Bu üreticilerden biri olan BAC, Mono'nun yeni motor seçeneğini tanıttı. Aracın tasarımındaysa bir değişiklik bulunmuyor.

Dışarıdan bakıldığında egzoz sisteminin çift çıkışlı olması ve sol arkada yer alan hava emiş bölümünün daha küçük tasarımı dışında bir farklılık sunmayan otomobilin tek kişilik kabini de direksiyon üzerinde olan dijital gösterge panelini korumuş.

Kaput altında, 8.000 d/d'yı görebilen 2.5 litre hacimli bir motor sunan otomobil 315 beygir güç, 313 Nm tork üretebiliyor. 6 ileri vitesli sıralı şanzımanla gücü arka aksa ileten ünite, 570 kg boş ağırlığı rahat bir şekilde hareket ettirebiliyor. Aracın 0-100 km/s deparı 3 saniyenin altında tamamlanıyor.

RUF CTR 3 Evo


Uzun süredir yeni model tanıtmayan RUF, bu duruma son vermek istemiş olacak ki bu ay iki model birden ortaya çıktı. Araçlardan ilki, CTR 3'ün daha da güçlü seçeneği olan Evo. Alman üretici, performans artışı haricinde görünümde de yenilikler yapmış.

Yeni ön tamponu ve daha yeni 911 modellerinden alınan farlarıyla az da olsa farklı bir burun yapısı sunan otomobilde 20 inç çaplı jantlar kullanılıyor. Asıl tasarım değişikliği arkada olan otomobilde çok daha büyük bir spoiler kullanılmış. Carrera GT'yi andıran farlarsa yerlerini dört yuvarlak üniteye bırakmış. Bu bölümde yenilenen tamponla birlikte daha büyük difüzör de dikkat çekiyor.

İç mekanını da önceki nesil Boxter ile paylaşmaya devam eden otomobilde bol bol Alcantara, karbon fiber yarış koltukları ve farklı renklerde trim parçaları sunuluyor. Kaput altında 3.75 litre hacimli, çift turbo beslemeli Boxer motoru barındırmayı devam eden model 800 beygir güç, 990 Nm tork üretebiliyor. Arkadan itişli otomobil manuel veya otomatik şanzımanla alınabiliyor.

Pininfarina Barchetta95


2019 yılında tanıttığı Battista'nın ardından pek sesi sedası çıkmayan Pininfarina karşımıza bir Barchetta ile çıkıyor. Battista temellerine sahip model, sabit tavanlı kardeşini yeterince pahalı bulmayanları hedefliyor. Modelin fiyatı 4.4 milyon Euro seviyesinden başlıyor.

Sadece 10 örneği üretilecek olan otomobilin sivri burnunda ince yapılı LED farlar ve büyük splitter dikkat çekerken önde 20, arkadaysa 21 inç çaplı jantlar kullanılmış. Tavanı bulunmayan modelin koltukları arkasında takla barları yer alıyor. Stoplar sabit tavanlı kardeşle paylaşılsa da difüzör daha büyük çıkışa sahip.

İç mekanını da Battista ile paylaşan aracın koltuklarında farklı döşeme malzemeleri kullanılmış olsa da kişiselleştirme sonucunda bütün modellerde aynı tasarım alınabiliyor. Hem sürücü hem de yolcu önünde bulunan rüzgarlıkların seviyesi elektrikli olarak ayarlanabiliyor.

120 kWh kapasiteli bataryalara sahip olan B95'te kullanılan 4 elektrik motoru 1.900 beygir güç üretebiliyor. 0'dan 100 km/s sürate 2 saniyede ulaşabilen modelin maksimum sürati de 300 km/s'in üzerinde.

18 Ağustos 2023 Cuma

Ford Mustang GTD


Ford'dan beklenen haber geldi. Birçok üreticinin elektrikli modellerini tanıttığı şu günlerde ilaç gibi gelen yeni Mustang versiyonu, söylentilerin aksine ortadan motorlu olmasa da GT3 yarış aracını yollara taşımak isteyen alıcılar için harika bir gelişme.

Kapılar dışında her yeri farklılaşan otomobilin ön bölümünde ince yapılı panjur, dev splitter ve büyük hava girişine sahip tamponla hava çıkışları sunan kaput görülebiliyor. 20 inç çaplı jantları opsiyonel olarak magnezyumdan üretilen aracın ön çamurluklarında da hava çıkışları bulunuyor. 

Genişleyen çamurluklar ve yan etekler haricinde arka çamurluklarda hava girişleri açıldığını da belirtelim. Arka camın yanlarına sabitlenen dev spoiler ve büyük difüzörün haricinde titanyum egzoz sisteminin çiftli çıkışı da arka bölümü agresif göstermeye yetiyor. 


İç mekanda sabit kafalıklı Recaro koltuklar, 3 boyutlu baskı tekniğiyle üretilmiş vites değiştirme kulakçıkları ve bir F-22'nin titanyum parçalarından üretilmiş sınırlı üretim plakası yer alırken arka koltuklar iptal edilmiş. Karbon fiber trim parçaları şaşırtmasa da arkada süspansiyon sistemini izlemeye yarayan pencere ilginç bir donanım.


Dijital gösterge paneli boyut olarak aynı kalsa da sunulan grafiklerde farklılık var. Alt kısmı düzleştirilmiş direksiyon simidineyse süspansiyon ve egzoz sistemlerini kumanda eden düğmeler eklenmiş. Metal pedal seti ve GTD armaları da iç mekanı farklı kılmış.

Sınırlı sayıda üretilecek olan otomobilin fiyatı, standart bir Mustang'in başlangıç fiyatının neredeyse 10 katı olacak. Bunun nedeniyse aracın görünmeyen kısımlarında yatıyor. Fren sistemi Brembo imzası taşıyan Mustang GTD'de yatay yerleşimli amortisörlere sahip süspansiyon sistemi ve motor gücünü, arkada yer alan şanzımana aktaran karbon fiber şaft kullanılıyor.

Adaptif aerodinamik paket ve süspansiyon sistemine de sahip olan aracın kaputu altında görev yapan 5.2 litre hacimli, kompresör beslemeli V8 ünite 826 beygir güç, 900 Nm tork üretecek. Arkaya yerleştirilen şanzıman 8 ileri vitesli ve çift kavramalı. Aracın maksimum süratiyse 325 km/s.

Infiniti QX Monograph

Infiniti, gelecekte QX80 modelinin alacağı şekli QX Monograph konseptiyle sergiledi. Markanın yeni tasarım anlayışını temsil eden otomobilin iç mekanı ve teknik verileriyse ilerleyen tarihlerde kesinlik kazanacak. Motor seçeneğinin çift turbo beslemeli bir V6 olmasıysa gündemde.

Genel hatlarına bakıldığında bir QX80'e dönüşeceği belli olan otomobilde çift katlı LED farlar ve dev ön panjur ilk bakışta dikkat çekiyor. Bol bol hava girişine sahip ön bölümde 3 boyutlu ve iç kısmı ışıklandırılmış logo kullanılmış. 3 renkli dev jantlar, hemzemin kapı kolları ve saklanmış sütunlar yan görünümü sade yapan detaylar arasında.

Siyah renkli tavana sahip olan konseptte cam tavan da bulunuyor. Arka bölümde spoiler, dev harflerle yazılmış marka adı ve bagaj kapağı boyunca uzanan LED stoplar görülebilirken tamponda yer alan hava çıkışları büyük ihtimalle seri üretimde egzoz çıkışlarının bulunduğu yerlere dönüşecek.

Acura ZDX


Acura da elektrikli otomobil çılgınlığına dahil oldu. Modelin ismiyse daha önce ürün gamında sadece benzinli bir şekilde yer alan ZDX oldu. İki farklı motor seçeneği sunan otomobil menzil ve donanım konularında da eksiklik hissettirmeyecek gibi duruyor.

5 metrenin üzerinde olan boyu ve 3 metrenin üzerine çıkan aks mesafesiyle büyük bir araç olan ZDX'in görünümü diğer Acura modellerinden çok farklı değil. Çevresi aydınlatmalı ve kapatılan ön panjur, siyah çamurluk ve gri renkli kapı altı korumaları, A-Spec ve Type S donanımlarında kullanılan sırasıyla 20 ve 22 inç çaplı jantlar ve ilginç görünümlü LED stoplar öne çıkan detaylar arasında.

Sade ve modern bir iç mekan sunan otoombilin kokpitinde dijital gösterge paneli, çok büyük olmayan dokunmatik ekran, alt kısmı düzleştirilmiş direksiyon simidi, ince havalandırma ızgaraları ve fiziksel düğmelere sahip havalandırma sisteminin haricinde Bang & Olufsen ses sistemi de yer alıyor.

102 kWh kapasiteli bataryalar kullanan araçlar 520 km'nin üzerinde menzil sunabilecek. Arkadan itişli seçenekler tek motorlu ve 345 beygir gücündeyken dört tekerlekten çekişli araçlar iki motora ve 507 beygir güce sahip olacak. Type S'te ayrıca seviye ayarlı süspansiyon sistemiyle 6 pistonlu kaliperlere ve 396 mm çaplı disklere sahip fren sistemi bulunacak.

Fisker Alaska


Fisker, farklı segmentlerde var olmak için kollarını sıvadı. Elektrikli cabriolet konsepti Ronin'in ardından pick up konseptini de detaylandıran üretici bu modelinde birçok değişik özellik sunuyor. Teknik detaylar henüz tamamen paylaşılmasa da bildirilenler dikkat çekici.

Yüksek ön bölümü, 22 inçe kadar çıkan çaplarıyla jantları ve şişkin çamurluklarıyla heybetli bir görünüme sahip olan araçta hemzemin kapı kolları, ince yapılı LED farlar, siyah renkli gövde korumaları, spoiler, siyah renkli tamponlar, difüzör ve çok şık görünen LED stoplar gibi detaylar bulunuyor.

İç mekanı sade yapısıyla öne çıkan konseptte ince yapılı dijital gösterge paneli ve dik yerleşimli büyük dokunmatik ekran kullanılmış. Ahşap kaplama, Alcantara döşemeler ve ince yapılı hava çıkışları premium görünüm sunan modelde katlanabilir tepsi ve hem ön koltuk arkasında hem de tavanda fileleri bulunuyor. 

1,372 mm boya sahip kasa, arka koltukların yatırılması ve burada yer alan duvarın katlanmasıyla 2.804 mm'ye kadar uzayabiliyor. Aracın güç seviyelerini henüz açıklamayan Fisker bataryaların 75 ile 113 kWh kapasiteli olacağını duyurdu. Menzilleri 370 ile 550 km arasında olan modellerin 0-100 km/s deparlarıysa 7.5 ile 4 saniye arasında zaman alacak.