10 Eylül 2019 Salı
Porsche 911 Carrera 4
Taycan'ın gölgesinde kalsa da Porsche'nin Frankfurt'ta bir yeniliği daha bulunuyor. Yeni nesil 911 ailesini genişleten Alman firma şimdi de otomobilin dört tekerlekten çekişli seçeneklerini tanıttı.
Arkadan itişli modeller de artık geniş gövdeyle sunulduğundan tasarımda araçlar arasında bir farklılık bulunmuyor. Egzoz çıkışları farklı olan Carrera 4 seçeneklerinde spor egzoz alındığında bu farklılık da ortadan kayboluyor. Jantlarsa önde 19, arkada 20 inç çaplı. Coupé ve Cabriolet gövde seçenekleriyle tanıtılan araçların iç mekanları da önceden tanıdık.
Çift turbo beslemeye sahip, 3 litre hacimli, 6 silindirli, Boxer motorla donatılan otomobiller 385 beygir güç, 450 Nm tork üretebiliyor. 8 ileri vitesli, çift kavramalı, yarı otomatik şanzıma sahip modeller coupé formunda 0'dan 100 km/s sürate 4.2 saniyede ulaşabilirken üzeri açılan araçlarda aynı iş 4.4 saniyede tamamlanıyor. Sport Chrono paketiyleyse her iki süre de 0.2 saniye kısalıyor. Maksimum süratlerse sırasıyla 290 ve 288 km/s.
ALPINA B3 Touring
D segmentinde yer alan station wagon modellerinin AMG ve RS seçeneklerini sunan Mercedes ve Audi'nin aksine BMW bir süredir M3'ü Touring etiketiyle satmıyor. Neyse ki bu durum Alpina'nın gözünden kaçmamış.
Diğer Alpina modellerinde olduğu gibi görsel değişiklikleri aşırı olmayan otomobilde daha agresif bir ön tampon, 19 veya 20 inç çaplı jantlar, difüzör ve dörtlü egzoz çıkışı bulunurken iç mekanda markanın armasını taşıyan direksiyon simidi, farklı renk ve desenlerde seçilebilen deri döşeme ve özel grafiklere sahip gösterge paneli bulunuyor.
Sertliği ayarlanabilen Eibach amortisörlerle donatılan otomobilin modifiye edilen fren sisteminde dört pistonlu kaliperler ve önde 395, arkadaysa 345 mm çaplı diskler görev yapıyor. Dört tekerlekten çekiş sistemine sahip aracın arka aksında bir de limitli kaydırmalı diferansiyel bulunuyor.
Çift turbo beslemeye sahip, sıralı 6 silindirli motoru 462 beygir güç, 700 Nm tork üretebilen araçta 8 ileri vitesli otomatik şanzıman görev yapıyor. Maksimum süratin 300 km/s üzerine çıkabildiğini belirten Alpina 0-100 km/s hızlanmanınsa 3.9 saniyede tamamlandığını belirtiyor.
Hyundai Veloster N ETCR
Bu yıl Frankfurt'ta seri üretim modellerden konseptlere kadar birçok model sergileyen Hyundai bu araçların arasına bir de yarış otomobili ekledi. 2020 yılında başlayacak olan ETCR serisine özel geliştirilen otomobil Veloster temelli.
Aslında henüz hakkında detaylı bilgileri açıklamayan Hyundai, bu aracın ortada konumlandırılmış dört elektrik motoruna sahip olduğunu belirtiyor. Arkadan itişli otomobilin ürettiği güç 700 beygir civarında olacak ve ağırlığı da 1.700 kg.
Audi AI:TRAIL quattro
Bu yıl Frankfurt'ta seri üretime yakın konseptlerin yanında yakın zamanda yollarda görme imkanımız olmayan prototipler de bulunuyor. Belki de bu araçlardan en çok dikkat çekeni Audi standında yer alıyor.
4.15 metre boya, 2.15 metre genişliğe ve 340 mm'lik yerden yüksekliğe sahip olan konsept dev lastikleriyle tam bir arazi aracı. Her yanda yer alan cam alanlar sayesinde görüş açıları çok iyi olan otomobil farları yerine Laser LED ışıklandırmalara sahip birkaç drone kullanıyor. Bu yardımcılar tavana sabitlenebildiği gibi önden uçup yolu aydınlatabiliyor, hatta çektikleri görüntüleri iç mekana yollayabiliyor.
Geriye doğru açılan arka kapılar sayesinde rahatça ulaşılabilen yaşam alanında dört adet tekli koltuk sunan Audi kabini düğme kalabalığından uzak tutmuş. Dört noktadan bağlantılı emniyet kemerlerine sahip araçta orta konsol bulunmazken yan kamera görüntüleri konsolun köşelerindeki küçük ekranlara yansıtılıyor. U biçimli direksiyon simidi üzerindeyse gösterge paneli olarak sürücünün akıllı telefonu bulunuyor.
Dört elektrik motoruna sahip olan konsept bu sayede dört tekerlekten çekişli. 435 beygir güç, 1.000 Nm tork üretebilen otomobilin maksimum sürati 130 km/s'te sınırlandırılmış. Asfalt üzerinde 500 km menzil sunan aracın bu menzili arazide 250 km oluyor.
Hyundai 45
Hyundai de bu yıl Frankfurt'ta elektrikli otomobil konsepti sergileyen üreticiler arasına katıldı. Markanın tarihinde önemli bir yere sahip olan Pony Coupé konseptinin 45. yaşını kutlayan araç bu olayı anacak bir şekilde isimlendirilmiş.
Köşeli hatlarıyla dikkat çeken hatchback, ön bölümde 3 boyutlu LED aydınlatmalar ve ortadan bölünmüş gibi görünen bir tampon sunuyor. Yandan bakıldığında büyük jantlar, siyah renkli çamurluk korumaları, gizlenmiş kapı kollarıyla yan aynalar gibi detaylar dikkat çekiyor.
B sütunu bulunmayan aracın kalın C sütunu gerisine gidildiğinde yine 3 boyutlu LED stoplar ve grafik yansıtmalı plakalık dikkatlerden kaçmıyor. Pony'ye göndermeler yapan arka cam yanı hava çıkışları ve spoiler de göze çarpan diğer detaylar.
Ön kapıları öne, arka kapıları da arkaya doğru kayarak açılan otomobilde havada duruyormuş gibi görünen koltuklar kullanılmış. Tamamen düz zemin ve ara konsolun bulunmaması ferahlığı artırmış. Alt kısmı düzleştirilmiş direksiyon simidi ve ön konsolun büyük kısmını kaplayan dijital ekransa gereken bilgilerin tamamını yolcularla paylaşıyor.
Elektrik motorlu olduğu açıklanan konseptin motor veya pil performansı hakkındaysa bir bilgi verilmedi.
Land Rover Defender
Temelleri 40'lı yılara dayanan bir efsane daha yenilendi. Land Rover'ı arazide en başarılı şekilde temsil eden model Defender yeni nesliyle kişiselleştirmenin kitabını yazacakmış gibi görünüyor. Aracın görünümü konsept haline çok benziyor.
Köşeli hatlarını korumayı başaran Defender artık monokok şasiye sahip bir araç. Ön ve arkada LED aydınlatma elemanları yer alırken tavanın farklı renkte alınabilmesi görünümün farklılaşmasını sağlıyor. Çapları 18 ile 22 inç arasında değişen jantlar arazi için beyaz renkli ve çelik olarak alınabiliyor.
Stepnesi bagaj kapağına asılmaya devam eden aracın aksesuar listesinde şnorkelden mat gövde kaplamasına, yan ayna korumalarından vinçe kadar 170 adet kalem bulunuyor. Üç kapılı araç kısa, beş kapılıysa uzun aks mesafeli olarak sunulurken yan camların arasında görülen gövde rengi panel iptal edilebiliyor. Tavanın kenarlarına eklenen cam parçalarsa orjinal Defender'a göz kırpmış.
İç mekanı çok daha modern hale gelen otomobilde dijital gösterge paneli ve markanın yeni bilgi-eğlence sistemine sahip dokunmatik ekran kullanılmış. Dört kollu direksiyon simidi ve ön yolcu önüne eklenen tutacak klasik modeli hatırlatıyor. Vites kolu orta konsolun altına alınan araç bu sayede ön sırada üç koltuğa sahip olabiliyor.
Arka koltukları ileri-geri kaydırılıp sırtlıkları yatırılabilen Defender'ı 5, 6 veya 7 kişilik olarak almak mümkün. Bagaj hacmiyse kısa aks mesafeli araçta 397, uzun aks mesafeli ve 7 kişilikteyse 231 litre olarak açıklanıyor. 3. sıra koltuklar yatırıldığında hacim 1.000 litrenin üzerine çıkıyor.
Havalı süspansiyon sistemi sayesinde yerden yüksekliği 291 mm'ye ulaşan Defender 900 mm su geçiş yüksekliğine sahip. Yaklaşma ve uzaklaşma açılarıysa modele ve süspansiyon sistemine göre 38 ve 40 dereceye ulaşabiliyor.
Kaputu altında da ciddi yenilikler bulunan Defender'da görev yapan 2 litre hacimli turbo Diesel motorlar 200 ve 240 beygir güç, 430 Nm tork üretebiliyor. Aynı hacimli benzinli motor 300 beygir güç, 400 Nm tork üretebilirken 3 litre hacimli, sıralı 6 silindire sahip motor hem turbo hem de 48 Volt sisteme entegre edilmiş kompresör beslemeyle donatılmış. 400 beygir güç, 550 Nm tork üretebilen üniteyle donatılan Defender 90, 0'dan 100 km/s sürate 6 saniyede ulaşabiliyor. Modellerin tamamında dört tekerlekten çekiş sistemi ve 8 ileri vitesli otomatik şanzıman standart olarak sunuluyor.
Audi RS7 Sportback
Alman üretici Audi, A7 Sportback'in hibrit seçeneğinin ardından hafif hibrit sistemle donatılan en güçlü versiyonu da ortaya çıkardı. Yeni nesil RS7'nin performansı da görünümü kadar etkileyici.
Geçtiğimiz günlerde ortaya çıkan RS6 Avant'ın agresif yüzüne, egzoz çıkışlarına, geniş çamurluklarına, ve yan eteklerine sahip olan otomobilde 21 inç çaplı jantlar standart olarak sunulsa da 22 inç çaplı seçenekler opsiyonel olarak alınabiliyor.
İç mekanda da daha sportif koltuklar, RS modu butonlarına sahip direksiyon simidi ve yer yer göze çarpan Alcantara döşemeler gibi farklılıklar sunan modelde dört tekerlekten çekiş sistemi, adaptif süspansiyon ve yönlendirilebilir arka aks gibi donanımlar bulunuyor.
Önde 420, arkadaysa 370 mm çaplı disklere sahip frenlerde karbon seramik diskler seçilmesi halinde önde kullanılanların çapı 440 mm'ye ulaşıyor.
Kaputu altında 600 beygir güç, 800 Nm tork üretebilen çift turbo beslemeli, 4 litre hacimli bir V8 motor barındıran otomobil 8 ileri vitesli tam otomatik şanzımana ve 48 Volt hafif hibrit sisteme sahip. 0'dan 100 km/s sürate 3.6 saniyede ulaşabilen modelin maksimum sürati 250 km/s'te sınırlansa da ekstra ücret ödeyerek limitörü 280 veya 305 km/s'e koymak mümkün.
Mercedes-Benz Vision EQS
Yakında ürün gamında yer alan elektrikli otomobil sayısını artırmayı planlayan üreticiler arasında bulunan Mercedes de Frankfurt'a bu tür bir araç konseptiyle geldi. S Serisi lüksü sunan modelin performansı da iddialı.
Dik yapılı ön bölümünde farların haricinde aydınlatmalı logo ve yıldız biçimli 188 LED diyot barındıran otomobilin hatları genel olarak yuvarlak. 24 inç çaplı jantlar, yerlerini kameralara bırakan yan aynalar, şişkin çamurluklar ve 229 diyottan oluşan stoplar da dikkat çeken diğer tasarım özellikleri arasında sayılabilir.
İç mekanı sade görünümlü olan modelde dört adet tekli koltuk kullanılmış. Çerçevesiz yan camlar ve parçalı cam tavan bu bölüme ışık girişini kolaylaştırırken kumandaların bir kısmının kapı kollarında yer alan ekranlara alınması yaşamı kolaylaştırmış. Oval direksiyon simidi ve yatık tasarımlı dokunmatik ekranın haricinde Maybach modellerini hatırlatan ön konsol trimi ve çiftli gruplanan havalandırma ızgaraları ilginç dokunuşlar.
3. seviye otonom sürüşü destekleyen otomobilde kullanılan elektrik motorları 476 beygir güç, 760 Nm tork sağlayabiliyor. 0'dan 100 km/s sürate 4.5 saniyenin altında ulaşabilen otomobilin maksimum sürati de 200 km/s'in üzerinde.
100 kWh kapasiteli bataryalarıyla 700 km menzil sunabildiği belirtilen model 350 kW hızlı şarjı desteklediğinden pillerin %80 doluluğa ulaşma süresi 20 dakikanın altına inebilmiş.
Hyundai i10 N Line
Hyundai'den güzel haberler gelmeye devam ediyor. Markanın Türkiye'de üretilen küçük hatchback modeli i10'un yeni nesli geçtiğimiz günlerde tanıtılmıştı. Şimdiyse modele sportif bir seçenek ekleniyor.
Çok daha agresif bir ön panjurla bizleri karşılayan otomobilde kullanılan gündüz aydınlatmaları da farklı görünüyor. Yeni tampon daha agresif bir duruş sunarken aynı şey, farklı tasarıma sahip 16 inç çaplı jantlar için de söylenebilir. Kırmızı trim parçaları ve arka tamponun altına eklenen difüzörle çift egzoz çıkışı modelin diğer farklı yanları.
İç mekanda da dikiş iplikleri ve havalandırma çıkışı çevrelerinde kırmızı rengi kullanan Hyundai direksiyon simidi ve vites topuzunda N logolarına yer vermiş. Siyah ağırlıklı trim parçaları, deseni değişen gösterge tablosu ve metal pedal seti de yenilikler arasında.
En büyük farklılığı kaput altında olan modelde 1 litre hacimli motorun turbo beslemeli seçeneği görev yapıyor. 5 ileri vitesli manuel şanzımanla eşleştirilen ünite 100 beygir güç, 171 Nm tork üretebiliyor.
BMW Concept 4
Yeni nesil BMW 4 Serisi yavaş yavaş ortaya çıkıyor. Alman firmanın Frankfurt'ta sergilemeye başladığı konsept bu modelin gelecekte alacağı hali gösteriyor. Agresif duran aracın bazı detaylarıysa biraz abartılı.
Önden bakıldığında X7'ye göz kırpan dev ön panjuruyla dikkat çeken otomobilde Laser LED farlar, geniş hava girişlerine sahip ön tampon, 21 inç çaplı jantlar, ince yapılı yan aynalar, agresif duran arka tampon, şık LED stoplar ve spoiler şekilli bir uca sahip bagaj kapağı dikkat çekiyor. İç mekan ve kaput altı hakkında detay verilmese de her ikisinin de 3 Serisi ile paylaşılması kuvvetle muhtemel.
Audi A7 Sportback 55 TFSI e
Audi elektriklenmeye devam ediyor. Alman üretici şimdi de A7 Sportback modeline şarj edilebilir hibrit seçenek ekledi. Üstelik teknik verilere bakılırsa aracın düşük tüketimi performansının önüne geçmemiş.
Standart olarak sunulan 19 inç çaplı jantları haricinde dış görünümünde bir farklılık bulunmayan otomobilin iç mekanında da tasarım değişikliği bulunmasa da sürüş modlarına, pil kullanımına yönelik birkaç ekleme yapılmış.
Kaputu altında 2 litre hacimli, turbo beslemeli, benzinli motor bulunan araç bu üniteden 252 beygir güç, 370 Nm tork alabiliyor. 143 beygir güç, 350 Nm tork üretebilen elektrik motoruyla birlikte çalıştığındaysa sistem gücü 367 beygir, torkuysa 500 Nm oluyor.
7 ileri vitesli, çift kavramalı, yarı otomatik şanzıman ve dört tekerlekten çekiş sistemiyle 0'dan 100 km/s sürate 5.7 saniyede ulaşabilen modelin maksimum sürati 250 km/s'te sınırlı. 14.1 kWh kapasiteli bataryalar 40 km menzil sunarken elektrikli kullanımda maksimum sürat 135 km/s olarak açıklanmış.
9 Eylül 2019 Pazartesi
Volkswagen ID.3
Volkswagen'in son yıllarda tanıttığı en önemli otomobil sonunda üzerindeki sır perdesini kaldırdı. 2016 yılında bir konsept olarak karşımıza çıkan elektrikli otomobil ID.3 ismiyle ortaya çıktı.
Ana hatları I.D. konseptinden çok farklı olmasa da standart yan aynalara, LED farlara ve alışılmış biçimde açılan arka kapılara sahip olan seri üretim modelde farklı renk kombinasyonlarına sahip gövde ve çapları 18 ile 20 inç arasında değişen jant seçenekleri sunulacak.
Kısa bir burun kısmına sahip olan otomobilin kapladığı alan bir Golf ile neredeyse aynı olsa da aks mesafesi bu aracınkinden 145 mm daha uzun. Ön kelebek camlarla çapraz görüşü iyileştiren Volkswagen arka bölümde bir spoiler ve LED stoplara görev vermiş.
Sade görünen ve yine farklı renklerde seçilebilen bir iç mekana sahip olan otomobilin bu bölümünde kullanılan düğmelerin büyük çoğunluğu dokunmatik kumanda alıyor. Direksiyon simidiyle birlikte ayarlanabilen dijital ekran ve orta konsolun üzerindeki dokunmatik ünitenin büyüklükleri abartılmamış. Ara konsoldaysa birçok depolama bölümü bulunuyor. Bagaj hacmiyse 380 litre.
İki farklı seviyede güç seçeneğiyle sunulacak olan otomobili 150 veya 204 beygirle sipariş etmek mümkün. Her ikisi de 310 Nm tork üretebilen bu seçenekler gücü arka aksa aktarıyor. Pil seçenekleriyse 3 tane: 45, 58, ve 77 kWh. Bu ünitelerin sunabildiği menzillerse sırasıyla 330, 420 ve 550 km. 50, 100 ve 125 kW şarj seçeneği sunulan araçlar bu şekilde yarım saatte 250 km menzil kazanabiliyor.
Ferrari 812 GTS
Ferrari'den de beklenmedik sıklıkta yeni otomobil tanıtımı geliyor. Ortadan V8 motorlu F8 Spider'ın ardından 812 Superfast'in de üzerini açan üretici yaz sonunda iki roadster birden tanıtmış oldu.
Ana hatları sabit tavanlı kardeşininkiyle aynı olsa da bagaj kapağı yeniden tasarlanan otomobilin takla barları da koltukların arkasında yer alan çıkıntılar tarafından gizleniyor. Yan camların arkasındaki hava girişleri yok olurken arka plaka bölümü genişleyip difüzör yenilenmiş.
İç mekan ve kaputu altında coupé ile bir farklılık bulunmayan aracın 6.5 litre hacimli V12 motoru 800 beygir güç, 712 Nm tork üretebiliyor. 7 ileri vitesli, çift kavramalı, yarı otomatik şanzımanla 0'dan 100 km/s sürate ulaşması 3 saniye altında gerçekleşen model 8.3 saniye sonunda 200 km/s'i görüyor. Maksimum süratse 340 km/s'in üzerinde.
Bugatti Chiron Super Sport 300+
Her gün yeni bir model tanıtmasına alışmadığımız markalar arasında bulunan Bugatti, bir ay içinde ikinci yeni aracını sergiliyor. Geçtiğimiz günlerde seri üretim araçlar sürat rekorunu kıran firma bunu başaran aracı satmaya başlıyor.
300 mil/s (482 km/s) üzerinde sürat yapabilen araçta kullanılan gövde neredeyse tamamen yenilenmiş. Daha büyük hava girişlerine sahip ön tampon ve siyah renkli ön panjur daha agresif bir duruş sağlarken ön çamurluklar üzerine basınç düşürücü delikler açılmış.
Hafifletilmiş jantlar ve ek hava giriş-çıkışları yan bölümde dikkat çeken diğer detaylar. Standart Chiron'a göre daha uzun olan arka kısımda büyüyen difüzör ve Centodieci'den alınmış egzoz çıkışları gözlerden kaçmıyor.
İç mekanda Super Sport 300+ armalarıyla farklılaşan otomobilde opsiyonlar arasında, rekor kıran prototipin takla kafesi bulunuyor.
Kaputu altında da bu aracın 1.600 beygir güç, 1.600 Nm tork üretebilen 8 litre hacimli, dört turbo beslemeye sahip, W16 motorunu barındıran araç Bugatti'nin yaptığı testte 490 km/s'in biraz üzerine ulaşabildi. 30 örneği bulunacak Chiron Super Sport 300+ vergiler hariç 3.5 milyon Euro'ya alınabilecek.
Ferrari F8 Spider
Şubat ayında ortadan V8 motorlu yeni modeli F8 Tributo'yu tanıtan Ferrari şimdi de bu otomobilin üzeri açılan seçeneğini ortaya çıkardı. Etkileyici bir görünüm sunan roadster performans konusunda da sabit tavanlı kardeşini aratmıyor.
Tasarımında büyük bir sürpriz bulunmayan aracın arka bölümünde yatay yerleştirilmiş kaput yer alıyor. Bu bölümde, coupé seçenekte olduğu gibi cam bir bölüm yer almıyor. Takla barlaıysa koltuk arkalarına gizlenmiş. Tavanın açılıp kapanması 14 saniye sürüyor ve bu işlem 45 km/s sürate kadar gerçekleştirilebiliyor.
İç mekan tasarımı da sabit tavanlı kardeşinden alınan otomobilin kaputu altında 3.9 litre hacimli, çift turbo beslemeli V8 motor görev yapıyor. 720 beygir güç, 770 Nm tork üretebilen ünite, 1.400 kg ağırlığa sahip modeli 0'dan 100 km/s sürate 2.9 saniyede ulaştırırken 200 km/s sürat de 8.2 saniyede görülebiliyor. maksimum süratse 340 km/s.
Mercedes-Benz GLC 350e ve GLE 350de 4MATIC EQ Power
Elektriklenmiş Mercedes modellerinin sayısı giderek artıyor. Franskfurt otomobil fuarı öncesi Alman üretici hem makyajlı GLC 350e'yi hem de GLE'nin şarj edilebilir Diesel hibrit seçeneğini tanıttı.
İç ve dış görünümünde diğer GLC modellerinde kullanılan detayları sahiplenen GLC 350e'nin 2 litre hacimli, turbo beslemeli, benzinli motoru 211 beygir güç, 350 Nm tork üretebilirken elektrik motoru artık 123 beygir güç, 440 Nm tork üretebiliyor. Karma kullanımdaysa güç, 320 beygir, torksa 700 Nm oluyor.
9 ileri vitesli otomatik şanzımanla donatılan dört tekerlekten çekişli modelin 0'dan 100 km/s sürate ulaşması 5.7 saniye sürerken maksimum sürati 230 km/s. 13.5 kWh kapasiteli pillerse 43 km elektrik menzili sunabiliyor.
2 litre hacimli Diesel motorla donatılan GLE 350de'nin karma değerleri de aynı. 320 beygir güç, 700 Nm tork üretebilen araç 0'dan 100 km/s sürate 6.8 saniyede ulaşabilirken maksimum sürati 210 km/s. 31.5 kWh kapasiteli pillerse 100 km elektrikli menzil sunabiliyor.