10 Eylül 2019 Salı
Land Rover Defender
Temelleri 40'lı yılara dayanan bir efsane daha yenilendi. Land Rover'ı arazide en başarılı şekilde temsil eden model Defender yeni nesliyle kişiselleştirmenin kitabını yazacakmış gibi görünüyor. Aracın görünümü konsept haline çok benziyor.
Köşeli hatlarını korumayı başaran Defender artık monokok şasiye sahip bir araç. Ön ve arkada LED aydınlatma elemanları yer alırken tavanın farklı renkte alınabilmesi görünümün farklılaşmasını sağlıyor. Çapları 18 ile 22 inç arasında değişen jantlar arazi için beyaz renkli ve çelik olarak alınabiliyor.
Stepnesi bagaj kapağına asılmaya devam eden aracın aksesuar listesinde şnorkelden mat gövde kaplamasına, yan ayna korumalarından vinçe kadar 170 adet kalem bulunuyor. Üç kapılı araç kısa, beş kapılıysa uzun aks mesafeli olarak sunulurken yan camların arasında görülen gövde rengi panel iptal edilebiliyor. Tavanın kenarlarına eklenen cam parçalarsa orjinal Defender'a göz kırpmış.
İç mekanı çok daha modern hale gelen otomobilde dijital gösterge paneli ve markanın yeni bilgi-eğlence sistemine sahip dokunmatik ekran kullanılmış. Dört kollu direksiyon simidi ve ön yolcu önüne eklenen tutacak klasik modeli hatırlatıyor. Vites kolu orta konsolun altına alınan araç bu sayede ön sırada üç koltuğa sahip olabiliyor.
Arka koltukları ileri-geri kaydırılıp sırtlıkları yatırılabilen Defender'ı 5, 6 veya 7 kişilik olarak almak mümkün. Bagaj hacmiyse kısa aks mesafeli araçta 397, uzun aks mesafeli ve 7 kişilikteyse 231 litre olarak açıklanıyor. 3. sıra koltuklar yatırıldığında hacim 1.000 litrenin üzerine çıkıyor.
Havalı süspansiyon sistemi sayesinde yerden yüksekliği 291 mm'ye ulaşan Defender 900 mm su geçiş yüksekliğine sahip. Yaklaşma ve uzaklaşma açılarıysa modele ve süspansiyon sistemine göre 38 ve 40 dereceye ulaşabiliyor.
Kaputu altında da ciddi yenilikler bulunan Defender'da görev yapan 2 litre hacimli turbo Diesel motorlar 200 ve 240 beygir güç, 430 Nm tork üretebiliyor. Aynı hacimli benzinli motor 300 beygir güç, 400 Nm tork üretebilirken 3 litre hacimli, sıralı 6 silindire sahip motor hem turbo hem de 48 Volt sisteme entegre edilmiş kompresör beslemeyle donatılmış. 400 beygir güç, 550 Nm tork üretebilen üniteyle donatılan Defender 90, 0'dan 100 km/s sürate 6 saniyede ulaşabiliyor. Modellerin tamamında dört tekerlekten çekiş sistemi ve 8 ileri vitesli otomatik şanzıman standart olarak sunuluyor.
Mükemmel. G serisi bile bence bu tarz bi yeniliğe gidemedi, halen birçok eksiği var. Toyota land cruiser gibi kült modeller de aynı şekilde.
YanıtlaSil