5 Mart 2011 Cumartesi
Chevrolet Cruze Hatchback
Paris otomobil fuarının geçtiğimiz yıl düzenlenen ayağında konsept versiyonu tanıtılan Cruze Hatchback modelinin seri üretim versiyonları da 2011 Cenevre otomobil fuarında sergilendi.
Tasarım olarak konsept modeliyle arasında büyük bir fark bulunmayan seri üretim modellerin görünümleri sedan versiyonlarından çok da farklı değil. Ön kısmı sedan kardeşinden aynen alınan Cruze Hatchback'in bagaj kapağı dik değil, sedan modelinin arka camı gibi açılı bir şekilde aşağıya doğru iniyor.
Arka camının üst kısmına bir spoiler yerleştirilen otomobilin arka sis farı ve geri vites lambasıysa pek de şık olmayan bir şekilde arka tampona yerleştirilmiş. Yaklaşık 400 litre hacimli bir bagaja sahip olduğu açıklanan otomobilin motor seçeneklerini sedan modelden alması bekleniyor.
Irmscher 7 SELECTRA
2011 Cenevre otomobil fuarının elektrikli otomobilleri arasında ilginç örnekler de bulunuyor. Bu araçlardan birisi klasik Lotus 7 tasarımına sahip roadster Irmscher 7 SELECTRA.
Elma yeşili gövde renginden kolayca tanınabilecek bir araç olan SELECTRA'da kullanılan elektrik motoru 238 beygir güç ve 800 Nm tork gibi etkileyici değerler sunabilirken menzili 200 km'yi buluyor.
Pilleri kablosuz olarak da şarj edilebilen otomobilin şarj makinesine bağlı olarak %80 doluluğa yaklaşık 1 saatte, %100 doluluğaysa 3 saatte ulaşabiliyor.
Konsepti satışa sunmayı düşünen Irmscher otomobilin fiyatının 90.000 Euro altında tutmaya çalışacağını da belirtti.
Tata Pixel
2011 Cenevre otomobil fuarının güzel sürprizlerinden birisi de Hindistan merkezli üretici Tata'dan geldi. Avrupa pazarının ihtiyaçlarını düşünerek tasarladığı minik hatchback konseptini sergileyen üretici bu araçta yeni teknolojiler de tanıttı.
Dört kişilik bir şehir otomobili olan Pixel yuvarlak hatları ve LED teknolojisini kullanan aydınlatma grubuyla hoş bir görünüm sunuyor. Büyük çaplı jantlarla donatılan aracın cam yüzeyleri de oldukça geniş. Dev kapıları yukarıya doğru açılan otomobilin yan aynaları yerine iki adet kamera bulunuyor.
İç mekan tasarımı da dışında olduğu gibi sade bir şıklık sunan otomobilin orta konsolu iPad gibi tabletlerden oluşabiliyor. Dijital bir gösterge tablosuna sahip olan aracın şehir içinde maksimum manevra kabiliyetine sahip olabilmesi için tasarlanan yeni direksiyon sistemi sayesinde dönüş çapının 5.2 metreye gerilediği açıklandı.
Arka tarafa yerleştirilen 1.2 litre hacimli, 3 silindirli bir turbo Diesel motorla donatılan Pixel'in teknik verileri açıklanmazken ortalama yakıt tüketim değerinin 100 km'de 3.4 litre olduğu belirtildi. Start-Stop teknolojisine de sahip olan aracın CO2 salınım ortalamasıysa kilometre başına 89 gram.
Pogea Audi A1
Audi A1, Alman Pogea Racing'in de menüsünde yer almaya başladı. Görsel olarak büyük değişiklikler sunmayan aracın yürüyen aksam ve motorundaysa önemli değişiklikler bulunuyor.
Dışarıdan bakıldığında yeni egzoz çıkışları ve 18 inç çaplı jantlarından tanınabilen aracın yenilenen fren sistemi Brembo imzasını taşırken süspansiyon sistemi de elden geçirilmiş.
1.4 litre hacimli TSI motoru 156 beygir güç, 266 Nm tork üretebilen aracın maksimum süratiyse 245 km/s'e ulaşmış.
AMR-One
2011 Cenevre otomobil fuarı dikkat çekici konsept ve modifikasyon çalışmalarının haricinde yarış araçlarının da sergilenmesine sahne oldu. Bu araçlar arasında en çok dikkat çekenlerden birisi de Aston Martin Racing tarafından tanıtılan AMR-One isimli araç.
Pist dayanıklılık yarışlarında Aston Martin markasını temsil edecen olan otomobil LMP1 kategorisinde yarışacak. 009 numaralı araçta Adrian Fernandez, Andy Meyrick ve Harold Primat yarışacakken ünlü 007 numaralı aracın pilotları Darren Turner, Stefan Mücke ve ismi daha sonra açıklanacak olan bir sürücü olacak.
Karbon fiber monokok şasiye sahip olan AMR-One'da kullanılan 2 litre hacimli, 6 silindirli benzinli motor turbo beslemeye sahip ve yaklaşık 540 beygir güç üretebiliyor. Aracın güç aktarımıysa 6 ileri vitesli bir yarı otomatik şanzımanla sağlanıyor.
HAMANN Guardian
İşte HAMANN'ın 2. nesil Porsche Cayenne Turbo temelleri üzerine geliştiridiği Guardian isimli modeli. Performans anlamında büyük bir artış sağlamamış olsa da firma aracın görünümünü oldukça dikkat çekici bir hale getirmeyi başarmış.
Yeniden şekillendirilmiş ön tamponunda ek hava girişleri, bir splitter ve dört adet sis farı bulunan aracın motor kaputu da yeniden tasarlanmış. Yenilenen süspansiyon sistemi sayesinde standart modelden 35 mm daha alçakta duran aracın çamurlukları önde 12, arkadaysa 16 cm genişletilmiş. Ön ve arkalarına hava yarıkları yerleştirilen çamurluklar genişleyen yan eteklerle uyumlu olarak şekilde tasarlanmış.
Arka kısmında büyük spoiler ile yenilenmiş tampon dikkat çekerken stopların yeni görünümünün TECHART'ın yeni Magnum modellerini hatırlattığı söylenebilir. Cayenne'in yenilenen egzoz sisteminde görev yapan merkezi çift çıkışın her biri 12 cm çapında.
İç mekanda alışılmış değişiklikler sunan Guardian'ın pedal seti alüminyumdan üretilirken direksiyon simidinin alt kısmı düzleştirilmiş. Renk renk deri döşemeyi kişiselleştirme kapsamında sunan HAMANN ayrıca araca uygun karbon fiber kaplamalar da satmakta.
Çift turbo beslemeli, 4.8 litre hacimli v8 motoru modifikasyon sonrasında 550 beygir güç, 770 Nm tork üretebilen aracın maksimum sürati 300 km/s seviyesine ulaşırken 0'dan 100 km/s sürate ulaşma süresi 4.6 saniyeye inmiş.
TECHART Magnum
2011 Cenevre otomobil fuarının en popüler araçların arasında şüphesiz Porsche Cayenne yer alıyor. Modifikasyon firmalarının gözdesi konumuna gelen SUV, TECHART'ın geçtiğimiz yıl hakkında ilk verileri açıkladığı yeni Magnum modeline de temel oluşturuyor.
Çok daha büyük hava girişleri, değişik şekilli LED gündüz farları ve dört adet sis farına sahip olan yeni ön tampon, ek hava çıkışlı kaput, genişletilen çamurluklar, büyük arka spoiler, tasarımı yenilenen stoplar, yenilenen arka tampon, çapları 23 inçe kadar büyüyen jantlar ve yeni yan eteklerle oldukça sportif görünen aracın iç mekanı için değişik renklerde deri ve Alcantara döşemeyle karbon fiber ve alüminyum kaplamalar sunulmakta.
Çift turbo beslemeye sahip 4.8 litre hacimli v8 motoru 560 beygir güç, 780 Nm tork sunabilen aracın 0'dan 100 km/s sürate hızlanması 4.4 saniyede tamamlanırken maksimum sürati 287 km/s'i buluyor. Magnum'un 0'dan 200 km/s'e ulaşmasıysa 15.8 saniye sürüyor.
Artega SE
Alman üretici Artega, şık görünümlü coupé modeli GT'nin ardından aynı temeller üzerine geliştirilmiş elektrikli otomobili SE'yi 2011 Cenevre otomobil fuarında tanıttı.
Görünüm olarak benzinli modelinden bir farkı bulunmayan aracın donanımları arasında direksiyondan kumandalı enerji geri kazanım sistemi bulunuyor. Sürücü tarafından kontrol edilebilen sistem, ayağın gaz pedalından çekilmesinin ardından geri kazanımın devreye girip girmemesini kontrol ediyor. Bu sayede ileride trafiğin yavaşladığını gören sürücü sistemi en yüksek geri kazanıma getirebilirken açık yolda ayak gaz pedalından çekildiğinde momentum kullanımına da izin verilmiş oluyor.
Pilleri, soğutucularıyla birlikte 310 kg ağırlığa sahip olan aracın toplam ağırlığı da 1.400 kg. Ağırlık dağılımı benzinli kardeşiyle aynı olan otomobilin arka aksa yerleştirilmiş iki elektrik motoru toplam 380 beygir güç üretebiliyor. Maksimum süratinin 250 km/s'in üzerine rahatça çıkabildiği belirtilen aracın 0'dan 100 km/s sürate ulaşması içinse sadece 4.3 saniye gerekiyor.
37 kWh kapasiteli pilleriyle test şartlarında 300 km menzile ulaşabilen aracın daha gündelik kullanımdaysa 200 km menzil sunabileceği belirtiliyor. Yüksek voltajlı bir prizden 90 dakikada şarj edilebilen aracın fiyatıysa 150.000 Euro olarak belirlenmiş.
4 Mart 2011 Cuma
RUF Rt 12 R
Alman modifikasyon firması RUF, Porsche 911 temelli RT 12'ailesinin yeni versiyonunu 2011 Cenevre otomobil fuarında sergiledi.
Büyük bir splitter ve geniş hava yarıklarıyla donatılan ön tamponu karbon fiberden üretilen otomobilin tavanı, kaputu, bagaj kapağı gibi birçok yerinde bu malzeme kullanılırken kapılar alüminyumdan üretilmiş. Hafifletme çalışmaları kapsamında koltuklar da karbon fiberden üretilirken arka ve yan camlar plastik.
19 inç çaplı jantlar ve arkada bulunan büyük spoiler ile sportif görünüşü pekiştirilen aracın yol tutuşu da iyileştirilmiş. Güçlenen motorun daha rahat nefes alabilmesi için arka çamurlukların üzerinde delikler açılırken aerodinamik özellikleri iyileştirmek için yan aynalar küçültülmüş.
Arka tamponu da yeniden şekillendirilen otomobilin egzoz sistemi yenilenirken güçlendirilen fren sisteminde kullanılan karbon seramik diskler önde 380, arkadaysa 350 mm çaplı.
Çift turbo beslemeye sahip 3.8 litre hacimli motoru 730 beygir güç, 940 Nm tork üretebilen aracın ağırlığının 1.495 kg olduğu belirtilirken 6 ileri vitesli manuel şanzımanla maksimum sürati 370 km/s olarak açıklandı. Standart olarak dört tekerlekten çekiş sistemiyle donatılmış olan otomobili arkadan itişli olarak da ısmarlamak mümkün.
RUF Rt 12 R'ın fiyatıysa vergiler hariç 279.000 Euro olarak açıklandı.
Büyük bir splitter ve geniş hava yarıklarıyla donatılan ön tamponu karbon fiberden üretilen otomobilin tavanı, kaputu, bagaj kapağı gibi birçok yerinde bu malzeme kullanılırken kapılar alüminyumdan üretilmiş. Hafifletme çalışmaları kapsamında koltuklar da karbon fiberden üretilirken arka ve yan camlar plastik.
19 inç çaplı jantlar ve arkada bulunan büyük spoiler ile sportif görünüşü pekiştirilen aracın yol tutuşu da iyileştirilmiş. Güçlenen motorun daha rahat nefes alabilmesi için arka çamurlukların üzerinde delikler açılırken aerodinamik özellikleri iyileştirmek için yan aynalar küçültülmüş.
Arka tamponu da yeniden şekillendirilen otomobilin egzoz sistemi yenilenirken güçlendirilen fren sisteminde kullanılan karbon seramik diskler önde 380, arkadaysa 350 mm çaplı.
Çift turbo beslemeye sahip 3.8 litre hacimli motoru 730 beygir güç, 940 Nm tork üretebilen aracın ağırlığının 1.495 kg olduğu belirtilirken 6 ileri vitesli manuel şanzımanla maksimum sürati 370 km/s olarak açıklandı. Standart olarak dört tekerlekten çekiş sistemiyle donatılmış olan otomobili arkadan itişli olarak da ısmarlamak mümkün.
RUF Rt 12 R'ın fiyatıysa vergiler hariç 279.000 Euro olarak açıklandı.
2 Mart 2011 Çarşamba
Mazda Minagi
2011 Cenevre otomobil fuarında kompakt SUV konsepti tanıtan firmalar arasına Mazda da katıldı. KODO tasarım anlayışının bir ürünü olan otomobilin görünümü, benzer konseptlerin aksine seri üretime yakın.
Keskin köşelerle yuvarlak hatları güzel bir şekilde harmanlamış olan Minagi önden bakıldığında Hyundai modellerini, arkadansa Kia Sportage ailesini hatırlatıyor. Seri üretime yakın bir görünüşe sahip olsa da aracın egzoz çıkışları ve küçük yan aynaları konsept olduğunu hatırlatıyor.
İç mekana geçildiğinde de orta konsol haricinde kalan bölüm seri üretim bir araçta karşılaşılabilecek türden. Kırmızı renkli ambiyans aydınlatmasına sahip olan aracın kabininde alüminyum kaplamalarla birlikte deri ve Alcantara döşemeler dikkat çekiyor. Orta konsolunun üst kısmında büyük bir LED ekran bulunan aracın donanımına çok parçalı panoramik tavan da eklenmiş.
Alfa Romeo 4C
2011 Cenevre otomobil fuarında sergilenen sportif araçlardan birisi de Alfa Romeo'nun konsept modeli 4C oldu. Boyutları ve genel tasarımıyla Lotus Elise modeline göndermeler yapan araç tanıdık bir motor-şanzıman ikilisiyle donatılmış.
Ortadan motorlu, arkadan itişli, iki kişilik bir otomobil olan 4C, yaklaşık 4 metre boya ve 2.4 metrenin hemen altında kalan bir aks mesafesine sahip. Boş ağırlığı 850 kg'ın altında kalan aracın yuvarlak hatlı tasarımı son dönem Alfa Romeo modellerini hatırlatırken jantların şekli klasikleşmiş örneklere göndermeler yapıyor.
2012 yılında satışa sunulması planlanan araçta kullanılan motorsa Giulietta Quadrifoglio Verde ve 159 1750 TBI modellerinde görev yapan turbo beslemeli ünite. 1.75 litre hacimli motorun ürettiği 200 beygir güç, çift debriyajlı yarı otomatik şanzımanla arka aksa iletilirken araca 5 saniyenin altında kalan bir 0-100 km/s depar süresi ve 250 km/s'in üzerinde maksimum sürat sağlıyor.
1 Mart 2011 Salı
Toyota Yaris HSD
Toyota, hibrit ailesini büyütmeye Yaris ile devam ediyor. Küçük hatchback modelinin Japonya'da satılan versiyonlarını makyajlayan Toyota aynı makyajı Avrupa'ya taşırken motor seçenekleri arasına bir de hibrit katacak.
Dev ızgaralı ön tamponu oldukça etkileyici görünen otomobilin 18 inç çaplı jantları ve arka tamponunda bulunan difüzörü sportif görünüm sunarken yan aynaların yerine geçen kameralar aracın bir konsept olduğunu hatırlatıyor. LED ve xenon ampullerin kullanıldığı farları araca ciddi bir görünüm kazandırırken Toyota amblemi ve kapı kollarında kullanılan mavi renk çevreciliği simgeliyor.
Motoru hakkında henüz bir bilgi verilmemiş olan aracın Prius'ta kullanılan motor ikilisine sahip olması bekleniyor.
Renault R-Space
Renault da modaya uydu ve 2011 Cenevre fuarında küçük bir MPV konsepti tanıttı. Doğal olarak Opel Meriva ve Ford B-Max'ten çok daha dikkat çekici bir tasarıma sahip olan aracın seri üretime geçtiğinde görünüşünde olacak değişiklikler büyük ihtimalle etkileyicilik faktörünü önemli ölçüde aşağıya çekecek.
Genel olarak yuvarlak hatlara sahip olan aracın aydınlatma grubunda görev yapan LED teknolojili far ve stoplar dikkat çekici bir görünüm sunarken panoramik tavanın küçük parçalara bölünmesi ilginç bir tasarım oyunu olmuş. Arka kapıları geriye doğru açılan otomobilin iç mekanı önde oldukça sadeyken küçük kare prizmalardan oluşan arka koltuklar çok orijinal bir görünüm sunuyor. Bu ilginç yapıları sayesinde modülerlikte çığır açan arka kısım burada oturan kişilerin ihtiyaçlarına göre şekillenirken istendiğinde tamamen düz bir bagaj zemini elde edilebilmesini de sağlıyor. 21 in çaplı jantlarıyla oldukça sportif bir görünüm sunan aracın yan aynaları da yerlerini kameralara bırakmış.
Fiat ve Ford gibi rakiplerinin ardından Renault da aşırı beslemeli minik motorlar klasmanına giriyor. R-Space'ın 900 cc hacimli, üç silindirli motoru turbo besleme yardımıyla 110 beygir güç, 160 Nm tork üretebiliyor. Çift debriyajlı yarı otomatik şanzıman EDC ile donatılan otomobilin ortalama yakıt tüketim değeri 3.7 litre/100 km olarak açıklandı. 1.300 kg'lık boş ağırlığa sahip olan küçük MPV 0'dan 100 km/s sürate 11 saniyede ulaşabilirken maksimum sürati 200 km/s olarak belirtilmiş.
Fiat 500 Coupé Zagato
Geçtiğimiz günlerde test ettiğim Peugeot RCZ'nin çift bombeli tavanı bu sefer de bir Fiat modelinde karşımızda. 2011 Cenevre otomobil fuarında sergilenen 500 Coupé Zagato konseptiyle Fiat, minik 500'e değişik bir açıdan bakmayı tercih etmiş.
500'ün A.B.D. pazarında satılan versiyonlarında kullanılan ön ve arka tamponla donatılmış olan otomobilin jantları 17 inç çaplı. RCZ'de olduğu gibi arkaya doğru alçalan tavan çizgisi bagaj kapağının yeniden tasarlanmasına neden olmuş. Arkada yeni bir spoiler ile donatılan otomobilin yan camları da yeniden şekillendirilmiş.
İç mekanında büyük bir değişiklik olmayan aracın kokpiti, gövde üzerinde kullanılan sarı renge boyanırken siyah deri döşemelerin dikiş iplikleri de bu renkte. 2+2 oturma düzenine sahip olan araç 3.55 metre boya, 1.63 metre ene, 1.49 metre yüksekliğe ve 2.3 metre aks mesafesine sahip.
0.9 litre hacimli motoru turbo besleme yardımıyla 105 beygir güç üretebilen 500 Coupé Zagato'nun maksimum tork değeriyse 155 Nm.
SAAB PhoeniX
Geçtiğimiz yıl çok zor zamanlar geçiren ve bir ara batacağına kesin gözüyle bakılan SAAB adeta küllerinden doğmasını 2011 Cenevre fuarında tanıttığı etkileyici konseptle kutluyor.
Akıcı bir tasarıma sahip olan otomobilin hava sürtünme katsayısı 0.25 cX olarak açıklanırken ön kısımda kullanılan tasarımın gelecekte üretilecek olan SAAB modellerine de uygulanması planlanmakta. Yan yüzeylerinde büyük jantlar, yerlerini kameralara bırakan yan aynalar ve ilginç şekilli spoiler dikkat çeken otomobilin arkasında da önünde olduğu gibi LED aydınlatma grubu dikkat çekiyor.
2+2 oturma düzenine sahip olan aracın kabini sadelik üzerine kurulurken modern dünyanın gereksinimlerinden olan internet, kontak açıldığı anda sizi gezegenin geri kalanına bağlıyor. Kapıları yukarıya doğru açılan otomobilin içerisindeki bilgisayar ağı Android işletim sistemini kullanmakta. Sürücüye dönük tasarlanmış kabinde 8 inç büyüklüğünde bir bilgi ekranı bulunuyor.
Hibrit bir sistemle hareket eden PhoeniX'in 1.6 litre hacimli benzinli motoru turbo besleme yardımıyla 200 beygir güç, 250 Nm tork üretebilirken gücü arka tekerleklere gönderen elektrik motoru 34 beygir gücünde. Maksimum sürati 250 km/s'te sınırlandırılan aracın 0'dan 100 km/s sürate ulaşması 5.9 saniye sürerken ortalama yakıt tüketim değeri 5 litre/100 km olarak açıklandı.
Seat IBX
Kompakt SUV sınıfına bir katılımcı daha eklenecekmiş gibi görünüyor. Geçtiğimiz yıl düzenlenen Cenevre otomobil fuarında köşeli tasarımıyla dikkat çeken bir hatchback konsepti tanıtan Seat, aynı fuarın 2011 yılındaki gösterimine yine hatlarını koruyan bir SUV ile katılıyor.
IBE konsepti gibi dikkat çekici bir LED aydınlatma grubuna sahip olan aracın boyu 4.26, eni 1.80 ve yüksekliği 1.62 metre. Piyasadaki potansiyel rakiplerinden farklı olarak 3 kapılı bir gövdeye sahip olan aracın motoru da hibrit bir ünite olacak.
Önden çekişli olarak düşünülen IBX gelişmiş bir dört tekerlekten çekiş sistemine de sahip olabilecek potansiyele sahip. Sadece elektrik motoruyla 45 km menzile sahip olan otomobilin içten yanmalı motoruysa geniş TDI ve TSI motor aileleri arasından seçilebilecek.
28 Şubat 2011 Pazartesi
Ford B-Max
A.B.D. merkezli üretici Ford, C-Max, Grand C-Max, S-Max ve Galaxy modellerinin ardından Fiesta temelli MPV modeli B-Max'i tanıttı. 5 kapılı Fiesta'dan 11 cm daha uzun olan araç C-Max'ten 32 cm daha kısa.
Tamponunda bulunan büyük havalandırma ızgarası Focus ST modellerini hatırlatan otomobilde panoramik cam tavan opsiyonu sunulurken Opel Meriva'nın geriye doğru açılan kapıları bu araçta bir adım daha ileriye götürülerek raylar üzerine alınmış.
İç mekanında da güncel Ford modellerinden esintiler taşıyan otomobilin en büyük yeniliği kaputunun altında saklı. EcoBoost ailesine mensup olan turbo beslemeli yeni motor 1 litre hacimli ve 3 silindirli. Teknik verileri henüz açıklanmayan bu motorun Fiesta'da da kullanılması bekleniyor.
MANSORY Cormeum
2011 Cenevre otomobil fuarında Mercedes SLS AMG modifikasyonu sergileyen tek firma HAMANN olmayacak. Standart aracı çok güçsüz, HAMANN Hawk'ıysa çok sade bulan müşteriler İsviçreli üretici MANSORY'nin Cormeum olarak adlandırdığı modeli düşünebilecek.
Tamamı karbon fiberden üretilen gövdesi sayesinde standart SLS AMG'den 90 kg daha hafif olan Cormeum'un ön kısmında Mercedes SLR McLaren ve Ferrari 599'un izlerini görmek mümkünken önde 20, arkadaysa 21 inç çaplı jantlar dikkatleri üzerine çekiyor.
Önde 66, arkadaysa 84 mm genişletilen aracın süspansiyon sistemi de 20 mm alçaltılmış. Arkasına bakıldığında bagaj kapağı üzerine yerleştirilen dev spoiler hemen dikkati çekerken yeniden şekillendirilmiş köşeli tampon ve aynı şekilde köşeli egzoz çıkışları diğer tasarım detayları.
İç mekanda da bol bol karbon fiber, deri ve Alcantara sunan aracın bu kısmında kullanılan renkler kişiselleştirilebiliyor. Yenilenen direksiyon simidi ele daha iyi oturan aracın pedal setiyse titanyumdan üretilmiş.
Sahip olduğu 6.2 litre hacimli v8 motor modifiye edilerek gücü 660 beygire yükseltilen aracın 800 beygir gücündeki versiyonu üzerinde de çalışıldığı açıklandı.
Lamborghini Aventador LP700-4
Aylar süren bekleme son buldu. 2010 yılından beri parça parça tanıtılan Lamborghini Aventador sonunda bir bütün olarak gözler önünde. 2011 Cenevre otomobil fuarının yıldızlarından olan aracın neredeyse her yanı önceden görüntülenmiş olsa da tamamlanmış hali nefes kesici.
Sınırlı üretim Reventón modelinden esintiler taşıyan tasarımı oldukça köşeli olan aracın kapıları elbette yukarıya doğru açılıyor. LED ve Xenon ampullerden oluşan bir karışıma ev sahipliği yapan aydınlatma grubu oldukça etkileyici duran otomobilin kapı camlarında çerçeve kullanılmamış olması etkileyici görünümü daha da pekiştiriyor.
Hava giriş ve çıkışlarıyla dolu yan kısımda Murciélago'da da kullanılmış olan hareketli hava emiş kanalları dikkat çekerken arka kısımda büyük difüzör, dev ölçekte merkezi egzoz borusu ve şeffaf motor kaputu öne çıkan detaylar.
İç mekanında yolcularını oldukça yatık bir orta konsolla karşılayan otomobilin dijital gösterge paneli güncel Ferrari modellerini hatırlatsa da oldukça şık bir görünüme sahip. Deri ve Alcantara'nın kol gezdiği kokpitte kullanılan merkezi havalandırma ızgaralarının tasarımıysa genel görünüme pek yakışmamış.
4.78 metre boya ve aynalar dahil 2.26 metre genişliğe sahip olan otomobilin Sesto Elemento konseptinde olduğu gibi büyük bir kısmı karbon fiberden üretilmiş. Bu sayede ağırlığı 1.575 kg'da tutulabilen aracın donanımında 7 ileri vitesli, çift debriyajlı, yarı otomatik şanzıman ve dört tekerlekten çekiş sistemi standart olarak bulunuyor.
Formula 1'den esinlenilmiş bir süspansiyon sistemini de barındıran otomobilin 6.5 litre hacimli v12 motoru 700 beygir güç, 690 Nm tork üretebiliyor. 0'dan 100 km/s sürate sadece 2.9 saniyede ulaşabilen Aventador'un maksimum süratiyse 350 km/s.
Kişiselleştirmeye açık bir donanım listesiyle birlikte sunulacak olan otomobilin fiyatları da belli oldu. Bu şık otomobil Avrupa pazarında vergiler hariç 255.000 Euro seviyesinden başlayan fiyatlardan satışa sunulacak.
ALPINA B5 BITURBO Touring
ALPINA, BMW 5 Serisi temelli otomobili B5 BITURBO'nun station wagon versiyonunu da 2011 Cenevre otomobil fuarında sergileyeceğini açıkladı.
Tipik ALPINA tarzında yani sade bir duruş sergileyecek şekilde makyajlanan aracın ön ve arka tamponları yeniden şekillendirilirken egzoz çıkışları da yenilenmiş. Jant çapları genişletilen aracın süspansiyon sistemi de modifiye edilmiş.
Çift turbo beslemeye sahip olan 4.4 litre hacimli v8 motoru 507 beygir güç, 700 Nm tork üretebilirken 8 ileri vitesli otomatik şanzıman 0'dan 100 km/s'e ulaşma süresini 4.8 saniyeye indiriyor. Maksimum sürati 300 km/s olarak açıklanan aracın ortalama yakıt tüketim değeri de 10.9 litre/100 km olarak belirtildi.
Carlsson CLS Serisi
İkinci nesil Mercedes CLS Serisi temellerini kullanan modifikasyon çalışmalarının sayısı artmaya devam ediyor. BRABUS tarafından tanıtılan modellerin aksine Carlsson otomobilin motor gücünü artırırken dış görünüşü oldukça sade tutmuş.
Ön tamponu makyajlayarak sade fakat araca yakışan bir hale getiren firma bu parçanın alt kısmına bir splitter eklemiş. Arka tamponun altına yeni egzoz çıkışlarıyla birlikte bir difüzör eklemiş olan üretici çapları 20 inçe kadar büyüyen jantları donanıma katmış.
İç mekanda daha büyük değişikliklere giden Carlsson baklava desenli deri ve Alcantara döşemelerin yanında karbon fiber, ahşap ve alüminyum kaplamalar da sunmakta.
Daha önce CLS 350 CGI ve CLS 350 CDI modelleri için geliştirdiği modifikasyon kitlerini tanıtmış olan firma şimdi de gözünü en yüksek performansı sunan CLS 63 AMG'ye çevirmiş. Çift turbo beslemeye sahip olan 5.5 litre hacimli v8 motorun gücü 600 beygire yükseltilmiş.