1 Mart 2011 Salı
SAAB PhoeniX
Geçtiğimiz yıl çok zor zamanlar geçiren ve bir ara batacağına kesin gözüyle bakılan SAAB adeta küllerinden doğmasını 2011 Cenevre fuarında tanıttığı etkileyici konseptle kutluyor.
Akıcı bir tasarıma sahip olan otomobilin hava sürtünme katsayısı 0.25 cX olarak açıklanırken ön kısımda kullanılan tasarımın gelecekte üretilecek olan SAAB modellerine de uygulanması planlanmakta. Yan yüzeylerinde büyük jantlar, yerlerini kameralara bırakan yan aynalar ve ilginç şekilli spoiler dikkat çeken otomobilin arkasında da önünde olduğu gibi LED aydınlatma grubu dikkat çekiyor.
2+2 oturma düzenine sahip olan aracın kabini sadelik üzerine kurulurken modern dünyanın gereksinimlerinden olan internet, kontak açıldığı anda sizi gezegenin geri kalanına bağlıyor. Kapıları yukarıya doğru açılan otomobilin içerisindeki bilgisayar ağı Android işletim sistemini kullanmakta. Sürücüye dönük tasarlanmış kabinde 8 inç büyüklüğünde bir bilgi ekranı bulunuyor.
Hibrit bir sistemle hareket eden PhoeniX'in 1.6 litre hacimli benzinli motoru turbo besleme yardımıyla 200 beygir güç, 250 Nm tork üretebilirken gücü arka tekerleklere gönderen elektrik motoru 34 beygir gücünde. Maksimum sürati 250 km/s'te sınırlandırılan aracın 0'dan 100 km/s sürate ulaşması 5.9 saniye sürerken ortalama yakıt tüketim değeri 5 litre/100 km olarak açıklandı.
saab uçak üretiminden gelen geçmişini çok güzel yansıtıyor cidden
YanıtlaSilön taraftaki dizaynın ise alfa romeoda olduğu gibi devamlı olmasını diliyorum
ayrıca 5lt/100km oldukça iddalı bir rakam tabi ülkemizde hybrid olarak değerlendirilip ekstra vergi yüküne maruz kalacağı kesin
Ülkemizde hibritlere ek vergi uygulanmıyor. Sadece içten yanmalı motorun büyüklüğüne göre vergilendiriliyor bu tür araçlar. Bu (Saçma) vergilendirme Prius gibi 1.8 litre hacimli benzinli motora sahip modeller için kötü haber olsa da 1.6 ve altında kalan hacimler yine minimum ÖTV (%37) ile yola devam edecek.
YanıtlaSilHa, bu oran yüksek değil mi? Kesinlikle çok yüksek.
saab satılmış agamemnon, phoenix üretilir mi sizce =)
YanıtlaSilŞimdilik bu tip bir işin altına girmezler diye düşünüyorum. Önce bir toparlanması lazım firmanın.
YanıtlaSilBunun yanında 8-10 sene sonra her şey yolunda giderse neden olmasın?