24 Kasım 2023 Cuma

Rossa LM GT


Son zamanlarda Rusya'dan otomotiv anlamında pek haber çıkmıyor olsa da mühendisler çalışmayı durdurmadı. Batan Marussia'dan çıkan çalışanların tanıttığı süper spor otomobil konsepti, dikkat çekici özellikleriyle kendisine şans arayacak.

İlk etapta bir GT2 yarış aracı üretecek olan firma daha sonra bu aracın yol versiyonunu da tanıtacak. Tamamen karbon fiberden üretilen gövdesi ve tek bijonlu 20 inç çaplı jantlarıyla ilk bakışta dikkat çeken aracın ön bölümünde splitter, yanlarda deflektörler ve arkasında derin difüzörle dev spoiler gözlerden kaçmıyor.

Ön çamurlukların üzerinde hava çıkışları yer alan konseptin kaputu üzerinde de bir dengeleyici kanat kullanılmış. Farları çok çekici olmasa da ince uzun LED stoplar ve çift egzoz çıkışı, arka görünümü çok sportif bir hale getirmiş.

Yukarıya doğru açılan kapılardan geçilen iç mekanda da bol karbon fiber kullanılırken deri döşemeler de konsol üzerine renk katmış. Birçok kumdanın ve dijital göstergenin bulunduğu direksiyon simidi Formula 1 araçlarınınkini aratmazken orta konsolda bir dijital ekran ve birçok büyük düğme yer alıyor. Çerçevesiz kapı camları ve Alcantara tavan kaplaması da dikkat çeken diğer detaylar arasında.

Kaputu altında 5.2 litre hacimli bir V10 motor bulunan otomobilin bu ünitesi detaylandırılmamış olsa da bunun, Audi ve Lamborghini modellerinde görev yapan motor olma ihtimali büyük. Yarış aracını 2024 yılında tanıtmayı planlayan Rossa yol aracınıysa 2026 yılında üretmeyi planlıyor.

Porsche Panamera


Porsche'nin popüler modellerinden Panamera 3. nesline kavuştu. İlk bakışta küçükmüş gibi görünse de aslında büyük farklılıklar sunan otomobilin iç mekanı da diğer modern Porsche modellerinde olduğu gibi daha dijital bir hal almış. Ayrıca motorlarda da olumlu gelişmeler var.

Yenilenen farlar haricinde ön tamponu da farklılaşan modelde motor seçeneğine göre değişen tampon tasarımında yatay veya dikey yerleşimli gündüz aydınlatmaları kullanılıyor. Ön plakalığın üzerinde ek hava girişi açılırken yeni gövde rengi ve jant seçenekleri de donanıma eklenmiş. Yüksek güçlü seçeneklerde yan etekler de arkaya doğru genişleyen bir tasarıma kavuşmuş.

Arka bölümde bagaj kapağı camının genişlediği görülürken boylu boyunca aynı genişliğe sahip stoplar ve daha köşeli çizgilere sahip arka tampon bu bölümün duruşunu 911'inkine yaklaştırmış. 5.052 mm boya ve 1.937 mm genişliğe sahip olan otomobilin Executive seçenekleri 150 mm uzayan gövdeye sahip.

İç mekanında makyajlı Cayenne havası esen Panamera artık tamamen dijital gösterge paneli kullanıyor. Ön yolcu konsoluna da dokunmatik ekran ekleyen Porsche vites kolunu orta konsola almış. Ara konsola birçok dokunmatik kumanda eklenirken motor çalıştırmak için artık bir düğmeye basmak gerekiyor. Havalı süspansiyon sistemi ve yönlendirilebilir arka aks donanımda yer alıyor.

Panamera ve Panamera 4 modellerinde kullanılan 2.9 litre hacimli, çift turbo beslemeli V6 motor, 353 beygir güç, 500 Nm tork üretebiliyor. Panamera bu motorla 0'dan 100 km/s sürate 5.2 saniyede ulaşabilirken maksimum sürati 272 km/s oluyor. Panamera 4 ise 0-100 km/s deparını 4.8 saniyede tamamlarken maksimum sürati 270 km/s olarak açıklanıyor.

Toplamda dört farklı şarj edilebilir hibrit seçenek sunacak Panamera'nın ilk etapta sunulacak Turbo E-Hybrid seçeneğinde görev yapan 4 litre hacimli, çift turbo beslemeli V8 motor, elektrik motoruyla birlikte 680 beygir güç, 930 Nm tork üretebiliyor.

8 ileri vitesli, çift kavramalı, yarı otomatik şanzıman ve dört tekerlekten çekiş sistemiyle 0'dan 100 km/s sürate 3.2 saniyede ulaşabilen aracın maksimum sürati 315 km/s. 25.9 kWh kapasiteli bataryalarla elektrik menzili 90 km üzerine çıkan araç 11 kW AC şarjla 2 saat 39 dakikada pillerini sıfırdan doldurabiliyor.

Callum Skye


Ian Callum ilk otomobilini tanıtmaya çok yakın. Elektrikli bir buggy olması planlanan araç ilginç bir tasarımla karşımıza çıkacak. İlk olarak grafik tasarımı haliyle karşımıza çıkan modelin arazi için özel bir seçeneği de olacak.

Çamurlukları sadece tekerleklerin üst kısmını kaplayan araçta ince yapılı LED aydınlatma grubu kullanılmış. İki kapılı ve 2+2 oturma düzenine sahip modelin kapıları da büyük oranda camdan üretilmiş. Yan aynalar yerine kameralar kullanan Skye'ın yol versiyonu daha büyük jantlarıyla dikkat çekerken arazi seçeneğinde BFGoodrich lastikler görev yapıyor.

Henüz teknik verileri detaylandırılmamış olsa da bir çift elektrik motoruna sahip olması planlanan aracın 0'dan 100 km/s sürate yaklaşık 4 saniyede ulaşması bekleniyor. 1.150 kg ağırlığa sahip olacak Skye'ın bataryalarıysa 42 kWh kapasiteli ve yaklaşık 275 km menzil sunabiliyor.

Pagani Imola Roadster


Ürettiği sınırlı sayıda otomobil nedeniyle kendisinden sıklıkla haber alınmayan Pagani, sadece 8 örneğini üreteceği bir otomobille karşımızda. İlk olarak 2011 yılında karşımıza çıkan Huayra'nın neredeyse 4 yıl önce tanıtılan Imola seçeneğini temel alan model daha da yükselen motor gücüyle dikkat çekiyor.

Imola ile Roadster BC'nin bir karışımı olarak tanımlanabilecek otomobilin ön tamponu tamamen yeni. Farklı bir splitter ve yeni hava çıkışlarına kavuşan bölüm, üzerinde hava çıkışları yer alan ön çamurluklara bağlanıyor. Tek bijonlu jantlara sahip modelin kapı altlarında da daha sade hava girişleri var. Kapı arkalarındaki hava girişlerinin küçülmesindeki nedense koltuk arkalarına da girişler eklenmesi.

Ses sisteminin iki hoparlörünü de kafalıklar arkasına alan Pagani, arka bölümde güncellenmiş bir difüzör ve spoiler kullanmış. Stoplar ve plakalığın geldiği bölüm bile yeniden tasarlanırken dörtlü egzoz çıkışı üzerine de bir kapak eklenmiş. Bütün bu değişim sonucunda aracın 280 km/s süratle giderken uyguladığı yere basma kuvveti 600 kg olmuş.

Kaputu altında çift turbo beslemeye sahip, 6 litre hacimli V12 üniteyi koruyan otomobil 850 beygir güç, 1.100 Nm tork üretebiliyor. 7 ileri vitesli, sıralı şanzımana sahip olan modelin maksimum sürati 350 km/s olarak açıklanıyor. Yapısında kullanılan karbon fiber ve titanyum gibi malzemeler sayesinde otomobilin ağırlığı 1.260 kg'da tutulabilmiş.

Skywell Skyhome


Skywell'den sürpriz bir hamle geldi. Çinli otomobil üreticisi, yuvarlak hatlara sahip bir sedan konseptiyle karşımıza çıktı. Geniş iç mekanında birçok lüks dokunuş görülebilen aracın seri üretime büyük ölçüde hazır olduğu söyleniyor.

Kaputa doğru uzayan LED farları ortada birleşen otomobilin çamurlukları da hafifçe şişirilerek güçlü bir görünüm sağlanmış. Aerodinamik tasarıma sahip jantlar ve yan aynaların yerine geçen kameraların haricinde kapı kolları da gizlenerek profilde akıcı bir görünüm sağlanmış.

Arka kapıları geriye doğru açılan otomobilin B sütunu kapı camlarında çerçeve bulunmuyor. Bombeli tavanın arkasında bir spoiler yer alırken ince uzun LED stoplar da bagaj kapağı ortasında yer alan aydınlatmalı Skywell armasına bağlanıyor. Arka tamponun köşelerinde de hava çıkışları mevcut.

Dört adet tekli koltuğa sahip olan iç mekanda üst kısmı bulunmayan direksiyon simidi ve ön konsolu boydan boya kaplayan bir ekran bulunuyor. Altın renkli trim parçaları da dikkat çeken yaşam alanında kum saati görünümlü hoparlörler ve küçük üfleçlere sahip havalandırma çıkışları görülebilyor.

Dev bir cam tavana sahip olan konseptin arka koltukları için katlanabilir tepsiler, buz dolabı ve dev bir televizyon ekranı sunuluyor. Aralarında vazo bile bulunan arka koltuklar elektrikli olarak kontrol ediliyor ve bacak desteğiyle birlikte masaj fonksiyonu da sunuyor.

Henüz detaylı teknik verileri paylaşılmamış olsa da çift motora ve dört tekerlekten çekiş sistemine sahip olan elektrikli otomobil 626 beygir güç üretebiliyor. 0'dan 100 km/s sürate 3.5 saniyede ulaşabilen model 800 Volt mimarisine sahip olduğundan süper hızlı şarj destekliyor.

22 Kasım 2023 Çarşamba

Renault Master


Renault'yu ticari segmentte temsil eden en ünlü modellerden olan Master yeni nesline kavuştu. Markanın binek modellerinden alınan bazı detaylara sahip olan ticaride Diesel ve elektrik motorlarının yanında hidrojen yakıt hücresi opsiyonu da sunulacak.

Kısa burun yapısı ve dik panjurunu koruyan Master'da görev yapan LED farlar, markanın binek modellerine göndermeler yapıyor. Önceki nesilde yatay şeritlerin bol olduğu ızgaralarda dikey ve sık yerleştirilmiş çubuklar görülebiliyor. Modelin farklı uzunluk ve yükseklikte gövdeye sahip seçenekleri bulunuyor.

Siyah renkli gövde koruması tasarımı önceki nesil araçla paylaşılırken arka tampon basamak olarak da kullanılabiliyor. Yükleme hacmi 11 ile 22 metreküp arasında değişirken yükleme kapasitesi 4 tonu buluyor. Kabinde sunulan depolama hacmiyse 135 litre.

Söz kabinden açılmışken, eskisinden daha köşeli bir tasarım sunan kokpitte dijital gösterge paneli ve dokunmatik ekran haricinde otomatik şanzımanlı araçlarda direksiyon simidi arkasına eklenen vites kolu görülebiliyor. Sinyal kolu ve havalandırma kumandalarıysa binek Renault modellerinden tanıdık.

Daha geniş kayar kapı ve yükleme uzunluğuna da kavuşan Master'ın Diesel motorunun 105, 130, 150 ve 170 beygir güç üretebilen seçenekleri mevcut. Elektrik motorlu seçeneklerin her ikisi de 300 Nm tork üretse de güç, 130 veya 143 beygir olarak seçilebiliyor. Düşük güçlü aracın 40 kWh kapasiteli bataryaları 180 km menzil sağlarken diğerinde kullanılan 87 kWh kapasiteli bataryalar 410 km menzil sunabiliyor. 130 kW DC şarj desteği sunan bu seçenek V2G ve V2L şarj imkanı da sunuyor.

21 Kasım 2023 Salı

Toyota Yaris Cross


Toyota'nın küçük SUV modeli Yaris Cross makyajlandı. Yeni motor seçeneğine de kavuşan otomobilin hibrit ünite sayısı ikiye çıkarken iç mekana teknoloji desteği yapıldı. Aracın GR Sport donanımıysa daha sportif bir görünüm sunmak için yenilendi.

Yenilenen ön tamponda daha fazla gümüş renkli parça sunan otomobil aynı şeyi arka tamponda da yaparak bir SUV olduğunu hatırlatmış. Yeni gövde rengi ve jant tasarımları haricinde siyah tavanla birlikte artık yan aynalar da bu renge boyanıyor.

İç mekanında tamamen dijital gösterge paneli ve uzaktan güncelleme alabilen daha büyük dokunmatik ekran dikkat çeken aracın elektronik yardımcıları da geliştirilmiş. Orta konsolda yer alan havalandırma ızgaraları, daha önce burada bulunan tepsinin yerini alırken aşağıya bir çift USB-C portu, bir de kablosuz şarj cihazı eklenmiş. Koltuk döşemelerinde ve izolasyonda da yenilikler yapılmış.

Kaputu altında daha önceden de kullanılan ve 1.5 litre hacimli, benzinli motora sahip hibrit ünite 116 beygir güç, 141 Nm tork üretmeye devam etse de aynı ünitenin 132 beygir güç, 185 Nm tork üretebilen bir seçeneği daha aileye eklenmiş.

Hyundai Tucson


Hyundai'nin popüler SUV modeli Tucson makyajlandı. İç mekanda yoğunlaşan operasyon sonucunda yeni gövde ve döşeme renkleri kazanan otomobilin kaputu altında da bazı değişiklikler olsa da henüz performans verileri açıklanmadı.

LED farları artık her yanda dört parçaya sahip olan otomobilin bu parçaları aynı zamanda daha köşeli olduğundan Santa Cruz'a göndermeler yapıyor. Ön tamponu da daha köşeli bir tasarıma kavuşan Tucson'un arka tamponu da hafifçe makyajlanmış. Yeni jantlar ve farklı ızgaraya sahip ön panjur da donanıma eklenmiş.

Baştan tasarlanan iç mekanda markanın elektrikli otomobillerinin izlerini görmek mümkün. Üç kollu direksiyon simidi, dijital gösterge paneliyle aynı düzleme çekilen dokunmatik ekran, yerleri değişse de yine güzel gizlenen havalandırma ızgaralarıyla orta ve ara konsola eklenen birçok fiziksel buton farklılıklardan bazıları. Bu arada vites selektörünün de direksiyon simidi arkasına alındığını belirtelim.

20 Kasım 2023 Pazartesi

GAC ERA


GAC, ilginç konseptlerine birini daha ekledi. Heybetli görünen dev boyutlarda bir SUV tanıtan Çin merkezli üretici, arkadan itişli bu otomobili elektrik motorlarıyla donatmış olsa da yakıt olarak pillere bağlı kalmıyor.


Dik tasarımlı burun kısmında yer alan ince LED farlar vedev jantlarıyla heybetli görünen konseptin yan yüzeyi, gizli aynalar, hemzemin kapı kolları ve kapı altlarında görülen derin hava geçişleriyle öne çıkıyor. Bol cam alana sahip olan otomobilin tavan çizgisinde düz çizgi bulunması zor.

5.413 mm boya ve 3.132 mm aks mesafesine sahip olan konseptin giderek sivrilen arka bölümünde iki parçalı ince LED stoplar bulunuyor. Tamponsa stoplardan daha içerlek bir konumda. Arka kapıları geriye doğru açılan otomobilin kapı camları çerçevesiz.

B sütunu da bulunmayan ERA'nın iç mekanı çok ferah. Üst ve alt bölümleri düzleştirilmiş direksiyon simidi haricinde dijital gösterge paneli ve büyük dokunmatik ekranlardan oluşan kokpit haricinde ön koltukların arkaya dönebilmesi ve arka koltuklarla araya bir masa yerleştirilmesi ilginç dokunuşlar.

Arka tarafa yerleştirilen bir çift elektrik motoru 548 beygir güç üretebilen otomobilin yerden yüksekliği 244 mm olarak açıklanıyor. Yakıt olarak hidrojen kullanan konsept bir depoyla yaklaşık 800 km yol yapabildiği gibi yakıt dolumu da 5 dakika sürüyor.

19 Kasım 2023 Pazar

Zeekr 007


Çin'den gelen elektrikli sedan modellere bir yenisi ekleniyor. Şık bir tasarımla karşımıza çıkan aracın uçuk performans verilerine sahip olmaması da bir değişiklik olmuş. Henüz iç mekan tasarım detayları paylaşılmamış olsa da cam tavan sayesinde kokpite de göz atabiliyoruz.

4.865 mm boya, 1.900 mm ene ve 1.450 mm yüksekliğe sahip olan modelin aks mesafesi 2.928 mm olarak açıklanıyor. Önde yer alan siyah şerit içerisine gizlenen farlar ve kaputun çamurluk bölümlerinin şişik olması güçlü bir duruş sağlamış.

Şık jantlar, cam altlarına sabitlenen yan aynalar ve gizli kapı kolları da yan bölümün detayları arasında. Tavanında LiDar sensörü yer alan otomobilin kısa tutulan bagaj kapağı da ince yapılı LED stoplarına ev sahipliği yapıyor.


İç mekanında sade bir tasarım dili kullanılan modelde ince yapılı bir dijital gösterge paneli, büyük dokunmatik keran ve ışıklandırmalı havalandırma ızgaraları görev yapıyor. Üst ve altı düzleştirilmiş direksiyon simidinin göbeğine de düğmeler ekleyen Zeekr araçta metal pedal seti de kullanmış.


204 beygir güç, 350 Nm tork üretebilen bir elektrik motorula sunulacak olan aracın ilerleyen zamanlarda çift motorlu bir seçeneğe de kavuşması bekleniyor. Tek motorla 0'dan 100 km/s sürate 6.5 saniyede ulaşabilen 007, 800 Volt mimarisi sayesinde 30 dakikada tamamen şarj edilebilecek.

Human Horizons HiPhi A


Uçuk tasarımlar dendiğinde aklımıza gelecek ilk markalardan olma yolunda ilerleyen Human Horizons, HiPhi Z modelinin daha yüksek performanslı seçeneğini tanıttı. Görsel olarak uçlarda olmaya devam eden model üç elektrik motoruna sahip.

Ana hatları HiPhi Z ile paylaşılan otomobilin makyajlanan ve daha agresif görünüme kavuşan tamponlarında yer alan ek aydınlatmalar iptal edilmiş. Arka kapı önünde yer alan deflektör de arkadaki spoiler gibi büyümüş. Karbon fiber parçalara kavuşan gövde ve yerlerine kamera geçen yan aynalar haricinde tavandaki LiDar sensörü de iptal edilmiş.

İç mekan tasarımını da kardeşinden kopyalayan HiPhi A'da yan kameraların görüntülerini yansıtan ekranlar A sütunlarının diplerine yerleştirilmiş. Gövdede olduğu gibi karbon fiberi trim parçası olarak kullanan otomobilin sportif yan desteklere sahip ön koltukları da bu malzemeden üretilmiş.

Önde iki, arkada tek elektrik motoruna sahip olan araç 1.305 beygir güç üretebiliyor. Dört tekerlekten çekiş sistemi sayesinde 0'dan 100 km/s sürate yaklaşık 2 saniyede ulaşabilen modelin maksimum süratiyse 300 km/s olarak açıklanıyor.