15 Temmuz 2023 Cumartesi

Ariel Atom 4R


Ariel Atom hızlanmaya devam ediyor. Tanıtıldığı ilk günden beri performans odaklı olmayı başaran otomobilin görünümü belki de bu nedenle neredeyse hiç değişmedi. O zamandan beri asıl değişense arkada yer alan motor oldu.

Performansı arttıkça aerodinamik kiti de standart hale gelen otomobilin 4R seçeneğinde büyük ön ve arka kanatlar ve arka lastiklerin önüne yerleştirilen hava girişleri dikkat çekiyorm. Modelin basit tasarımlı iç mekanındaysa daha bol karbon fiber kullanıldığı söylenebilir.

Gelelim motora. Ariel tarafından çok sevilen 2 litre hacimli, Honda motoru yine başrolde. 406 beygir güç, 500 Nm tork üretebilecek şekilde modifiye edilen ünite gücünü arka aksa 6 ileri vitesli, sıralı bir şanzımanla aktarıyor. 0'dan 100 km/s sürate 2.7 saniyede ulaşabilen otomobilin maksimum süratiyse 274 km/s.

14 Temmuz 2023 Cuma

Makkina Triumph TR2


Triumph geri döndü. Üstelik ilginç bir konseptle. Aslında 25. yaşını kutlayan Makkina'nın bir tasarımı olan otomobil diğer taraftan Triumph'un 100. yaşını kutluyor. Bu arada Makkina, ismi çok duyulmasa da birçok otomobil tasarımında rol oynamış bir firma.

50'li yıllarda üretilen orijinal TR2 gibi yuvarlak farlara sahip olan otomobilin bu ünitelerinin içine işlenen 2 ve 5 desenleri güzel detaylar. Çok sade hatlara sahip olan konseptin arkasında da ince yapılı ve dik yerleşimli stoplar görev yapıyor. Dev jantlar ve tek takla barı da diğer göze çarpan detaylar.

Yukarıya açılan tek kapısı ve oldukça yüksek yan desteklere sahip tek koltuğu bulunan otomobilin iç mekanında yere sabitlenmiş metal pedal seti, üç kollu direksiyon simidi ve yansıtmalı bir yapıya sahip dijital göstergeler dışında bir şey bulmak zor.

Temellerini, Triumph markasının isim haklarını elinde bulunduran BMW'nin i3S modeliyle paylaşan otomobilde 184 beygir güç üretebilen bir elektrik motoru görev yapıyor. Karbon fiber kullanımı sayesinde ağırlığı çok yükselmeyen modelin 0'dan 100 km/s sürate ulaşması 5.2 saniye sürerken maksimum sürati 185 km/s. Bataryalarsa 42.2 kWh kapasiteli.

Hyundai Ioniq 5 N


Hyundai'de işler gittikçe ciddileşiyor. Markanın en sportif modellerini işaret eden "N" elektrikli otomobillere de ulaştı. Ioniq 5'in N seçeneği hem görünümü hem de performansıyla dikkatleri üzerine çekiyor. Sunulan yeni özelliklerse bu aracı standart 5'lerden ayıran asıl detaylar.

Siyaha boyanan logolar ve yan aynalar haricinde ince yapılı kırmızı şeritlerle süslenen araca N logoları da eklenmiş. Önde yer alan agresif görünümlü tamponun köşelerinde deflektörler yer alırken yan etekler de arka bölümde aynı özelliği sunuyor. 21 inç çaplı jantlar sunan otomobilde, Ioniq 5'te henüz sunulmayan arka silecek de yer alıyor.

Standart 5'e göre 20 mm alçalan N'in genişliği 50 mm artarken boyu 80 mm uzamış. Arka bölümde çift bombeli bir spoiler ve üçgen 3. fren lambası sunan otomobilin siyah renkli arka tamponu da hem yan hava geçişleri hem de difüzör sunuyor. Dikey yerleşimli sis farı ve parçalı reflektörler de bu bölümde bulunuyor.

Kırmızı renkli kaliperleri önde dört pistonlu olan Ioniq 5 N'de önde 400, arkadaysa 360 mm çaplı frem diskleri kullanılmış. Gövdesinde birçok güçlendirme yapılan araç 275 tamanlı lastiklerle de donatılmış. Rejeneratif frenleme artık 0.6 G'ye kadar yavaşlama sağlarken drift modu, hem iç hem de dış hoparlörleri kullanan suni motor sesi ve suni vites geçişi programları araca eklenmiş.

İç mekana geçildiğinde kromajlı parçaların yokluğu ve daha koyu renkler kullanıldığı görülebilirken ara konsol yeniden tasarlanarak daha kullanışlı bir şekle bürünmüş. Metal pedal seti ve çok daha küçük bir göbeğe sahip 3 kollu direksiyon simidi de donanıma eklenmiş. Ekranlarda N'e özel grafikler sunulurken sürüşle ilgili birçok kumanda düğmesi direksiyon üzerine alınmış. Ön koltuklarsa sabit kafalıklara ve sırtlıklarında N logolarına sahip.

Gelelim performansa. Ön ve arkada birer elektrik motoru bulunduran dört tekerlekten çekişli otomobil boost fonksiyonuyla 650 beygir güç üretebiliyor. 0'dan 100 km/s sürate 3.4 saniyede ulaşabilen Ioniq 5 N'in maksimum sürati 260 km/s. 84 kWh kapasiteli pillerse 350 kW'a kadar şarj kabul ediyor.

13 Temmuz 2023 Perşembe

Porsche 357 Vision Speedster


Porsche'nin 75. yıl kutlamaları devam ediyor. Ocak ayında, bizlere 356'nın ruhunu yansıtan 357 konseptiyle tanıştıran Alman üretici şimdi de bu aracın üzeri açık seçeneğiyle bizleri selamlıyor. Üstelik daha da agresif bir görünümle.

Ana hatlarını sabit tavanlı kardeşiyle paylaşan otomobilin ön camı çok daha kısa bir yapıya sahip olduğundan araç daha alçak. Gizli LED aydınlatma grubu, 20 inç çaplı magnezyum jantlar, yan aynalar yerine düşünülen kameralar ve büyük splitter ile difüzör kardeşten tanıdık.

Tek kişilik bir otomobil olan konseptein iç mekanıysa oldukça sade bir görünüme sahip. Yolcu bölümünü brandayla kaplayan Porsche, araca özel bir üç kollu direksiyon simidi tasarlarken gösterge tablosunu şeffaf plastik üzerine yansıtmış. Yaşam alanının neredeyse tamamı karbon fiber kaplı.

Teknik verileri açıklanmamış olsa da sabit tavanlı kardeşin 718 GT4 RS ile teknik ikiz olduğunu hatırlatalım. Bu araçta görev yapan 4 litre hacimli, 6 silindirli Boxer motor, 500 beygir güç, 450 Nm tork üretebiliyor.

Renault Arkana


Renault'nun Avrupa'da oldukça popüler bir konuma sahip SUV modeli Arkana makyajlandı. İç mekanı, Clio ile paralel olarak yenilendiğinden büyük değişime uğramayan modelin kaputu altında farklı seviyelerde hibrit hale gelen motorlar görev yapıyor.

Yeni marka amblemiyle birlikte panjuru da farklı bir ızgara desenine kavuşan otomobilin ön tamponu da daha agresif duruyor. Esprit Alpine donanımıyla birlikte 19 inç çaplı jantlar sunulurken kapı altı korumaları biraz daha kalınlaşmış. Arka tamponu da makyajlanan aracın yine en sportif donanımında sabit spoiler sunuluyor.

İç mekanda farklı döşemeler dışında büyük yenilikler olmasa da yenilenen dijital gösterge paneli ve trim parçaları göze çarpıyor. Direksiyon simidine de yeni logoyu uygulayan Renault, Esprit Alpine donanımına özel mavi şeritli emniyet kemerleri ve A armalı ön koltuk sırtlıkları sunuyor.

Kaputu altında üç motor seçeneği bulunan aracın hafif hibrit üniteleri 1.33 litre hacimli, benzinli motora sahip ve 140 ile 160 beygir üretebilen iki farklı seçeneğe ayrılmış. Clio'nun da donanımında yer alan full hibritse 1.6 litre hacimli motora ve 1.2 kWh kapasiteli bataryalara sahip. Bu model 145 beygir güç üretebiliyor.

Caterham Project V


Hafif yapılı ve benzinli motora sahip sportif modelleriyle ünlenen Caterham elektrikli bir araç konseptiyle karşımızda. Aslında kısa süre önce, efsanevi Seven modelinin de elektrikli konseptini sergileyen üretici bu otomobili seri üretime almayacağını açıklamıştı. Project V içinse planlar farklı.

Yuvarlak hatlarıyla dikkat çeken otomobil küçük bir Jaguar C-X75'i andırıyor. Çamurlukların önüne yerleştirilen LED farlar, öne doğru uzayan panjur ve splitter, sportif görünüm sunarken şişkin çamurluklar, geniş yan etekler, sabit spoiler, ince yan ayna kolları ve büyük difüzör öne çıkan detaylar arasında. LED stopların da oval biçimi Bentley modellerine göz kırpmış. Jantlarsa önde 19, arkadaysa 20 inç çaplı.

İç mekanı bir Caterham için modern olsa da güncel otomobiller arasında çok sade olduğu söylenebilecek Project V'de yuvarlak göstergeler orta konsola da taşmış. Bol Alcantara ve karbon fiber kullanılan iç mekanda dokunmatik ekran, üç kollu direksiyon simidi ve şalter kumandalar gözlerden kaçmıyor. İlk etapta aracı 2+1 oturma düzeniyle satacak olan Caterham ilerleyen zamanlarda 2+2 koltuk düzeni de sunacak.

Arka aksta yer alan 272 beygir gücündeki elektrik motoruyla hareket eden otomobilde 55 kWh kapasiteli bataryalar kullanılıyor. 1.190 kg seviyesinde tutulması planlanan ağırlık sayesinde 0'dan 100 km/s sürate 4.5 saniyede ulaşabilen konseptin menzilininse 400 km olması bekleniyor. 150 kW şarja uyumlu olan aracın maksimum süratiyse 230 km/s.

12 Temmuz 2023 Çarşamba

Aston Martin Valour


Aston Martin, bir taraftan 110. yaşını kutlarken diğer taraftan tek örnek Victor'ın sahibini biraz sinirlendiriyor. İngiliz üreticinin yaş günü kutlaması, bu otomobilin neredeyse ikizi gibi görünen Valour ile yapılıyor. Neyse ki bu araç da 110 adetlik sınırlı üretime sahip.

İkili ikiz gibi dursa da arada farklar da bulunuyor. Örneğin, Valour'da daha büyük hava girişleri ve daha geniş splitter kullanılmış. Kaputta ek hava girişleri açılırken 21 inç çaplı jantlar Victor'dan alınmış. Tek örnek aracın aksine egzoz çıkışları kapılar altında olmayan Valour'da bu bölümde ek hava yarıkları da sunulmamış.

Yan aynaları da A sütununa sabitlenen otomobilin arka çamurluk önündeki hava girişi kapatılsa da ön çamurluk arkasında hava çıkışı açılmış. Arka camı bulunmayan otomobilin parçalı stopları da daha sade ve bu kısımda ek havalandırma kanalları var. Difözör de üç egzoz çıkışıyla ikiye bölünmüş durumda.

Victor ile karşılaştırıldığında iç mekanında diğer Aston Martin modellerinden daha çok detay bulunduğu söylenebilecek aracın karbon fiber kapı içleri ve yine aynı malzemeden üretilen koltukları hafifleme sağlamış. Orta konsol havalandırma ızgaraları orijinal bir tasarım olsa da dibi açık vites kolu Victor'dan alınmış.

Kaputu altında V12 Vantage'ın 5.2 litre hacimli, çift turbo beslemeli ünitesini barındıran otomobil 715 beygir güç, 753 Nm tork üretebiliyor. Üstelik bu değerler 6 ileri vitesli manuel şanzımanla arka aksa aktarılıyor. Karbon seramik fren diskleriyse önde 410, arkada 360 mm çaplı.

Ferrari KC23


Ferrari ilginç bir marka. İtalyan üreticinin yeni seri üretim otomobilleri yılda bir karşımıza çıksa kendimizi şanslı hissetsek de tek üretim modellerle çok daha sık karşılaşabiliyoruz. Bu nedenle 488 GT3 Evo temelli KC23 karşımıza geldiğinde uzun zamandır beklediğimiz bir modelin lansmanı yapılmış gibi gelebiliyor.

Pistlere özel bir araç olduğundan tasarımda hayal gücünü konuşturan Ferrari, sivri burun kısmında ince yapılı ve 3 boyutlu LED ünitelerle birlikte derin bir hava girişi ve büyük splitter kullanmış. Bu bölümdeki hava kanalı ve çamurluklar üzerindeki hava çıkışları da agresif duruşu pekiştiriyor. İki jant seti bulunan otomobilin performanslı kullanım için 18 inç çaplı jantları bulunurken sergilemede önde 21, arkada 22 inç çaplı örnekler yer alıyor.


Yukarıya doğru açılan kapılar ve derin yan eteklere de sahip olan otomobilin arka bölümünde de sabit bir spoiler ve yine 3 boyutlu stoplar görülebiliyor. Büyük difüzör ve üzerinde yer alan çift egzoz çıkışı haricinde pist kullanımlarında araca daha da büyük bir spoiler eklenebiliyor. Yan aynalarsa yerlerini kameralara bırakmış.

İç mekanını, temellerini paylaştığı 488 GT3 Evo ile paylaşan araçta tam boy takla kafesi, yarış koltukları, ayarlanabilir metal pedal seti, 6 noktadan bağlantılı emniyet kemerleri ve yarım direksiyon simidi bulunuyor. 3 aynanın da görüntisini de yansıtan ekranların tavana alınmasıysa ilginç bir detay.

Aracın performans verileri paylaşılmamış olsa da 488'de kullanılan 3.9 litre hacimli V8 ünitenin kaput altında bulunduğunu söyleyebiliriz. Bu ünitenin yarış aracında 600, yol otomobilindeyse 670 beygir güç üretebildiğini hatırlatalım.

Koenigsegg Gemera


Koenigsegg'den güzel haberler geldi. 3 yıl önce konsept haliyle karşımıza çıkan ve dört kişilik oturma kapasitesiyle birlikte hiper otomobil performansı sunabilen Gemera seri üretime hazır. Üstelik daha güçlü bir motor seçeneğiyle.

Tasarımında büyük yenilikler yapılmayan otomobilin LED far ve stoplarının iç tasarımlarında sadeleştirmeye gidilmiş. Tek bijonlu jantlar da daha ince kollara kavuşmuş. Egzoz çıkışlarının arasında kalan arka cam da önüne yeni gövde parçaları alarak bu bölümün farklı görünmesini sağlamış.

Kapılarda artık kameralar yerine aerodinamik tasarımlı aynalar yer alan otomobil bu nedenle iç mekanda da iki adet ayna göstergesinden olmuş. Diğer detaylarsa konseptte olduğu gibi. Daha önce 1.700 beygir güç üretebileceği açıklanan ve 3 silindirli bir motorun desteklediği hibrit sistem de korunmuş.

Yenilikse bu motor seçeneğine bir kardeş gelmesi. Aynı elektrik aksamıyla birlikte 2 litre hacimli ünite yerine bloğu Jesko'da da görev yapan 5 litre hacimli, çift turbo beslemeli, V8 motora görev veren Koenigsegg, aracın gücünü 2.300 beygire, torkunuysa 2.750 Nm'ye ulaştırmış.