29 Aralık 2013 Pazar
Seat Ibiza Cupra
80'li yılların başında Fiat ile ortaklığı biten İspanyol Seat aynı zamanda Volkswagen grubunun dikkatini çekmişti. 1990 yılında tamamen bu grubun kontrolüne geçen üretici Alman grubun dinamik tasarıma sahip uygun fiyatlı otomobillerini üretme görevine atandı.
Markanın en uzun soluklu modellerinden olan Ibiza, küçük hatchback otomobiller arasında kendisine önemli bir yer edinirken geçen zamanla birlikte sahip olduğu güç seviyelerinde de artış görüldü. Daha önce de 180 beygir güç üretebilen modelleri bulunan otomobil ilk defa bu güç seviyesini 1.4 litre gibi bir hacimden alabiliyor. Üç ve beş kapılı gövde seçenekleri üretilen Ibiza'nın en güçlü versiyonu Cupra sadece üç kapılı olarak alınabiliyor.
Dış Mekan
İkinci nesilden itibaren hatları yuvarlanan Ibiza'nın dördüncü neslinde köşeli çizgiler dikkat çekiyor. Daha önce testime konuk olan büyük kardeş León'u andıran ön kısımda şık LED gündüz aydınlatmasına sahip bi-xenon farlar, ön panjur altına eklenen hava girişleri ve panjura eklenen Cupra logosu dikkat çekerken yan kısımda 17 inç çaplı jantlar, siyah renkli aynalar ve A sütununun gerisine eklenen kelebek camları görülebiliyor.
Arka kısmı daha da dinamik görünen otomobilin bagaj kapağı üzerinde bir spoiler yer alırken küçük yapılı LED stoplar bu bölümde genişleyen arka çizgiye uyumlu bir görünüm sunuyor. Diğer Ibiza modellerinin aksine bagaj kapağında yer alan Seat logosunun altında Ibiza yerine Cupra yazan otomobilin hava çıkışı görünümlü süslemelere sahip arka tamponunda merkezi egzoz çıkışı ve difüzör gözlerden kaçmıyor.
4.055 mm boya, 1.693 mm genişliğe ve 1.420 mm yüksekliğe sahip olan aracın aks mesafesi 2.469 mm olarak açıklanıyor.
İç Mekan
Yaşam alanında sade bir tasarım dili kullanılan otomobilin büyük kapıları açıldığında ortalama büyüklükteki kapı içi cepleri, siyah renkli kapı kolları ve gövde rengiyle uyumlu kapı içi kaplamaları görülebiliyor. Direksiyon simidinin soluna far kumandası ve küçük bir cep ekleyen üretici yuvarlak havalandırma ızgaraları kullanmış.
Deri kaplı direksiyon simidinin alt kısmını düzeltip üzerinde beyaz renkli dikişler kullanan Seat, simidin arkasına vites değiştirme kulakçıkları, cruise control ve ses sistemi kumandalarını eklemiş. Orta konsola çok dikkat çekmeyen bir şekilde yerleştirilen ses ve havalandırma sistemi kumandalarının altında kapaksız bir cep, iki adet bardaklık ile merkezi kilit, arka rezistans ve lastik basınç seviyesi doğrulama düğmeleri bulunuyor. Vites topuzunun arkasında el freni kolu ve seviyesi ayarlanabilir bir kol dayanağı sunulmuş. Bu kol dayanağı tamamen kaldırılabilirken içinde bir de küçük göz yer alıyor.
Gövde renginde detaylara sahip olan koltuklar şık görünürken iki adet kafalık sunan arka koltukların sırtlıkları yatırılarak 236 litre hacimli bagaj genişleyebiliyor.
Konfor
Bu modelin sürüşünde konfor arıyorsanız yanlış aracı seçmişsiniz demektir. Sert süspansiyon sistemi ve ince yanaklı lastikler yol üzerinde bulunan her detayı hissetmenize neden oluyor. Yol gürültüsü izolasyonu başarılı olan otomobil rüzgar sesi konusunda sınıf ortalamalarında olsa da en güçlü versiyon olan Cupra'nın egzoz sesi zaten rüzgarın etkili olduğu süratlerde bu sesi rahatça bastırabiliyor.
Çok geniş olmayan koltuklar konfor açısından sorun yaratmazken kolayca katlanabilen ön koltuk sırtlıkları sayesinde arkaya geçmek sorun değil. Bu bölümse tahmin edilebileceği gibi çok geniş değil. İki kişi için yeterli omuz genişliği sunulurken baş mesafesi, boyu 1.80 m üzerindekiler için sınırlı. Bunun yanında diz mesafesi araç boyutlarına göre makul seviyede.
Siyah renkli tavanın yarattığı karanlık havayı ön kısmı cam olan tavanla gideren Ibiza Cupra'nın standart donanımında sunulan 7 ileri vitesli, çift kavramalı yarı otomatik şanzıman, cruise control, yol bilgisayarı, elektrikli cam ve yan aynalar, otomatik havalandırma sistemi, seviye ayarlı ön kol dayanağı, MP3 ve CD çalabilen ve direksiyondan kumanda edilebilen ses sistemiyle arka park sensörü kullanışlı konfor donanımları arasında sayılabilir.
Sürüş
Performans beklentileri yüksek olanları yüzüstü bırakmayacak olan bir otomobille karşı karşıyayız. 215/40-17 ölçülerine sahip lastik ve jantlar sert süspansiyon sistemiyle birleşince hem yüksek süratlerde hem de ani direksiyon hareketlerinde kararlılığını bozmayan bir araç ortaya çıkmış. Direksiyon sistemi de hasas olan Ibiza Cupra zorlandığında önden kaysa da otomobilin kontrol edilebilirliği çok başarılı.
İç mekana geçildiğinde metal pedal seti, sıfır konumunda aşağıyı gösteren göstergeler ve alt kısmı düzleştirilmiş direksiyon simidi gibi sportif görünümlü detaylara sahip olduğu görülebilen otomobilin 7 ileri vitesli, çift kavramalı yarı otomatik şanzımanı hem vites kolundan, hem de direksiyon simidi arkasına yerleştirilen kulakçıklardan kumanda edilebiliyor. Bu arada yanal ivmelerin etkileri ön koltuklarda oturanları pek rahatsız etmiyor zira bu kısımda sunulan yan koltuk yan destekleri oldukça yüksek.
Çabuk ve sarsıntısız geçişleriyle dikkat çeken şanzıman manuel modda kullanılırken topuzdan yapılan müdahaleler kulakçıklar kullanılarak yapılanlardan daha hızlı algılanıyor. Hem kompresör hem de turbo beslemeyle donatılan 1.4 litre hacimli motor sadece üretilen 180 beygir güç ve 250 Nm torkla değil her devirde sunduğu canlılıkla da etkiliyor.
Arka tamponun ortasına yerleştirilen egzoz çıkışından yayılan ses sportif sürüşten hoşlananları memnun edecek cinsten olsa da asıl memnuniyet performans verileri görüldüğünde yaşanıyor. 1.184 kg ağırlıkla 0'dan 100 km/s sürate 6.9 saniyede ulaşabilen Ibiza Cupra'nın maksimum sürati 228 km/s.
Yakıt tüketimi konusunda da makul olan otomobilin ortalama tüketim değeri yüksek süratlerde 10 litre/100 km'nin üzerine çıksa da motor devir saati 3.000 d/d altında tutulduğunda aynı mesafede tüketim 6 litre seviyesinin altına indirilebiliyor.
Fiyat/Donanım
Testi bu bölüme kadar okuyanlar için asıl sürpriz burada. Son yıllarda Diesel motorlara olan ilgiden dolayı bu ünitelerle donatılan araçların fiyatı artarken benzinli motorlara olan ilginin azalması fiyatları düşürdü. Performans değerleri etkileyici olan Seat Ibiza Cupra'nın fiyatı 48.300 TL seviyesinden başlıyor.
Standart donanımında LED gündüz farları ve stoplar, far yıkama sistemi, bi-xenon farlar, direksiyonel ön sis farları, 17 inç çaplı jantlar, elektrikli cam ve aynalar, yol bilgisayarı, cruise control, otomatik havalandırma sistemi, direksiyondan kumanda edilebilen, Aux girişli, CD ve MP3 çalabilen ses sistemi, yağmur ve far sensörleri, elektrokromik iç ayna, direksiyon arkasından kumanda edilebilen 7 ileri vitesli, çift kavramalı yarı otomatik şanzıman, sürücü ve yolcu koltuğu altında göz, ön kol dayanağı, metal pedal seti, yokuş kalkış desteği, ön, yan ve perde hava yastıkları bulunan test otomobiline eklenmiş tek opsiyonel donanımsa 1.900 TL değerindeki açılır tavan.
Sonuç
Her geçen gün daha da dikkat çekici bir marka haline gelen Seat'ın küçük hatchback modeli Ibiza'nın keskin hatlardan oluşan tasarımının hakkını en iyi veren versiyon belki de üç kapılı SC gövdeye sahip Cupra versiyonu. Platform ikizi Volkswagen Polo GTI kadar yüksek kalitede bir iç mekan sunmasa da farklı görünümü ve makul donanımıyla dikkat çeken aracın önü açık.
50.000 TL seviyesinin altında alınabilecek en performanslı otomobillerin başında gelen Ibiza Cupra dinamik sürüş karakteristiği, canlı motoruyla uygun ayarlara sahip şanzımanı ve istendiğinde oldukça düşük seviyelere indirilebilen yakıt tüketimiyle bu boyutta bir performans aracı arayanların listesine üst sıralardan giriş yapacaktır.
Fotoğraflar
Test sırasında çektiğim fotoğraflara buradan ulaşabilirsiniz.
27 Aralık 2013 Cuma
Honda VEZEL
Tokyo otomobil fuarında sergilenecek araçlarını tanıtan Honda yeni modellerdense modifiye edilmiş güncel araçlara ağırlık vermiş. Bunun yanında organizasyona yeni SUV VEZEL'in modifiye edilmiş versiyonları da getirilmiş.
Görsel olarak yenilenmiş olan bu araçlardan ilki Modulo'nun geliştirdiği konsept. Honda modelleri üzerinde çalışmalar yapan firmanın Mugen'e göre daha sade bir görünüm sunmasına alıştık. Buna rağmen farklılığı dikkat çekici olan otomobilde yanlarına parçalı splitter eklenmiş yeni ön tampon, siyah renkli yan aynalar, çift renkli jantlar, daha büyük bir spoiler ve hafifçe makyajlanmış arka tampon bulunuyor.
İç mekanında tasarım farklılığı sunmayan Modulo modifikasyonlu VEZEL, koltuklar, vites konsolu, kapılar ve orta konsolda bordo renkli deri döşemelerle daha şık bir hale gelmiş.
Aynı araç için daha çok dikkat çeken bir görünüm sunan Mugen yenilediği ön panjura kendi logosunu koyarken ön tamponu genişletmiş. Jantları da büyüten firma yan etekleri ve arka tamponu yenilerken yan camlara da rüzgarlıklar eklemiş.
26 Aralık 2013 Perşembe
Hyundai ix35 1.6 GDI Elite Otomatik
Hyundai'nin kompakt SUV modeli ix35 geçtiğimiz Ekim ayında yenilenmesiyle birlikte Türkiye pazarında 1.6 litre hacimli benzinli motor ve otomatik şanzıman ikilisiyle sunulmaya başladı. Ülkenin vergi politikası nedeniyle fiyatı çok artan 2 litre hacimli turbo Diesel motora sahip modele bir alternatif olarak düşünülen araç bu sayede diğer markalarla da daha etkili şekilde yarışabilecek.
Markanın Tucson modeliyle 2004 yılında girdiği pazarda Kia Sportage'ın teknik ikizi olan aracın ikinci nesil örnekleri 2009 yılında piyasaya sürüldü. Yeni araçların ismi bazı pazarlarda Tucson olarak kalsa da Tucson ix ve Tucson ix35 de kullanılan model adları arasında yer alıyor. Türkiye'de iki motor seçeneği bulunan otomobilin yurt dışında 2 ile 2.4 litre hacimli benzinli ve 1.7 litre hacimli turbo Diesel motor seçenekleri sunuluyor.
Dış Mekan
Piyasaya çıktığı günden bu yana ana hatlarında büyük bir değişiklik olmayan ikinci nesil ix35'in görünümünde ön tamponun altına yerleştirilmiş plastik splitter, sis farları çevresine eklenen siyah kaplamalar, kromajlı ön tampon süslemeleri ve kapı kolları, farların iki farklı yerinde bulunan gündüz aydınlatmaları, koyu renkli jantlar, sinyal entegre edilmiş yan aynalar, spoiler ve LED stoplar dikkat çekiyor.
4.410 mm boya, 1.820 mm genişliğe ve 1.665 mm yüksekliğe sahip olan aracın aks mesafesi 2.640 mm olarak açıklanıyor.
Üzerine eklenen dalgalanmalarla güçlü bir görünüm sunan çamurluklar, geriye doğru uzayan farlar, 17 inç çaplı jantlar, alçak tutulmuş tavan rayları ve kaputa eklenen bombeler aracın dinamik duruşunu pekiştirmiş.
İç Mekan
İç mekanında uzakdoğu etkileri kolayca görülebilen ix35'in ön kapılarında geniş gözler ve çift renkli plastik kaplamalar görülebiliyor Sürücü kapısına ergonomik şekilde yerleştirilen cam ve ayna kumandaları kullanışlı olsalar da ayna kumandalarının aydınlatılmamış olması geceleri sorun yaratabilir.
Ön panelde de çift renk kullanan Hyundai gösterge tablosuışık seviyesi ayarını, yokuş iniş sistemi ve ESP kapatma düğmesiyle birlikte direksiyon simidinin sol tarafına koymuş. Deri kaplı, şık bir direksiyon simidine sahip olan araç bu bölümde ses sistemi, yol bilgisayarı ve telefon kumandaları da sunmakta. Açık mavi ve beyaz renkli aydınlatmalara sahip olan gösterge panelinde renkli bilgisayar ekranı da sunulurken gölgelik yumuşak plastikten üretilmiş.
Orta konsolda, dik yerleştirilmiş havalandırma ızgaralarının arasında ses ve çift bölgeli klimanın kumanda düğmeleri görülebilirken daha aşağıda koltuk ısıtma, park sensörleri ve otomatik park sisteminin düğmeleri bulunuyor. Vites konsolunun önündeyse kapaksız bir göz, USB ve Aux girişleri, çakmak ve 12 Volt soket mevcut. Otomatik şanzımanın zigzaglı vites yollarını konsola entegre etmiş olan Hyundai bu bölümde iki bardaklık, el freni kolu ve altında geniş bir göz olan kol dayanağını eklemiş.
Arka kapılarda da derin gözler sunan üretici arka koltuklar için sunduğu ısıtma sisteminin kumanda düğmelerini de kapılara almış. Ön kısmına bardaklık eklenen katlanabilir kol dayanağı ve üç adet kafalığa sahip olan arka koltukların sırtlıkları yatırılarak 591 litre hacimli bagaj hacmi 1.436 litreye yükseltilebiliyor.
Konfor
Donanım olarak dikkat çekici bir araç olan Elite paketli ix35 bu başlıkta önemli artılara sahip. Hem ön hem de arka tamponlarda park sensörleri bulunan araçta iç aynaya entegre edilmiş geri görüş kamera ekranı ve otomatik park yardımcısı yer alıyor. 17 inç çaplı, küçük olmayan jantlara sahip olan aracın 60 yanaklı lastikleri de darbe emişi konusunda başarılı.
Üç farklı moda sahip olan direksiyon sistemi şehir içi sürüşlerde hafif yapısıyla rahatlık sağlarken orta sertlikte ayarlanan süspansiyon sistemi yol tutuş ve konfor dengesini yakalayabilmiş. Yol gürültüsü iç mekana çok yansımazken çok aerodinamik olmayan yapı rüzgar sesinin erken başlamasına neden olmuş.
Dikkat çekici donanım paketinde dört elektrikli cam, elektrikli katlanabilen yan aynalar, tepe iniş yardımcısı, hem ön hem de arka koltuklarda ısıtma sistemi, direksiyondan kumanda edilebilen güçlü bir müzik sistemi, Bluetooth bağlantısı, USB ve Aux girişleri, çift bölgeli otomatik havalandırma, renkli ekranlı yol bilgisayarı, deri döşeme ve açılabilir panoramik cam tavan bulunurken en büyük konfor donanımı şüphesiz 6 ileri vitesli otomatik şanzıman. Tork konvertörlü tam otomatik ünite yumuşak geçişleriyle dikkat çekerken manuel vites değişimine de izin veriyor.
Geniş koltuk yüzeylerinde konforlu yolculuklar yapmak mümkün. Sürücü koltuğuna bel destek ayarı da ekleyen Hyundai baş, omuz ve diz mesafelerinde sınıfının ortalamalarını tutturmuş
Sürüş
Ülkenin saçma vergi sistemi nedeniyle ix35'in kaputu altına giren 1.6 litre hacimli benzinli motorun otomatik şanzıman ve 1.5 tonluk gövde ağırlığıyla birleşince harikalar yaratması beklenmemeli. 135 beygir güç, 165 Nm tork üretebilen ünitenin sağladığı 160 km/s'lik maksimum sürate bakılarak aracın bir yarış otomobili olmaması beklenebilir.
Direksiyon başına geçildiğinde dikkati çeken hassas gaz pedalı yere sabitlenerek sportif bir etki yaratılsa da özellikle yüksek süratlerde dinamizm için yapılacak tek şey vites düşürmek oluyor. Neyse ki şanzıman bu konuda istekli davranıyor. Haliyle tüm bunların bir de bedeli var. Ortalama test tüketimi 10.9 litre/100 km olarak gerçekleşen aracı düz yolda, düşük süratlerde kullandığınızda ortalama 8 litre/100 km'nin altına düşse de otoyolda yüksek süratlere ulaşıldığında 13 litre/100 km'nin çok üzeri görülebiliyor.
225/60-17 ölçülerindeki lastikler geniş yanaklı olsalar da orta sertlikteki süspaniyon sistemiyle birleşince yol tutuşta dengesizlik sezilmiyor. Farklı modlara sahip olan direksiyon sisteminin hissiz olması dinamik sürüşlerde pek zevk vermeyebiliyor fakat daha önce de belirttiğim gibi aradığınız bir otoban faresi ataklığıysa zaten yanlış araca yönelmişsiniz demektir.
Görsel olarak çok sportif durmasalar da ön koltukların alt bölümde sunduğu yan destekler başarılı. Aracın yüksek G kuvvetlerine maruz kalmayacağını düşünürsek sırtlıklardaki desteklerin biraz alçak olması sorun yaratmıyor.
Fiyat/Donanım
Hyundai modellerinin genel olarak güçlü olduğu bu başlıkta test aracım da gücünü gösterdi. Vergilerin iyice artmasıyla birlikte 2 litre hacimli turbo Diesel motorla donatılan modelin fiyatı 100.000 TL üzerine çıkan ix35'e 1.6 litre hacimli benzinli ünite ilaç gibi gelmiş.
Fiyatı bu sayede yarıya inen aracın giriş modeli Style donanım paketiyle 60.200 TL'ye alınabilirken Elite paketle fiyat 66.500 TL seviyesine çıkıyor. Otomatik şanzıman için 3.000 TL fark isteyen Hyundai standart donanımda elektrikli dört cam ve aynalar, açılabilir panoramik cam tavan, 17 inç çaplı jantlar, deri koltuklar, çift bölgeli havalandırma, ön ve arka koltuk ısıtıcısı, yol bilgisayarı, USB ve Aux girişlerine sahip, MP3 ve CD çalabilen ses sistemi, yokuş iniş ve kalkış destekleri, ön, yan ve perde hava yastıkları, geri görüş kamerası, ön ve arka park sensörleri, otomatik park yardımcısı, elektrokromik iç ayna, çok fonksiyonlu direksiyon simidi, sis farları ve LED gündüz aydınlatması sunuyor.
Sonuç
Sınıfının dikkat çekici modellerinden olan Hyundai ix35'in başarılı satış rakamlarına ulaşmasının önündeki en büyük engel kalktı. 2 litre hacimli turbo Diesel motoruyla hem performans hem de tutumluluk sunsa da vergiler nedeniyle fiyatları yükselen aracın 1.6 litre hacimli üniteyle 60.000 TL seviyesinden başlayan fiyatları potansiyel müşterileri kendisine çekiyor.
Markanın diğer modellerinde olduğu gibi zengin donanımıyla dikkat çeken araç performans severlere değil konfor ağırlıklı araç arayışında olanlara sesleniyor. Otomatik şanzıman opsiyonuyla da bu tip müşterileri kendisine çekmeyi başaracak gibi görünen ix35 1.6 GDI'ın başarılı satış rakamlarına ulaşması zor değilmiş gibi görünüyor. Türkiye için belki de en büyük şanssızlıksa ix35 ailesinin küçük hacimli Diesel motorunun 1.6 yerine 1.7 litre hacimli olması.
Fotoğraflar
Test sırasında çektiğim fotoğraflara buradan ulaşabilirsiniz.
25 Aralık 2013 Çarşamba
Lumma CLR RS
Şu sıralar modifikasyon dünyasında popüler olan araçlardan birisi de yeni nesil Range Rover Sport. Sadece görünüme yönelik olan paket yaklaşık 29.500 Euro değerinde.
Çamurluk ve yan etekleri genişletilmiş aracın yenilenen tamponunda ek LED aydınlatmalar ve hava girişleri yer alırken alt kısımda bir de splitter bulunuyor. Kaputta ek hava çıkışları açılırken arka kısımda koyu renkli stoplar, çift katlı spoiler, difüzör ve dört çıkışlı egzoz sistemi görülebiliyor. Farklı çap ve tasarımlarda jantlar sunan Lumma Design'ın resimlerde görünen araçta kullandıklarıysa 22 inç çaplı.
İç mekanda da farklı renk ve desende deri döşemeler sunulurken karbon fiber kaplamalar ve özel tasarım paspaslar da unutulmamış.
Volkswagen Mama Up!
Volkswagen'in minik hatchback modeli Up! yeni versiyonlarıyla dikkat çekmeye devam ediyor. Bu araçlardan birisi de büyük ihtimalle tek örnek kalacak olan Mama Up!
İsminden de anlaşılacağı gibi annelere yönelik hazırlanmış bir konsept olan bu aracın gövdesinde beyazla birlikte pembe renkli paneller kullanılırken beyaz renkli jantlar daha büyük boyuta sahip.
İç mekanda da beyaz ve pembe renkler hakim. Bu bölümde ayrıca iptal edilen ön yolcu koltuğu yerine yerleştirilen mama tutacakları ve arka kısımda görülebilen bebek koltuğu da görülebiliyor.
Manhart MH1 400
Manhart Racing tarafından hazırlanan modifikasyon kitlerine bir yenisi eklendi. Güncel BMW 1 Serisi'nin en güçlü modeli M135i için geliştirilen paket görünümü çok değiştirmese de performans artışı dikkat çekici.
Mat siyah folyoyla kaplanmış olan tanıtım aracında 19 inç çaplı jantlar kullanılırken bazı detaylar sarıya boyanmış. Süspansiyon sistemi yenilenen otomobilin fren sisteminde önde 380, arkadaysa 356 mm çaplı diskler görev yapıyor.
İç mekanda Alcantara ile kaplanan yüzeylerin yanında baklava desenli dikişlere sahip sportif ön koltuklar, metal pedal seti ve karbon fiber kaplamalar görülebiliyor.
Kaputu altında görev yapan 3 litre hacimli motoru yeni bir turbo beslemeye sahip olan aracın gücü 400 beygire, torkuysa 561 Nm'ye ulaşmış.
24 Aralık 2013 Salı
Loewenstein LM63-700 C63 AMG Estate
Mercedes C Serisi yenilense de eski modeller için sunulan modifikasyon kitleri arasına yenileri eklenmeye devam ediyor. Ailenin en güçlü station wagon modeli C63 AMG Estate için hazırlanan kit Loewenstein Manufaktur tarafından hazırlanmış.
İsmi çok duyulmamış bir Alman firma olan Loewenstein'ın sunduğu karbon fiber parçalar arasında splitter, yan aynalar ve difüzör bulunurken jant çapları 20 inçe çıkmış. Gövdesi üzerine altın renkli grafikler uygulanan otomobilin diferansiyeli yenilenirken fren, egzoz ve süspaniyon sistemleri de modifiye edilmiş.
İç mekanda farklı renk ve desenlere sahip karbon fiber konsol kaplamaları dikat çekerken metal pedal seti, özel paspaslar ve Alcantara döşemeler de donanıma eklenmiş.
Otomobilin kompresör beslemeye sahip 6.2 litre hacimli v8 motoru üzerinde yapılan modifikasyon çalışmaları sonucunda güç 702 beygire, torksa 883 Nm'ye ulaşmış.
Overfinch Range Rover
Piyasaya çıkmasıyla birlikte modifikasyon kitleri tanıtılmaya başlayan yeni nesil Range Rover üzerinde çalışmalar yapan firmalar arasına Overfinch de katıldı.
Ek LED aydınlatmalara sahip olan ön tamponun alt kısmına splitter eklenirken yan etekler aşağıya doğru uzamış. Daha geniş hava girişleri, ince egzoz çıkışları, spoiler ve yeni bir arka tamponu da donanıma katan Overfinch jant çaplarını 23 inçe yükseltmiş.
İç mekanda ek donanım bulunmasa da farklı renk ve desenlerde döşemeler ve değişik malzemelerden üretilmiş konsol kaplamaları araca uygulanabiliyor.
23 Aralık 2013 Pazartesi
DC EcoSport
Lüks dediğimizde aklımıza gelen ilk araç Ford'un küçük SUV modeli EcoSport olmasa da DC Design gibi bazı firmalar bu düşünceyi değiştirmeye çalışıyor.
Tamamen yeniden tasarlanan ön kısımda LED farlar, dev hava girişi, tampona yerleştirilmiş yuvarlak aydınlatma grubu, splitter ve ince panjur dikkat çekerken iç mekanda da büyük farklılıklar göze çarpıyor.
Beş koltuklu dizilim yerini dört adet tekli koltuğa bırakırken arka koltukların ortasına küçük bir buz dolabı eklenmiş. Tavanda ahşap kaplama ve özel ışıklandırma dikkat çekerken hem orta konsolun üzerine hem de iç aynanın üzerine ekranlar yerleştirilmiş. Yeni bir ses sistemi ve sürücü koltuğu arkasında bir ekran bulunan otomobilin ön yolcu koltuğu katlanabilirken arka koltuklar da geriye doğru yatırılabiliyor.
20 Aralık 2013 Cuma
Lamborghini Huracán LP 610-4
Lamborghini markasının en çok satılan modeli Gallardo tarih oldu. Bu aracın yerine geçecek otomobil içinse bekleme sanıldığı kadar uzun olmadı. Yeni boğanın ismi Huracán.
Şık görünen tasarımında Lamborghini standartlarında bir sürpriz olmayan otomobilin ince LED aydınlatma grubu, öne doğru çıkıntı yapan tamponu, yanlarda yer alan büyük hava girişleri, spoiler şeklinde tasarlanmış arkası, büyük difüzörü ve dört çıkışlı egzoz sistemi dikkat çeken detaylar arasında sayılabilir.
İç mekanında daha köşeli bir tasarım hakim olan Huracán'ın altıgen havalandırma ızgaraları tekli olarak yerleştirilirken direksiyon simidinin alt kısmı düzleştirilmiş. Arkası boşaltılmış orta konsolun üst kısmında bulunan üç gösterge dijitalken aracı çalıştırmaya yarayan düğme kırmızı bir kapağın arkasına gizlenmiş.
Vites topuzunun tasarımı da köşeli olan araçta kullanılan gösterge paneli de tamamen dijital. Direksiyon simidi arkasına büyük boyutlu vites değiştirme kulakçıkları ekleyen Lamborghini karbon seramik fren disklerini standart donanıma eklemiş.
Dört tekerlekten çekiş sistemine sahip olan otomobilin ağırlığını 1.422 kg'da tutuan firma kaputun altına 610 beygir güç, 560 Nm tork üretebilen 5.2 litre hacimli bir v10 motor yerleştirmiş. Sürüş karakteristikleri değiştirilebilen çift kavramalı yarı otomatik şanzımanla donatılan Huracán 0'dan 100 km/s sürate 3.2 saniyede ulaşabilirken 200 km/s sürate 9.9 saniyede ulaşılabiliyor. Maksimum ürati 325 km/s'in üzerine çıkan araç Start/Stop sayesinde 12.5 litre/100 km'lik ortalama yakıt tüketim değeri sunuyor.
19 Aralık 2013 Perşembe
mcchip-dkr Mercedes-Benz A45 AMG
Mercedes'in küçük sporcusu A45 AMG'nin modifikasyon çalışmalarına başlayan firmalardan birisi de mcchip-dkr oldu. Firmanın sunduğu üç performans kiti de etkileyici değerler sunuyor.
19 inç çaplı jantlarıyla egzoz ve süspansiyon sistemi yenilenen aracın turbo beslemeye sahip 2 litre hacimli motoru ilk etapta 400 beygir güç, 535 Nm tork üretebilirken ikinci etapta tork aynı kalırken güç 420 beygire ulaşmış. Bu değerler yeterli gelmezse üçüncü kademede 450 beygir güç, 550 Nm tork alınabiliyor.
Citroën DS 5LS
Gezegenin en kalabalık ülkesi olup bir de gelişen pazara sahip olunca Çin'in otomobil pazarı üreticiler için tam bir cennet. Yerli üretim araçlara uygulanan düşük vergiler de işin içerisine girince neredeyse bütün büyük markaların fabrikalarına sahip olan ülkeye özel modeller de üretilmekte.
İşte bu özel modellerden birisi olan DS 5LS Fransız üretici Citroën'in DS ailesinde sunduğu ilk sedan araç. 4.7 metre boya, 1.84 metre genişliğe ve 1.5 metre yüksekliğe sahip olan aracın aks mesafesi 2.7 metre olarak açıklandı.
Citroën'in son zamanlarda tanıttığı konsept araçlardan alınmış gibi duran yüzünde farların içerisine kadar uzanan geniş ön panjur, şık tasarımlı jantlar, şeffaf camlı, LED stoplar ve çift çıkışlı egzoz sistemi dikkat çekerken iç mekanda ahşap kaplama, deri döşeme, alt kısmı düzleştirilmiş direksiyon simidi, deri ön konsol, geriye yatırılabilen arka koltuklar, masaj fonksiyonlu ön koltuklar ve arka eğlence sistemi yer alıyor.
İki motor seçeneğine sahip olacağı açıklanan otomobilin turbo beslemeye sahip 1.6 litre hacimli benzinli motorlarından ilki 156, ikincisi 200 beygir gücünde. Diğer Peugeot ve Citroën modellerinden de tanıdığımız bu üniteler 6 ileri vitesli otomatik şanzımanla donatılmış.
Manhart MH6 700
BMW'nin büyük sportif coupé modeli M6 için geliştirdiği dört performans kitini geçtiğimiz Mart ayında tanıtan Manhart Racing 2013 yılının bitimine yaklaştığımız şu günlerde otomobili daha da güçlendirdi.
Ön tamponun altına eklenen splitter, ek hava çıkışları sunan kaput, yan ayna muhafazaları, yeni arka difüzör ve bagaj kapağı üzerine eklenen spoiler karbon fiberden üretilirken süspansiyon, egzoz ve fren sistemleri yenilenmiş. Aracın jant çaplarıysa 21 inç.
Çift turbo beslemeye sahip 4.4 litre hacimli v8 motorun gücünü 743 beygire, torkunuysa 953 Nm'ye ulaştran firma maksimum sürati 320 km/s'te sınırlamış. Otomobilin 0'dan 100 km/s sürate ulaşması 3.8 saniye sürerken 100-200 km/s hızlanması 6.3 saniye sürmekte.
Hyundai Grandeur Hybrid
Hyundai'nin 2011 yılı başında yenilediği Grandeur modeli hibrit versiyonuna kavuştu. Daha düşük yakıt tüketim rakamlarına sahip olan aracın görünümündeyse büyük bir farklılık yok.
Bu araç için özel olarak tasarlanmış 17 inç çaplı jantlar ve mavi renkli kapı kolu aydınlatmaları dışında diğer motor seçeneklerine sahip versiyonlarından farklı bir detay sunmayan aracın iç mekanında da gösterge paneli ve orta konsol üzerinde yer alan ekranların görselleri dışında büyük bir yenilik yok.
Kaputunun altında 2.4 litre hacimli, 160 beygir güç üretebilen bir benzinli ünite yer alan aracın 48 beygir güç üretebilen elektrik motoru da eklenince 204 beygir karma güç ortaya çıkıyor. Araç için açıklanan ortalama yakıt tüketim değeriyse 6.25 litre/100 km. Bu değer, aynı motora sahip Kia Optima'nınkiyle aynı. 1.680 kg ağırlığında olan otomobilde 6 ileri vitesli tam otomatik bir şanzıman kullanılmış.
18 Aralık 2013 Çarşamba
Abt RS7
Temmuz ayında Audi S7 için geliştirdiği modifikasyon kitini tanıtan Abt şimdi de daha da sportif RS7 için hazırladığı paketi tanıttı. Tipik bir Abt özelliği olarak görünümü çok değişmeyen aracın gücündeyse ciddi artış var.
20 veya 21 inç çaplı jantlarla donatılabilen otomobilin bagaj kapağı üzerinde bulunan spoiler karbon fiberden üretilen bir örnekle değiştirilirken iç mekanda farklı paspaslar ve özel kapı eşik kaplamaları dikkat çekiyor.
Egzoz sistemi de yenilenen aracın çift turbo beslemeye sahip 4 litre hacimli v8 motoru iki etapta güçlendirilebiliyor. Daha önce RS6 için de sunulan kitlerden ilki 666 beygir güç, 830 Nm tork üretebilirken ikincisi 700 beygir güç, 880 Nm tork üretiyor.