19 Aralık 2013 Perşembe
Citroën DS 5LS
Gezegenin en kalabalık ülkesi olup bir de gelişen pazara sahip olunca Çin'in otomobil pazarı üreticiler için tam bir cennet. Yerli üretim araçlara uygulanan düşük vergiler de işin içerisine girince neredeyse bütün büyük markaların fabrikalarına sahip olan ülkeye özel modeller de üretilmekte.
İşte bu özel modellerden birisi olan DS 5LS Fransız üretici Citroën'in DS ailesinde sunduğu ilk sedan araç. 4.7 metre boya, 1.84 metre genişliğe ve 1.5 metre yüksekliğe sahip olan aracın aks mesafesi 2.7 metre olarak açıklandı.
Citroën'in son zamanlarda tanıttığı konsept araçlardan alınmış gibi duran yüzünde farların içerisine kadar uzanan geniş ön panjur, şık tasarımlı jantlar, şeffaf camlı, LED stoplar ve çift çıkışlı egzoz sistemi dikkat çekerken iç mekanda ahşap kaplama, deri döşeme, alt kısmı düzleştirilmiş direksiyon simidi, deri ön konsol, geriye yatırılabilen arka koltuklar, masaj fonksiyonlu ön koltuklar ve arka eğlence sistemi yer alıyor.
İki motor seçeneğine sahip olacağı açıklanan otomobilin turbo beslemeye sahip 1.6 litre hacimli benzinli motorlarından ilki 156, ikincisi 200 beygir gücünde. Diğer Peugeot ve Citroën modellerinden de tanıdığımız bu üniteler 6 ileri vitesli otomatik şanzımanla donatılmış.
gene müthiş dizayn ve kalite
YanıtlaSilcitroen'in kaliteli olduğunu ilk sizden duyuyorum.peugeot bile yeterli kaliteye sahip değilken citroene kaliteli demek oldukça abes...
YanıtlaSilelysee değil mi bu?
YanıtlaSilC-elysee yaklaşık 30 cm kısa bundan.
Silben ön çaprazdan superb'e benzettim. araç çok güzel olmuş bence. Yeni mondeo'nun da gelmediği şu ortamda 1.6 motorlarla buraya da gelirse iş yapar gibi duruyor. Tabi gidip D segmenti liderliğini alacak değil ama bolca görürüz
YanıtlaSilbu araç avrupa'ya gelmeyecekse bile avrupa'da bir ds sedan olmayacak mı? citroen lüks araçları hb formunda sunmaya devam ederek başarılı olur mu?
YanıtlaSilfotoğraftan kalite anlayan oksijen tüketenler gördüm yine. şaka mısınız ? ellemeden uğraşmadan kurcalamadan nasıl anlıyorsunuz lan kalitesini bana da bi anlatın
YanıtlaSilson yıllarda psa grubu gerek dizayn gerek kalite olarak sınıflarında en iyi araçları üretiyorlar. bu da güzel bir örnek olmuş. Yukarıdaki arkadaş oksijen tüketmeye başlarsa o da fotoğraftan kalite anlayacak noktaya gelebilir ama önce akvaryumundan çıkacak kadar evrimleşmeli..
YanıtlaSilbir atışmanın içindesiniz ama doğru bulmadığım taraf psa'nın sınıfının en kaliteli araçlarını ürettiği meselesi. psa kalitesini eleştirenlerle karşılaşmadınız sanırım.
Silatışma yok espri sadece. tabi ki fotoğraftan anlaşılmaz kalite. ancak ben hem vw hem psa grubu araçlar kullanıyorum ve açıkcası vw grubu bana ülkemizde abartılıyor gibi geliyor. psa grubu araçlarda daha az motor sorunları yaşıyoruz. vw'nin ülkemizdeki fiyat politikaları ve satış stratejileri de bu abartının bir sonucu
Silşimdi vw'den polo psa'dan 508 kullanırsanız psa tabiki kaliteli gelebilir.ama hem passat hem 508 kullanmış biri olarak söylüyorum psa'nın tek avantajı dizel motor(zorlarsak tasarım deriz o da kişiye göre değişir).ama kalite olarak kendi sınıfında karşılaştırdığımızda psa'nın oldukça geride kaldığını rahatlıkla görebiliriz.
Silbu arada söylediğim söz bu araç için geçerli değil.görmeden bilemeyiz tabiki.genel bi karşılaştırma.
Sil