28 Mart 2024 Perşembe

Jeep Wrangler Low Down ve Vacationeer


Easter Jeep Safari bu yıl da yeni konseptler getirdi. Bu sefer toplamda dört konsept tanıtan üreticinin iki konseptini sayfaya konuk ettik. Alıştığımız şekilde arazi için çok daha uygun hale getirilen modellerin kaputları altındaysa ilginç şekilde değişiklik yapılmamış.

Tasarımında 2009 yılında tanıtılan Lower Forty konseptinden esinlenilmiş Wrangler Low Down, koca ayak temasını devam ettiriyor. Dört kapılı Wrangler temelli model kısaltılmış çelik tamponlar, ön çamurluklara entegre edilmiş LED aydınlatmalar ve hava çıkışları, şeffaf bölümlü kaput ve kumaş tavan gibi detaylara sahip.

İç mekana geçildiğinde dokunmatik ekranı iptal edilen 392 armalı kokpit ve farklı döşemelere sahip koltuklarla dikkat çeken otomobilde 20 inç çaplı jantlar ve 42 inç çaplı lastikler kullanılıyor. Süspansiyon sistemi standart olsa da akslar Dana 60 ile değiştirilmiş. 6.4 litre hacimli V8 motorsa 477 beygir güç, 637 Nm tork üretmeye devam ediyor.

Açık renkli ve Grand Wagoneer temelli konseptiyle de dikkat çeken Jeep, bu aracın hem tampon hem de tavanına bol bol LED aydınlatma eklemiş. 38 mm yükseltilen süspansiyon sistemi ve ek alt korumalar da araca eklenen donanımlar arasında. 18 inç çaplı ve beyaz renkli jantlar ve 35 inç çaplı lastikleri de unutmamak lazım.

Tavanında katlanabilir bir çadır sunan konseptin bu aksesuarının üzerinde de güneş panelleri yer alıyor. İç mekandaysa açık renkli ahşap kaplamalar ve piknik örtüsünü andıran koltuk döşemeleri görülebiliyor. Kaput altında yer alan 3 litre hacimli, sıralı 6 silindirli motorsa çift turbo besleme yardımıyla 517 beygir güç, 578 Nm tork üretebiliyor.

JAC T9


Çinli üreticiler ticari araçlar konusunda da diğer otomobil üreticilerinin korkulu rüyaları olmak istiyor. JAC Motors tarafından üretilen ve Çin pazarında Hunter ismiyle satılan pick up bunun en iyi örneklerinden biri.

Dünyanın en şık pick up modeli olmasa da üç katlı far grubu ve bol siyah plastikle desteklenmiş burun kısmıyla heybetli durduğu söylenebilecek modelde geniş çamurluk korumaları, kromajlı yan aynalar, tavan rayları, yan basamaklar, LED stoplar ve şık görünen jantlar kullanılıyor.

Otomobillere göz kırpan iç mekandaysa dijital gösterge paneli, dik yerleşimli dokunmatik ekran, iki kollu direksiyon simidi, fiziksel düğmelere sahip havalandırma sistemi, vites kolu şeklinde vites selektörü, seçilebilir sürüş ve çekiş modlarının yanında kırmızı dikiş iplikleri ve piyano siyahı trim parçaları bulunuyor.

İlerleyen dönemlerde elektrikli bir seçeneğe de kavuşacak olsa da şimdilik 2 litre hacimli bir turbo Diesel üniteyle üretilen pick up 170 beygir güç, 410 Nm tork üretebiliyor. 8 ileri vitesli otomatik şanzıman gücü dört tekerleğe aktarıyor. Merkezi diferansiyel kilidi de standart donanımda.

Hyundai i30


Hyundai'nin uzun süredir aynı neslini ürettiği C segmenti modeli i30 bir kere daha makyajlandı. Aslında hafifçe güncellendiği söylenebilecek olan otomobilin dışında beklediğimiz değişiklikler bizleri iç mekanda karşılarken motor seçeneklerinde eksilme yaşanmış.

Araçların ön panjurlarında kullanılan ızgaraların deseni yenilenirken yeni gövde rengi ve jant tasarımı seçenekleri donanıma eklenmiş. Ayrıca bazı donanımlarda stopların biraz daha koyulaştırıldığı görülebiliyor. N Line donanımına da siyah renkli yan etekler eklenmiş.

İç mekana geçildiğinde hem dijital gösterge panelinin hem de dokunmatik bilgi-eğlence ekranının opsiyonel olarak daha büyük boyutlarda alınabildiği görülebiliyor. Ayrıca havalandırma ızgaralarının da makyajlanıp üzerlerine gümüş renkli trim parçaları eklendiği fark ediliyor.

Kaput altındansa kötü haberler geliyor. Artık N seçeneği sunulmayan otomobilin en güçlü seçeneği 1.5 litre hacimli, benzinli üniteye ve 160 beygir gücüne sahip. 1.2 litre hacimli üniteyse 120 beygir gücünde. Şanzımanlarsa 6 ileri vitesli manuel veya 7 ileri vitesli, çift kavramalı üniteler arasından seçilebiliyor.

Citroën Basalt Vision


Citroën'in SUV modellerine bir yenisi ekleniyor. Gelişen pazarlarda satışa sunulacak otomobilin iç mekan tasarımı ve motor seçenekleri belli olmasa da konseptin seri üretime çok yakın olduğu açıklandı. Otomobilin elektrikli seçeneği de bulunacak.

Çift katlı far grubu diğer Citroën modellerini andıran otomobilin tamponunda köşeli hava girişleri yer alıyor. Yan aynaları, tavanı ve A sütunu siyah renkli olan Basalt'ta arka tampon ve çamurluk korumaları da bu renkte sunuluyor. Gümüş renkli tampon korumaları da bulunan modelin arka camında silecek kullanılmamış.

Hyundai Santa Cruz


Hyundai'nin pick up modeli Santa Cruz, temellerini paylaştığı Tucson'un ardından makyajlandı. Teknik bir yenilik sunmayan aracın güncellenme işlemi iç mekanda yoğunlaşmış olsa da dışarıda da önden bakıldığında farklılıklar görülebiliyor.

Daha köşeli tasarıma sahip çok parçalı LED farları yeni ön panjuruyla birleşince daha dik bir duruş kazanan aracın tamponunda da daha geniş korumalara yer verilmiş. Jant tasarımı ve gövde rengi seçeneklerinde de güncellemeler var.

Aileye yeni katılan XLT donanım seçeneğiyse araziye daha hazır bir görünüme sahip. Siyah renkli ön panju ve yan aynaların haricinde tamponlarında da daha fazla siyah plastik kullanılan araçta donanıma özel tasarıma sahip 18 inç çaplı jantlar ve araziye uygun lastikler görev yapıyor. Çamurluk ve kapı altlarında kullanılan korumalar da bu araçta daha geniş. Ayrıca ön tamponda bir çift çeki halkası mevcut.

İç mekanı başkalaşım geçiren otomobilde üç kollu yeni direksiyon simidi, yeni dijital gösterge paneli ve yanına eklenen dokunmatik ekran, farklı tasarıma sahip havalandırma ızgaraları ve yeni havalandırma kumandaları kullanılıyor. Otomobilin vites koluysa Tucson'un aksine korunmuş.

Kaput altında yer alan motor seçenekleriyse değişmemiş. 2.5 litre hacimli ünitelerin atmosferik emişli versiyonu 194 beygir güç, 245 Nm tork üretebilirken turbo beslemeli seçenek 285 beygir güç, 422 Nm tork üretiyor. Her iki araçta da 8 ileri vitesli, çift kavramalı, yarı otomatik şanzıman kullanılıyor. Turbo versiyonda dört tekerlekten çekiş sistemi standart olarak sunuluyor.

Mercedes-Benz G Serisi


Mercedes'in en az yenilenen modellerinden G Serisi güncellendi. Dışarıdan bakıldığında yenilikleri fark etmek zor olsa da iç mekanda bazı önemli modernleştirmeler gözden kaçmıyor. Asıl güncellenenlerse kaput altında yatan üniteler.

Dışarıdan bakıldığında yeni gövde renkleri ve jant tasarımları haricinde hafifçe yenilenen ön tampon ve panjur iç deseni gibi farklılıklar sunduğu görülen otomobilin donanımına adaptif süspansiyon sistemi ve arazide aracın altını gösterebilen kamera eklenmiş. Ayrıca yine arazi için yeni sürüş modları da sunulmaya başlamış. LED farların iç deseni de yeni.

İç mekana geçildiğinde diğer modern Mercedes modellerinde kullanılan dokunmatik düğmelere sahip direksiyon simitlerini görebildiğimiz G Serisi'nde sonunda dokunmatik özellikli ve MBUX arayüzlü ekran göreve başlamış. Yeni döşemeler ve trim parçaları haricinde ara konsolda panjurlu göz, orta konsolda da yeni fiziksel havalandırma kumandaları gözlerden kaçmıyor.

Bütün motor seçeneklerinde kısa süre boyunca 20 beygir güç, 200 Nm tork üretebilen 48 Volt hafif hibrit sistem standart olarak sunulan aracın G500 seçeneği V8 motora veda etmiş. Sıralı 6 silindire ve çift turbo beslemeye sahip yeni motorla otomobil 450 beygir güç, 560 Nm tork üretebiliyor.

Diesel seçenek G450d'nin aynı hacimli motoruysa 367 beygir güç, 750 Nm tork üretebiliyor. En güçlü versiyon G63'in 4 litre hacimli V8'iyse 585 beygir güç, 850 Nm tork sunuyor. AMG Performance paketiyle maksimum sürati 240 km/s olan bu aracın 0-100 km/s deparı 4.3 saniyede tamamlanıyor. 9 ileri vitesli otomatik şanzıman ve dört tekerlekten çekiş sistemi bütün araçlarda standart donanımda.

27 Mart 2024 Çarşamba

Genesis Neolun


Kore merkezli üreticilerin iddialı modellerine her geçen gün bir yenisi ekleniyor. Bu da yetmiyormuş gibi Genesis gibi markalar konsept tanıtımı konusunda da çok hızlılar. Üreticinin sunduğu yeni konsept, elektrik motorlu ve oldukça büyük boyutlara sahip.

Mercedes-Benz GLS ve BMW X7 gibi devlere rakip olarak geliştirilecek konseptin görünümü diğer Genesis modellerini andırıyor. Özellikle ön kapılara kadar uzanan çift katlı LED farların tasarımı, markanın ilerleyen zamanlarda bu görünümü daha da abartılı bir şekilde bizlere sunabileceğini gösteriyor.

Uç kısmı yuvarlak bir kaputla bizleri karşılayan otomobil yan aynalar yerine kameralar kullanırken büyük jantlar ve gizli kapı kolları aerodinamik yapıyı geliştiriyor. Şişkin çamurluklar sayesinde güçlü duran aracın arkasında da çift katlı LED stoplar görülebiliyor.

B sütunu bulunmayan otomobilin arka kapıları geriye doğru açılıyor ve düz zeminli iç mekana geçiş kolaylaştırılıyor. Dört koltuğa sahip bölüm kapılar ve tabandan ısıtma özelliği sunarken arka koltuklar için tavanda göstergeler ve katlanır ekranlar bulunuyor.

Mor ağırlıklı renk seçimi de ilginç duran konseptin ön bölümündeyse neredeyse kare biçimli bir direksiyon simidi, bol bol hoparlör, şalterler ve dev bir ekran görülebiliyor. Aracın elektrikli olduğunu açıklayan Genesis teknik verileriyse açıklamadı.

26 Mart 2024 Salı

Callum eVITA


Callum ve Motability ortaklığı ilginç bir araç doğurdu. Tekerlekli sandalye kullanıcıları için daha rahat ulaşımı amaçlayan ikilinin tasarladığı konsept ilginç tasarım ve kullanışlılık özellikleri sunuyor. Üstelik model, son zamanların modasına uyan elektrik motoruna sahip.

Şık bir görünüme sahip olan otomobilde ince yapılı LED farlar, ilginç yerlere gizlenen hava girişleri, aerodinamik jantlar, küçük sayılabilecek yan aynalar, hemzemin kapı kolları, köşelere yerleştirilen LED stoplar ve ön, arka ve kapı altlarında kullanılan, bütürlü görünüm sunan malzemeler görülebiliyor.

Kayar arka kapılara sahip olan konseptin iç mekanına geçildiğinde, önde Stellantis grubunun küçük ticarileriyle paylaşılan bir kokpit öne çıkıyor. Sabit cam tavan bölüme daha fazla gün ışığı alırken arka çamurluklar üzerine ek depolama ve sabitleme bölümleri eklenmiş.

Arka bölümde tek koltuk sunan otomobilin bagaj kapağı iki parçalı olarak açılıyor. Alt parça yere doğru açılarak bir rampaya dönüşüyor ve bu şekilde tekerlekli sandalye kolayca iç mekana alınabiliyor. Ön koltukların arkasına eklenen sabitleyiciler üzerine birçok uygulama yerleştirip arka yolcuları meşgul tutmak mümkün.

Teknik verileri detaylandırılmayan konseptin iç mekanında kullanılan Stellantis parçaları, 50 kWh kapasiteli bataryalarla birleşince elektrik motorunun da bu gruptan alındığı tahmin edilebilir. Bu durumda ünitenin 100, 136 veya 156 beygir güç üretebilmesi mümkün. Sağlanan menzilse yaklaşık 320 km.

24 Mart 2024 Pazar

Nissan Kicks


Nissan'ın kompakt SUV modellerinden Kicks yeni nesline kavuştu. Daha önce Çin'de tanıtılan Pathfinder konseptine benzer bir yüzle karşımıza çıkan yeni otomobil eskisinden daha büyük. İç mekanda da beklendiği gibi modern bir görünüm sunulmuş.

Dik bir ön panjura sahip olan araçta çok katlı far grubu ve küçük tepeciklerden oluşan kapı ve tampon altı korumaları öne çıkıyor. Çift renkli jantlarda aerodinamik tasarım kullanan Nissan tavan ve yan aynaları kontrast renklerde sunabiliyor. 

C sütununda önceki nesilden daha yumuşak hatlar barındıran aracın arkasında spoiler ve ilginç tasarıma sahip, 3 boyutlu LED stoplar görev yapıyor. Boyu 4.366 mm'ye, eni 1.801 mm'ye ve yüksekliği 1.631 mm'ye ulaşan Kicks'in aks mesafesiyse 4 tekerlekten çekişli seçeneklerde 2.664 mm'yi buluyor.

Sade yapılı kokpit tasarımında ailenin diğer araçlarında gördüğümüz direksiyon simidi, dokunmatik ekran ve dijital gösterge paneli öne çıkıyor. Farklı renklerde alınabilen döşemeler, ön koltuk kafalıklarında hoparlörleri bulunan Bose ses sistemi ve vites kolunun korunması ilgi çekici. Havalandırma kumandalarının dokunmatik hale gelmesiyse bazılarını üzebilir.

İlk olarak A.B.D. versiyonları tanıtılan SUV bu nedenle atmosferik emişli, 2 litre hacimli, benzinli bir motorla ortaya çıktı. 141 beygir güç, 190 Nm tork üretebilen modelde sürekli değişken oranlı otomatik şanzıman (CVT) kullanılıyor. 2 veya 4 tekerlekten çekişli olarak alınabilen Kicks'in yerden yüksekliğiyse 213 mm'ye ulaşmış.

Volkswagen Crafter


Volkswagen'in ticarileri de yenilenme yolunda. Dışarıdan bakıldığında sadece yeni jant seçenekleri ve sonunda yeni logolarına kavuştuğu görülebilen aracın asıl farklılığı iç mekanda görülüyor. 2 litre hacimli Diesel motorda da bir yenilik bulunmuyor.

Dijital gösterge paneline kavuşan Crafter yeni direksiyon simidini de donanıma eklemiş. Çok daha büyük bir dokunmatik ekran sunan araçta yer alan dokunmatik havalandırma kumandaları da ekranın altına eklenmiş. Orta havalandırma çıkışları daha aşağıya yatay şekilde yerleştirilmiş ve elektronik el freni kumandası da direksiyonun sağına alınmış.

Kia K4


Kia'nın dikkat çekici tasarıma sahip modellerine bir yenisi eklendi. Markanın sedan modeli ihtiyacının azalmadığını gösteren K4 neredeyse tamamen liftback gövdeye kavuşmuş gibi görünse de ilginç tasarımlı bir sedan olmayı sürdürecek.

İnce yapılı ön panjur ve zemine doğru uzayan LED farlara sahip modelin bu donanımı çamurluğa doğru da uzuyor. Arka kapı kolları gizlenen modelin yan aynaları altında yer alan gümüş efekti yan camların alt ve üstlerinde de görülüyor. Şişkin arka çamurluklar ve çift renkli jantlar haricinde yine aşağıya doğru kıvrılan LED stoplar da dikkat çekici tasarım detayları arasında.

İç mekanı biraz daha alışılmış bir görünüm sunan araçta üst ve alt kısımları düzleştirilmiş, iki kollu direksiyon simidi, dijital gösterge paneli ve sabit havalandırma kumandalarına sahip dokunmatik ekran, ısıtma ve havalandırmalı ön koltuklarla farklı renklerde sunulan ön kapı içleri görülebiliyor. Bu arada vites kolunun da iptal edilmemiş olması güzel bir sürpriz.


2 litre hacimli, atmosferik emişli, benzinli motoru 150 beygir güç, 180 Nm tork üretebilen otomobil sürekli değişken oranlı otomatik şanzımanla (CVT) donatılırken 1.6 turbo ünite 193 beygir güç, 265 Nm tork üretebiliyor. Bu araçlarda 8 ileri vitesli otomatik şanzıman kullanılıyor.

BMW Vision Neue Klasse X


BMW, geçtiğimiz yıl tanıttığı Vision Neue Klasse'nin SUV seçeneğeini de sergiledi. 800 Volt mimarisine sahip bir elektrikli otomobil olan konsept 2025 yılında seri üretime girecek. Köşeli hatlara sahip olsa da model, BMW'nin güncel SUV modellerinden %20 daha aerodinamik.

Köşeli hatları sedan kardeşini andıran otomobilin agresif bir tampona sahip ön bölümünde farların da aynı şekilde tasarlandıkları görülebiliyor. BMW'nin böbrek panjuruysa markanın klasiklerine gönderme yapar biçimde bu bölüme eklenmiş. Cam altlarında yer alan gizli kapı kolları ve kameralı yan aynalar haricinde büyük jantların tasarımları da aerodinamik verimliliği artırmış.

İnce yapılı çamurluk ve kapı altı korumalarına sahip olan model şişkin çamurluklar sayesinde güçlü görünüyor. Arka bölümdeyse spoiler, 3 boyutlu LED stoplar, sportif görünen ve gövdeden çıkıntı yapmayan tamponla difüzör çıkışı dinamik duruşu pekiştirmiş.

Sedan kardeşe benzerlik iç mekanda da devam ediyor. Önemli bir bölümü geri dönüştürülmüş malzemelerden üretilen kısımda ilginç tasarımıyla dikkat çeken direksiyon simidi, ince tutulan dijital göstergeler, yatık yerleşimli dokunmatik ekran, cam tavan ve 3 boyutlu head up display gibi donanımlar mevcut. Arka koltuklardaysa yastıklı, sıcak bir ortam mevcut.