28 Mart 2024 Perşembe

Mercedes-Benz G Serisi


Mercedes'in en az yenilenen modellerinden G Serisi güncellendi. Dışarıdan bakıldığında yenilikleri fark etmek zor olsa da iç mekanda bazı önemli modernleştirmeler gözden kaçmıyor. Asıl güncellenenlerse kaput altında yatan üniteler.

Dışarıdan bakıldığında yeni gövde renkleri ve jant tasarımları haricinde hafifçe yenilenen ön tampon ve panjur iç deseni gibi farklılıklar sunduğu görülen otomobilin donanımına adaptif süspansiyon sistemi ve arazide aracın altını gösterebilen kamera eklenmiş. Ayrıca yine arazi için yeni sürüş modları da sunulmaya başlamış. LED farların iç deseni de yeni.

İç mekana geçildiğinde diğer modern Mercedes modellerinde kullanılan dokunmatik düğmelere sahip direksiyon simitlerini görebildiğimiz G Serisi'nde sonunda dokunmatik özellikli ve MBUX arayüzlü ekran göreve başlamış. Yeni döşemeler ve trim parçaları haricinde ara konsolda panjurlu göz, orta konsolda da yeni fiziksel havalandırma kumandaları gözlerden kaçmıyor.

Bütün motor seçeneklerinde kısa süre boyunca 20 beygir güç, 200 Nm tork üretebilen 48 Volt hafif hibrit sistem standart olarak sunulan aracın G500 seçeneği V8 motora veda etmiş. Sıralı 6 silindire ve çift turbo beslemeye sahip yeni motorla otomobil 450 beygir güç, 560 Nm tork üretebiliyor.

Diesel seçenek G450d'nin aynı hacimli motoruysa 367 beygir güç, 750 Nm tork üretebiliyor. En güçlü versiyon G63'in 4 litre hacimli V8'iyse 585 beygir güç, 850 Nm tork sunuyor. AMG Performance paketiyle maksimum sürati 240 km/s olan bu aracın 0-100 km/s deparı 4.3 saniyede tamamlanıyor. 9 ileri vitesli otomatik şanzıman ve dört tekerlekten çekiş sistemi bütün araçlarda standart donanımda.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder