9 Mart 2024 Cumartesi

Dodge Charger


Amerika'dan beklenen haber geldi. Dodge, hem Charger hem de Challenger yerine geçireceği otomobili tanıttı. Hem üç hem de beş kapılı versiyonları Charger ismiyle anılacak olan modelin elektrikli seçenekleriyse Charger Daytona ismiyle satılacak.

Dışarıdan bakıldığında 2022 yılında tanıtılan Charger Daytona SRT konseptiyle olan benzerliği açık olan otomobilde kullanılan ince uzun LED farlar panjur altında birleşiyor. 5.248 mm boya sahip olan otomobillerin aks mesafeleri de 3.074 mm olarak açıklanıyor. Jant çaplarıysa şimdilik 20 inçe kadar büyüyor.

Elektrik motorlu seçeneklerin kaputları öne doğru girinti yaparken benzinli modellerde kaputta hava çıkışı yer alıyor. Bu araçların ön tamponlarında da ek havalandırma girişi mevcut. Liftback gövdeli araçların LED stopları da bagaj kapağında birleşiyor. Yan aynaları konsept halininkinden büyük olan ikilinin elektrikli seçeneklerinde arka tamponunda sahte motor sesi çıkarabilen hoparlörler mevcut.

Modern görünümlü iç mekanda farklı renklerde döşemeler ve farklı malzemelerin kullanıldığı trim parçaları kullanılıyor. Üst ve altı düzleştirilmiş direksiyon simidi, dijital gösterge paneli ve geniş dokunmatik ekran öne çıkan özellikler. Sportif ön koltuklar sabit kafalıklarla alınabilirken donanıma cam tavan da eklenebiliyor.

Daytona seçeneklerinde çift elektrik motoru ve 100 kWh kapasiteli bataryalar kullanılan Charger modelleri, Power Shot fonksiyonuyla 503 ve 680 beygir güç üretebiliyor. Araçların maksimum tork değerleriyse 550 ve 853 Nm. Daha güçlü olan aracın 0'dan 100 km/s sürate ulaşması yaklaşık 3.5 saniye sürüyor. Araçların ağırlığıysa 2.6 tonun üzerinde.

Yeni nesille birlikte V8 motorlara veda eden Charger'ın benzinli seçenekleri çift turbo beslemeye sahip, 3 litre hacimli üniteler olacak. İki farklı versiyona sahip olacak motorlar 426 ve 558 beygir güç üretebilecek. Brembo fren sistemi önde 6, arkada 2 pistonlu kaliperler sunarken bagaj hacmi, arka koltuklar yatırılarak 1.000 litrenin üzerine çıkartılabiliyor. Daytona'nın önündeyse 45 litrelik ek bagaj hacmi mevcut.

5 Mart 2024 Salı

Karma Gyesera


Karma'nın yeni modelini bekleyenler sonunda istedikleri araca kavuşacaklar gibi görünüyor. Fisker zamanlarından kalma sedan tasarımını geliştirmeye devam eden marka, Gyesera ismini verdiği elektrikli modelini GS-6'nın biraz daha geliştirilmiş hali olarak sunuyor.

5.08 metre boya, 2 metre ene ve 1.33 metre yüksekliğe sahip olan otomobile önden bakıldığında hatların yumuşatıldığı görülebiliyor. Sivriltilen burun kısmında farların görünümü de Porsche modellerini andıracak şekilde elden geçirilmiş. Dev jantlar ve lastikler de çamurlukları şık bir şekilde doldurmuş.

Kapılara gömülmüş kollara sahip olan otomobilde uzun yapılı yan aynalar, geniş yan etekler ve hava çıkışlarına sahip ön çamurluklar yan bölümü özetlerken arkada küçük LED stopların korunduğu, arka tampon altınaysa büyük bir difüzör çıkışının eklendiği görülebiliyor.

İç mekanını da önceki araçlardan alıyor olsa da sadeleştirilmiş olduğu görülebilen otomobilde dijital gösterge tablosu ve dokunmatik orta konsolun modernleştirildiği fark ediliyor. Aracın kapı eşikleri ve ön yolcu konsoluna eklenen model armaları da şık bir dokunuş olmuş.

Ürettiği yaklaşık 600 beygir gücü arka akstan yola aktaran elektrikli otomobilin ağırlığı yaklaşık 2.4. 0'dan 100 km/s sürate yaklaşık 4.2 saniyede ulaşacağı tahmin edilen araçta kullanılan 120 kWh kapasiteli bataryaların yaklaşık 400 km menzil sunması planlanıyor. Maksimum süratse 220 km/s.

Hyundai Ioniq 5


Hyundai'nin elektrikli araçlara geçişinde önemli bir yere sahip olan Ioniq 5 makyajlandı. Dışarıdan bakıldığında dikkatli gözlerin fark edebileceği değişimler iç mekanda daha kolay seçilebiliyor. Teknik anlamda sunulan gelişmelerse pillerde.

Yenilenen tamponları nedeniyle 20 mm uzayan otomobil farklı ön tamponuyla daha sportif bir görünüm sunuyorç Yeni jantlar yine 20 inç çaplı. Yan aynaları artık yerini kamerayla değiştirebilen otomobilin arkasında bulunan spoiler uzarken bagaj kapağı camına silecek eklenmiş. Bu bölümdeki tampon da biraz daha dinamik görünecek şekilde makyajlanmış.

İç mekana geçildiğinde konsol ve kapı içlerinde kullanılan daha koyu renkli plastikler hemen dikkat çekerken kameralı yan aynaların görüntüleri kapılara aktarılmış. Artık 3 kola sahip olan direksiyon simidi Ioniq 6'da olduğu gibi renk değiştirebilen 4 noktaya sahip. 

Hem orta hem de ara konsolda daha çok fiziksel butona yer veren Hyundai, ön bardaklıkları artık koltuklara paralel bir şekilde sunarken eskiden çok ergonomik olmayan bir şekilde yerleştirilen kablosuz şarj istasyonu yukarıya alınmış.

Artık N Line paketiyle de alınabilen otomobilin bu donanımı seçildiğinde ön tampon görünümü Ioniq 5 N'inkine benzer değişiklikler yaşıyor. Jant tasarımları değişen aracın iç mekanındaysa siyah renkli tavan döşemesi ve kırmızı şeritlere sahip koltuklar bulunuyor.

Performans verileri paylaşılmayan aracın önceki seçeneklerinden arkadan motorlu seçenekleri 170, çift motorlularsa 325 beygir güç üretebiliyor. Batarya kapasitesi yaklaşık %9 artışla 84 kWh'e ulaşan aracın menzili de büyük ihtimalle 550 km'nin üzerine çıkabilecek.

3 Mart 2024 Pazar

Li Mega


Çin'den gelen elektrikli MPV modellerine bir yenisi katıldı. 2015 yılında kurulan Li Auto, o zamandan beri menzil uzatıcıya sahip elektrikli modeller üretiyor olsa da ilk tam elektrikli seçeneğinin bu tip bir araç olmasına karar vermiş.

5.350 mm boya, 1.965 mm ene ve 1.850 mm yüksekliğe sahip olan otomobilin aks mesafesi 3.300 mm. Çift katlı far tasarımının yerleşimi nedeniyle Hyundai Staria'yı andıran bir yüze sahip olan otomobilin hava sürtünme katsayısı 0.215 olarak açıklandı.

LiDar sensörü tavanda görülebilen modelin jantları siyah renkte sunuluyor. Ön çamurluklarında güvenlik kameraları bulunan MPV, hemzemin kapı kollarına ve geniş bir D sütununa sahip. Düz bir bagaj kapağı tasarımı sunan Mega'nın ince LED stopları birbirine bağlanıyor. Tamponsa parlak siyah renkli ve gövdeden çıkıntı yapmıyor.

İç mekanı modern bir görünüm sunan otomobilde küçük bir dijital gösterge paneli ve çift renkli deri döşeme bulunuyor. Dev dokunmatik ekransa orta konsol ve ön yolcu konsolunu kaplıyor. Çift sunroof, Dolby Atmos ses sistemi, buzdolabı ve tavan yerleştirilen televizyon ekranıysa lüks donanımın bazı kalemleri.

Bu konuyu biraz daha detaylandırırsak 2+2+3 koltuk düzeninde ilk iki sırada masaj, ısıtma ve havalandırma fonksiyonlarının yer aldığı görülebiliyor. Bu koltukları tamamen yatırılabilen araç bu sayede farklı biçimlerde yatağa dönüştürülebiliyor. Önde olduğu gibi arkada da iki adet kablosuz şarj istasyonu bulunuyor.

Bir çift elektrik motoru sayesinde 544 beygir güç üretebilen otomobil 0'dan 100 km/s sürate 5.5 saniyede ulaşabilyior. 102.7 kW kapasiteli bataryalarsa 700 km menzil sunuyor ve 552 kW DC şarjı destekliyor. Ağırlıksa yaklaşık 2.8 ton.

Zeekr 001


Zeekr 001 güncellendi. Tasarımında büyük yenilikler bulunmayan otomobilin sunduğu donanımda zenginleştirmeler yapılırken hem tek hem de çift motorlu seçeneklerinin sunduğu güçte önemli artışlar bulunuyor. Fiyatlarsa düşüşte.

Daha sade görünen tamponlara kavuşan 001'in görünümü biraz daha sportifleşmiş. Yeni gövde renkleri sunmaya başlayan Zeekr'ın üzerinde LiDar sensörü de yer alıyor. Eskiden tavande yer alan küçük antense artık gizli. Otomobilin havalı süspansiyon sistemi de elden geçirilmiş.

Artık üst kısmı da düzleştirlilmiş olan direksiyon simidi fiziksel düğmelere kavuşan otomobilin dijital gösterge paneli de yenilenmiş. Güncel yazılıma kavuşan büyük dokunmatik ekran arkasında kalan bölüm de artık daha sade bir tasarıma sahip. Rengi ve geçirgenliği değişebilen cam tavana da kavuşan aracın donanımına 28 hoparlörlü, Yamaha müzeik sistemi eklenmiş.

35.5 inç büyüklüğünde, artırılmış gerçeklik destekli head up display sunan aracın arkada yer alan motoru artık bütün modellerde 422 beygir güç üretebiliyor. Dört tekerlekten çekişli araçlardaysa öne 367 beygir gücünde ikinci bir ünite ekleniyor. Bu araçların 0-100 km/s deparları 3.3 saniyede tamamlanıyor. Artık 800 Volt mimarisine sahip olan 001 modellerinde 95 ve 100 kWh kapasiteli piller kullanılıyor.