20 Ekim 2023 Cuma

Ferrari 296 Challenge


Ferrari 296 ailesi genişlemeye devam ediyor. Üstelik bu sefer konuğumuz bir yarış otomobili. Çok da sürpriz olmayan bir şekilde 296 GT3'ü andıran tasarımıyla dikkat çeken otomobilin kaputu altındaysa büyük değişiklikler var.

Önde dev bir splitter, geniş hava girişleri ve çıkışlarıyla dikkat çeken aracın 19 inç çaplı jantları tek bijonlu. yan etekleri de genişleyen modelin arka çamurluğunun çevresi düzleştirilmiş. Büyük spoiler ve difüzör ikilisi haricinde çift egzoz çıkışı, merkezi uyarı lambası ve telle kapatılan arka bölüm gözlerden kaçmıyor.

İç mekan fotoğrafları yayınlanmamış olsa da kaputu altında artık hibrit bir ünite barındırmadığını bildiğimiz yarış aracında görev yapan 3 litre hacimli, çift turbo beslemeli, V6 motor 700 beygir güç üretebiliyor. 250 km/s süratte 870 kg üzerinde yere basma kuvveti üretebilen aracın fren ve süspansiyon sistemleri de pistler için güçlendirilmiş.

Toyota Kayoibako


Japonya'da sergilenecek ilginç konseptler arasına biri daha eklendi. Toyota'nın elektrikli MPV-ticari aracı Kayoibako, küçük dış boyutlarına rağmen değişkenlikte üst seviyeye oynayan iç hacmiyle gelecekte seri üretilmesi muhtemel bir araç.

Köşeli hatlarıyla öne çıkan otomobilin tekerlekleri de köşelere çekilerek iç hacim maksimize edilmiş. Farların yer aldığı bölümde cam bir yüzey sunan Toyota tamponları da gövdeden çok çıkıntı yapmayacak şekilde tasarlamış. 

Hemzemin kapı kollarına sahip olan otomobilin arka kapıları geriye doğru kayarak açılırken arka camların küçüklüğü cam tavanla örtülmeye çalışılmış. LED stopları da dik bir şekilde bagaj kapağının yanlarına yerleştirilen modelin B sütunu bulunmuyor.

Busayede iç mekana geçişi kolaylaşan Kayoibako'nun kokpitinde geniş bir dijital gösterge paneli, dokunmatik ekran ve yarış otomobillerindekileri andıran bir direksiyon simidi bulunuyor. Yan aynalar yerine kullanılan kameralar da görüntülerini geniş ekranın sağ ve sol yanına aktarıyor.

Nissan Hyper Punk


Nissan'ın dikkat çekici konseptlerinin sonu gelmiyor. Elektrik motorlu araçların görünümleri de her seferinde daha da şaşırtıcı hale geliyor. Teknik verileri açıklanmayan konseptlerden üçgen temalı olduğunu söyleyebileceğimiz araçsa kesinlikle Hyper Punk.

Köşeli hatlarıyla öne çıkan modelin LED aydınlatmalarında bile üçgen parçalar görülüyor. Sivri burun yapısında tampon koruması kullanılırken 23 inç çaplı jantlarda da aydınlatma bulunuyor. Şişkin çamurluklar ve siyah renkli gövde korumaları yan bölümde öne çıkarken ayna ve kapı kolu gibi parçalar bu bölümde yer almıyor.

Bagaj kapağı üzerinde yer alan spoiler bile köşeli bir görünüm sunan konseptin 3 boyutlu stopları da üçgen motiflere sahip. Lastik desenlerinin de aynı olması kimseyi şaşırtmayacaktır. Siyah renkli büyük arka tamponun gövdeden çıkıntı yapmaması da aracı daha küçük gösteriyor.

Yukarıya doğru açılan kapılardan ulaşılan iç mekanda sürücü ve yolcu bölümü ayrılmış. Köşeli direksiyon simidine sahip olan modelin dijital gösterge paneli de çok parçalı. Sürücü bölümünde yer alan üçgen çıkıntılar ve beyaz döşemelerin burada kırmızıya dönmesi farklı bir görünüm ortaya çıkarmış.

Chery Omoda 5 EV


Tanıdık Chery modellerinin elektrikli seçenekleri de piyasaya çıkmak için sabırsızlanıyor. Bu araçların arasında yer alan elektrikli Omoda 5 Avrupa pazarı için gün sayıyor. Üstelik sahip olduğu güç sayesinde aracın Türkiye'de sunulması da imkansız değil.

Tasarımı hafifçe değiştirilen aracın çift katlı LED farlarının üst katı uzarken dev ön panjur da yerini şarj girişi kapağına bırakmış. Ön tampon da daha köşeli bir şekilde tasarlanmış. Daha aerodinamik jantlar ve çift katlı spoiler haricinde egzoz çıkışlarından arındırılmış arka tampon değişiklikleri tamamlıyor.

Kaputu altında 204 beygir güç üretebilen bir elektrik motoru yer alan araç önden çekişli. 61 kWh kapasiteli bataryaları 110 kW DC şarjı destekleyen model 0'dan 100 km/s sürate 7.6 saniyede ulaşabilirken menzili 450 km olarak açıklanıyor.

Citroën ë-C3 ve C3


Citroën'in elektrikli modellerine bir yenisi eklendi. C3C3 Aircross'a yaklaştıran bir tasarımıyla karşımıza çıkan ë-C3, tasarım açısından, iki yıl önce Hindistan ve Güney Amerika için tanıtılan C3 ile büyük benzerlikler taşıyor.

Oli konseptinden detaylar taşıyan otomobilin dik yerleşimli burun kısmı ve kaputunda yer alan girintiler Volvo modellerini hatırlatıyor. C biçimli LED farlar ve köşeli tampon yeni marka logosuyla birlikte kullanılmış. Şık jantlar ve ince tutulan siyah renkli çamurluk korumaları da yan bölmde öne çıkan detaylar.

Kontrast renkli tavan ve yan aynalarla sunulan otomobilde siyah renkli tavan rayları ve kapı kolları kullanılmış. C sütununda yer alan şeridin rengi sonradan değiştirilebilirken arkada küçük LED stoplar, spoiler ve alt kısmı korumalı tampon görülebiliyor.

Güncel C3'ten 19 mm daha uzun, 6 mm daha geniş ve 80 mm daha yüksek olan otomobil yine de C3 Aircross'tan daha az alan kaplıyor. Modelin yerden yüksekliğiyse 163 mm olarak açıklanıyor. 310 litrelik bagaj hacmi de arka koltuk sırtlıkları yatırılarak genişletilebiliyor.

İki kollu direksiyon simidinin üst ve alt kısmı düzleştirilmiş ve ince yapılı dijital gösterge paneli konsol üstüne yerleştirilmiş. Dokunmatik ekran yolculara yakın yerleştirilirken üst konsolda depolama tepsileri bulunuyor. Fiziksel butonlara sahip havalandırma sistemi ve çift renkli döşemeler de diğer ilginç detaylar.

113 beygir güç üretebilen bir elektrik motoruyla donatılan otomobilin 0'dan 100 km/s sürate ulaşması 11 saniye sürerken maksimum sürati 135 km/s. 44 kWh kapasiteli bataryalar 320 km menzil sunabilirken 100 kW şarja izin verecek. İlerleyen aylarda aracın 1.2 litre hacimli, 3 silindirli, benzinli motorla donatılan seçenekleri de tanıtılacak. 


102 beygir güç üretebilen ünite 6 ileri vitesli, manuel şanzımanla sunulurken 48 Volt hafif hibrit yardımcıya sahip olan versiyon aynı güce fakat daha düşük yakıt tüketimine sahip olacak. 6 ileri vitesli, çift kavramalı şanzımana sahip olan bu aracın şehir içi kullanımlarında %50 oranında elektrik motorunu kullabileceği belirtiliyor.

16 Ekim 2023 Pazartesi

Nissan Rogue / X-Trail


Nissan, Kuzey Amerika pazarına 2020 yılında sürdüğü Rogue'u hafifçe elden geçirdi. İç mekanda Google temelli bilgi-eğlence ekranından ibaret olan yenilikler dışarıda biraz daha dikkat çekici. Kaput altındaysa X-Trail'e çok uygun bir motor yatıyor.


Yeni gövde renkleri ve 19 inç çaplı jantlara kavuşan otomobilin önüne baktığımızda büyüyen panjur, farklı biçimde karşımıza çıkan hava geçişleri ve azalan gri renkli korumalar dikkat çekiyor. Tampon, çamurluk ve kapı altlarında kullanılan siyah renkli korumalar artık parlak yapıda. Yenilenen arka tampon da daha çok gövde rengi bölüme sahip.

Kaput altında 1.5 litre hacimli, turbo beslemeli, benzinli motor barındıran otomobil 204 beygir güç, 305 Nm tork üretebiliyor. Sürekli değişken oranlı otomatik şanzımanla (CVT) donatılan araç önden veya dört tekerlekten çekişli olarak alınabiliyor.

15 Ekim 2023 Pazar

THK LSR-05


Japon yan sanayi firmalarından THK otomobil üretiminde şansını denemek istiyor gibi görünüyor. Araçların birçok parçasını zaten üreten marka ilk olarak oldukça lüks ve ilginç görünümlü bir elektrikliyle ortaya çıkıyor. Şaka bir yana aracın seri üretilmesi düşünülmüyor.

İnce yapılı LED farları ortada birbirine bağlanan aracın ön tamponu sportif görünürken kaputta da hava çıkışları var. Şişkin çamurluklar, büyük jantlar ve ince tutulmuş siyah renkli gövde korumalarına sahip olan otomobilde yan aynaların yerini kameralar almış.

Siyaha boyanan üst bölümü bir fanusu anıran konseptin boyu 4.995 mm. 1.965 mm genişliğe sahip modelin arkasında çift katlı LED stoplar, hemzemin tampon ve önde olduğu gibi hava geçişleri görülebiliyor. Bu arada kapı kollarının da gizli olduğunu belirtelim.

Lüks görünen iç mekanda açık renkler tercih eden THK, köşeli direksiyon simidinin arkasını boydan boya ekranla kaplamış. Yan aynalar haricinde orta dikiz aynası da dijital olduğundan tavanda da bir ekran yer almış. Metal pedal seti ve ahşap kaplama haricinde cam tavan, çerçevesiz kapı camları ve arkaya doğru açılan arka kapılar donanımda. 

İki adet tekli arka koltuğun da öndekinden daha çok fonksiyona sahip olduğunu hatırlatalım. Örneğin bu bölümde koltuklarda ısıtma, havalandırma ve masajın yanında ayak destekleri de bulunuyor. Ara konsolla ikiye bölünen yaşam alanında şık duran ambiyans ışıklandırması da dikkat çekiyor.

Önde bir, arkadaysa iki elektrik motoruna sahip olan otomobilde yönlendirilebilir arka aks bulunuyor. Aktif süspansiyon sistemini de sunan araç 552 beygir gücünde. Tork değeri ve batarya bilgileri açıklanmazken konseptin THK'nin 50. yılını kutlamak amacıyla üretildiği belirtildi.