3 Haziran 2023 Cumartesi

Volkswagen ID. Buzz


Volkswagen ID. Buzz yeni bir seçeneğe kavuştu. Kuzey Amerika pazarında satışa sunulan araç, Avrupa'da satılandan hem daha güçlü hem de daha büyük. Üstelik artık dört tekerlekten çekiş sistemiyle de tercih edilebiliyor.

4.887 mm boya sahip olan otomobilin uzunluğundaki bu artış aks mesafesinden kaynaklanıyor. 3.239 mm'ye ulaşan iki aks arası mesafe 25 cm'den fazla artış yaşamış. Uzayan gövde iç mekana bir sıra koltuğun daha eklenmesine olanak tanımış. Bu sayede araç 2+2+2 veya 2+3+2 koltuk düzeniyle tercih edilebiliyor.

Arkadan itişli seçeneklerinde 286 beygir güç, 550 Nm tork üretebilen bir elektrik motoru görev yapan araç çift motorlu olarak alındığında 335 beygir güce sahip oluyor. Araçlarda kullanılan 91 kWh kapasiteli bataryalar da Avrupa'da kullanılanlardan büyük. Kuzey Amerikalı ID. Buzz'ın bir diğer avantajı da maksimum süratinin 160 km/s'e kadar çıkabiliyor olması.

KG Mobility Tivoli


SsangYong modellerinin marka ismi değişmeye devam ediyor. Değişim sırasında makyaja da uğrayan otomobiller yeni markalarına daha taze bir şekilde katılım sağlıyor. Görsel olarak değişen Tivoli'nin kaput altlarındaysa tanıdık üniteler mevcut.

Yeni LED farların iç tasarımları farklılaşırken panjur ve tamponun orta bölümünde yer alan hava girişleri farklılaşmış. Çapları 18 inçe kadar olan jantlarda yeni tasarımlar dikkat çekerken arka tamponun alt kısmı da yeni tasarımına kavuşmuş. İsmi Tivoli Air olarak değilen XLV'ninse arka tamponunun tamamı yeni.

İç mekana geçildiğinde üç kollu diireksiyon simidi ve dijital gösterge panelinin korunduğu görülürken dokunmatik ekrana daha çok fiziksel buton eklendiği fark edilebiliyor. Havalandırma kumandalarıysa tam tersine, analog kumandalardan dokunmatiklere geçiş yapmış.

Kaputu altında iki motor seçeneği bulunan Tivoli ailesinin giriş ünitesi 1.6 litre hacimli. 126 beygir güç, 155 Nm tork üretebilen motor haricinde turbo beslemeli, 1.5 litre hacimli, benzinli ünite de 163 beygir gücü ve 260 Nm torkuyla tercih edilebiliyor. 6 ileri vitesli otomatik şanzıman standart olarak sunulurken dört tekerlekten çekiş sistemi opsiyonel olarak alınabiliyor.

2 Haziran 2023 Cuma

Range Rover Sport


Range Rover modellerinin güncellenmesi devam ediyor. Geçtiğimiz ay standart araçlarda görülmeye başlanan yenilikler şimdi de Sport versiyonlarda karşımıza çıkıyor. Üstelik sunulan opsiyonlar ve en güçlü motorda önemli farklılıklarla.

Geçtiğimiz yıl tanıtıldığından güncellenen araçta tasarım anlamında büyük bir yenilik bulunmuyor. Bununla birlikte yeni tanıtılan SV seçeneklerinde daha büyük hava girişlerine sahip ön tampon, 23 inç çaplı jantlar ve dört çıkışlı egzoz sistemi görülebiliyor.

Jantlar karbon fiber, fren diskleriyse karbon seramik tercih edildiğinde 70 kg üzerinde hafifleme sağlanıyor. Bu araçta lastik tabanlarıysa önde 285, arkadaysa 305 mm genişliğinde. Bu arada SV'nin hava çıkışlarına sahip kaputunun da karbon fiberden üretildiğini hatırlatalım.

İç mekanda yapılan değişiklikler de daha yüksek yapılı kardeşinden alınan otomobilde direksiyon simidi SV butonuyla güncellenirken havalandırma dahil birçok kumanda elemanı ekrana gömülmüş. SV'nin donanımında yer alan ön koltuklar sabit kafalıklara ve karbon fiber sırtlıklara sahip. Vites koluysa seramikten üretilmiş.

P530'da BMW'den alınan çift turbo beslemeye sahip 4.4 litre hacimli V8'in hafif hibrit bir seçeneği kullanılıyor. Aracın gücü 530 beygirde sabit kalsa da yakıt tüketimi düşmüş. Şarj edilebilir hibrit P510e artık P550e olarak anılıyor ve 550 beygir güç, 800 Nm tork üretebiliyor. Bu aracın elektrikli menzili 120 km üzerine çıkmış.

SV'nin de kaputu altında görev yapan 4.4 litre hacimli V8 ile birlikte ortaya en güçlü Land Rover modeli çıkmış. 635 beygir güç, overboost ile 800 Nm tork üretebilen otomobilin 0'dan 100 km/s sürate ulaşma süresi 4 saniye altına inmiş. Bu aracın yaklaşık 2.5 ton ağırlığında olduğunu hatırlatalım.

Fiat Topolino


PSA grubu markaları arasında birçok platform kardeşi bulunuyor. Bu kardeşlerin büyük çoğunluğu farklı dış görünüşleriyle yapılanı gizleyebilse de Citroën ve Opel'in minik elektriklilerinde durum farklı. Aileye yeni katılan kardeşinse böyle bir problemi bulunmuyor.


Topolino ismini geri döndüren Fiat, Ami ve Rocks-e'nin kardeşini tanıtmış olsa da burun tasarımı Fiat 500'ü andıran araç diğer ikiliden farklılaşmayı başarıyor. bez açılır tavan ve çok daha çekici iç mekan renklerine sahip olan aracın kapıları yerine halatlar kullanılıyor. Jant kapakları da 500 Anniversario'ya göz kırpıyor.

Arka bölümde de kardeşlerinin aksine önden farklı bir tasarım karşımıza çıkıyor. Kapılarla da alınabilen otomobilin aksesuarları arasında arka camın altına yerleştirilen port bagaj bulunuyor. İç mekanda da çok daha çekici bir tasarım anlayışı sunan Topolino'da sahte ahşap kaplama bile bulunuyor.

Honda Inspire


Honda Accord'un kuzeni Inspire yenilendi. Dikkat çekici bir görünüme sahip olan otomobilin altyapısı Accord'unkiyle aynı olduğundan kaput altında yer alan üniteler de tanıdık. İç mekandaysa üretildiği Çin pazarı için düşünülen yenilikler mevcut.

Dışarıya çıkıntı yapan ön panjur nedeniyle daha küçükmüş gibi görünen LED farlarla tamponda yer alan hava girişleri uzun burun kısmını öne çıkarıyor. Kısa tutulan bagaj kapağı ve bu parçaya taşan LED stoplar da gözlerden kaçmıyor. Yan etekler, sahte difüzör çıkışı ve ince spoiler aksesuar listesinde yer alıyor.

Direksiyon simidi ve dijital gösterge paneli Accord ile paylaşılıyor olsa da genişleyen dokunmatik ekran, birbirinden ayrılmış havalandırma ızgaraları, havalandırma kumandalarından arındırılan orta konsol ve ambiyans ışıklandırması bu modelin farklı görünmesini sağlıyor.

4.979 mm boya sahip olan otomobilin şarj edilebilir hibrit seçeneğinin teknik verileri açıklanmamış olsa da Accord'da bu versiyonun 2 litre hacimli, benzinli motor ve elektrik motoru ikilisine sahip olduğunu hatırlatalım. 1.5 litre hacimli, turbo beslemeli üniteyse 192 beygir gücünde ve bu güç bir CVT ile yola aktarılıyor.

1 Haziran 2023 Perşembe

Toyota Yaris


Toyota'nın küçük hatchback modeli Yaris'te ilginç değişiklikler var. Tasarımında bir yenilik bulunmayan otomobilin hibrit motor seçeneğine daha güçlü bir versiyon eklenirken iç mekanda da bazı teknolojik gelişmeler yaşanmış.

Tasarım yeniliği farklı jant seçeneklerinden ibaret olan otomobilin GR Sport donanımında farklı tasarıma sahip, 17 inç çaplı jantlar, yeni ön panjur deseni, daha sportif görünen arka tampon alt bölümü ve dışarıdan görülebilen egzoz çıkışı gibi detaylar dikkat çekiyor.

İç mekana geçildiğinde yenilenen dijital gösterge paneli ve daha büyük bir dokunmatik ekrana kavuştuğu görülebilen araçta USB-C portları ve kablosuz şarj istasyonu yer alıyor. Aracın otomatik frenleme sisteminde de geliştirmeler yapılırken kablosuz Apple Carplay ve Android Auto'ya kavuşan dokunmatik ekranın fiziksel butonları artık yok.

Kaput altında yer alan en büyük yenilik 1.5 litre hacimli, benzinli üniteyi kullanan 115 beygir gücündeki versiyonun haricinde 130 beygir güç, 185 Nm tork üretebilen bir seçeneğin daha sunulması olmuş. Bu araç, 0'dan 100 km/s sürate 9.2 saniyede ulaşıyor.

29 Mayıs 2023 Pazartesi

Cadillac GT4


GT4 arması, genelde sportif otomobillerde karşımıza çıksa da Cadillac için durum farklı. Kompakt SUV modeli XT4'ün biraz daha sportif duran arka bölüme sahip seçeneği olarak özetlenebilecek modelin kaputu altında da bu araçtan alınan benzinli motorlar bulunuyor.

Ön bölümünü XT4 ile paylaşan otomobilin tavanı ve yan aynalarında alınabilen siyah renk panjurda da göze çarpıyor. Farklı tasarıma sahip jantlar ve kırmızı renkli kaliperler haricinde farklı bir C sütunuyla dikkat çeken otomobilde dörtlü egzoz çıkışları ve markanın sedan modellerinde olduğu gibi aşağıya alınmış LED stoplar görülebiliyor.

İç mekanını da genel olarak XT4 ile paylaşan otomobilde bazı farklılıklar da mevcut. Örneğin farklı tasarıma sahip direksiyon simidinde dokunmatik kumandalar sunan GT4'ün kapı açma kolları kolçaklara entegre edilmiş. Vites konsolu da yeniden tasarlanan model vites kolu yerine dairesel bir selektör sunuyor. AKG armalı ses sistemiyse 15 hoparlöre sahip.

Kaputu altında 1.5 ve 2 litre hacimli benzinli motorlar sunulan otomobilde 9 ileri vitesli tam otomatik şanzıman görev alıyor. Büyük motor 236 beygir güç, 350 Nm tork üretebiliyor ve opsiyonel olarak dört tekerlekten çekişli olarak da alınabiliyor.

Cadillac CT6


Cadillac'ın büyük sedan modellerinden CT6 yeni nesline kavuştu. Markanın popüler olduğu pazarlardan Çin'de tanıtılan otomobil, 2016 yılında sergilenen Escala konseptinden izler taşıyor. Kaput altındaysa, en azından bu pazarda çok etkileyici bir ünite yok.

Sanki büyük bir makyaj görmüş gibi duran otomobilde daha kalın yan aynalar ve daha derin karakter izgileri yer alırken çift katlı LED farlar ve geniş ön panjur diğer güncel Cadillac modellerinden tanıdık. Arkaya geçildiğinde de köşelerde yer alan LED stoplar, ucu spoiler şeklinde tasarlanan bagaj kapağı ve çift egzoz çıkışı gözlerden kaçmıyor.

İç mekanında toplam 33 inç büyüklüğe sahip olan dijital gösterge paneli ve dokunmatik ekran ikilisinin haricinde ince yapılı havalandırma ızgaraları, Nappa deri döşeme, metal süslemeler, ahşap kaplamalar, ısıtma ve soğutmaya sahip koltuklarla 19 hoparlörlü, AKG ses sistemi bulunuyor. Kapı kollarıysa kapılardaki kol dayanaklarına entegre edilmiş.

5.223 mm boya ve 3.109 mm aks mesafesine sahip olan büyük sedanın kaputu altındaysa 2 litre hacimli, turbo beslemeye sahip, benzinli bir motor bulunuyor. 237 beygir güç üretebilen ünite 10 ileri otomatik şanzımanla bu gücü arka aksa iletiyor. Bu arada adaptif süspansiyon sistemi ve Brembo frenler standart donanımda yer alıyor.