Maserati'nin şık coupé modeli
GranTurismo yenilendi. Eskiden de çok dikkat çekici bir görünüm sunan aracın tasarımı yine dikkat çekiyor. Kaputun altındaysa artık V8 motorlar göremeyeceğiz. Üstelik aracın elektrikli versiyonu da olacak.
Uzun kaput ve kısa bagaj bölümüyle ana hatları çok değişmemiş olsa da ön görünüm biraz yumuşamış. Geniş ön panjur ve kenarlara alınan LED farlar markanın diğer yeni modellerinde de görülebiliyor. Boyu neredeyse 5 metre olan otomobilin ön jantları 20, arkalarıysa 21 inç çaplı. Brembo markalı fren sistemindeyse önde 380, arkada 350 mm çaplı disklerle 6 ve 4 pistonlu kaliperler kullanılmış.
Oldukça yatık bir arka cama sahip olan coupé, sade bir arka görünüme sahip. İnce yapılı LED stopları bagaj kapağına taşan otomobilin difüzör çıkışı da tampona gizlenmiş. Dörtlü egzoz çıkışlarıysa köşelere doğru alınmış. Aracın elektrikli versiyonuysa aerodinamik yapıyı iyileştiren farklılıklara kavuşmuş. Bu modelin egzoz çıkışları bulunmaması da kimeyi şaşırtmayacaktır. Neredeyse 3 metre olan aks mesafesi yerini aldığı modele göre kısalan otomobilin boyu 5, eni de neredeyse 2 metre.
İç mekanda dijital gösterge paneli ve büyük bir dokunmatik ekran sunan otomobilin havalandırma kumandaları da ikinci bir ekrandan kumanda ediliyor. Standart donanımda yer alan Sonus faber ses sisteminde 14 hoparlör bulunurken ünite 860 Watt çıkış gücü ve metal hoparlör kapakları sunuyor. Opsiyonel sistemse 19 hoparlör ve 1.195 Watt güce sahip. Aracın bilgi eğlence sistemine iki telefon aynı anda bağlanabiliyor. Bu arada bagaj hacmi, benzinli seçeneklerde 310, elektriklideyse 270 litre.
Kaputu altında 3 litre hacimli, çift turbo beslemeli, V6 ünite bulunan aracın Modena isimli seçeneği 490 beygir güç, 600 Nm tork üretebilirken Trofeo, 550 beygir güç, 650 Nm tork üretebiliyor. 8 ileri vitesli otomatik şanzımanla sunulan araçların 0-100 km/s deparları sırasıyla 3.9 ve 3.5 saniyede gerçekleşirken 0-200 km/s hızlanma 13 ve 11.4 saniyede tamamlanıyor. Maksimum süratlerse 302 ve 320 km/s.
Folgore isimli elektrikli GranTurismo'da göre yapan üç elektrik motoru, otomobile dört tekerlekten çekiş özelliği kazandırıyor. Karma gücü 761 beygir olan otomobil 1.350 Nm tork üretebiliyor. 0'dan 100 km/s sürate 2.7 saniyede ulaşabilen aracın 0-200 km/s deparı da 8.8 saniye sürüyor. Bu aracın maksimum sürati 320 km/s.
83 kWh kullanılabilir kapasite sunan bataryalar 800 Volt mimarisine sahip. 22 kW AC şarja olanak sağlayan araç 270 kW DC şarjı kabul ediyor. Benzinli modellerin ağırlıkları 1.8 tonun altında tutulabilse de Folgore'nin ağırlığı 2.2 tonun üzerinde.