5 Mart 2022 Cumartesi

Aito M5


Çin'in otomobil markaları her geçen gün çoğalıyor. Seres ve Huawei ortaklığının bir meyvesi olan Aito da bunlardan biri. Markanın M5 gibi iddialı bir isme sahip SUV modeli, şarj edilebilir hibrit ünitesiyle iddialı menzil verileri sunmayı da başarıyor.

4.770 mm boya, 1.930 mm genişliğe ve 1.625 mm yüksekliğe sahip olan araç yuvarlak hatlı tasarımıyla Seres SF5'i andırıyor. Büyük ön panjur, LED aydınlatma grubu, büyük çaplı jantlar ve hemzemin kapı kolları genel anlamda şık bir tasarım ortaya çıkarmış.

İç mekanı da açık renkli Nappa deri döşeme, alt kısmı düzleştirilmiş, 2 kollu direksiyon simidi, dijital gösterge paneli ve büyük dokunmatik ekranla premium bir duruş sunan aracın donanımında panoramik cam tavan, birçok bölgeye yerleştirilmiş ambiyans aydınlatması, ahşap kaplama ve vites konsolu altında geniş pedolama bölümü yer alıyor. 1.000 Watt çıkış gücü sunan 19 hoparlörlü ses sistemiyse Huawei imzalı.

Üç farklı güç seviyesi sunan otomobilin giriş versiyonu arkadan itişli ve tek elektrik motoru 275 beygir güç üretebiliyor. Çift motor ve dört tekerlekten çekişli iki diğer versiyonsa 435 ve 505 beygir güç üretebiliyor. En güçlü seçeneğin 0'dan 100 km/s sürate ulaşması 4.4 saniye sürüyor.

Bütün seçeneklerde kullanılan turbo beslemeye sahip, 125 beygir güç üretebilen 1.5 litre hacimli, benzinli motorsa menzil uzatıcı görevini üstlenmiş. 40 Kwh kapasiteli bataryalar 150 km menzil sunsa da benzin deposu doluysa aracın toplam menzili 1.100 km'nin üzerine çıkıyor.

3 Mart 2022 Perşembe

Fiat E-Ulysse


Fiat, Ulysse isimli MPV modelini hayata döndürdü. Gerçi bu sefer ticari araç temelleri üzerine geliştirildiği için otomobil biraz farklı yapıda ama yine de eski ismi görmek güzel. Üstelik araç elektrikli olarak tanıtıldı.

Aslında tasarım anlamında aracın sunduğu bir sürpriz yok zira Ulysse, Peugeot Traveller, Opel Vivaro, Citroën Spacetourer ve Toyota ProAce'in kardeşi. Bu nedenle bu araçlarla faklılaşan şeyler ön panjur ve jant tasarımlarıyla sınırlı.

İç mekanda da aynı şekilde benzerlikler sunan otomobili kısa veya uzun akslı olarak almak mümkün. Kaydırılabilir arka koltuklar 6 kişiye kadar oturma kapasitesi sunarken Ön koltuklarda ısıtma ve masaj fonksiyonu bulunuyor. 

Direksiyon göbeği kardeşlerinden farklılaşan aracın dairesel vites kolu da daha küçük bir selektöre dönüşmüş. Bu arada arka tarafta orta sıra tekli olarak alınabiliyor ve bu şekilde rahatlıkla geriye döndürülebilen koltuklar arasına katlanabilir bir masa monte edilebiliyor.

PSA grubunun B Hatchback modellerinde de görev yapan elektrik motoru 136 beygir güç, 260 Nm tork üretebilen otomobil 0'dan 100 km/s sürate 13.5 saniyede ulaşabilirken maksimum sürati 130 km/s. 50 veya 75 kWh kapasiteli bataryalarla alınabilen Ulysse bu sayede 230 ile 330 km arasında menzil sunabiliyor. Şarj hızıysa 100 kW.

Mercedes-Benz EQS 580 4MATIC Heritage Edition


Elektriklenme artık her markanın her segmentine sıçradı. Mercedes, işe çok erken başlamış olmasa da günümüzde hemen hemen her büyüklükte elektrikli model sunmayı başarmış durumda. Hal böyle olunca sıra eninde sonunda S Serisi boyutlarında olan EQS'e de geldi. Bir taraftan yüksek güç, diğer taraftan büyük bataryalarla performans ve menzil konularında yeni çığır açmaya çalışan EQS gelin bakalım nasıl olmuş.

Nissan Qashqai 1.33 Platinum Premium 4x4


Qashqai
, Nissan için çok önemli bir model. Yıllarca C-SUV segmentinde zirvede yer alan otomobil, rakiplerinin giderek çoğalması ve iddialı hale gelmesiyle 2. nesilde zorlanmaya başlamıştı. Bunun farkında olan Japon üretici de modeli yenilemek için kolları sıvadı. Yeni nesilde manuel şanzımanlı veya dört tekerlekten çekişli olarak alınabilen Qashqai bakalım nasıl bir otomobil olmuş.

Polestar O2


Polestar, gelecekte benimsemeyi planladığı tasarım dilini yavaş yavaş oturtmaya başladı. 2020 yılında sergilediği Precept konseptinde gördüğümüz agresif yüz, O2'de de kendisini gösterdi. Bu da Volvo'dan farklılaşmanın bir sonraki adımı olarak görülebilir.

Sivri burun yapısı ince yapılı LED farlarla birleşen otomobil bu sayede olduğundan geniş görünüyor. Dev jantlar ve şişkin çamurluklar da aracı güçlü göstermiş. Precept'in iki kapılı versiyonu olarak tanımlanabilecek olan otomobilin aks mesafesi 307 mm kısaltılmış.

Sert tavanlı ve 2+2 oturma düzenine sahip bir cabriolet olan konseptin tasarımı arka bölümde de köşeli. Araç genişliği boyunca uzanan LED stoplar şık dururken kameralardan oluşan yan aynalar, kapı altlarında yer alan deflektörler ve arkada bulunan difüzör aerodinamik yapının iyileştirilmesini sağlamış.

Arka bölümünde bir de drone gizlenen otomobilin bu donanımı, kendisini 90 km/s sürate kadar takip edebiliyor. Sade görünümlü iç mekansa dört kapılı kardeşle paylaşılıyor ve dik yerleşime sahip dokunmatik ekranla dijital gösterge paneliyle öne çıkıyor.

2 Mart 2022 Çarşamba

Nissan Juke Hybrid


Nissan'ın elektriklenmesinde adım adım sona yaklaşılıyor. Temellerini Renault Clio ile paylaşan SUV Juke, bu aracın sahip olduğu hibrit sistemle donatıldı. Aracın sunduğu özellikler arasında ilginç bazı noktalar da var.

Görünüm olarak standart Juke'tan çok farklı olmayan otomobilde kapatılabilir ön panjur kullanılırken yan ve arkada Hybrid logoları gözlerden kaçmıyor. Otomobilin altına aerodinamik verimliliği artıran kapaklar koyan Nissan, jant tasarımlarını da yenilemiş. 19 inç çaplı jantlar Ariya'dan alınmış.

İç mekanda daha da az değişiklik sunan Japon üretici bu kısımda hibrit sisteme özel grafiklere sahip dijital gösterge paneli ve dokunmatik ekran kullanmış. Ayrıca elektrikli sürüş modu seçim düğmesi de orta konsola yerleştirilmiş.

Kaputu altında atmosferik emişli, 1.6 litre hacimli bir benzinli motor yer alan otomobilin bu ünitesi 94 beygir güç, 148 Nm tork üretebiliyor. İlk elektrik motoru 49 beygir güç, 205 Nm tork üretebilirken ikincisi marş-alternatör olarak görev yapıyor. Yaklaşık 145 beygir güç üretebilen otomobil 1.2 kWh kapasiteli bataryalara sahip. Elektrikli kullanımda 55 km/s hız yapabilen aracın ortalama yakıt tüketimiyse resmi verilere göre 5.2 litre/100 km.

Ford Everest


Ford'un Ranger temelleri üzerine geliştirilen SUV modeli Everest yeni nesline kavuştu. Aynı kardeşi Ranger'da olduğu gibi eskisinden çok daha modern bir duruşa kavuşan otomobilde şu an için iki motor seçeneği sunuluyor.

LED farlara sahip ön bölümü Ranger ile aynı olan aracın arka tarafına doğru değişiklikler başlıyor. Yüksek bir arka tampona sahip olan Everest'in LED stopları, bagaj kapağı boyunca uzanarak farklı bir duruş sağlıyor.

İç mekana geçildiğinde ön bölümde yer alan büyük dokunmatik ekran ve dijital gösterge paneli gibi donanımları da Ranger ile paylaştığı görülebilen otomobilin donanımına açılabilir panoramik cam tavan ve üçüncü koltuk sırası eklenmiş.

Kaputu altında 2 ve 3 litre hacimli Diesel motorlar bulunacağı açıklanan aracın detaylı teknik verileriyse henüz açıklanmadı. Bununla birlikte dört tekerlekten çekiş sistemi ve 10 ileri vitesli otomatik şanzımanın standart donanımda yer alacağı kesinleşti.

1 Mart 2022 Salı

BMW X5 L


BMW'nin Çin ürün gamına yeni bir araç eklendi. Uzun aks mesafesine aşık olan bu ülke, Alman üreticinin büyük SUV modellerinden X5'i de daha uzun hale getirdi. Çin'de üretilecek olan araç ülke dışına çıkmayacak.

3.105 mm'lik aks mesafesi 130 mm'lik uzamaya işaret eden otomobilin boyu da 5 metrenin üzerine çıkmış. Dışarıdan bakıldığında uzayan arka kapılardan tanınabilen aracın arka koltukları çok daha fazla diz mesafesi ve ek donanımlar sunmakta.

2 ve 3 litre hacimli benzinli motorlarla donatılabilen uzun aks mesafeli X5'in küçük hacimli ünitesi 265 beygir güç, 400 Nm tork üretirken diğeri 333 beygir güç, 450 Nm tork üretebiliyor. Dört tekerlekten çekiş sistemi ve 8 ileri vitesli otomatik şanzıman her iki seçenekte de standart olarak sunuluyor.

Ford Mondeo


Son zamanların kargaşasının arasında kaynayan bir haber de Ford'un Mondeo'yu diriltmesi oldu. Sadece Çin pazarına yönelik bir sedan olarak karşımıza çıkan Mondeo, beklendiği gibi 2021 yılında tanıtılan Evos'un sedan hali.


İnce yapılı LED farları geniş ön panjur üzerinde birbirine bağlanan otomobil yan bölümde birkaç tane karakter çizgisi sunuyor. Hemzemin kapı kolları ve cam altlarına sabitlenen yan aynalarla siyah renkli tavanda yer alan yüzgeç anten şık görünüyor.

Arkasında bir sürpriz saklayan otomobil, konsept halinin aksine bir sedan. Çin'de çok popüler olan bu gövde tipi, ucu spoiler şekilli tasarlanmış bagaj kapağı ve LED stoplarla öne çıkarılmış. Arka tampon da sahte egzoz çıkışlarıyla donatılmış. Mondeo'nun boyu 4.935 mm olarak açıklanıyor.

İç mekanını da Evos ile paylaşan otomobilde ince kollu direksiyon simidi haricinde ön konsolun tamamını kaplayan ekranlar dikkat çekiyor. Genel olarak çok sade duran kokpitte koltuklar arasında bulunan konsolun da vites selektörüne ev sahipliği yaptığı görülebiliyor.

Kaputu altında 2 litre hacimli, turbo beslemeye sahip, benzinli motor barındıran otomobil 238 beygir güç üretebiliyor. Bu güç, ön aksa 8 ileri vitesli otomatik şanzımanla aktarılıyor.