19 Kasım 2021 Cuma

Kia EV9


Kia'nın 2024 model yılında seri üretmeyi planladığı 3 koltuk sıralı, elektrikli SUV modelinin konsept hali Los Angeles otomobil fuarında tanıtıldı. Teknik verileri açıklanmayan otomobilin iç mekanı da ilerleyen yıllarda sadeleşecek cinsten.

Köşeli hatlar tabirinin anlamı niteliğinde olan otomobilin ön bölümünde gizlenmiş piksel LED farlar kullanılmış. İlginç tasarıma sahip dev jantlar ve şişkin çamurluklar modelin heybetli duruşunu pekiştirmiş. İnce tutulmuş sütunlar, gizlenmiş kapı kolları ve yan aynaların yerini alan kameralar da sade bir görünüm ortaya çıkarmış.

Arka bölümde de farklı biçimlendirilmiş LED stoplara sahip olan araç 4.930mm boya, 2.055 mm genişliğe ve 1.790 mm yüksekliğe sahip. Konseptin aks mesafesi 3.100 mm olarak açıklanıyor.

Geriye doğru açılan arka kapılar sayesinde ferah görünen iç mekanına geçmek çok kolay olan EV9'da üç koltuk sırası bulunuyor. Tabanı tamamen düz tasarlayan Kia, oval direksiyon simidini, otonom sürüş sırasında gizlenebilir tasarlamış. 27 inçlik ekransa gösterge tablosu ve bilgi eğlence ekranını içeriyor. Ön koltukları geriye dönebilen otomobilin orta sırası da katlanarak bir masaya dönüşebiliyor.

Aynı fuarda sergilenen kuzeni Hyundai SEVEN gibi teknik verileri açıklanmayan elektrikli SUV, 500 km civarında menzile sahip. Ayrıca yine 350 kW şarj aletlerine uygun tasarlanması planlanan otomobili %80 doluma ulaştırmak 30 dakika bile sürmeyecek.

18 Kasım 2021 Perşembe

Mazda CX-50


Mazda, A.B.D.'de yer alan yeni fabrikasında üreteceği ilk modeli tanıttı. CX-50 ismini alan SUV, CX-5'in araziye biraz daha uygun seçeneği olarak tanımlanabilir. Aracın kaputu altında yer alacak motor seçenekleriyse tam Amerika'ya göre.

Tampon altlarında, çamurluk çevrelerinde ve kapı altlarında yer alan korumalar, daha etli lastikler ve siyah renkte sunulan ön panjur, yan aynalar ve far çerçeveleri gibi detaylarla öne çıkan modelin tampon tasarımlarında agresif bir yön izlenmiş. Aydınlatma grubu da diğer Mazda modellerinde olduğundan daha köşeli.

Sade bir iç mekan tasarımına sahip olan CX-50'de küçük bir göbeğe sahip, üç kollu direksiyon simidi, orta bölümü dijital olan gösterge paneli, derine yerleştirilen bilgi-eğlence ekranı ve sadece havalandırma kumandalarına sahip orta konsol öne çıkıyor. Ön bölümde yer alan üç hava çıkışı şık görünse de ortaya konumlandırılan ünite için aynı şeyi söylemek zor.

Kaputu altında 2.5 litre hacimli motorlar görev yapan otomobilde bu ünitenin atmosferik emişli seçeneği 190 beygir güç, 252 Nm tork üretebilirken turbo beslemeli versiyon 255 beygir güç, 435 Nm tork üretebiliyor. Dört tekerlekten çekiş sistemi standart donanımda.

Hyundai Seven


Hyundai'nin konseptleri tanıtılmaya devam ediyor. Los Angeles otomobil fuarında sergilenen SUV konsepti SEVEN, markanın gelecekte piyasaya sunacağı üç koltuk sırasına sahip elektrikli araç hakkında ipucu veriyor.

Ioniq modellerinde kullanılan piksel LED farlara sahip olan otomobilde güncel Hyundai modellerinin çift katlı far tasarımı korunmuş. Tek bijonlu jantlar ve şişkin çamurluklarla güçlü bir duruşa kavuşan aracın kapı camları çerçevesiz.

Yandan bakıldğında üç kapılıymış gibi görünen otomobilin dimdik inen arka bölümünde tavandan tampona kadar uzanan cam ve çevresinde LED stoplar dikkat çekiyor. Küçük bir difüzör ve yüksek tutulmamış tavan rayları da detaylar arasında.

3.2 metre uzunluğunda aks mesafesine sahip olan konseptin arka kapıları geriye doğru açılıyor. Bu sayede B sütunu ortadan kaldırılan aracın iç mekanı çok sade görünüyor. Kaydırılabilir koltuklar da otonom sürüş sırasında rahatlamak için kullanılabilecek yapıya sahip.

Aracın performans verilerini açıklamayan Hyundai, elektrik motorlu olduğunu belirttiği konseptinin yaklaşık 500 km menzile sahip olmasını planladığını söyledi. Aracın destekleyeceği şarj istasyonuysa 350 kW kapasiteli.

Škoda Slavia


Hindistan pazarına özel araçlar arasına bir yenisi eklendi. B segmenti bir sedan olan Slavia, bir Škoda'dan beklendiği gibi geniş bagaj hacmine sahip. İç mekanı da tanıdık olan modelin kaputu altında benzinli motorlar bulunuyor.

4.541 mm boya, 1.752 mm genişliğe ve 1.487 mm yüksekliğe sahip olan otomobil 2.651 mm aks mesafesi sunuyor. Geniş bir ön panjur ve LED farlara sahip olan aracın süspansiyon sisteminin yüksekliği dikkat çekici. Arka bölümde yüzgeç anten, LED stoplar ve ucuna bir spoiler görünümü verilmiş bagaj kapağı görülebiliyor.

Çift renkli olarak alınabilen şık iç mekana sahip olan Slavia'nın köşelere yerleştirilen havalandırma ızgaraları yuvarlak. Dijital gösterge paneli, çift kollu direksiyon simidi, dokunmatik ekran ve yine dokunmatik olan havalandırma kumandaları da gözlerden kaçmıyor. Bagaj hacmiyse 521 ile 1.050 litre arasında değişiyor.

Kaputu altında 1 ve 1.5 litre hacimli motorlara görev verilen otomobilin bu üniteleri 115 ve 150 beygir gücünde. Standart olarak 6 ileri vitesli manuel şanzımanlarla donatılan ikiliden küçük hacimlisi 6 ileri vitesli tam otomatik, diğeriyse 7 ileri vitesli DSG ile alınabiliyor.

Volkswagen T-Roc


Volkswagen'in popüler SUV modellerinden T-Roc makyajlandı. Markanın diğer güncel modellerinde kullanılan detaylara kavuşan otomobilin iç mekanı da elden geçirilse de kaput altında bir yenilik sunulmuyor.

Ön bölümde yaşanan değişiklikler arasında tampon ve aydınlatma grubu bulunuyor. Dik yerleşime sahip aydınlatmalar ve logodan çıkarak farların alt bölümüne uzanan LED şerit dikkat çekici yenilikler arasında. Yan aynaların şeklini değiştiren Volkswagen jantlar için de yeni tasarımlar sunuyor. Arka tamponda yaşanan değişiklikler ardından reflektörler dik yerleştirilirken LED stopların da iç desenleri yenilenmiş.

İç mekana geçildiğinde yenilenen direksiyon simidi ve orta konsoldan ayrı hale gelen dokunmatik ekran ilk bakışta dikkat çekiyor. Vites topuzu da yenilenen otomobilin havalandırma ızgaraları da yeniden tasarlanmış. Ortada bulunan ızgaralar da dokunmatik ekranın yanından altına geçmiş. Havalandırma kumandaları da dokunmatik hale gelmiş.

Kaput altında 1, 1.5 ve 2 litre hacimli benzinli motorların haricinde 2 litre hacimli Diesel motor da yer alan T-Roc'un giriş versiyonu 110 beygir gücünde. Bunu 150, 190 ve 300 beygirle 1.5 ve 2 litre hacimli motorlar izliyor. Diesel seçeneklerse 115 ve 150 beygir gücünde. 7 ileri vitesli DSG ve 4 tekerlekten çekiş sistemi versiyona göre standart veya opsiyonel olarak sunuluyor.

17 Kasım 2021 Çarşamba

Porsche Taycan GTS


Porsche, elektrikli modeli Taycan'ın ürün gamını genişletiyor. Alman üretici bir taraftan bu otomobilin GTS versiyonlarını tanıtırken diğer taraftan Cross Turismo'nun daha şehirli kardeşi Sport Turismo'yu sergiliyor.

Daha geniş yan hava girişleri sunan ön tamponu ve içleri karartılmış LED farlarıyla dikkat çeken araçlarda GTS armalı siyah yan etekler kullanılmış. 20 ve 21 inç çaplı jantlar yeni tasarımlar sunuyor. Arka tamponun alt bölümü de hafifçe elden geçirilmiş. Önde 6, arkadaysa 4 pistonlu kaliperler sunan modellerin ön diskleri 390 mm çaplı.

İç mekanda büyük bir sürpiz sunmayan GTS ailesinde bu model arması kafalıklara işlenmiş. Alcantara döşemeleri standart olarak sunan otomobillerde opsiyonel olarak gövde rengi emniyet kemerleri alınabiliyor.

Bir çift elektrik motoru sayesinde dört tekerlekten çekişli olan Taycan GTS, 598 beygir güç üretebiliyor. Her iki kasa seçeneği de 0'dan 100 km/s sürate 3.7 saniyede ulaşabiliyor ve maksimum süratler de 250 km/s olarak açıklanıyor. GTS, 500 km'nin üzerine çıkan menziliyse aynı zamanda en verimli Taycan modeli.

Hyundai Creta


Hyundai'nin 2019 yılında yeni neslini tanıttığı Creta makyajlandı bile. Tucson'un ön bölümüne benzeyen bir burun kısmıyla karşımıza çıkan otomobil, Koreli markanın B-SUV segmentinde sunduğu en büyük araç.

4.315 mm boya, 1.790 mm genişliğe ve 1.630 mm yüksekliğe sahip olan modelin aks mesafesi de 2.610 mm olarak açıklanıyor. Siyah renkli tavan ve bol kromajlı detayla dikkat çeken araçta 17 inç çaplı jantlar kullanılmış. Çamurlukların yaptığı çıkıntılar ve ilginç stoplar da öne çıkan detaylar arasında.

İç mekanda sade ama hoş bir tasarım anlayışı hakim. Orta konsola entegre dokunmatik ekran ve dijital havalandırma kumandaları, dijital gösterge paneli ve kromajlı havalandırma ızgaralarıyla uyumlu. Direksiyon simidi de Tucson'unkini andırıyor.

Bagaj hacmi 416 ile 1.384 litre arasında değişen otomobilin kaputu altında görev yapan atmosferik emişli, 1.5 litre hacimli motor 115 beygir güç, 144 Nm tork üretebiliyor. 6 ileri vitesli manuel şanzıman standart olarak sunulurken CVT opsiyonel donanımda.

Porsche 718 Cayman GT4 RS


Porsche, bir süredir Nürburgring'de test ettiği GT4 RS'i sonunda resmen tanıttı. 718 ailesinin en hızlı versiyonu olan otomobil, pist için üretilen bir yol otomobili. Aracın bu özelliği, 7:04:511'lik Nordschleife süresinden de anlaşılabiliyor.


Birçok aerodinamik değişikliğe sahip olan otomobilde daha büyük, açısı ayarlanabilir splitter ve tampon yanlarına eklenmiş deflektörler bulunuyor. Karbon fiber ön bagaj kapağında hava girişleri yer alırken ön çamurluklar üzerinde hava çıkışları var.

20 inç çaplı jantları tek bijonlu hale gelen GT4 RS'in kapıları arkasında yer alan camlar da hava girişi haline gelmiş.Arkaya üstten bağlantılı daha büyük bir spoiler eklenirken difüzörün kenarlarına yeni parçalar eklenmiş. Ayrıca egzoz çıkışları da modele özel.

Weissach paketiyle donatıldığında birçok karbon fiber parçaya kavuşan aracın jantları dövme alüminyumdan dövme magnezyuma dönerken egzoz sistemi de titanyum oluyor. Süspansiyon sistemi standart Cayman'a göre 30 mm alçaltılan otomobilin yere basma kuvveti de GT4'ünkünden yaklaşık %25 daha fazla. Süspansiyon ayarları da modele özel.

GT4'ten 35 kg daha hafif olan otomobilin iç mekanında, Weissach paketiyle birlikte karbon fiber koltuklar, inceltilmiş camlar ve takla kafesi gelirken Alcantara ve karbon fiber trim parçaları standart donanımda.

Kaputu altında 4 litre hacimli, atmosferik emişli, 6 silindirli bir Boxer motor bulunan otomobil 510 beygir güç, 470 Nm tork üretebiliyor. 7 ileri vitesli, çift kavramalı, yarı otomatik şanzımanla gücü arkaya ileten modelin 0-100 km/s deparı 3.4 saniye sürerken maksimum sürat 315 km/s.

15 Kasım 2021 Pazartesi

Aston Martin DBX


Çin de bizim gibi farklı motor hacimlerinden farklı vergi alan bir ülke. Bizim aksimize gezegenin en büyük otomobil pazarı olan ülke bu sayede bu coğrafyaya özel motor seçeneklerine de yabancı değil. İşte bu motorlardan biri de DBX'in kaputu altına girdi.

Dışarıdan bakıldığında aracı V8 kardeşlerinden ayrımak zor olsa da ön çamurluklarda bulunan Straight 6 arması ve çapları 21, 22 veya 23 inç olarak tercih edilebilen özel jantlar, kimliği belli edebiliyor.

Kaputun altında görev yapan 3 litre hacimli, sıralı 6 silindirli motoru da V8 ünite gibi Mercedes'ten alan DBX, 435 beygir güç, 520 Nm tork üretebiliyor. 48 Volt hafif hibrit sistem de overboost modunda 250 Nm ek tork sağlayabiliyor. Dört tekerlekten çekiş sistemi ve 9 ileri vitesli otomatik şanzımanın yanında havalı süspansiyon sistemi ve limitli kaydırmalı arka diferansiyel standart donanımda yer alıyor.

Maruti Suzuki Celerio


Maruti Suzuki'nin A segmentinde yer alan temsilcisi Celerio yenilendi. Özellikle Hindistan pazarında çok tutulan otomobil teknik anlamda çok gelişmiş olmasa da büyüyen boyutlarla birlikte bagajı da genişlemiş.

3.695 mm boya, 1.655 mm genişliğe ve 1.555 mm yüksekliğe sahip olan otomobilin aks mesafesi 2.435 mm. Yuvarlak hatlara sahip olan modelde ince ve kromajlı süslemelere sahip panjur, koyu renkli jant opsiyonu ve alev biçimli stoplar dikkat çekiyor.

Sade görünümlü iç mekanda küçük bir dokunmatik ekran, analog gösterge tablosu, üç kollu direksiyon simidi ve otomatik şanzımanlı versiyonlarda kısa boylu bir vites kolu bulunuyor. Bagaj kapasitesiyse 313 litre olarak açıklandı.

Kaput altında 1 litre hacimli, 3 silindirli, atmosferik emişli motorunu koruyan Celerio 65 beygir güç, 90 Nm tork üretebiliyor. Manuel şanzıman standart donanımda bulunsa da tek kavramalı, otomatikleştirilmiş manuel şanzıman da opsiyonel olarak tercih edilebiliyor.

Ferrari BR20


Ferrari'nin tek örnek modellerine yeni bir katılım oldu. BR20 isimli aracın durumuysa öncekilerden farklı. Dört koltuklu GTC4Lusso temelleri üzerine geliştirilen otomobil dönüşümü sonrasında iki kişilik bir araç halini almış.

Gövdesinde eski araçtan iz kalmayan otomobilin farları daha kısa, kapuunda hava çıkışları açılmış ve tampona da ek LED aydınlatmalarla birlikte ek hava girişleri açılmış. 20 inç çaplı jantlar bu modele özel olsa da aynalar donör modelden alınmış.

Arka çamurluğun üzerine şık hava geçişleri açan Ferrari, LED stopları da GT4Lusso'dan almış. Tavandan devam eden yatık bagaj kapağı ve yan bölümün öne çıkan parçası olan büyük karbon fiber parça gözlerden kaçmıyor. Yenilenen arka tampon, dörtlü egzoz çıkışı ve difüzöre ev sahipliği yapıyor.

İç mekanda ön bölümün tamamen GTC4Lusso'dan alındığı görülebiliyor. Kagverengi ağırlıklı iç mekanın en önemli değişikliğiyse arka koltukların iptal edilmiş olması. Bu bölüme kaydırılan bagaj, yatık kapaktan dolayı kaybedilen hacmi de geri kazanmış.

Kaputu altında 6.3 litre hacimli bir V12 motor bulunan araç dört tekerlekten çekiş sistemine de sahip. 690 beygir güç, 697 Nm tork üretebilen araçta yönlendirilebilir arka aks da donanımda yer alıyor.

Subaru Solterra


Subaru'nun uzun zamandır kendisinden bahsettiği, ilk seri üretim elektrikli SUV modeli Solterra sonunda tanıtıldı. Aslında aracın üzerindeki sır perdesinin bu kadar uzun süre korunması bile ilginç zira kendisi Toyota bZ4X'in ikizi.

 LED farlar ve ön tamponun tasarımı değişmiş olsa da Solterra'yı Toyota logolu kardeşine benzetmemek zor. Ön panjura benzeyen bir tasarıma sahip burun kısmında sis farları da görülebiliyor. Yandaysa jantların tasarımları bile değişmemiş. Arka bölümde de ikili arasındaki fark stopların iç desenleri ve Subaru'nun bu ünitelerinin bagaj kapağı kısmında plakaya doğru çıkıntı yapması.

İç mekandaysa fark, Subaru logolarından ibaret. Dijital gösterge ekranı ve çift katlı vites konsoluyla birlikte dokunmatik ekran da kardeşler arasında değişmemiş. 4.7 metrenin biraz altında kalan boyuyla dikkat çeken modelin aks mesafesi 2.850 mm.

Motor seçenekleri de tanıdık. Önden çekişli araçta sunulan tek elektrik motoru 204 beygir güç üretebilirken dört çeker versiyonda güç 218 beygire çıkıyor. 71.4 kWh kapasiteli bataryalarsa araçlara sırasıyla 530 ve 460 km menzil sağlayabiliyor.

14 Kasım 2021 Pazar

Toyota Avanza, Veloz ve Daihtasu Xenia


Toyota ve kardeş markası Daihatsu, Endonezya'da yeni MPV modellerini tanıttı. Aynı temeller üzerine geliştirilen üçlü, donanım seviyesi ve bazı ufak tefek tasarım detayıyla farklılaşacak. Kullanılan motorlarsa değişmeyecek.

LED farlara sahip olan araçlardan Toyota armalı olanlar, yukarıya yerleştirilmiş ön panjurla öne çıkarken Daihatsu'da büyük hava girişi tamponun alt kısmında. 4.4 metrenin hemen altında boya sahip olan ü.lüde 2.750 mm'lik aks mesafesi kullanılmış. Jant tasarımları da farklı olan modellerin arkalarında stopların boyu dışında farklılık bulmak zor.

İç mekanda da aynı şekilde ortak yapı görülse de Veloz'un diğer iki kardeşinden daha lüks olduğu, döşeme seçenekleri ve donanım zenginliğinden belli oluyor. Üç koltuk sırasına sahip olan araçlarda kablosuz şarj cihazı ve tavan yerleştirilen ekrana sahip arka koltuk eğlence sistemi alınabiliyor.

Kaput altında iki farklı, atmosferik emişli motor seçeneği sunan üçlüde 1.3 ve 1.5 litre hacimli motorlar 98 ve 106 beygir güç üretebiliyor. 5 vitesli manuel şanzımanın yanında sürekli değişken oranlı otomatik şanzıman (CVT) her iki motorla da donanıma eklenebiliyor.

Mitsubishi Xpander


Mitsubishi, Asya pazarlarında sunduğu modellerinden Xpander'ı makyajladı. Ön bölümde yoğunlaşan yenilikler iç mekanda da olumlu farklılıklar olarak karşımıza çıkarken mekanik aksam da da değişenler var.

Önden bakıldığında yeni yüzüyle daha da agresif görünmeyi başarabilen otomobilde üst far grubu panjura doğru uzarken aşağıdakiler ok biçimi almış. Daha büyük hava girişlerine sahip olan modelin 16 ve 17 inç çaplı jantları da yenilenmiş. Arkadaysa dik yerleşime kavuşan reflektörler ve güncellenmiş tampon dikkat çekiyor.

İç mekanda daha küçük göbeğe sahip direksiyon simidi, büyüyen dokunmatik ekran, dokunmatik hale gelen klima kumandaları ve üst bölümü daha köşeli hatlara sahip kokpit gibi detaylar bulunan otomobil üç koltuk sırası sunmaya devam ediyor. El freni de yerini elektronik kardeşine bırakmış.

Kaput altında görev almaya devam eden atmosferik emişli, 1.5 litre hacimli motor 105 beygir güç, 141 Nm tork üretmeye devam etse de EGR sayesinde daha temiz bir ünite haline gelmiş. Ayrıca 4 ileri vitesli otomatik şanzıman da yerini CVT'ye bırakmış.