3 Temmuz 2021 Cumartesi

Maserati


Maserati'de güncellemeler devam ediyor. İtalyan markanın üzerinde çalıştığı küçük SUV modeli şu sıralar dikkat çekiyor olsa da ürün gamının geri kalanı da yeniliklerden nasipleniyor. Bu yenilikler arasında yeni bir motor seçeneği de bulunuyor.

GT isimli donanımla birlikte krom detaylar ve modeline göre 19 veya 20 inç çaplı jantlar sunuluyor. İç mekandaysa Ghibli GT ve Levante GT'de siyah trim parçaları görülürken Quattroporte GT'de ahşap bulunuyor.

Aslında bütün donanım seçeneklerinde tanıdık motorlar kullanılıyor olsa da Quattroporte GT yeni bir giriş motor seçeneğine kavuşmuş. 3 litre hacimli, çift turbo beslemeli V6 ünitenin 430 beygir güç, 580 Nm tork üretebilen versiyonu bu araçta ilk defa sunuluyor.

Modena isimli donanım paketinde siyah dış trim parçaları, daha sportif görünümlü tamponlar ve 20 inç çaplı jantlar sunuluyor. İç mekandaysa yine siyah renkli trim parçaları hakim.

Trofeo paketindeyse 21 ve 22 inç çaplı jantlar, ek Maserati logoları, kırmızı fren kaliperleri ve sportif yan desteklere sahip koltuklar alınabiliyor. Kafalıklara da Trofeo logosu işleyen paket, diğerleri gibi donanım ismini ön çamurluk üzerinde de duyuruyor.

2 Temmuz 2021 Cuma

Dallara EXP


Dallara'dan yeni bir model geliyor. Stradale temelleri üzerine geliştirilen araç pistlere özel bir seçenek. Kaput altında sunulan motor tanıdık olsa da aracın sunduğu performans dikkat çekici değerlere ulaşmış.

Tasarımını doğrudan Stradale'den alan otomobilde ek aerodinamik detaylar dikkat çekiyor. Ön tamponda yer alan deflektörler, daha büyük splitter, difüzör ve daha da yüksek spoiler bunlardan öne çıkanları. Bu arada 890 kg ağırlığa sahip otomobilin 290 km/s süratte 1.250 kg yere basma kuvveti ürettiğini de belirtelim.

Stradale'nin ön cam ve tavan opsiyonunu sunmayan aracın iç mekanında da tek hamle ile sökülebilen direksiyon simidi ve yarış koltuğu gibi donanımlar yer alıyor. Devre kesiciler ve pistlere özel diğer güvenlik donanımları da EXP'nin donanımları arasında.

Kaput altında 2.3 litre hacimli, turbo beslemeli Ford motorunu kullanmaya devam eden otomobil 500 beygir güç, 700 Nm tork üretebiliyor. 6 ileri vitesli, sıralı şanzıman bu gücü arka aksa aktarıyor.

1 Temmuz 2021 Perşembe

Volvo Recharge


Volvo, yakın zamanda bütün modellerinin elektrikli olacağını açıkladıktan hemen sonra bu atılımın öncülerinden olması planlanan SUV modelin konsept halini bizlerle paylaştı. Araç, güncel EV Volvo modellerinin sonundaki takı olan Recharge'ı isim olarak almış.

Sportif bir duruşa sahip olduğu söylenebilecek otomobilin ön bölümünde tipik Volvo LED farları görülebilirken panjur yerine aydınlatılmış logo dikkat çekiyor. Tamponun orta bölümünde küçük hava girişleri yer alırken kenarlarda da hava geçişleri bulunuyor.

Tavanına Lidar sensörü yerleştirilen otomobilde dev jantlar ve çerçevesiz kapı camları kullanılış. Yan aynalar yerine de kameralar yerleştirilmiş. Tabanda çıkıntı duran bölümler siyah renge bürünürken aynı renk tavanda da kullanılmış. İnce hatlı LED stoplar da aracın köşelerine çekilmiş.

Arka kapıları arkadan menteşeli olan otomobilde B sütunu bulunmuyor. İç mekana dört tekli koltuk yerleştiren Volvo zemini de dümdüz tasarlamış. 3 kollu direksiyon simidi, 15 inç büyüklüğünde dokunmatik ekran ve ince yapılı dijital gösterge paneli gibi donanımlar sunan aracın koltuklar arasında kalan konsolları altına da bagaj yerleştirilebiliyor.

30 Haziran 2021 Çarşamba

Volkswagen Polo GTI


Nisan ayında makyajlı gövde seçenekleriyle tanıştığımız Polo'nun en güçlü versiyonu da ortaya çıktı. Performansı az da olsa artan otomobilin görünümü de diğer kardeşlerinde olduğu gibi büyük kardeş Golf'e yaklaştırılmış.

Yenilenen farlar, tamponlar ve Golf GTI'dakine benzeyen parçalı sis farlarıyla daha sportif duran otomobile panjur altından geçen ışık şeridi de eklenmiş. Jant çapları değişmese de tasarımları yenilenmiş ve yan aynalar siyah renkte alınabilir hale getirilmiş. Bagaj kapağına taşan LED stoplar ve reflektör eklenen arka tampon kardeşlerden alınırken çift çıkışlı egzoz seviyesi artık gövde rengine boyanıyor. GTI arması da artık logonun altında.

İç mekan değişiklikleri konusunda da kardeşlerinin izinden giden Polo GTI'da dokunmatik kumandalara sahip direksiyon simidi ve klima kumandaları yer almaya başlamış. 9.2 inç büyüklüğünde dokunmatik ekran donanıma alınırken yüksek yan destekli koltuklar ve metal pedal seti de unutulmamış.

Kaputu altında turbo beslemeye sahip, 2 litre hacimli, benzinli motoru bulundurmaya devam eden otomobil 207 beygir güç, 320 Nm tork üretebiliyor. 7 ileri vitesli, çift kavramalı, yarı otomatik şanzımanla (DSG) donatılan otomobil 0'dan 100 km/s sürate 6.5 saniyede ulaşabilirken maksimum sürati 240 km/s.

Porsche Cayenne Turbo GT


Porsche, en yüksek performanslı SUV modelini tanıttı. Nürburgring - Nordschleife turunu 7:38:925 gibi bir değerle tamamlayan otomobil Cayenne Coupé temelleri üzerine geliştirilmiş ve Turbo ile arasında birçok farklılık bulunuyor.

Dışarıdan ve özellikle de önden bakıldığında sahip olduğu performansı belli etmediği söylenebilen otomobilde genişletilmiş çamurluklar, 22 inç çaplı jantlar, karbon fiberden üretilmiş bir çift spoiler, tavan ve spoiler, merkezi çıkışa sahip titanyum egzoz sistemi ve 17 mm alçaltılmış süspansiyon sistemi gibi farklılıklar bulunuyor.

Lastik tabanları da genişletilen otomobile 0.45 derece kamber eklenmiş. Karbon seramik fren diskleri standart donanıma alınmış. Aktif şasi kontolü de bu araca özel olarak ayarlanmış. Ayrıca tavana eklenen spoiler de 40 kg et yere basma kuvveti oluşturabiliyor.

İç mekana geçildiğinde bol Alcantara kullanımı dikkat çekerken trim parçaları da farklılaşmış. Turbo GT armalarına sahip bölümde ayrıca direksiyon simidi üzerinde yer alan push-to-pass butonu kırmızı renge bürünmüş. Bu bölümde sunulan asıl yenilikse sonunda Android Auto'ya kavuşan ve hızlanan yeni nesil bilgi-eğlence sistemi olmuş.

Kaputu altında çift turbo beslemeye sahip, 4 litre hacimli V8 ünite barındıran otomobil 640 beygir güç, 850 Nm tork üretebiliyor. S E-Hybrid Coupé'den daha düşük güç üretiyor olsa da hafifleme sayesinde daha yüksek performans veren araç 0'dan 100 km/s sürate 3.3 saniyede ulaşabiliyor. 8 ileri vitesli otomatik şanzıman ve dört tekerlekten çekişle maksimum sürat 297 km/s.

29 Haziran 2021 Salı

E-Legend EL1


Audi Quattro geri dönüyor. En azından görünüm olarak. Şu sıralar yeniden moda olmaya doğru giden retro tasarımlı klasiklerden biri olan E-Legend EL1, efsanevi Audi modelinin günümüz teknolojisiyle birleşmesini kutluyor.

Aslına bakılırsa sadece ana hatları klasik Audi modeline benzeyen otomobilin köşeli tasarımı, kendine özgü bir duruşa sahip. Yan aynalar yerini alan kameralar, çerçevesiz kapı camları ve hemzemin kapı kolları dikkat çekerken kaputta yer alan hava girişleri ve tek bijonlı jantlar da gözlerden kaçmıyor.

Şişkin çamurluklara sahip olan alçak yapılı otomobilde B sütunu bulunmuyor. Arka bölümdeyse spoiler, ince yapılı ve aracın bütün genişliği boyunca uzanan LED stoplar ve büyük bir difüzör gözlerden kaçmıyor.

Sade görünümlü bir iç mekana sahip olan aracın yan ayna görüntüleri, kokpitin köşelerine yerleştirilen ekranlara aktarılırken dijital gösterge paneli ve dokunmatik ekran da unutulmamış. Orta konsolu bulunmayan otomobilin ara konsolunda da dokunmatik kumandalar yer alıyor.

Porsche Taycan temelli aracın ön ve arkada yer alan elektrik motorları dört tekerlekten çekiş sağlarken 816 beygir güç sayesinde 0-100 km/s hızlanma 2.8 saniyede tamamlanıyor. 200 km/s sürati görmek için 10 saniyeden az zamana ihtiyaç duyan aracın yaklaşık 90 kWh kapasitye sahip bataryalarıysa 400 km menzil sunuyor.